PayPal ja korttihäslinki

Hermot menee

Eli, aioin siis hakea itselleni Nordean Visa Electron tai Debit korttia, jotta voisin avata PayPAl -tilin ja ostaa eBaylta. Koska PayPal ei kuitenkaan kuulu 'Verified By Visa' yrityksiin, niin nuo kortit ei käy. Kysyin vielä pankistakin ja sama vastaus tuli. Mitkä ihmeen kortit sinne sitten käy, sillä en missään nimessä halua ruveta rikkomaan pankin käyttöehtoja tai muuta vastaavaa. Miksi tästä on tehty asiakkaalle niin mahdottoman vaikeaa???:-(

8

2534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päy pälli

      Mulla on käynyt sinne kaikki luottokortit mitä mulla on ollut - ei koskaan mitään ongelmaa. Ensin Handelsbanken Visa, sitten Hypo visa sitten american express gold card ja nyt Osuuspankin Visa.

      En muutenkaan ymmärrä miten monilla täällä on niin paljon vaikeuksia paypal:in kanssa, kun itsellä on siitä pelkkiä positiivisia kokemuksia.

      • Hermot menee

        ...kun Nordea selvästi ilmaisee ettei kortteja saa käyttää sellaiseen paikkaan, josta ei löydy 'Verified By Visa' menettely. Jos näin tekee, se on käyttöehtojen rikkomista ja pankki voi vetää kortin "käyttökelvottomaksi". Luettuani paljon keskusteluja tiedän näin myös käyneen.:-/


      • Aidat ja aidanseipäät

        Sinun korttisi, jotka ovat toimineet ilman ongelmia PayPalin kanssa (aivan kuten minunkin korttini) ovat Visa ja American Express.

        Kuten varmaan huomasit, aloittaja puhui aivan eri korteista.

        Ne ovat nimenomaan nuo "leikki"-Visat (anteeksi halventava termi, mutta totuus on että ne EIVÄT ole oikeita Visa-kortteja!) joilla on ongelmia.


      • kortti-kalle
        Hermot menee kirjoitti:

        ...kun Nordea selvästi ilmaisee ettei kortteja saa käyttää sellaiseen paikkaan, josta ei löydy 'Verified By Visa' menettely. Jos näin tekee, se on käyttöehtojen rikkomista ja pankki voi vetää kortin "käyttökelvottomaksi". Luettuani paljon keskusteluja tiedän näin myös käyneen.:-/

        Jos käyttöehdot ovat näin huonot, sellaista korttia ei kannata sitten hommata ollenkaan. Kyllähän nyt toki luottokortilla täytyy voida netistä ostaa kaikenlaisia tavaroita ja palveluja. Itselläni on ollut oikeita Visoja ja kyllä minä ne olen rekisteröinyt sekä paypaliin että siihen toiseen mikä-sen-nimi-nyt-on mutta siis siihen brittiläiseen vastaavaan lafkaan. Ja homma on toiminut vallan loistavasti. Ehkä sinun pitäisi luopua leikki-visoista ja ottaa oikea.

        Käytän korttiani ostoksiini, ottakoot sitten pois jos ei toimintani miellytä. Enhän sellaisella kortilla mitään tee, jolla ei saisi mitään tehdä.

        Sitäpaitsi, Luottokuntahan se on joka tuosta päättää, eikä pankki. Ei pankki voi sanoa mitään siihen missä sinä korttiasi käytät. Pankkihan vain välittää kortin Luottokunnalta.


      • Hermot menee
        Aidat ja aidanseipäät kirjoitti:

        Sinun korttisi, jotka ovat toimineet ilman ongelmia PayPalin kanssa (aivan kuten minunkin korttini) ovat Visa ja American Express.

        Kuten varmaan huomasit, aloittaja puhui aivan eri korteista.

        Ne ovat nimenomaan nuo "leikki"-Visat (anteeksi halventava termi, mutta totuus on että ne EIVÄT ole oikeita Visa-kortteja!) joilla on ongelmia.

        ...oikeita visojahan ne eivät ole. Tokihan luottokortin olisin ottanut mutta kun eivät anna, koska puutarhurin ammatti koostuu enimmikseen vuodenaikojen mukaan pätkätöistä. Hitto vieköön vetoavat siihen joka kerta. Eli ilmeisesti sitten ainoastaan luotolliset kortit toimii PayPal:ssa käyttöehtoja rikkomatta ja jos sellaista ei ole, sitten olet kuin täi tervassa. :-(


      • dyndyn
        Hermot menee kirjoitti:

        ...kun Nordea selvästi ilmaisee ettei kortteja saa käyttää sellaiseen paikkaan, josta ei löydy 'Verified By Visa' menettely. Jos näin tekee, se on käyttöehtojen rikkomista ja pankki voi vetää kortin "käyttökelvottomaksi". Luettuani paljon keskusteluja tiedän näin myös käyneen.:-/

        Minulla itselläni on Nordean Visa Electron. Kävin noin puoli vuotta sitten tekemässä Verified by Visa -sopimuksen, jotta voisin käyttää korttia netissä.

        Koska suurin osa kaupoista, joissa netissä shoppailen, kelpuuttaa yleensä vain paypalin ulkomaalaisilta, päätin kokeilla rekisteröidä korttini Paypaliin ja hyvin toimi.

        Ja tähän mennessä en ole tavannut ainuttakaan henkilöä, jolla Nordean electron ei toimisi Paypalissa (siis nämä henkilöt ovat sellaisia, joilla on Verifed by Visa -sopimus tehty myöskin).

        Joten korttisi pitäisi toimia ja mainiosti Paypalissa :)!


    • Pohdin pitkään tuota aivan samaa ongelmaa. Minullakin on Nordean kortteja, jotka ovat tässä suhteessa täysin hyödyttömiä. Päädyin hankkimaan Forexin Global Cash -kortin. Se on "pre-paid Visa Electron". Rekisteröin sen PayPaliin ja kaikki suoratkin maksut USA:an ovat onnistuneet. Mitään vuosimaksua ei ole, jos korttia käyttää edes kerran vuodessa. Valitsin sekä Forexin että PayPalin tilin perusvaluutaksi dollarin, niin ei tule moninkertaista valuutanvaihtoa USA:an maksettaessa. Forexin korottomalle korttitilille, joka voi olla euro- tai USD-määräinen, pitää siis siirtää rahaa etukäteen. Se käy kätevästi Nordean verkkopankista. PayPal-tilille rahaa ei siirretä etukäteen, vaan siellä maksetaan "tyhjältä tililtä". Systeemi veloittaa kortilta samaan aikaan kuin se hyvittää maksun saajaa.

    • minä myös

      minulla on osuuspankin visa electron, ja sillä voi maksaa paypal kauppoja.

      ja voit maksaa myös eu maiden ebay kaupoissa tilisiirrollakin! ainankin saksassa, sieltä minä aloitin. mutta englannin ebay vaatii paypallin.

      usasta ei oikeastaan kannata tilata, kun tulee niitä tullimaksuja...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe