Mitäpä Belgiasta kannattaisi tuoda tuliaisiksi vaimolle ja teini-ikäisille lapsille?
Tuliaisia
9
3582
Vastaukset
- laadukkaasta suklaasta
Itse emme ole ostelleet sen kummempia tuliaisia, lapset ovat olleet reissuissa mukana ja kaupoista on katseltu vaatteita yms.
- on tunnettu...
...ainakin maailman parhaasta suklaasta (ainakin paikallisten mielestä, ja olen kyllä samalla kannalla). Ja tietenkin oluista. Jos vaimosi on siis oluen ystävä, niin osta lajitelma erilaisia oluita. Ja vaikkei olut olisikaan vaimosi suosikkijuoma, niin suosittelen kuitenkin viemään maistiaisiksi belgialaisia kirsikkaoluita (Kriek), hedelmäoluita ja muita makeita oluita kuten Gueuze.
Oluet ja suklaat voi hyvin ostaa Brysselin lentokentältäkin, jos olet sen kautta matkustamassa, niin ei tarvitse pakkailla pulloja ja pakkauksia laukkuun. Tietenkin hinnat ovat hieman korkeammat kuin tavallisissa kaupoissa, ja valikoima ei ihan yhtä laaja, mutta kuitenkin tarpeeksi laaja, jos nyt ei jo valmiiksi ole asiantuntija belgialaisten oluiden ja suklaiden alalla.
Tietenkin Belgialaisilla on kaikenlaisia muitakin erikoisuuksia, joista he ovat ylpeitä (esim. pitsit), mutta ei nyt tule mieleen oluiden ja suklaiden lisäksi mitään, mikä erityisesti sopisi tuliaisiksi... - Visitor
Olutta ja suklaata toin.
- tuliaiset? :)
Niin, eli tykättiinkö kotona tuomisista?
- Visitor
tuliaiset? :) kirjoitti:
Niin, eli tykättiinkö kotona tuomisista?
Kyllä tykättiin. Lisäksi toin jotain pikkukrääsää.
- - - -
Visitor kirjoitti:
Kyllä tykättiin. Lisäksi toin jotain pikkukrääsää.
Toki otsikkona on tuliaiset, mutta entä itse matka ja sen anti?
Vainko tuliaiset jäi mieleen ;-) - Visitor
- - - kirjoitti:
Toki otsikkona on tuliaiset, mutta entä itse matka ja sen anti?
Vainko tuliaiset jäi mieleen ;-)Kyseessä oli työmatka, joten aikaa nähtävyyksien katseluun ei juuri ollut. Tarjoiluhenkilökunta ei ainakaan mielistellyt asiakkaita, varsinkaan sen jälkeen kun en tilannut listan kalleimmasta päästä. Myös ranskalaisten perunoiden tarjoileminen lähes joka ruoan yhteydessä hieman ihmetytti.
Toki mielenkiintoisia yksityiskohtia tuli nähtyä Manneken pisistä Janneken pisiin, sarjakuvaseinät jne. - Belgiassa..
Visitor kirjoitti:
Kyseessä oli työmatka, joten aikaa nähtävyyksien katseluun ei juuri ollut. Tarjoiluhenkilökunta ei ainakaan mielistellyt asiakkaita, varsinkaan sen jälkeen kun en tilannut listan kalleimmasta päästä. Myös ranskalaisten perunoiden tarjoileminen lähes joka ruoan yhteydessä hieman ihmetytti.
Toki mielenkiintoisia yksityiskohtia tuli nähtyä Manneken pisistä Janneken pisiin, sarjakuvaseinät jne.Asiakaspalvelutyöntekijät erittäin harvoin ovat ystävällisiä Belgiassa. Usein käynkin pikkuravintoloissa joiden omistajat pyörittävät tarjoilua/ruoanlaittoa - palvelun taso näissä paikoissa on ihan eri luokkaa! Ranskalaiset saa kyllä useissa paikoissa vaihdettua johonkin muuhun perunatyyppiin. Belgialaiset nyt vain sattuvat tykkäämään ranskalaisista perunoista eniten.
Ja välillä suomalaisporukassa olen myös huomannut, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Että moni voi myös miettiä miten sen ruoan tilaa; jotta sanooko "one steak" vai "could I have one steak, please?" - Belgo
Visitor kirjoitti:
Kyseessä oli työmatka, joten aikaa nähtävyyksien katseluun ei juuri ollut. Tarjoiluhenkilökunta ei ainakaan mielistellyt asiakkaita, varsinkaan sen jälkeen kun en tilannut listan kalleimmasta päästä. Myös ranskalaisten perunoiden tarjoileminen lähes joka ruoan yhteydessä hieman ihmetytti.
Toki mielenkiintoisia yksityiskohtia tuli nähtyä Manneken pisistä Janneken pisiin, sarjakuvaseinät jne.Missäpäin Belgiaa oikein kävit? Vai eikö koko maassa ole kuin yksi tarjoiluhenkilökunta?!??
Kommentissasi sama asia ilmaistu kahteen kertaan; en tilannut listan kalleimmasta päästä & ranskalaisten perunoiden tarjoileminen lähes joka ruuan yhteydessä. SINÄ SÖIT JOKA ATERILLASI LISTAN HALVIMMASTA PÄÄSTÄ ja siksi sait aina "pommes frites". Sitä ei kannata paljon ihmetellä.
Voi meitä suomalaisia kun joudumme kestämään kaikenmaailman tarjoilija-juntteja reissatessamme sivistymättömässä Euroopassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2062726
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262537En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761698Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2031233Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va581206- 471088
- 991001
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6813- 107811
- 46803