Luen epikriisejä, jotka olen saanut nyt käsiini.
Sairralakäynnistä lukee että minulla on kohonnut CRP ja leukocytoosi, mutta ne eivät ole liitetty astmaan. Lukee vain "jostain syystä". Mitä minulla on ollut? Onko jollakulla kokemuksia tai tietoa? Voiko näitä saada homeista?
Mitä tarkoittaa leukocytoosin ja kohonneen CRP:n yhdistelmä?
8
1550
Vastaukset
- pikku Myy
...ettei kuitenkaan löydy selkeitä infektiooireita... Öh?!
- homeahdistus1
minulla myös... mitään järjellistä selitystä en ole koskaan saanut, lähimpänä taisi olla että saattaa liittyä homeeseen. Edellisen tt-lääkärin mielestä se on yksilöllinen ominaisuus, toisilla vain on korkeammat arvot kuin toisilla. Sitten on epäilty tulehdustautia mahassa/suolistossa/poskiontelossa/leukemiaa ja autoimmuunisairautta, noin ainakin ja ties mitä muuta. maha-suolikanavaongelmaa toki onkin.
Mutta minuakin kiinnostaa kovasti, mikä on oikea diagnoosi. Alveoliitti?- pikku Myy
Just joo, näitä epämääräisiä oireita. Niitä alkaa olemaan.
Minulla ei epäilty mitään, vaan ne totesivat vain että näin on tilanne. Ei tutkittu muuta. Sen tulkitsen nyt siis niin, että olettivat, että se liittyy homeoireiluun. Myöhemmin minulla on ollut normaaleja arvoja, joten minulle eivät voi väittää sitä, mitä sinulle (yksilöllinen ominaisuus).
- Pampula
Vereni valkosolut ovat olleet jonkun verran koholla monta vuotta, aina siitä lähtieän kun sairastuin pahasti homeista. Arvoa en nyt tähän hätään tarkasti muista, mutta olisiko ollut 11 pinnassa. Mikä on tuon leukosytoosin raja? Lääkärit eivät ole kohdallani koskaan puuttuneet viitearvojen ulkopuolella oleviin lukemiin, korkeintaan ovat todenneet että hiukan koholla ovat. Kysymyksiini en ole saanut tyhjentäviä vastauksia. Milloin valkosolujen runsaus diagnostisoidaan leukosytoosiksi? Entä vaikuttaako tuohon diagnoosiin jokin muu asia kuin valkosolujen määrä?
- homeahdistus1
leukosytoosi lukee minullakin papereissa, enimillään on ollut muistaakseni 15. Sen sijaan valkosolujen erittelystä ei ole koskaan annettu mitään lausuntoa, vaikka sieltä se varmaan olisi pitänyt näkyä, mikä on kyseessä.
- Homeinen
Tässäpä Yhtyneiden laboratorioiden linkki, siinä on viitearvot, valkosolut on eritelty. Yleensäkin tulehdustiloissa ovat koholla.
Löysin itseltäni yhden laboratoriotulosteen, jossa oli B-Leukosyyteille viitearvo 3,4-8,4 (E9/l)
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10281&char=l - uskokaa tai älkää
Homeinen kirjoitti:
Tässäpä Yhtyneiden laboratorioiden linkki, siinä on viitearvot, valkosolut on eritelty. Yleensäkin tulehdustiloissa ovat koholla.
Löysin itseltäni yhden laboratoriotulosteen, jossa oli B-Leukosyyteille viitearvo 3,4-8,4 (E9/l)
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10281&char=loli minullakin.Leukkarit oli aina 11-15.Lääkärit sanoivat että vain vähän yli raja-arvojen.Muistan kun eräänä kesänä CRP oli 40 ,leukkarit 12 ja la 21.Eivät välittäneet mitään.En edes antibioottia saanut.Lähettivät vain kotiin ja ihmettelivät mikä minulla voi olla.Luultavasti masennus.
Nyt kun olen pysynyt poissa hometaloista ,ei minulla enää ole tulehdusarvot koholla,enkä tarvitse lääkkeitä.Se on aivan varma että homeet saavat veriarvot muuttumaan.Olen siitä hyvä esimerkki.Ja minulla kuitenkin nuo veriarvot parikymmentä vuotta jatkuvasti vaihtelivat.Ja nyt kun yksinkertaisesti vältän kaikkia sairaita rakennuksia,olen ollut ilman antibioottia jo 6 vuotta enkä ole sairastanut enää flunssan flunssaa.Eikä enää ole hb 160 eikä valkosolut eikä senkka koholla.Omalla kohdallani siihen ei ole muuta ratkaisua kuin täydellinen välttäminen.Ja lääkärit eivät HALUA ymmärtää tästä "sopasta" mitään.
- toksiset tilat
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10281&char=l
Leukosyyttien lisääntymistä, leukosytoosia, esiintyy lukuisissa tiloissa.
Epäkypsiä leukosyyttimuotoja esiintyy leukeemisissa tiloissa sekä vaikeissa infektioissa ja toksisissa tiloissa.
Kohtalaista neutrofiliaa esiintyy infektioissa, akuuteissa vuodoissa sekä kudostuhoissa. Edellistä selvempää neutrofiliaa tavataan myelofibroosissa.
Eosinofiliaa esiintyy allergisissa tiloissa, parasiittisairauksissa (ei lapamato), leukemioissa ja polyarteritis nodosassa.
Basofiliaa esiintyy myeloproliferatiivisissa taudeissa ja tyreotoksikoosissa.
Lymfosytoosia esiintyy kroonisessa lymfaattisessa leukemiassa, hinkuyskässä ja monissa virussairauksissa. Monosytoosia esiintyy mm. monosyyttileukemiassa ja määrätyissä kroonisissa infektioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995