DL 1000 V-Strom

Pappaluokkaan siirtyvä

Muutaman välivuoden jälkeen m-pyöräkuume nousee huolestuttavasti. Lääkkeeksi olen ajatellut mm. DL 1000 V-Stormia (nätti), käytetynä 02-04 malli. Sillä tuntuu pääsääntöisesti olevan jonkin verran edullisempi kuin saman lajityypin Honda Varadero. Olis ihan mahtavaa jos joku voisi jakaa kokemuksensa ko. pyörästä, sillä mielikuva takavuosilta on jäänyt hieman negatiiviseksi tämän merkin suhteen (varmaan aiheetta).

11

4058

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienenmmästä

Toisenkin kerran kannattaa miettiä, olisko 650-kuutioinen V-Strom riittävä. Monet pitää sitä parempana, painoa on vähemmän ja näin pyörä on ketterämpi ja helpompi käsitellä. Tämä arvostus näkyy siinäkin, että käytetyjen hintaero näkyy olevan vain jopa muutamia satasia, tosin tonnisten mittariin on useimmiten kertynyt enemmän kilsoja, voivat olla vuoden pari vanhenpia.

650- ja 1000-kuutiosten runko ja komponentit ovat pitkälti aivan samat, jousituksessa on painoerosta johtuen eroja. Pyörä on luotettavimpia, mitä nykypäivänä löytyy ja huollot yksinkertaisia ainakin mun tänä keväänä ostamassa 650-kuutioisessa (vm. 2004). Oikeastaan ilmavirtausten hallinta kypärän tienoilla on ainut ongelma. Vaikka mulla on touring-pleksi niin silti välillä ravistaa; tosin vauhtimittarikin nousee kovin huomamatta korkeammalle kuin entisessä nakussa. 4.5 ... 5 litraa sataselle menee tässä pienemmässä mallissa ja vm. 2007 alkaen kuluttavat vielä hiukan vähemmän. Ruisku toimii miltei täydellisesti, varmaan tonninen on tässä suhteessa vastaava.

Edullinen hinta näkyy pyörän ja etenkin ohjaamon tietynlaisessa "muovisuudessa". Alustan osat on kumminkin laadukkaita ja runko kunnollinen ja kevyt alumiinipalkkirunko. Ja tämän pienemmän päälle saa latoa täyteentankattuna vielä 207 kiloa "rompetta", eli kuskin ja matkustajan lisäksi tavarat kulkee kivasti mukana pidemmälläkin turneella.

• Strommisti

Kannattaa käydä kokeilemassa. Itse ostin pyöräni talvella ja mietin juuri Varaderoa tai Strommia.
        Ei tarvinut kuin istahtaa Eeron päälle, niin homma selvisi. Aivan liian "norsumainen" minulle. Strommi taas tuntui napakansopivalta, enkä ole valintaani katunut. Ketterä kaveri, vaikka onkin mallia DL 1000.

• pappamopoilija

Kyllä strommi on yksi luomakunnan rumimmista pyöristä. Kaksi isoa pahvilaatikkoa yhdistettynä satulalla, joiden alla sitten kapeat renkaat.

Katseleppa "silläsilmällä" ja vertaa vaikka jammun TDM,n.

• on katsojan

silmissä. Kolme vuotias 650 on yllättänyt positiivisesti ja toiminut ilman mitään häikkää.
        Pyörä riittää täydelläkin kuormalla kaikkialle.
        Uusin MP-maailma esittelee 650 adventuren, Tuulilasikin vertaili sitä viimevuonna ja muissakin alan lehdissä on siitä juttua.
        Lyhyesti hyvä pyörä ja pienempikin riittää.

• on kuskin
        on katsojan kirjoitti:

silmissä. Kolme vuotias 650 on yllättänyt positiivisesti ja toiminut ilman mitään häikkää.
        Pyörä riittää täydelläkin kuormalla kaikkialle.
        Uusin MP-maailma esittelee 650 adventuren, Tuulilasikin vertaili sitä viimevuonna ja muissakin alan lehdissä on siitä juttua.
        Lyhyesti hyvä pyörä ja pienempikin riittää.

tuntemuksissa, kuten kauneus katsojan :)

Minä voisin harkita pyörää, joka on painoltaan, näöltään ja viimeistelyltään kuin jammun TDM, mutta jossa olisi hieman tehokkaampi pata.
        Jaa mihin sitä tehoa tarvitaan suomessa ?
        Ei mihinkään, mutta sitä on kiva olla .

• Strommisti
        on kuskin kirjoitti:

tuntemuksissa, kuten kauneus katsojan :)

Minä voisin harkita pyörää, joka on painoltaan, näöltään ja viimeistelyltään kuin jammun TDM, mutta jossa olisi hieman tehokkaampi pata.
        Jaa mihin sitä tehoa tarvitaan suomessa ?
        Ei mihinkään, mutta sitä on kiva olla .

..ehkä viimeisin ja vähäisin syy ostaessani oli:
        se on niin saakutin kaunis pyörä. Mitä ne höpisi äidistä ja tyttärestä joskus?? :)

• pappaluokkaaan siirtyvä

...että tähän vaihtoehtoon (DL 1000 V..) päädyin. Kiitos teille, jotka olitte keskustelussa mukana, omalta osaltani päätän puheet tähän ja siirryn käytännön puolelle :)

• hano

50 vuotta ja yli pitää olla dl 1000 eikä pienempää

• helpporatkaisu

Vanha kysely täällä, mutta ehdottomasti tonninen , pienempi ei juurikaan paina vähempää..

• Anonyymi

Silti moni kertoo kuuspuokista tonniseen vaihdon jälkeen että pilalle meni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silti moni kertoo kuuspuokista tonniseen vaihdon jälkeen että pilalle meni.

Samaa olen kuullut tonniseen vaihtaneilta.

Itsekin viimekesästä lähtien miettinyt minkä pyörän ostaa, käytettynä harkitsemiani pyöriä on vähän tarjolla, tai ovat jo melko vanhoja ja paljon ajettuja, joten uusi pyörä pitää hankkia.

Teneree 700 olis varmaan mahtava hiekkateille ja metsäteille, korkea.
        650 Versus, no aika nopeasti jätin sivuun.
        KTM 690, liian kallis.
        Honda CB 500, paljon joutuis hankkia lisävarusteita, edullinen plussaa.
        BMW, kalliita.
        Uusi 650 V-Strom XA tulossa, ehkä ei parhain missään mutta soveltuu vähän kaikkeen muuhun kuin kivikkoissa ja suolla rämpimiseen. Isot tehot ja suuret nopeudet ei ole ykkösjuttu.
        Keväällä sitten näkee osuiko valinta kohdalleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      32
      962
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      70
      860
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      162
      842
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      814
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      748
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      687
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      670
    8. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      39
      625
    9. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      602
    10. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      592
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      41
      562
    12. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      116
      526
    13. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      510
    14. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      505
    15. 39
      485
    16. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      475
    17. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      6
      470
    18. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      73
      461
    19. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      457
    20. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      457
    Aihe