koira mykäksi

leikkaus?

Olen kuullut että ulkomailla tehdään leikkauksia, jonka jälkeen koira ei pysty enää haukkumaan.
Koira ei kuulemma kärsi tästä, ei edes tajua että ääntä ei lähde.

Olen itse saamassa häädön OMASTA asunnostani sen takia että koira haukkuu 2-minuuttia päivässä, silloin kun kävelemme rappusia alas ulkoovelle. (vain aamuisin)

En tiedä miten saisin sen hiljaiseksi, ja nyt ainoat mahdollisuudet ovat joko häätö, kuonokoppa tai leikkaus.
Tehdäänkö suomessa tuollaisia leikkauksia?

27

4467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasaati1

      Vaihtaisin joko asuntoa tai antaisin koiran jollekkin muulle.

      • vaihtamaan

        asuntoa, koska tämä asunto on niin halpa (Hitas) etten sillä rahalla saa uutta.
        Kärsiikö koira jos sille laittaa kuonokopan? Kokeilin sitruunapantaa, ja se meni paniikkiin.


      • vaihtamaan kirjoitti:

        asuntoa, koska tämä asunto on niin halpa (Hitas) etten sillä rahalla saa uutta.
        Kärsiikö koira jos sille laittaa kuonokopan? Kokeilin sitruunapantaa, ja se meni paniikkiin.

        Periaatteessa toi on kyllä kaksipiippunen juttu.Parin minuutin haukkuminen ei nyt ihmeeltä tunnu,mutta jos se tapahtuu kovin aikaisin,ehkä herättäen aina,niin toisaalta ymmärrän,jos joku siitä hernettä ottaa.Turhasta valittajat on sitten oma lukunsa.
        Mutta kuten täälläkin on todettu,valitus pitää mennä asiallista tietä.Ihan heppoisati ei kyllä omistusasiasta häätöä saa,mutta toki aina siinä punnitaan asiat kaikilta osin.
        Se sitten,jos viimekädessä haluaa laittaa asian itse vaikka raastupaan,on kinkkinen juttu juuri tuon ajan takia.

        Itse en kyllä ymmärrä moisia jenkkilän meininkiä,että koiria tai eläimiä leikellään turhan vuoksi.Ja tuo on mielestäni nimenomaan sitä.Suomessa ei onneksi turhia leikkauksia lekurit tee.

        Nyt on kysymyksessä ihan koulutuksellinen juttu,ja jos koira tekee epätoivotun vielä omistajan läsnäollessa,niin ei ihan vaikeemmasta päästäkään.
        Periaatteessa,jos koira on omistajalla hanskassa ja kieltosana kunnolla opetettu,koko homman hoito olisi jo siinä.
        Koska/jos et saa hommaa kasaan,niin ota yhteyttä johonkin pätevään ongelmakoirakouluttajaan,joka neuvoo sinua parantamaan asemaasi koiran silmissä niin,että se uskoo ihan yksinkertaista kieltoakin ja/tai antaa ohjeet tarvittaessa myös ongelmaasi.
        Ennenkuin saat homman kuntoon,niin voit laittaa vaikka kohteliaan lapun ilmoitustaululle,jossa ilmoitat työstäväsi hommaa,että saisit asian kuntoon ;)


    • solina

      tavannut jenkeistä tuodun koiran, jolle oli joku tuollainen operaatio tehty. Ei se koira äänetön ollut, mutta kuulosti kurkkukipuisen käheältä. En ole koskaan kuullut että kukaan Suomessa tekisi vastaavia operaatioita enkä kannata niitä.
      Kahden minuutin haukkuminen ei riitä häädön perusteeksi. Oletko kokeillut antaa koiralle esim lelun kannettavaksi tuon rappumatkan ajaksi ettei haukkuisi ?

    • ei vieläkään

      Siis kertakaikkiaan: 2 minuutin haukkuminen vuorokaudessa ei anna aihetta häätöön, ei omasta, eikä vuokra-asunnostakaan.

      Oletkohan nyt ihan hysteerisenä ymmärtänyt jotain väärin .............rauhotu.........

      Anna koiralle lelu rapuissa kulkemisen ajaksi, mitä se kantaa, niin ei hauku edes silloin...........ja päiväksi joku puuhastelu-lelu.....esim. KONG- ja maksalaatikkoa sisälle.........

      tsemmpiä vaan - äläkä usko tollasia häätö-puheita !

      • periaatteessa

        Kyllähän se häädöksi riittää se parikin minuuttia aamulla jos se vielä ajottuu ennen aamu seiskaa.
        Mutta tuskinpa kuitenkaan. pitää olla aika seppä, että saa ketään häädettyä noi n heppoisin perustein.
        Entäs jos annat sille koiralles luun tai makupalan mutusteltavaksi siksi aikaa kun pääsette ulos. Tai lenkkimakkaran pätkän??Luulis ettei ehdi haukkua kun juoksee rappuset alas makkara suussa ;D
        Minä ymmärrän, että olet ajatellut tollasta leikkausta. Kyllä sitä kaikkensa tekee, että olisi kummallakin hyvät oltavat.
        Tsemppiä teille ja kerrohan miten menee jatkossa vaikka tolla makkara hämäyksellä =)


    • suomessa

      Suomessa ei tehdä ko. leikkauksia. Onneksi

    • ei kyllä

      estä haukkumasta, hei haloo.. Se on tarkoitettu koiran puremisen estämiseen..

      • alakerran ämmä

        kyllä huusi mulle et mun pitää sitoo sen koiran suu kiinni.


    • Ei ketään pysty tuollaisen perusteella häätämään, saati omistusasunnosta.

      Ja jos pystyy, niin ompahan tiukkapiposta sakkia..

      Kannatan minäkin ennemmin sitä, että tuikkaat sinne koiran suuhun rapussa lelun, luun tai JOTAKIN, etkä edes mieti moisia leikkauksia..

      Niitä ei tietääkseni edes tehdä ONNEKSI Suomessa, enkä kannata niitä henk. koht. ollenkaan..

    • kuulostat itsekkäältä...

      No kuonokoppa ei estä koiraa haukkumasta ja tuollaiset leikkaukset ovat pelkkää eläinrääkkäystä. kelaapa jos joku leikkaisi sinulta pois äänihuulet etkä voisi koskaan ilmaista itseäsi äänesi avulla. Yritä laittaa itsesi koiran asemaan. Jenkeissä on moni asia sallittua, esim. piikkipannat, hännäntypistykset ym. jotka sivistyneemmissä maissa on todettu turhaksi eläinrääkkäykseksi.

      Tuskin kukaan sinua pystyy häätämään 2 min. haukkumisen takia. Omassa kerrostalossani eräät koirat haukkuvat jatkuvasti päiväsaikaan, eikä heitäkään ole häädetty.

      Ja jos häätö tulee eteen, niin kai se koiran terveys helvetti sentään kuitenkin menee sen edelle. On ihmeellistä että joku edes harkitsee moisia leikkaksia, eli joku halpa kämppä menee koiran hyvinvoinnin edelle. Ehkä sun ei olisi pitänyt koskaan hankkiakaan koiraa. Tai hanki kunnon työ josta saat PALKKAA niin voit asua jossakin sellaisessa taloyhtiössä jossa ei ole tollainen Hitler-meininki.

      • kuullut et

        koira EI KÄRSI siitä leikkauksesta. En kai mä ny muuten ois siitä kyselly.

        Kyllä ne pystyy häätämään, ku se haukunta tapahtuu klo: 05.20, ennen kuin lähden töihin. Silloin pitäis olla hiljasuus tässä talossa.

        Ja tervetuloa Hellsinkiin, ostin täältä halvalla Hitas-asunnon, jos pistän tän myyntiin en todellakaan saa sillä rahalla uutta kämppää, paitsi toisen Hitas-kämpän.


      • ajateltiin niistä
        kuullut et kirjoitti:

        koira EI KÄRSI siitä leikkauksesta. En kai mä ny muuten ois siitä kyselly.

        Kyllä ne pystyy häätämään, ku se haukunta tapahtuu klo: 05.20, ennen kuin lähden töihin. Silloin pitäis olla hiljasuus tässä talossa.

        Ja tervetuloa Hellsinkiin, ostin täältä halvalla Hitas-asunnon, jos pistän tän myyntiin en todellakaan saa sillä rahalla uutta kämppää, paitsi toisen Hitas-kämpän.

        Kyllähän jotkut ajattelevat ettei koira kärsi hännäntypistyksestäkään enää leikkauksen jälkeen mutta häntä on kuitenkin yksi tärkeä kommunikointiväline koiralle, samoin korvat ja eleet ja ääni. Miten koira voisi murinalla tai haukkumalla varoittaa esim. vierasta tulemasta lähemmäs. Vaikka koira ei tajuaisi että ääntä ei lähde (vaikka en tajua miten koira ei sitä muka tajuaisi jos yhtenä päivänä kurkusta kuuluu vuh vuh ja seuraavana päivänä ei mitään paitsi hassua pihinää) niin kyllähän se tekee sen aseman koirien maailmassa vaikeaksi kun muut koirat eivät osaa reagoida siihen oikealla tavalla. Mun koira ainakin haukkuu kun se näkee tuttuja, koiria tai ihmisiä, tai murisee tai ärisee kun on peloissaan.

        Älä hyvä ihminen edes ajattele moista.

        Minkä ikäinen koira on? Ihmeen hyvin vanhakin koira oppii olemaan räksyttämättä kun vaan jaksaa olla kärsivällinen. Ehkä sun pitäisi treenata sitä porraskäytävässä kulkemista päiväsaikaan jolloin koiran haukku ei haittaa - pidät koko ajan herkkupalaa koiran suun edessa ja sanot HILJAA, ja jokaisen hetken kun koira on hiljaa annat sille herkun. Jos se haukkuu, jää herkkupala saamatta. Mä sain tällä tavalla vanhalta koiralta kitkettyä vastaantulevien koirien räksyttämisen, herkkupala oli sen jälkeen vain mielessä ja koira rupesi jo katsomaan mun kättä siinä vaiheessa kun se huomasi vastaantulevan koiran.


      • kamoon

        Ihan hyvä kommentti sinänsä, mutta ei niitä töitäkään kaikki noin vaan pysty hankkimaan, enkä minäkään rupeaisi tähtitieteellisiä summia kämpästäni pulittamaan koiran vuoksi...


      • hankkia
        kamoon kirjoitti:

        Ihan hyvä kommentti sinänsä, mutta ei niitä töitäkään kaikki noin vaan pysty hankkimaan, enkä minäkään rupeaisi tähtitieteellisiä summia kämpästäni pulittamaan koiran vuoksi...

        jos asenne on tuo, niin ei kannata edes eläintä hankkia. Kyllä eläin tulee ennen rahaa, se on sentään elävä tunteva olento. Ei ihme että maailma on nykyään näin paska paikka, kun ihmiset pistää rahan kaiken edelle. En voi kuin sääliä teitä. Älkää hyvät ihmiset ottako lemmikkejä älkääkä ainakaan hankkiko lapsia, ne vie rahaa.


      • plääh...
        hankkia kirjoitti:

        jos asenne on tuo, niin ei kannata edes eläintä hankkia. Kyllä eläin tulee ennen rahaa, se on sentään elävä tunteva olento. Ei ihme että maailma on nykyään näin paska paikka, kun ihmiset pistää rahan kaiken edelle. En voi kuin sääliä teitä. Älkää hyvät ihmiset ottako lemmikkejä älkääkä ainakaan hankkiko lapsia, ne vie rahaa.

        Mitä ihmeen ihmisiä täällä palstoilla oikein on kommentoimassa... Olen itekin eläinrakas mutta tarvii ne realiteetit muistaa. On helppo huudella et osta uus kämppä tai mee töihin jos on ite syntyny kultalusikka pe******* Kaikki ei aina ole ihan niin mustavalkosta kun mitä täällä suomi24 palstoilla kuvitellaan. Muutenki meininki täällä on ihan käsittämätöntä. Aivan sama kuka kysyy ja mitä niin heti ollaan mollaamassa ja kuvitellaan et tiedetään itse kaikki paremmin. "Kun ei meidän koira ole koskaan sellaista tehnyt niin ei kenenkään muunkaan voi. Kyllä se sitten on narun toisessa päässä se vika". Herätkää ja alkakaa laittaa asiallisia kommentteja, ei aina tarvii päteä ja laittaa negatiiviseen sävyyn. Hirveen hyökkääviä monet.


      • kyllä olisi
        hankkia kirjoitti:

        jos asenne on tuo, niin ei kannata edes eläintä hankkia. Kyllä eläin tulee ennen rahaa, se on sentään elävä tunteva olento. Ei ihme että maailma on nykyään näin paska paikka, kun ihmiset pistää rahan kaiken edelle. En voi kuin sääliä teitä. Älkää hyvät ihmiset ottako lemmikkejä älkääkä ainakaan hankkiko lapsia, ne vie rahaa.

        mitään ongelmaa jos se alakerran ämmä ei valittais 2-minuutin (korkeintaan) takia isännöitsijälle!
        Kukaan muu siitä koirasta ei oo valittanu.

        "ei ihme että maailma on nykyään näin paska paikka, kun ihmiset pistää rahan kaiken edelle." Täällä olis kuule paljon mukavampi olla, jos se alakerran ämmä lopettais valittamisen ja alkais pikkuhiljaa tajuamaan että me asutaan kerrostalossa ja täällä saa pitää koiria.
        Ja että koira on koira, ja se on ihan normaalia että sillä (koiralla) on sanottavaa ja silloin se haukkuu.

        Uusi samankokoinen asunto maksaa Helsingissä 140000-250 000 euroa, enkä ole tätäkään vielä maksanut, sähän voit tulla pudottamaan ne rahat mun postiluukusta sisään?


      • toivoasi!!!
        kyllä olisi kirjoitti:

        mitään ongelmaa jos se alakerran ämmä ei valittais 2-minuutin (korkeintaan) takia isännöitsijälle!
        Kukaan muu siitä koirasta ei oo valittanu.

        "ei ihme että maailma on nykyään näin paska paikka, kun ihmiset pistää rahan kaiken edelle." Täällä olis kuule paljon mukavampi olla, jos se alakerran ämmä lopettais valittamisen ja alkais pikkuhiljaa tajuamaan että me asutaan kerrostalossa ja täällä saa pitää koiria.
        Ja että koira on koira, ja se on ihan normaalia että sillä (koiralla) on sanottavaa ja silloin se haukkuu.

        Uusi samankokoinen asunto maksaa Helsingissä 140000-250 000 euroa, enkä ole tätäkään vielä maksanut, sähän voit tulla pudottamaan ne rahat mun postiluukusta sisään?

        Ei nyt noin lyhyen haukkumisen vuoksi häätöä saa!!Onko häätökäsky tullut isännöitsiältä? Häätöön tarvitaan suullinen ja 3 kirjallista varoitusta.
        Soita isännöitsiälle ja kysy asiaa häneltä ja kerro tilanne! mekin kun muutettiin kahden vanhan koiran kanssa maalta kaupunkiin ja vielä keskelle keskustaan niin jo rupesi tulemaan naapureilta häätö uhkaus lappuja.
        Koirien haukkumisesta.
        Soitin asiasta isännöitsiälle joka ei ollut edes tietoinen meitä uhkaavasta häädöstä!
        Seurasimme tilannetta ja lähdettyämme kauppaan laitoimme nauhurin nauhoittamaan haukkuuko koiramme niin näin sain tietää että meillä oli täysin hiljaista.
        Samoin kaupasta tullessamme.
        Epäilin koko asiaa alusta alkaen.
        Että paljon on näitä mammoja jotka liiottelevat asioita. Oikein hyvää kesää sinulle ja koirallesi!! kyllä ne asiat järjestyvät!!


      • tuli aukoo
        toivoasi!!! kirjoitti:

        Ei nyt noin lyhyen haukkumisen vuoksi häätöä saa!!Onko häätökäsky tullut isännöitsiältä? Häätöön tarvitaan suullinen ja 3 kirjallista varoitusta.
        Soita isännöitsiälle ja kysy asiaa häneltä ja kerro tilanne! mekin kun muutettiin kahden vanhan koiran kanssa maalta kaupunkiin ja vielä keskelle keskustaan niin jo rupesi tulemaan naapureilta häätö uhkaus lappuja.
        Koirien haukkumisesta.
        Soitin asiasta isännöitsiälle joka ei ollut edes tietoinen meitä uhkaavasta häädöstä!
        Seurasimme tilannetta ja lähdettyämme kauppaan laitoimme nauhurin nauhoittamaan haukkuuko koiramme niin näin sain tietää että meillä oli täysin hiljaista.
        Samoin kaupasta tullessamme.
        Epäilin koko asiaa alusta alkaen.
        Että paljon on näitä mammoja jotka liiottelevat asioita. Oikein hyvää kesää sinulle ja koirallesi!! kyllä ne asiat järjestyvät!!

        eka mulle päätänsä ja sen jälkeen soitti isännöitsijälle joka soitti mulle.
        Mulla on jo yksi kirjallinen varoitus, (tuli juhlinnasta) ja SEURAAVASTA tulee häätö, tämä on oma asunto, täältä lentää helpommin sillan alle kuin vuokrakämpästä.

        Isännöitsijä kyllä sanoi mulle ettei se voi antaa tollasen jutun takia mulle häätöä.
        Tiedä sitten, jos se alakerran ämmä pommittaa isännöitsijää niin paljon ettei sekään enää jaksa, ni kai se sitten antaa sen häädön.

        Päivisin ja öisin koirat on hiljaa, eli molemmat koirat pitää suunsa kiinni 23tuntia 58minuuttia, ja vain toinen haukkuu alle 2minuuttia 1-2 kertaa päivässä.

        Mutta sehän ei alakerran ämmälle riitä, koirien pitäis olla sen mielestä mykkiä ja kaiken pitää pyörii sen ämmän pillin mukaan.

        Tavallaan säälittää se isännöitsijäki, se on ikävässä välikädessä, joutuu varmaan jatkuvasti kuunnella sen ämmän valitusta.


      • kerran oli sitä mieltä
        tuli aukoo kirjoitti:

        eka mulle päätänsä ja sen jälkeen soitti isännöitsijälle joka soitti mulle.
        Mulla on jo yksi kirjallinen varoitus, (tuli juhlinnasta) ja SEURAAVASTA tulee häätö, tämä on oma asunto, täältä lentää helpommin sillan alle kuin vuokrakämpästä.

        Isännöitsijä kyllä sanoi mulle ettei se voi antaa tollasen jutun takia mulle häätöä.
        Tiedä sitten, jos se alakerran ämmä pommittaa isännöitsijää niin paljon ettei sekään enää jaksa, ni kai se sitten antaa sen häädön.

        Päivisin ja öisin koirat on hiljaa, eli molemmat koirat pitää suunsa kiinni 23tuntia 58minuuttia, ja vain toinen haukkuu alle 2minuuttia 1-2 kertaa päivässä.

        Mutta sehän ei alakerran ämmälle riitä, koirien pitäis olla sen mielestä mykkiä ja kaiken pitää pyörii sen ämmän pillin mukaan.

        Tavallaan säälittää se isännöitsijäki, se on ikävässä välikädessä, joutuu varmaan jatkuvasti kuunnella sen ämmän valitusta.

        Jos isännöitsijä on sitä mieltä että tuo ei riitä häädön syyksi, niin siinähän se vastaus on. Ei riitä häädön syyksi.

        Kai sä tiedät että jokaisessa taloyhtiössä on noita rappupoliiseja ja kyttääjiä ja kyräilijöitä. Ihan jokaisessa. Ja ne on aina noita mummoja. Meillekin tuli nimettömiä lappusia kolme kerrosta ylempänä asuvalta mummelilta, kun koirat haukkui ihan inhimilliseen aikaan päivällä - jos edes haukkuivat, ikinä ei sitä pystytty todistamaan. Saattoi olla mummon keksintöä. Kysyttiin muilta naapureiltakin ja kukaan ei ollut kuullut mitään.

        Mullakin on omistuasunto ja omistusasunnosta ei kyllä normaalisti häädetä ketään kovin kevyin perustein. Ei ainakaan siksi että joku talopoliisi on ottanut asiakseen valittaa asiasta.

        Ei se se valittaja voi sua häätää ja jos isännöitsijä sanoi noin niin sun ei kannata yhtään huolehtia. keskityt nyt sen koiran kouluttamiseen ja unohdat sen valittajan.


      • vuokralainen täälläkin
        kyllä olisi kirjoitti:

        mitään ongelmaa jos se alakerran ämmä ei valittais 2-minuutin (korkeintaan) takia isännöitsijälle!
        Kukaan muu siitä koirasta ei oo valittanu.

        "ei ihme että maailma on nykyään näin paska paikka, kun ihmiset pistää rahan kaiken edelle." Täällä olis kuule paljon mukavampi olla, jos se alakerran ämmä lopettais valittamisen ja alkais pikkuhiljaa tajuamaan että me asutaan kerrostalossa ja täällä saa pitää koiria.
        Ja että koira on koira, ja se on ihan normaalia että sillä (koiralla) on sanottavaa ja silloin se haukkuu.

        Uusi samankokoinen asunto maksaa Helsingissä 140000-250 000 euroa, enkä ole tätäkään vielä maksanut, sähän voit tulla pudottamaan ne rahat mun postiluukusta sisään?

        Voihan sitä vuokrallakin asua. Ainakin kunnes löytyy uusi parempi asunto.

        Eikä tollainen muuten riitä perusteeksi häätöön ja jos yrittää niin sähän voit viedä asian oikeuteen.


      • mummoja muka
        kerran oli sitä mieltä kirjoitti:

        Jos isännöitsijä on sitä mieltä että tuo ei riitä häädön syyksi, niin siinähän se vastaus on. Ei riitä häädön syyksi.

        Kai sä tiedät että jokaisessa taloyhtiössä on noita rappupoliiseja ja kyttääjiä ja kyräilijöitä. Ihan jokaisessa. Ja ne on aina noita mummoja. Meillekin tuli nimettömiä lappusia kolme kerrosta ylempänä asuvalta mummelilta, kun koirat haukkui ihan inhimilliseen aikaan päivällä - jos edes haukkuivat, ikinä ei sitä pystytty todistamaan. Saattoi olla mummon keksintöä. Kysyttiin muilta naapureiltakin ja kukaan ei ollut kuullut mitään.

        Mullakin on omistuasunto ja omistusasunnosta ei kyllä normaalisti häädetä ketään kovin kevyin perustein. Ei ainakaan siksi että joku talopoliisi on ottanut asiakseen valittaa asiasta.

        Ei se se valittaja voi sua häätää ja jos isännöitsijä sanoi noin niin sun ei kannata yhtään huolehtia. keskityt nyt sen koiran kouluttamiseen ja unohdat sen valittajan.

        pahimmat rappu-talo-poliisit ovat olleet aina miespuolisia joita olen tavannut. Niitä sitten peesaa aina se määrätty porukka taloissa. Yli 50v miestalopoliisit, ne ne vasta pahimpia on. Mummojakin toki on mutta eri mieltä olen siitä "pahimpia" kohdasta tässä asiassa. Hyi hitsi ihan tekee pahaa kun alkaa ajattelemaan noita "natsi-sikoja". No se siitä, nyt tässä talossa ei luultavasti ole ollenkaan poliiseja, ei ainakaan vielä ole vastaan tullut. Olisiko paikka vapaana, jos alottaisi. :)


      • voi pyhät pyssyt
        kuullut et kirjoitti:

        koira EI KÄRSI siitä leikkauksesta. En kai mä ny muuten ois siitä kyselly.

        Kyllä ne pystyy häätämään, ku se haukunta tapahtuu klo: 05.20, ennen kuin lähden töihin. Silloin pitäis olla hiljasuus tässä talossa.

        Ja tervetuloa Hellsinkiin, ostin täältä halvalla Hitas-asunnon, jos pistän tän myyntiin en todellakaan saa sillä rahalla uutta kämppää, paitsi toisen Hitas-kämpän.

        Pitäisi ihan oikeasti opettaa sitä koiraa olemaan hiljaa.
        Se on takuulla niin innoissaan kun pääsee ulos että huutaa siksi.
        Sitä on järjestelmällisesti kiellettävä tomakasti, HILJAA tai EI ja jatkettava niin kauan kun on hiljaa rapussa muutenkin, eikä vain silloin tällöin.

        Mä en kyllä ihan oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka hommaavat koiran, eivätkä kouluta sitä.
        Normi koira ei tee tuollaista jos se olisi koulutettu, eikä annettu tehdä mitä haluaa pentuna...............

        Ja siitä koiran äänijänteiden leikkauksesta vaan, sen verran, että se katsotaan rääkkäämiseksi. Sitä ei siis todellakaan tehdä edes siksi, ettet viitsi kouluttaa koiraasi. ja huom. ne äänijänteet kasvaa ennelleen..........se ei ole mikään pysyvä juttu.
        Helpompi on opettaa se koira olemaan hiljaa.

        Tässä on vielä suoraan LAISTA tuo äänijänne kohta. Se on siis lainvastainen toimenpide !!!!!!

        Koiran korvien typistäminen ja muu yksinomaan eläimen ulkonäön muuttamista tarkoittava leikkaus on kielletty. Samoin on kielletty eläimen mykistämiseksi sen äänijänteiden katkaiseminen ja muu tätä tarkoittava toimenpide.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1971/19710091


    • oma tupa oma lupa

      En viitsinyt lukea kuin pari saamaasi vastausta, joten joku on jo voinut antaa saman ohjeen. Kun lähdet niihin hiljaisuuden portaisiin, joissa ei saa kuulua inahdustakaan, ota käteesi koiraa varten pieni herkkupala jota näytät koiralle ennen portaisiin menoa, sen jälkeen pidät herkun nyrkissäsi niin että koira haistaa herkun ja annat sen koiralle vasta ulos tultuanne.

      On tosi julmaa koiraa kohtaan leikata koiran äänihuulet pois, sitäpaitsi koirasi voi joskus pelastaa henkesi haukkumisellaan. Ehdota niille ääniherkille naapureillesi korvatulppia, tai muuta pois.

    • 10+3

      Olipas taas typerä ketju. vitun idiootit! Vastatkaa kysymyksiin älkääkä tarjotko omia "parempia" ehdotuksianne! Pässit.

    • bay-watch

      Ulkomailla asuessani näin naapurustossa yhden mäykyn jolta oli leikattu äänihuulet. Se jatko haukkumista ilman ääntä, ja aina ponnisteli kovasti tuottaakseen edes jonkinlaisen inahuksen haukun sijasta. Semmoista epätoivoista ähkinää se piti. Minua puistatti ja säälitti se koira ja iloitsin, että Suomessa ei tuollainen eläimen rääkkääminen ole mahdollista.

    • Eero-setä

      Lukekaa eläintesuojelulaki (2. luku 3. §) ja es-asetus.
      Terv. Eero-setä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      14
      2119
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      188
      1809
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      130
      1704
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1611
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1562
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      178
      1179
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      316
      1178
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1133
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1044
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1035
    Aihe