Eli hommasin Garmin Nuva 250 navigaattorin ja nyt tarkoitus vaihtaa tuo opastus ääni erilaiseen joten mistä näitä Garminiin saatavia ääniä ja muitakin lisä hommia voisi etsiä?
Olen kyllä löytänyt TomTomiin löytyviä ääniä, mutta vissiin ei toimi Garminissa vai pitäisikö tiedostomuoto vaihtaa? Ja millä siirrän tiedostot garminiin?
Helppiä
Garmin äänet?
7
7964
Vastaukset
- Garmin man
...
- Garmin Nuvi 250
Jos nyt ihan oikeita ohjeita edes saisi?
- kuin heinänteko
Garmin Nuvi 250 kirjoitti:
Jos nyt ihan oikeita ohjeita edes saisi?
kenenkä poekkii out?
- Snaut
Siis nuo "viralliset" erikieliset opasteäänet löytyvät tietenkin Garnminin sivuilta, mutta jos haluat ns. hupiääniä, niin sellaisia löytyy kaupallisena ja jotakin ihan freewarenakin.
Esim. brittiläisellä Nav-Voicella on todella hyviä opasteääniä Garmineihin ja muihin naveihin. Parhaimpia on mielestäni sen tohelon Kazakhstanilaisen reportterin Boratin opastukset (muistathan telkkarisarjan ym!):
http://www.nav-voices.co.uk/scripts/prodView.asp?idProduct=9- Garmin Nuvi250
Pitäisi olla siis suomenkielisiä ääniä. Just noita tarkotin että joku julkkis tms.. opastamaan matkantekoa. Mistäs tuolta garminin sivuilta löytyy nuo äänet?
Niin ja saako noita TomTomin ääniä muunnettua garminiin sopivaksi? - Snaut
Garmin Nuvi250 kirjoitti:
Pitäisi olla siis suomenkielisiä ääniä. Just noita tarkotin että joku julkkis tms.. opastamaan matkantekoa. Mistäs tuolta garminin sivuilta löytyy nuo äänet?
Niin ja saako noita TomTomin ääniä muunnettua garminiin sopivaksi?Vai, että ookein soomeks! No, eipä noita Garmineiden ääniä tietääkseni juurikaan ole suomenkielen eri murteille tai edes sen virallisen käännöksen vaihtoehdoksi tehty. Mutta, mikään ei estä sinua itse kääntämästä ne muutamat sanat ja lauserakenteet. Apuvälineenä on hyvä käyttää jotakin ohjelmistoa tyyliin Voice Utility.
- Garmin Nuvi250
Snaut kirjoitti:
Vai, että ookein soomeks! No, eipä noita Garmineiden ääniä tietääkseni juurikaan ole suomenkielen eri murteille tai edes sen virallisen käännöksen vaihtoehdoksi tehty. Mutta, mikään ei estä sinua itse kääntämästä ne muutamat sanat ja lauserakenteet. Apuvälineenä on hyvä käyttää jotakin ohjelmistoa tyyliin Voice Utility.
Joo tiedän kyl että voi itekki nauhoitella omat opasteet, mutt ois se kivempi jos joku julkkis esim. Pertti Salovaara ohjais. Oon kuullu ainaki et tomtomissa sellanen olis mahdollista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne202227Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv282088Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941647Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k521609Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel761580- 1131430
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.501368- 831129
Martina haluaa tasoisensa miehen
Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol240997Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä
Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom21885