VW Polo ja iso kärry lankkulastissa.
http://www.ess.fi/?article=196842
Vatipäät asialla
11
9387
Vastaukset
- Hämmästellä täytyy
Joo, hämmästellä täytyy. Näitä vatipäitä kun on tolkuttoman paljon. Ei mitään käsitystä kytkentämassoista, eri materiaalien painoista, kuormauksesta, sidonnasta, positiivisesta ja negatiivisesta aisapainosta eikä nopeusrajoituksista. Näitä suistuneita meikäläinenkin joka vuosi näkee kymmeniä. Huippusesongit ovat kevät ja syksy.
Kuinkahan paljon halvemmaksi tulisi tilata ne laituri- ja terassilaudat pihaan kuorma-autolla? Tai kuinka paljon järkevämpää olisi hankkia jarrullinen, oikean pituinen perävaunu?
On nää uskomattomia veikkosia nää joilta tieto ja ymmärrys puuttuu ilmeisesti kokonaan. - motti tai 1 1/2
Puutavaraa ja hyvinkin märkänä jo sen 700-850kg/m3 eli hyvinkin 2xkuorma, no vakuutusyhtiö ei taida maksaa mitään tuosta kuormasta johtuen.
Tuttavani sai joskus lankkuja "ilmaiseksi" ja nuukuuttaan lastasi kärryn täyteen ja unohti koko aisapainon eli tuli nostava aisa.
Audi kaiteeseen sillanliikuntasaumasta ja todellakin kärsi koko jutun ihan itse.
Ehkä se kuorma-auto olisi tullut halvemmaksi.- arviosi yläkanttiin
Tuo kuorma kärrineen ei paina yli 750 kg,
joten katumaasturilla olisi kulkenut hyvin
ja turvallisesti ja isommalla muullakin au-
tolla, joka sallii vetää tuon jarruttoman
maksimin.
Toisaalta on edesvastuutonta yrittääkään
selviytyä keikasta noin pienellä autolla,
jonka vetopaino ei riitä. - Taidatkos sanoa?
arviosi yläkanttiin kirjoitti:
Tuo kuorma kärrineen ei paina yli 750 kg,
joten katumaasturilla olisi kulkenut hyvin
ja turvallisesti ja isommalla muullakin au-
tolla, joka sallii vetää tuon jarruttoman
maksimin.
Toisaalta on edesvastuutonta yrittääkään
selviytyä keikasta noin pienellä autolla,
jonka vetopaino ei riitä.Yleisin virhe näissä tapahtumissa on se ettei ihmisillä ole hajuakaan eri materiaalien painosta.
Puutavaralla ei ole vakiopainoa. Ns. painekyllästetty puutavara, josta tässä näyttäisi olevan kyse, on erittäin painavaa.
Laskehan: nipun pituus 3,5 metriä, leveys 1,5, korkeus 0,3 = 1,57 kuutiota. Varovainen arvio kuutiopainosta 600 kg (ja se kuule on tosi alakanttiin), eli kiloissa koko nippu 942 kg. Siis toista tonnia massaa Polon perässä. Täysin laiton myös maasturin tai katumaasturin tai kuorma-auton perässä.
Tuore koivuklapi kärryssä jonka mitat 150 x 300 viidenkymmenen sentin pinona painaa 1400 kg.
125 x 265 x 20 kärryssä tasalaidallinen sorakuorma painaa 1300 - 1500 kg - suurentamalla
Taidatkos sanoa? kirjoitti:
Yleisin virhe näissä tapahtumissa on se ettei ihmisillä ole hajuakaan eri materiaalien painosta.
Puutavaralla ei ole vakiopainoa. Ns. painekyllästetty puutavara, josta tässä näyttäisi olevan kyse, on erittäin painavaa.
Laskehan: nipun pituus 3,5 metriä, leveys 1,5, korkeus 0,3 = 1,57 kuutiota. Varovainen arvio kuutiopainosta 600 kg (ja se kuule on tosi alakanttiin), eli kiloissa koko nippu 942 kg. Siis toista tonnia massaa Polon perässä. Täysin laiton myös maasturin tai katumaasturin tai kuorma-auton perässä.
Tuore koivuklapi kärryssä jonka mitat 150 x 300 viidenkymmenen sentin pinona painaa 1400 kg.
125 x 265 x 20 kärryssä tasalaidallinen sorakuorma painaa 1300 - 1500 kgnäyttäisi siltä, että oli kuumentamalla
"kyllästettyä", joten ei paina puoltakaan
märästä painekyllästetystä.
3,5 m:n tavaraa ei vakiona ole, lienee
ollut korkeintaan 3,3 m, tosin toista päätä
ei kuvassa näy. - Joo.
suurentamalla kirjoitti:
näyttäisi siltä, että oli kuumentamalla
"kyllästettyä", joten ei paina puoltakaan
märästä painekyllästetystä.
3,5 m:n tavaraa ei vakiona ole, lienee
ollut korkeintaan 3,3 m, tosin toista päätä
ei kuvassa näy.Näkyy tulleen tuo lasti etulaudasta lävitse,lastattu tietysti etupäätä vasten ja takapäästä yli,eli ihan hiton takapainoinen kuorma.
Meinaan näin tuon yhdistelmän,hinurin kyydissä,Polo perässä ja kärry lavalla ja jos oikein näin niin vielä siinäkin vaiheessa tuo lankkulasti tuli 20-30cm kärryn takapäästä ylitse,eli ennen mälliä se ylitys on ollut tosi reilu.
Ei tarvitse paljoa ihmetellä miksi lähti käsistä,kuski tosin ihmettelee varmaan vieläkin. - kyllästetty
suurentamalla kirjoitti:
näyttäisi siltä, että oli kuumentamalla
"kyllästettyä", joten ei paina puoltakaan
märästä painekyllästetystä.
3,5 m:n tavaraa ei vakiona ole, lienee
ollut korkeintaan 3,3 m, tosin toista päätä
ei kuvassa näy.Tuo tavara on ns. ruskeaa painekyllästettyä mäntyä, joka on myytäessä vielä märkää. Kuutiopaino jossain 7-800kg:n paikkeilla. Tavaraa myydään myös lankeavina pituuksina, jolloin se voi olla vaikka yli 5-metristä.
- jarrullinen
Taidatkos sanoa? kirjoitti:
Yleisin virhe näissä tapahtumissa on se ettei ihmisillä ole hajuakaan eri materiaalien painosta.
Puutavaralla ei ole vakiopainoa. Ns. painekyllästetty puutavara, josta tässä näyttäisi olevan kyse, on erittäin painavaa.
Laskehan: nipun pituus 3,5 metriä, leveys 1,5, korkeus 0,3 = 1,57 kuutiota. Varovainen arvio kuutiopainosta 600 kg (ja se kuule on tosi alakanttiin), eli kiloissa koko nippu 942 kg. Siis toista tonnia massaa Polon perässä. Täysin laiton myös maasturin tai katumaasturin tai kuorma-auton perässä.
Tuore koivuklapi kärryssä jonka mitat 150 x 300 viidenkymmenen sentin pinona painaa 1400 kg.
125 x 265 x 20 kärryssä tasalaidallinen sorakuorma painaa 1300 - 1500 kgOlisiko jarrullinen kärry, jonka kantavuuden rajoihin kuorma olisi ehkä sopinut, käyttäytynyt yhtään siivommin Polon perässä?
- Oikein kuormattuna
jarrullinen kirjoitti:
Olisiko jarrullinen kärry, jonka kantavuuden rajoihin kuorma olisi ehkä sopinut, käyttäytynyt yhtään siivommin Polon perässä?
Ehdottomasti kyllä, mutta tietysti vain oikein kuormattuna. Tiedän asian kokemuksesta. Eivätkä autonvalmistajat aivan hatusta vetele noita arvoja jotka rekisteriotteeseen kirjataan.
- sdjfsjflkj
tosi paljon näin alkukesästä kun rakennus- ja remonttihommat ovat alkamassa. Parhaimmat vetävät vastaavalla ylikuormalla vielä reilua ylinopeutta - tätähän se on, kun poliisi ei enää valvo...
- saa pelätä ja
sydän syrjällään väistellä maantiellä. Ja kuulla kuinka ylinopeutta ajavat henkilöautot ovat liikenneturvan vihollinen n:o 1. Tiedän kyllä, mistä puhun, olen itsekin tuhansia kilometrejä vetänyt venetraileria pitkin ja poikin Suomea. Ilman vahinkoja. Mutta nyt vaan kohtaan maantiellä kuormia, joiden sidonta, paino tai painojaottelu on ensi silmäykseltä sellainen. että äkkiä on selvittävä pois sellaisen kuljetuksen vaikutuspiiristä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819