Vanhan corollan turbotus

Ahdin määrää tahdin

Miten onnistuu? ostan jonkun 1.3 -81 corollan nakkaan turbon siihen ja katsastan? Ei taida mennä suoraan noin, mutta jos te voisitte vähän neuvoa. Vaadittiinko noin "uuteen" autoon vielä päästötodistus (vai mikä se olikaan)? Ja miten on tehojen kans, jos pudottas ahtopaineita alemmas kun käy katastaan ja sitten kun on saanu leiman nostaa ahtopaineita? Kaikkenlaisia neuvoja otetaan vastaan!

9

2670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa

      unohda koko juttu.osta valmis turbo auto,muuttele sitä sitten.

      • ///M3

        Tai osta BMW 325i E30. Niitä saa hyvin kulkemaan turbolla......


      • Kulkee
        ///M3 kirjoitti:

        Tai osta BMW 325i E30. Niitä saa hyvin kulkemaan turbolla......

        Vaan kyllä on hauska kiusata bemarikuskeja yllättävästi kulkevalla corollan ruppanalla! Kyllä siinä naama venähtää jokaisella autistilla, sorry, adistilla ja bemaristilla kun nynnyn näköinen tojota liikennevaloista yllättää...

        Se on kiva vähän kolauttaa noiden superautoilijoiden pakoputken kokoakin suuremmaksi paisunutta egoa. Eli laita vaan turbo Corollaan ja panosta juuri kiihtyvyyteen. Corolla on kevyt auto ja turbotettuna sen teho/paino -suhde hakkaa suurimman osan tavallisista kovinakin kulkijoina pidetyistä saksalaismerkeistä tai uudemmista japseista. Ja jos tehoja virittää vielä vähän lisää, niin corollahan lähtee kuin raketti - ja yllättää monet. Itse pitäisin vielä ulkonäön mahdollisimman vakiona, jotta mikään ei paljastaisi voimavaroja.


      • Superautoilija
        Kulkee kirjoitti:

        Vaan kyllä on hauska kiusata bemarikuskeja yllättävästi kulkevalla corollan ruppanalla! Kyllä siinä naama venähtää jokaisella autistilla, sorry, adistilla ja bemaristilla kun nynnyn näköinen tojota liikennevaloista yllättää...

        Se on kiva vähän kolauttaa noiden superautoilijoiden pakoputken kokoakin suuremmaksi paisunutta egoa. Eli laita vaan turbo Corollaan ja panosta juuri kiihtyvyyteen. Corolla on kevyt auto ja turbotettuna sen teho/paino -suhde hakkaa suurimman osan tavallisista kovinakin kulkijoina pidetyistä saksalaismerkeistä tai uudemmista japseista. Ja jos tehoja virittää vielä vähän lisää, niin corollahan lähtee kuin raketti - ja yllättää monet. Itse pitäisin vielä ulkonäön mahdollisimman vakiona, jotta mikään ei paljastaisi voimavaroja.

        Heh, ei hyvää päivää. Luuletko todellakin, että tatti kasvaa otsaani jos joku ikivanha turpootettu riipussin tojo painelee kahta sataa mun ohitse ruosteet pöllyen? Nöy wei! Senkun painelee, paineltkoon samalla päin kallion seinää, jotta saan seuraavana ammuna viihdyttää itseäni lukemalla hesaria/kotimaan uutiset. Sen jälkeen lähden Audi A4 1.9 TDI Variantilla töihin. Hiljaisella, turvallisella, helevetin mukavalla, uudelle tuoksuvalla ja taloudellisella laatuautollani...

        Pistä sinä poika vaan turpoo korollaas ja yritä ärsyttää mua... et onnistu. Morjeestan kun kaahaat ohitseni ja hyvästelen hesarin kuolinilmoituspalstalla.


      • Porsche
        Superautoilija kirjoitti:

        Heh, ei hyvää päivää. Luuletko todellakin, että tatti kasvaa otsaani jos joku ikivanha turpootettu riipussin tojo painelee kahta sataa mun ohitse ruosteet pöllyen? Nöy wei! Senkun painelee, paineltkoon samalla päin kallion seinää, jotta saan seuraavana ammuna viihdyttää itseäni lukemalla hesaria/kotimaan uutiset. Sen jälkeen lähden Audi A4 1.9 TDI Variantilla töihin. Hiljaisella, turvallisella, helevetin mukavalla, uudelle tuoksuvalla ja taloudellisella laatuautollani...

        Pistä sinä poika vaan turpoo korollaas ja yritä ärsyttää mua... et onnistu. Morjeestan kun kaahaat ohitseni ja hyvästelen hesarin kuolinilmoituspalstalla.

        Munkin puolesta saat painaa sillä Turbotetulla-karvanoppa-Korollalla juuri niin kovaa ohi kun haluat.Minulle riittää tieto, että reilu 400 heppainen Porscheni käntyy siinä ekassa mutkassa paremmin kuin mikään riisipussi.Tarvittaessa se myös pysähtyy.Korollassahan ei ole ikinä ollut jarruja. Jos mulla on halua ajella kovempaa teen se radalla.Kadulla kaahaamisesta on saatu viime vuosien aikana aivan liian paljon ikäviä esimerkkejä.


    • karvia

      Ei onnistu nakkaamalla

      • toyota 77

        kyllä sulla audiääliö on kieroutunu ajatusmaailma se vanha corolla onkin harrasteauto ja audi nynnypojan käyttöauto...itelläni on turbo avensis joka on turvallinen ja mukava ajella ja harrastepelinä 1,6 turbo corolla


      • siinä
        toyota 77 kirjoitti:

        kyllä sulla audiääliö on kieroutunu ajatusmaailma se vanha corolla onkin harrasteauto ja audi nynnypojan käyttöauto...itelläni on turbo avensis joka on turvallinen ja mukava ajella ja harrastepelinä 1,6 turbo corolla

        toyo pojun naama venähtää,kun vanha dx kajahtaa valoihin liiallisen ahtopaineen noston seurauksena:)


      • ilo alkaa kilosta!
        siinä kirjoitti:

        toyo pojun naama venähtää,kun vanha dx kajahtaa valoihin liiallisen ahtopaineen noston seurauksena:)

        hitto että vähän repesin kun luin nuo audi ja porche tyyppien kommentit! tais vähän ruveta pelottamaan että se "riisipussi" taitais tullakin ohi :D kyllä ne porchet sun muut yliarvostetut maisemanvaihtovälineet voi jätättää liikennevaloissakin että ei sitä ole pakko lähteä kolmatta sataa laskemaan. ja jos haluaa niin sit radalle koittamaan että tuleeko ne audistit sun muut perässä, mutta ei sitä aina kannata liikenteessä hölmöillä.
        mutta jos palataan tuohon alkuperäiseen, niin muistaakseni vuonna -79 tuli päästömittaus, eli se tarvii saaha läpi. rakennat vaikka megasquirtilla niin saat hyvän ja varmasti saa säädettyä päästöihin jos kone on muuten hyvä. kannattaa käydä konttorilla kysymässä että mitä voit käyttää vertailukohteena ja sen mukasesti vaihdat sen mallin jarrut ja penkität sillei että tehot ei nouse yli 20% sen vertailumallin tehoista. eli aika simppeli juttu ton ikäseen autoon. yhteen aikaan sai vielä sillei turboluvat että penkitti vaikka 0,1 ahtopaineilla, niin sai vakio jarruilla läpi, kun tehot ei noussu alkuperäsestä sitä yli 20%. nykyään konttorilla tajutaan että ei kukaan aja niin pienillä paineilla vaikka miten selitellään että radalla sitten vasta nostetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1552
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1502
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      224
      1236
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      326
      1085
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      166
      1064
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      309
      1024
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1016
    Aihe