Vanhan corollan turbotus

Ahdin määrää tahdin

Miten onnistuu? ostan jonkun 1.3 -81 corollan nakkaan turbon siihen ja katsastan? Ei taida mennä suoraan noin, mutta jos te voisitte vähän neuvoa. Vaadittiinko noin "uuteen" autoon vielä päästötodistus (vai mikä se olikaan)? Ja miten on tehojen kans, jos pudottas ahtopaineita alemmas kun käy katastaan ja sitten kun on saanu leiman nostaa ahtopaineita? Kaikkenlaisia neuvoja otetaan vastaan!

9

2650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa

      unohda koko juttu.osta valmis turbo auto,muuttele sitä sitten.

      • ///M3

        Tai osta BMW 325i E30. Niitä saa hyvin kulkemaan turbolla......


      • Kulkee
        ///M3 kirjoitti:

        Tai osta BMW 325i E30. Niitä saa hyvin kulkemaan turbolla......

        Vaan kyllä on hauska kiusata bemarikuskeja yllättävästi kulkevalla corollan ruppanalla! Kyllä siinä naama venähtää jokaisella autistilla, sorry, adistilla ja bemaristilla kun nynnyn näköinen tojota liikennevaloista yllättää...

        Se on kiva vähän kolauttaa noiden superautoilijoiden pakoputken kokoakin suuremmaksi paisunutta egoa. Eli laita vaan turbo Corollaan ja panosta juuri kiihtyvyyteen. Corolla on kevyt auto ja turbotettuna sen teho/paino -suhde hakkaa suurimman osan tavallisista kovinakin kulkijoina pidetyistä saksalaismerkeistä tai uudemmista japseista. Ja jos tehoja virittää vielä vähän lisää, niin corollahan lähtee kuin raketti - ja yllättää monet. Itse pitäisin vielä ulkonäön mahdollisimman vakiona, jotta mikään ei paljastaisi voimavaroja.


      • Superautoilija
        Kulkee kirjoitti:

        Vaan kyllä on hauska kiusata bemarikuskeja yllättävästi kulkevalla corollan ruppanalla! Kyllä siinä naama venähtää jokaisella autistilla, sorry, adistilla ja bemaristilla kun nynnyn näköinen tojota liikennevaloista yllättää...

        Se on kiva vähän kolauttaa noiden superautoilijoiden pakoputken kokoakin suuremmaksi paisunutta egoa. Eli laita vaan turbo Corollaan ja panosta juuri kiihtyvyyteen. Corolla on kevyt auto ja turbotettuna sen teho/paino -suhde hakkaa suurimman osan tavallisista kovinakin kulkijoina pidetyistä saksalaismerkeistä tai uudemmista japseista. Ja jos tehoja virittää vielä vähän lisää, niin corollahan lähtee kuin raketti - ja yllättää monet. Itse pitäisin vielä ulkonäön mahdollisimman vakiona, jotta mikään ei paljastaisi voimavaroja.

        Heh, ei hyvää päivää. Luuletko todellakin, että tatti kasvaa otsaani jos joku ikivanha turpootettu riipussin tojo painelee kahta sataa mun ohitse ruosteet pöllyen? Nöy wei! Senkun painelee, paineltkoon samalla päin kallion seinää, jotta saan seuraavana ammuna viihdyttää itseäni lukemalla hesaria/kotimaan uutiset. Sen jälkeen lähden Audi A4 1.9 TDI Variantilla töihin. Hiljaisella, turvallisella, helevetin mukavalla, uudelle tuoksuvalla ja taloudellisella laatuautollani...

        Pistä sinä poika vaan turpoo korollaas ja yritä ärsyttää mua... et onnistu. Morjeestan kun kaahaat ohitseni ja hyvästelen hesarin kuolinilmoituspalstalla.


      • Porsche
        Superautoilija kirjoitti:

        Heh, ei hyvää päivää. Luuletko todellakin, että tatti kasvaa otsaani jos joku ikivanha turpootettu riipussin tojo painelee kahta sataa mun ohitse ruosteet pöllyen? Nöy wei! Senkun painelee, paineltkoon samalla päin kallion seinää, jotta saan seuraavana ammuna viihdyttää itseäni lukemalla hesaria/kotimaan uutiset. Sen jälkeen lähden Audi A4 1.9 TDI Variantilla töihin. Hiljaisella, turvallisella, helevetin mukavalla, uudelle tuoksuvalla ja taloudellisella laatuautollani...

        Pistä sinä poika vaan turpoo korollaas ja yritä ärsyttää mua... et onnistu. Morjeestan kun kaahaat ohitseni ja hyvästelen hesarin kuolinilmoituspalstalla.

        Munkin puolesta saat painaa sillä Turbotetulla-karvanoppa-Korollalla juuri niin kovaa ohi kun haluat.Minulle riittää tieto, että reilu 400 heppainen Porscheni käntyy siinä ekassa mutkassa paremmin kuin mikään riisipussi.Tarvittaessa se myös pysähtyy.Korollassahan ei ole ikinä ollut jarruja. Jos mulla on halua ajella kovempaa teen se radalla.Kadulla kaahaamisesta on saatu viime vuosien aikana aivan liian paljon ikäviä esimerkkejä.


    • karvia

      Ei onnistu nakkaamalla

      • toyota 77

        kyllä sulla audiääliö on kieroutunu ajatusmaailma se vanha corolla onkin harrasteauto ja audi nynnypojan käyttöauto...itelläni on turbo avensis joka on turvallinen ja mukava ajella ja harrastepelinä 1,6 turbo corolla


      • siinä
        toyota 77 kirjoitti:

        kyllä sulla audiääliö on kieroutunu ajatusmaailma se vanha corolla onkin harrasteauto ja audi nynnypojan käyttöauto...itelläni on turbo avensis joka on turvallinen ja mukava ajella ja harrastepelinä 1,6 turbo corolla

        toyo pojun naama venähtää,kun vanha dx kajahtaa valoihin liiallisen ahtopaineen noston seurauksena:)


      • ilo alkaa kilosta!
        siinä kirjoitti:

        toyo pojun naama venähtää,kun vanha dx kajahtaa valoihin liiallisen ahtopaineen noston seurauksena:)

        hitto että vähän repesin kun luin nuo audi ja porche tyyppien kommentit! tais vähän ruveta pelottamaan että se "riisipussi" taitais tullakin ohi :D kyllä ne porchet sun muut yliarvostetut maisemanvaihtovälineet voi jätättää liikennevaloissakin että ei sitä ole pakko lähteä kolmatta sataa laskemaan. ja jos haluaa niin sit radalle koittamaan että tuleeko ne audistit sun muut perässä, mutta ei sitä aina kannata liikenteessä hölmöillä.
        mutta jos palataan tuohon alkuperäiseen, niin muistaakseni vuonna -79 tuli päästömittaus, eli se tarvii saaha läpi. rakennat vaikka megasquirtilla niin saat hyvän ja varmasti saa säädettyä päästöihin jos kone on muuten hyvä. kannattaa käydä konttorilla kysymässä että mitä voit käyttää vertailukohteena ja sen mukasesti vaihdat sen mallin jarrut ja penkität sillei että tehot ei nouse yli 20% sen vertailumallin tehoista. eli aika simppeli juttu ton ikäseen autoon. yhteen aikaan sai vielä sillei turboluvat että penkitti vaikka 0,1 ahtopaineilla, niin sai vakio jarruilla läpi, kun tehot ei noussu alkuperäsestä sitä yli 20%. nykyään konttorilla tajutaan että ei kukaan aja niin pienillä paineilla vaikka miten selitellään että radalla sitten vasta nostetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe