-98 Avensis parkkivalon vaihto

Nakki Sormi

Olen yrittänyt saada -98 Avensiksen parkkivaloa vaihdettua, Mutta ei ota onnistuakseen.
En vaan saa sitä irti sieltä.

Joku valkoista muovia oleva ohut luiska oli siinä parkkivalon liittimen juuressa ja sehän jäi heti ensimmäisenä käteen.
Olikohan jotenkin olellinenkin?

Onkohan sen vanhan irroitukseen olemassa jotain erikoiskikkaa tai vastaavaa???

12

6757

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ave98

Otappas auton ohjekirja kätöseen ja lue sieltä. Muistelen, että löytyy sedaniin, farmariin sekä liftbackiin omat ohjeensa. En just nyt voi muistaa tuon takavalosetin rakennetta ulkoa...

• vaihtoon

Taisi olla kyseessä etuvalo...

Itse mietin samaa kun vaihdoin umpiot.

• heinänteko
        vaihtoon kirjoitti:

käännät sitä parkkivalon kannassa olevaa kiinnikettä ja sitten siitä liuskasta kiinni , niin tulee polttimo ulos. Ja sitten päinvastoin kiinni, tais mennä 2 minuuttia molempien vaihdossa.

Mutta jos tuo liuska jäi käteen, niin sitten jollain ohutkärkisillä pihdeillä onnistunee..

• ohjekirjassa

Ohjekirjassa ei kerrota mitään. Pakkivalon vaihtaminen silkkaa helvettiä. Niin ei saisi olla. Toyotan pääjohtaja pitäisi erottaa. Luo väärää linjaa autoiluun.

• Ave98
        vaihtoon kirjoitti:

Sattuipa lukihäiriö yllättämään. Pahoitteluni :)

• - MOK -

... syksyllä taistelin saman asian kanssa - se polttimon kanta vanhemmuuten lämmön vaikutuksesta "pulskistuu" ja on melko tiukasti siellä reiässään. Se polttimon kanta muuten on suora sileäsivuinen "tappi", mitään korvakoita, kierteitä yms. siinä ei ole ja se on vain painamalla siellä reiässään. Ahtaassa paikassa...

Mulla paloi päreet sen polttimon kanssa ja lopulta irroitin koko umpion pois paikaltaan - varaston pöydällä polttimo olikin sitten helppo vaihtaa siihen umpioon... jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut suoraan keskittää energiansa siihen umpion irroitukseen eikä edes yrittää vaihtaa polttimoa umpio paikallaan - mutta minä nyt en mikään asentaja olekaan, ammattimiehethän ovat sitten asia erikseen..

• myöskin ave 98

eikä koskaan ole tarvinnut polttimoihin koskea. Kaikki alkuperäisiä. Tojossa ei polttimot pala !!!

• vaihtaa avessakin
        myöskin ave 98 kirjoitti:

eikä koskaan ole tarvinnut polttimoihin koskea. Kaikki alkuperäisiä. Tojossa ei polttimot pala !!!

ostin syksyllä ave 98:n ja melkein heti jouduin vaihtamaan etuajovalopolttimon, vähän ajan päästä sitten vaihdoin toisen takavalopolttimon ja olen vaihtanut myös parkkivalopolttimon. että näin.

• jonessi
        vaihtaa avessakin kirjoitti:

ostin syksyllä ave 98:n ja melkein heti jouduin vaihtamaan etuajovalopolttimon, vähän ajan päästä sitten vaihdoin toisen takavalopolttimon ja olen vaihtanut myös parkkivalopolttimon. että näin.

Itsehän ostin syksyllä 98-aven. Saldo: kummatkin etupolttimot, 1parkki, 1takavalo, 1jarru, 1rekisterikilven ja 1kattovalon polttimo uusiksi. Alkoi jo epäilys hiipimään, että onko autossa jokin vikana, kun niitä saa olla kokoajan vaihtamassa. Kaippa se tuo auton ikä just sellanen, että niitä nyt menee! Nyt ei oo tarttenut muutamaan kuukauteen vaihtaa yhtään.. :)

• jonessi kirjoitti:

Itsehän ostin syksyllä 98-aven. Saldo: kummatkin etupolttimot, 1parkki, 1takavalo, 1jarru, 1rekisterikilven ja 1kattovalon polttimo uusiksi. Alkoi jo epäilys hiipimään, että onko autossa jokin vikana, kun niitä saa olla kokoajan vaihtamassa. Kaippa se tuo auton ikä just sellanen, että niitä nyt menee! Nyt ei oo tarttenut muutamaan kuukauteen vaihtaa yhtään.. :)

.. kaks ja puol vuotta -98 2.0 TD ave ja vaihdoin puolivuotta oston jälkeen etupolttimot, etu parkit, rekisterivalot ja kattovalot.. ja kestänyt on ainakin motonetin kamat tähän asti.. :)

• Provo, provo

Provo !

• rovo,rovo

rovo,rovo,rovo,rovo !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      130
      3089
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      39
      2949
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      105
      1331
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      135
      1057
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1047
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1037
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      977
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      949
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      777
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      753
    Aihe