Keskinopeusvalvonta toteutunut

Aamun lehdessä oli uutinen että Rauman ja Nokian välisellä tieosuudella on aloitettu keskinopeusvalvonta. Ihan hyvä juttu, toivon mukaan laajenee nopeasti kattamaan koko maan. Navigaattorimiehet, mitäs nyt?

47

2832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HYVÄ JUTTU!

      Toivottavasti leviää ripeässä tahdissa koko maahan.

      "Asennevammaiset pois liikenteestä"

      • 23..3

        Nyt sitten heinola-lusi välillä varmistellaan ettei vaan sakkoja tule edes vahingossa. Päättömiä ohituksia tulee kun puolet jarruttelee kaiken varalta ...kele.


    • vakionopeus

      Erittäin mainio asia, toivottavasti saavat tuon nopeasti koko maahan. Ärsyttää ihmiset jotka polkevat jarrua joka tolpan kohdalla.

      • jotka aiheuttavat

        ohitustarvetta.Kun siihen vielä siunaantuu arka autoilija joka ei hyväksy ohittamista,vaan vaikeuttaa normaali autoilijoiden ohituksia.Näille asennevammaisille pitäis tehdä jotain.


      • ....
        jotka aiheuttavat kirjoitti:

        ohitustarvetta.Kun siihen vielä siunaantuu arka autoilija joka ei hyväksy ohittamista,vaan vaikeuttaa normaali autoilijoiden ohituksia.Näille asennevammaisille pitäis tehdä jotain.

        Todella harvoin näkee todellista alinopeutta ajavia.

        Suurinta sallittua tai vähän sen alle ajavat suurin osa porukasta ja tämä ei todellakaan ole mitään alinopeutta.


      • hyvä...
        jotka aiheuttavat kirjoitti:

        ohitustarvetta.Kun siihen vielä siunaantuu arka autoilija joka ei hyväksy ohittamista,vaan vaikeuttaa normaali autoilijoiden ohituksia.Näille asennevammaisille pitäis tehdä jotain.

        tulihan se eka provokin tälle ketjulle


      • jotka aiheuttavat kirjoitti:

        ohitustarvetta.Kun siihen vielä siunaantuu arka autoilija joka ei hyväksy ohittamista,vaan vaikeuttaa normaali autoilijoiden ohituksia.Näille asennevammaisille pitäis tehdä jotain.

        Outo termi tuo alinopeus, koska alinta nopeutta ei ole määritelty ainakaan virallisesti normaalilla maantiellä.

        Miten määrittelet normaali autoilijan? Onkohan siitäkään virallista määritelmää tieliikennelaissa?

        Vaikuttaa siltä, että sinä olet hosupekka joka et osaa ottaa elämääsi rauhallisesti. Hosupekkojen elämä on stressaavaa joten suosittelen rauhoittumista. Saattaa myös olla ettei aivan varmasti tiedetä kenellä se asennevamma oikeasti on, sinulla vai sillä toisella.


      • nopeusmittaria
        .... kirjoitti:

        Todella harvoin näkee todellista alinopeutta ajavia.

        Suurinta sallittua tai vähän sen alle ajavat suurin osa porukasta ja tämä ei todellakaan ole mitään alinopeutta.

        sakkojen pelossa ,ja tunnistaa tosiasiat


      • kokoajan pudotettu nopeuksia
        karva.naamari kirjoitti:

        Outo termi tuo alinopeus, koska alinta nopeutta ei ole määritelty ainakaan virallisesti normaalilla maantiellä.

        Miten määrittelet normaali autoilijan? Onkohan siitäkään virallista määritelmää tieliikennelaissa?

        Vaikuttaa siltä, että sinä olet hosupekka joka et osaa ottaa elämääsi rauhallisesti. Hosupekkojen elämä on stressaavaa joten suosittelen rauhoittumista. Saattaa myös olla ettei aivan varmasti tiedetä kenellä se asennevamma oikeasti on, sinulla vai sillä toisella.

        kaikenmailman kokeilu nimikkeillä jäädäkseen ,nyt ovat nopeudet sitä luokkaa että on sama mitenpäin autoa ajaa ,kun pakki riittää näillä nopeuksilla.Kun vertaa suomalaisten ojoa muihin euroopan maihin ,niin täällä liikenne on kuin vanhainkodin pihalla,jossa vammaiset huutaa rullaattorista älä äijä kaahaa.Normaali autoilijaa tressaa turha mateleminen ,eikä normaali autoilijoiden ajo.Paska housujen autoon kiinnitettävä punainen kolmio jossa lukee tässä menee arka ja motoorisesti vammainen autoilija joka saa trauman ohitettaessa.


      • perille?!
        kokoajan pudotettu nopeuksia kirjoitti:

        kaikenmailman kokeilu nimikkeillä jäädäkseen ,nyt ovat nopeudet sitä luokkaa että on sama mitenpäin autoa ajaa ,kun pakki riittää näillä nopeuksilla.Kun vertaa suomalaisten ojoa muihin euroopan maihin ,niin täällä liikenne on kuin vanhainkodin pihalla,jossa vammaiset huutaa rullaattorista älä äijä kaahaa.Normaali autoilijaa tressaa turha mateleminen ,eikä normaali autoilijoiden ajo.Paska housujen autoon kiinnitettävä punainen kolmio jossa lukee tässä menee arka ja motoorisesti vammainen autoilija joka saa trauman ohitettaessa.

        Etkö koskaan ole päässyt eteenpäin saatikka perille?

        Nyt on vain aivan liikaa asennevammaisia hätähousuja liikenteen seassa. Jos heistä päästäisiin eroon, sujuisi liikenne aivan eri tavalla.


      • 23..3
        karva.naamari kirjoitti:

        Outo termi tuo alinopeus, koska alinta nopeutta ei ole määritelty ainakaan virallisesti normaalilla maantiellä.

        Miten määrittelet normaali autoilijan? Onkohan siitäkään virallista määritelmää tieliikennelaissa?

        Vaikuttaa siltä, että sinä olet hosupekka joka et osaa ottaa elämääsi rauhallisesti. Hosupekkojen elämä on stressaavaa joten suosittelen rauhoittumista. Saattaa myös olla ettei aivan varmasti tiedetä kenellä se asennevamma oikeasti on, sinulla vai sillä toisella.

        on kun ajat alle nopeusrajoituksen - yksinkertaista...


    • välillä

      Keskinopeusvalvonta toimii myös moottoritiellä.
      Ei löydy edes navigaattorista.

    • K-Kaahari

      Se ei sakota kun ohitatte keltaisella ja ajatte päinpunaisia.

      Eikö ole kivaa kun tälläi pääsee toivomaan toisille sakkoja? Se varmaan parantaa teidän asennetta muissa rikkeissä? Sulkuviivan ylitykset,suojatien eteen pysäköinnit kun ei ole kahden metrin säteellä toista parkkiruutua..

      Liikenneturvallisuus vaan huononee mitä enemmän tälläisiä tulee. Jos tulee...

      • ....

        En minä ainakaan toivo toiselle sakkoja. Minä vaan toivon että ihmiset ajavat sääntöjen mukaan eivätkä törttöile liikenteessä. Hyvä vaan jos keksitään laite joka puuttuu kaikkeen törttöilyyn liikenteessä. Kannustan sellaisen keksimistä.


      • vielä paremmaksi
        .... kirjoitti:

        En minä ainakaan toivo toiselle sakkoja. Minä vaan toivon että ihmiset ajavat sääntöjen mukaan eivätkä törttöile liikenteessä. Hyvä vaan jos keksitään laite joka puuttuu kaikkeen törttöilyyn liikenteessä. Kannustan sellaisen keksimistä.

        itse rankaisijoiden maa ,jossa kaikki hulluus saa suhteettomat mittasuhteet,niinkuin tämäkin liikenne keskustelu palsta .Tänne kokontuneet kaikki sairaat rangaistuksen keksijat,jesuiitat,kaikki heikko ajotaitoiset ja ohittamisesta närkästyneet ja vaimojensa haukkumat nyhjäkkeet jotka toivoisivat muillekkin yhtä huonoja oloja kuin itsellä on.Kaikki ahdasmieliset pilkun viilaajat menkää eurooppaan katsomaan miten normaalit suurpiirteiset ihmiset elävät.


    • The Rat

      En ole vielä keksinyt, mitä ideaa navigaattoreihin laitettavista kameratolppapaikoissa on. Tolpat näkee norminäöllä varustettu ihminen useita kymmeniä metrejä etukäteen, pakuista ei navigaattorikaan varoittele...

      Mutta ratkaisu on toki tiedossa, ja sitä olen paljolti käyttänyt jo peruskameravalvotuilla teillä. Eli siirtyminen pienemmälle tielle. Noh, matka voi olla kilometreissä vähän pidempi ja nopeusrajoitukset matalampia, mutta toisaalta kameratolpat puuttuvat ja liikennekin on kevyempää. Vauhdin voi määritellä pitkälti itse.

      Kilpailukysymys: paraneeko liikenneturvallisuus, mikäli ripeästi ajaminen yleistyy huonokuntoisemmilla ja kapeammilla teillä, joilla samalla liikennemäärät kasvatvat?

      No, onneksi on tolppa. Sehän pelastaa. Aina.

      • Turvallisuus ennen valvontaa

        Nopeusvalvontaan investoidaan ja nollatoleranssia jauhetaan, mutta pääteille ei saada kääntymiskaistoja.
        Kuinka moni liikenneonnettomuus on aiheutunut todellisuudessa kääntymiskaistojen puutteesta?
        Päätielle voi laillisesti pysähtyä keskelle ajokaistaa ja pysäyttää koko liikenteen jopa 100km nopeusalueella. Muiden varoittaminen on aivan kuljettajasta kiinni muistaako ja pitääkö tarpeellisena riittävän ajoissa niinkuin suuntamerkin näyttö tunnetusti on.
        Liikenne määrät kasvaa ja liikenteenvalvonta keskittyy edelleen rahankeräykseen helpoimmalla mahdollisella tavalla. Järkevällä toiminnalla voitaisi vaikuttaa myös liikennekultuurin parantamiseen.


      • bussikyytiin
        Turvallisuus ennen valvontaa kirjoitti:

        Nopeusvalvontaan investoidaan ja nollatoleranssia jauhetaan, mutta pääteille ei saada kääntymiskaistoja.
        Kuinka moni liikenneonnettomuus on aiheutunut todellisuudessa kääntymiskaistojen puutteesta?
        Päätielle voi laillisesti pysähtyä keskelle ajokaistaa ja pysäyttää koko liikenteen jopa 100km nopeusalueella. Muiden varoittaminen on aivan kuljettajasta kiinni muistaako ja pitääkö tarpeellisena riittävän ajoissa niinkuin suuntamerkin näyttö tunnetusti on.
        Liikenne määrät kasvaa ja liikenteenvalvonta keskittyy edelleen rahankeräykseen helpoimmalla mahdollisella tavalla. Järkevällä toiminnalla voitaisi vaikuttaa myös liikennekultuurin parantamiseen.

        "Muiden varoittaminen on aivan kuljettajasta kiinni muistaako ja pitääkö tarpeellisena riittävän ajoissa niinkuin suuntamerkin näyttö tunnetusti on."

        Kuljettajalla on velvollisuudet joita tulee pakostakin noudattaa. Porukalta tuppaa unohtumaan ettei se autolla ajaminen mikään jokamiehen oikeus ole.


      • bussia
        bussikyytiin kirjoitti:

        "Muiden varoittaminen on aivan kuljettajasta kiinni muistaako ja pitääkö tarpeellisena riittävän ajoissa niinkuin suuntamerkin näyttö tunnetusti on."

        Kuljettajalla on velvollisuudet joita tulee pakostakin noudattaa. Porukalta tuppaa unohtumaan ettei se autolla ajaminen mikään jokamiehen oikeus ole.

        Ilmeisesti olet tielaitoksen palkkalaistoilla tai et ainakaan itse aja autoa. Kehityksenjarrun syvällä äänellä tuli totuus asennevammaisuudesta.
        Totuus on kuitenkin:
        -Suomen tiestö ei vastaa kasvanutta liikennettä
        - liikenteenvalvonta on pudonnut kärryiltä ajat sitten ja tavoitteet ovat hämärtryneet vain ylinopeuden sakottamiseksi


      • lisättävä teksit
        bussikyytiin kirjoitti:

        "Muiden varoittaminen on aivan kuljettajasta kiinni muistaako ja pitääkö tarpeellisena riittävän ajoissa niinkuin suuntamerkin näyttö tunnetusti on."

        Kuljettajalla on velvollisuudet joita tulee pakostakin noudattaa. Porukalta tuppaa unohtumaan ettei se autolla ajaminen mikään jokamiehen oikeus ole.

        Suomalaisen byrokraatin periaatteita.
        Liikenteen turvallisuudesta välittämättä pykälilähän pärjätään?
        Olisikohan kaikilla onnettomuuksissa kuoleilla unohtuneet nuo kuljettajan velvollisuudet?
        Onko noin ajattelevia useampiakin ja vielä liikenteessä?
        "Kuljettajalla on velvollisuudet joita tulee pakostakin noudattaa." Kannattaisikohan mennä tuonne tien laitaan tekemään havaintoja vilkun käytöstä?
        Tahvoja näyttää löytvän?


      • ....>
        lisättävä teksit kirjoitti:

        Suomalaisen byrokraatin periaatteita.
        Liikenteen turvallisuudesta välittämättä pykälilähän pärjätään?
        Olisikohan kaikilla onnettomuuksissa kuoleilla unohtuneet nuo kuljettajan velvollisuudet?
        Onko noin ajattelevia useampiakin ja vielä liikenteessä?
        "Kuljettajalla on velvollisuudet joita tulee pakostakin noudattaa." Kannattaisikohan mennä tuonne tien laitaan tekemään havaintoja vilkun käytöstä?
        Tahvoja näyttää löytvän?

        Kaikki örveltäjät ja sääntöjä sekä rajoituksia rikkovat pitääkin saada liikenteen seasta pois. Sehän se pointti juuri on.


      • liikennesäännöistä
        bussia kirjoitti:

        Ilmeisesti olet tielaitoksen palkkalaistoilla tai et ainakaan itse aja autoa. Kehityksenjarrun syvällä äänellä tuli totuus asennevammaisuudesta.
        Totuus on kuitenkin:
        -Suomen tiestö ei vastaa kasvanutta liikennettä
        - liikenteenvalvonta on pudonnut kärryiltä ajat sitten ja tavoitteet ovat hämärtryneet vain ylinopeuden sakottamiseksi

        Tietenkin kuski on velvollinen seuraamaan ja tottelemaan liikennesääntöjä ja rajoituksia. Sehän on itsestäänselvyys useimmille, paitsi näille asennevammaisille jotka luulevat olevansa lain yläpuolella.

        Jokainen joka vähänkin osaa ajatella, ymmärtää että niin kauan kun tiestö ei vastaa liikennemääriä, on nopeusrajoitukset myös oltava sopivaa luokkaa. Sanoohan se maalaisjärkikin...

        Sitten jos tilalle tulee moottoritie, on sillä varmastikin eri nopeusrajoitus kuin se 80 km/h.

        Turha sitä on uikuttaa nopeusrajoituksista ennen kuin tieto ovat hyvässä kunnossa. Uikuttakaa nyt ihmiset niistä teistä eikä nopeusrajoituksista!


      • tuntuu?
        bussia kirjoitti:

        Ilmeisesti olet tielaitoksen palkkalaistoilla tai et ainakaan itse aja autoa. Kehityksenjarrun syvällä äänellä tuli totuus asennevammaisuudesta.
        Totuus on kuitenkin:
        -Suomen tiestö ei vastaa kasvanutta liikennettä
        - liikenteenvalvonta on pudonnut kärryiltä ajat sitten ja tavoitteet ovat hämärtryneet vain ylinopeuden sakottamiseksi

        miltä se tuntuu vaahdota asiasta, josta ei tiedä mitään?


      • "osaavasta ajattelusta...
        liikennesäännöistä kirjoitti:

        Tietenkin kuski on velvollinen seuraamaan ja tottelemaan liikennesääntöjä ja rajoituksia. Sehän on itsestäänselvyys useimmille, paitsi näille asennevammaisille jotka luulevat olevansa lain yläpuolella.

        Jokainen joka vähänkin osaa ajatella, ymmärtää että niin kauan kun tiestö ei vastaa liikennemääriä, on nopeusrajoitukset myös oltava sopivaa luokkaa. Sanoohan se maalaisjärkikin...

        Sitten jos tilalle tulee moottoritie, on sillä varmastikin eri nopeusrajoitus kuin se 80 km/h.

        Turha sitä on uikuttaa nopeusrajoituksista ennen kuin tieto ovat hyvässä kunnossa. Uikuttakaa nyt ihmiset niistä teistä eikä nopeusrajoituksista!

        Käsitys asioiden parantamisesta ja itsestäänselvyyksistä. En minä mutta muut - tyyppejä löytyy ja homma jatkuu ilman tulosta.
        Jokainen joka vähänkin liikkuu ja päässä liikkuu muutakin kuin loiskuvaa.
        Kylien ompeluseurat pystyvät parempiin suorituksiin nopeusrajoirusten laatimiseksi kuin nykyiset. Useiden kylien läpi on rakennettu erilliset pyörä- ja kävelytiet ja samalla nopeus on pudotettu 40km/h, mutta kylän laidalla kävely- ja pyörätie yhtyy autotiehen ilman levennyksiä samalla nopeusrajoitus muuttuu perusnopeudeksi 80km/h. Tietysti perustelu löytyy ikivanhoista pykälistä vaikka niissä ei olis järjen hiventäkään nykypäivänä.
        Liikenteessämme on lähes täydellinen järjen puute joka on levinnyt tehallinnosta valvontaviranomaisiin ja edelleen autoilijoihin.
        Suomalaisella keskinäisellä toisten mollaamisella ei perusasioita paranneta vaan yhteen hiileen puhaltamalla.
        - miksi jokainen autoilija syyllistyy ylinopeuteen? Onko se normaalia vai löytyykö syy muualta?
        - Miksi valvontaa lisätään eikä olosuhteita parannetta?
        - Mikä liikenteen tarkoitus on? Mistä me maksamme veroraholla, sakottamisestako?


      • isottelemaan
        tuntuu? kirjoitti:

        miltä se tuntuu vaahdota asiasta, josta ei tiedä mitään?

        Miltäs tuntuu saada tuoretta palautetta elävästä liikenteestä? Jos väität olevasi liikenteen asiantuntija niin tulokset ovat niin ala-arvoiset, että parempi pysyä siellä korokeella, mistä kuvittelet nytkin keskustelua käyväsi.
        Olen elämäni aikana nähnyt niitäkin maita missä on osattu asiat hoitaa toimivastikin.
        Liikenneongelmamme ovat yksinkertaisesti viranomaisten saamattomuutta kehittää liikenneratkaisuja kansalaisten tarpeiden mukaan.
        Ongelmista kertoo ylinopeudet, holtitomat autoilijat, mutta ongelmia ei ratkaista pelkästään rangaistuksilla. Valvontakin helpottuu, kun sääntöjä voi seurata!


      • The Rat
        liikennesäännöistä kirjoitti:

        Tietenkin kuski on velvollinen seuraamaan ja tottelemaan liikennesääntöjä ja rajoituksia. Sehän on itsestäänselvyys useimmille, paitsi näille asennevammaisille jotka luulevat olevansa lain yläpuolella.

        Jokainen joka vähänkin osaa ajatella, ymmärtää että niin kauan kun tiestö ei vastaa liikennemääriä, on nopeusrajoitukset myös oltava sopivaa luokkaa. Sanoohan se maalaisjärkikin...

        Sitten jos tilalle tulee moottoritie, on sillä varmastikin eri nopeusrajoitus kuin se 80 km/h.

        Turha sitä on uikuttaa nopeusrajoituksista ennen kuin tieto ovat hyvässä kunnossa. Uikuttakaa nyt ihmiset niistä teistä eikä nopeusrajoituksista!

        > Jokainen joka vähänkin osaa ajatella, ymmärtää että niin kauan kun
        > tiestö ei vastaa liikennemääriä, on nopeusrajoitukset myös
        > oltava sopivaa luokkaa. Sanoohan se maalaisjärkikin...

        Voinko tämän nyt tulkita siten, että sinusta nopeusrajoituksissa on järkeä vain silloin, kun liikenne on vilkkaimmillaan? Toisaalta, silloinhan ylinopeuden ajaminen ei muutenkaan pääsääntöisesti onnistu, joten...

        Nopeusrajoitukset ovat turhia 99% paikoista. Meillä on muitakin lakeja, jotka estävät ajamasta liian nopeasti jos niitä noudatetaan, niistä sakottaminen vain on hieman hankalampaa, joten siksi nopeusrajoitukset.


      • itse tehdä ratkaisun
        ....> kirjoitti:

        Kaikki örveltäjät ja sääntöjä sekä rajoituksia rikkovat pitääkin saada liikenteen seasta pois. Sehän se pointti juuri on.

        Odotako jonkun auttavan tekemään tarvittavat johtopäätökset käytöksestäsi?


      • vaahtoat?
        isottelemaan kirjoitti:

        Miltäs tuntuu saada tuoretta palautetta elävästä liikenteestä? Jos väität olevasi liikenteen asiantuntija niin tulokset ovat niin ala-arvoiset, että parempi pysyä siellä korokeella, mistä kuvittelet nytkin keskustelua käyväsi.
        Olen elämäni aikana nähnyt niitäkin maita missä on osattu asiat hoitaa toimivastikin.
        Liikenneongelmamme ovat yksinkertaisesti viranomaisten saamattomuutta kehittää liikenneratkaisuja kansalaisten tarpeiden mukaan.
        Ongelmista kertoo ylinopeudet, holtitomat autoilijat, mutta ongelmia ei ratkaista pelkästään rangaistuksilla. Valvontakin helpottuu, kun sääntöjä voi seurata!

        en ole saanut palautetta "elävästä liikenteestä". en ole väittänyt olevani liikenteen tai minkään muunkaan asiantuntija. en ole millään korokkeella, enkä ole väittänyt olevani, enkä kuvittele olevani.
        hienoa, että olet nähnyt elämäsi aikana toimiviakin asioita, eli olet kyennyt katsomaan oman ajattelusi ulkopuolelle. en tosin tiedä, miten se asiaan liittyy, mutta kokemus on varmasti ollut tuntuva kun kerran haluat sen kanssamme jakaa. ylinopeudet ja muut liikenteen häiriöt tosiaan kertovat ongelmista, mutta ongelmien lähde ei ole viranomaiset.

        kysyin, miltä tuntuu vaahdota asiasta, josta ei tiedä mitään. näköjään pahalta, kun kerran vastauksena oli entistä pahempaa vaahtoamista.

        viime vuonna jäi kiinni 27000 rattijuoppoa. ilmoittautuivatko nämä kaikki itse poliisille, jos kerran valvonta on keskitetty vain ja ainoastaan nopeusvalvontaan?


      • "josta ei tiedä mitää...
        vaahtoat? kirjoitti:

        en ole saanut palautetta "elävästä liikenteestä". en ole väittänyt olevani liikenteen tai minkään muunkaan asiantuntija. en ole millään korokkeella, enkä ole väittänyt olevani, enkä kuvittele olevani.
        hienoa, että olet nähnyt elämäsi aikana toimiviakin asioita, eli olet kyennyt katsomaan oman ajattelusi ulkopuolelle. en tosin tiedä, miten se asiaan liittyy, mutta kokemus on varmasti ollut tuntuva kun kerran haluat sen kanssamme jakaa. ylinopeudet ja muut liikenteen häiriöt tosiaan kertovat ongelmista, mutta ongelmien lähde ei ole viranomaiset.

        kysyin, miltä tuntuu vaahdota asiasta, josta ei tiedä mitään. näköjään pahalta, kun kerran vastauksena oli entistä pahempaa vaahtoamista.

        viime vuonna jäi kiinni 27000 rattijuoppoa. ilmoittautuivatko nämä kaikki itse poliisille, jos kerran valvonta on keskitetty vain ja ainoastaan nopeusvalvontaan?

        Niin mitä varten viranomaiset ovatatkaan? Kansako viranomaisia varten?
        Jotain on pielessä ja pahasti asenteissasikin.
        Valvontaviranomaiset ovat joutuneet älyttömään tilanteeseen huonosti hoidettujen liikennejärjestelyiden seurauksena. Huono liikennesuunnittelu väärin mitoitettut liikenneväylät kostautuu holtittomuutena, turhautuneisuutena, ylinopeuksina.
        Jos lähes kaikki autolla liikkuvat syyllistyvät tänä päivänä ajoittain ylinopeuksiin niin jotain on todella pielessä ja muillakin kuin poliiseilla olisi tekemistä.
        Liikennejärjestelyjä kehittämällä valvontakin voitaisi kohdistaa vain todellisiin häirikköihin eikä massiivisiin kamera ym. nopeusvalvontaan.


      • kalahtanut
        "josta ei tiedä mitää... kirjoitti:

        Niin mitä varten viranomaiset ovatatkaan? Kansako viranomaisia varten?
        Jotain on pielessä ja pahasti asenteissasikin.
        Valvontaviranomaiset ovat joutuneet älyttömään tilanteeseen huonosti hoidettujen liikennejärjestelyiden seurauksena. Huono liikennesuunnittelu väärin mitoitettut liikenneväylät kostautuu holtittomuutena, turhautuneisuutena, ylinopeuksina.
        Jos lähes kaikki autolla liikkuvat syyllistyvät tänä päivänä ajoittain ylinopeuksiin niin jotain on todella pielessä ja muillakin kuin poliiseilla olisi tekemistä.
        Liikennejärjestelyjä kehittämällä valvontakin voitaisi kohdistaa vain todellisiin häirikköihin eikä massiivisiin kamera ym. nopeusvalvontaan.

        minä vain kysyin, miltä tuntuu vaahdota asiasta, josta ei tiedä mitään. en ole ottanut kantaa viranomaisten toimintaan tai tarkoitukseen, enkä ota. suoraa vastausta kysymykseeni tuskin saan, mutta siltähän tuo vaikuttaa, että pahalta tuntuu, ja vieläpä ihan normaalilta olotilalta.


    • Navigaattorimies

      Erittäin hyvä asia, kuten liikenneturvallisuuden paraneminen ja liikenteen sujuvoituminen muutoinkin. Tätä navigaattorimiestä vain ilahduttaa tällainen valvonta. Itse käytän navigaattoria nopeuden tarkistukseen. Kiihdytän vauhdin suurimpaan sallittuun, cruise päälle, ja matka sujuu mukavasti. Vain jojo-kuskeista on harmia mutta sekin pientä.

      Ilahduttaa myös huomata muutaman ajotaidottoman itkuntihrustus. Ei oo reilua, jos muut osaa mutta mä en!

    • parannuksiin

      Mutta kyse onkin rahastuksesta.Leveä turvallinen tie ei tuo sakkotuloja.

    • kepittäjä

      Luin kyllä tekstiteeveestä kameravalvonnan laajentamisesta sinne, mutta ei keskinopeusvalvonnasta puhuttu mitään.

    • ..Auto-Antero

      Mitä hyvää tossa muka on? Täysin perseestä koko valvonta ja sakotus. Miksei panosteta kunnon teihin ruoskan sijasta. Ja Urpot taputtaa käsiään! Vittu että on tyhmää kansaa!

      • ei ongelmia

        Tiet ovat juurin niin hyvät että nopeusrajoitukset ovat niille juuri sopivat.

        Vain mulkut asennevammaiset eivät hallitse sitä ajonopeuden säätämistä. Ei kukaan pakota ajamaan yli nopeusrajoituksien ja siten vapaaehtoisesti antamaan rahaa valtiolle sakkojen muodossa.


      • ..Auto-Antero
        ei ongelmia kirjoitti:

        Tiet ovat juurin niin hyvät että nopeusrajoitukset ovat niille juuri sopivat.

        Vain mulkut asennevammaiset eivät hallitse sitä ajonopeuden säätämistä. Ei kukaan pakota ajamaan yli nopeusrajoituksien ja siten vapaaehtoisesti antamaan rahaa valtiolle sakkojen muodossa.

        Ajamaan alle nopeusrajoitusten, mutta niin vain tapahtuu. Kiitos ylenmääräisen holhoamisen.
        Kukaan ei kohta uskalla ajaa minnekään, kunhan valvonta ulotetaan jokaiseen autoon. GPS mahdollistaa 24h seurannan.
        Jokainen virheesi voidaan rahastaa. Unohditko painaa jarrua 30km/h rajioituksella 10m liian myöhään?
        Sakko tulee postissa. Haltijavastuu pakottaa paljastamaan kuskin jne...
        Mulkut ja asennevammaiset =SINÄ, taputtavat käsiään.
        Tätäkö tarvitaan?
        Liikenneturvallisuuden kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.


    • mielenkiintoisia tilanteita

      Alkumatkasta kun junnaa nysvärin perässä tai käy kahvilla, niin loppumatkan saa ajaa jalka suorana. :)

      Tai
      Alkumatka kovaa ja vähän ennen kameraa hirmu liruttelua, ettei tule liian aikaisin AT asemalle.


      Navit ja gepsit kertoo keskinopeuden just tarkkaan.

    • hihhiihhiiiii

      JA KYTÄT ON TAAS ALAKYNNESSÄ!!!!!

      • ....>

        Ratkaisu tuohon olisi sitten esim. katsastuksessa laitettava sinetti jonka puuttuminen tai murtaminen johtaa ankariin sanktioihin.

        Ja taas olisi virkavalta, yhteiskunta ja reilu peli voitolla ja asennevammaiset alakynnessä.


      • fut4he
        ....> kirjoitti:

        Ratkaisu tuohon olisi sitten esim. katsastuksessa laitettava sinetti jonka puuttuminen tai murtaminen johtaa ankariin sanktioihin.

        Ja taas olisi virkavalta, yhteiskunta ja reilu peli voitolla ja asennevammaiset alakynnessä.

        ilmeisesti sulla on anuksessa sinetti ja kaikki shitti on noussut päähän!


      • fut4he kirjoitti:

        ilmeisesti sulla on anuksessa sinetti ja kaikki shitti on noussut päähän!

        mitä sinunkin päässäsi lainehtii. Koetapas edes näyttää sivistyneeltä!


      • päähän ottaa
        karva.naamari kirjoitti:

        mitä sinunkin päässäsi lainehtii. Koetapas edes näyttää sivistyneeltä!

        Nyt vaan täytyy ostaa corolla ja ajella hissukseen muitten corollien perässä, jos nuo yleistyvät. Bmw 530xd:lla ei taida suomessa tehdä enää mitään ja ym. tehokkailla autoilla tai sitten pitää pujahtaa tolpan ohitse jos on vaan mahdollista. Itse ajelen lähes 100tkm vuodessa, joten kyllähän tuo harmittaa. Suomessa on kyllä niin paljon, joka asiassa rajoituksia, mutta jos nyt vaikka katsoo kokkolaista Jutta Urpilaa tai esimerkiksi meidän oikeusministeriä Tuija Braxia niin kyllä hän tuo näkee, että kaikki on pielessä ainakin noiden osalta.

        Jari Tervo: Ensiksi oli lankku kasa, sitten kasetti kasa, minun mielestä koko eduskunta on...kauhea kasa

        Innolla odotan uusia vaalia ja toivottavasti ei tule lisää keskinopeusvalvonta tolppia.


      • Ankarat sanktiot..
        ....> kirjoitti:

        Ratkaisu tuohon olisi sitten esim. katsastuksessa laitettava sinetti jonka puuttuminen tai murtaminen johtaa ankariin sanktioihin.

        Ja taas olisi virkavalta, yhteiskunta ja reilu peli voitolla ja asennevammaiset alakynnessä.

        Kalliksi tulisi, kun pökit sitä koslaasi kuitenkin alvariinsa milloin mihinkin tolppaan ja kilpi "sinettineen" rullalla --> johtaa ankariin sanktioihin.

        Oot todennäköisesti niin mulkku, että naapurisikin nyppisi "kilpisinettisi" ihan vittuilessa ja soittaisi virkavallalle --> johtaa ankariin sanktioihin.

        Ja taas olisi virkavalta, yhteiskunta ja reilu peli voitolla ja asennevammaiset alakynnessä.


      • Tiikeriemppu
        päähän ottaa kirjoitti:

        Nyt vaan täytyy ostaa corolla ja ajella hissukseen muitten corollien perässä, jos nuo yleistyvät. Bmw 530xd:lla ei taida suomessa tehdä enää mitään ja ym. tehokkailla autoilla tai sitten pitää pujahtaa tolpan ohitse jos on vaan mahdollista. Itse ajelen lähes 100tkm vuodessa, joten kyllähän tuo harmittaa. Suomessa on kyllä niin paljon, joka asiassa rajoituksia, mutta jos nyt vaikka katsoo kokkolaista Jutta Urpilaa tai esimerkiksi meidän oikeusministeriä Tuija Braxia niin kyllä hän tuo näkee, että kaikki on pielessä ainakin noiden osalta.

        Jari Tervo: Ensiksi oli lankku kasa, sitten kasetti kasa, minun mielestä koko eduskunta on...kauhea kasa

        Innolla odotan uusia vaalia ja toivottavasti ei tule lisää keskinopeusvalvonta tolppia.

        Päätiet on jo valjastettu kameroilla, jos et ole sattunut huomaamaan niitä IR ja IP-teknologiaan perustuvia pikku kameroita pääteiden varsilla, ei siinä enään auta vaalit tai niiden odottaminen.

        tossa alla olevasta linkistä näet miten nopeusvalvontaan on suhtauduttu jo aikoinaan saksassa ;-)))


        http://www.youtube.com/watch?v=hPpheUKd8qA


    • +5km/h

      Ajelen navikaattorin mukaan 5 km/h ,tästä ei seuraa yhtäänmitään.
      Missähän se ongelma piilee?

      • Köröttelijänro1

        Et ymmärrä, että rikot lakia ja haittaat liikenteen sujuvuutta ajamalla kovempaa kuin muut. Miten voidaan myöntää ajokortti ihmiselle joka ei ymmärrä käsitettä Suurin Sallittu Nopeus? Ja sitten ollaan vaatimassa ohituskaistaa ihan henk.koht. käyttöön.


      • Aikansa kutakin
        Köröttelijänro1 kirjoitti:

        Et ymmärrä, että rikot lakia ja haittaat liikenteen sujuvuutta ajamalla kovempaa kuin muut. Miten voidaan myöntää ajokortti ihmiselle joka ei ymmärrä käsitettä Suurin Sallittu Nopeus? Ja sitten ollaan vaatimassa ohituskaistaa ihan henk.koht. käyttöön.

        Jos olisi henkilökohtainen ohituskaista. Me olemme nyt rakentaneet moottoritiet ruuhkaisimmille osuuksille, Helsinki, Tampere, Turku. Nyt me voisimme investoida seuraavina vuosina rahat tavallisten teiden tuplaamiseen eli rakentaisimme rinnakkaistiet.

        Silloin jokaisella olisi henkilökohtainen ohituskaista, vastaantulijoita ei olisi, sillä he ajavat muutaman kymmenen metrin etäisyydellä toisella, omalla tiellään. Onhan se jo aataminaikuista ajella tiellä satasta ja toinen tulee satasta vastaan metrin parin etäisyydellä.

        Ei ne tiet parane jos niitä levennetään, edelleen se vastaantulija on lähellä, eikä mikään estä sitä tulemasta päälle. Eikä se ohituskaan helpotu, vaikka olisi pari metriä enemmän väliä vastantulijaan. Yleensähän se tie levennetään sinne ojan puolelle, jolloin sinne reunaan jää pari metriä enemmän piennarta, siis käyttämätöntä ajorataa.

        Kun lisäämme pakollisen ylinopeusrajoittimen ajoneuvoihin, niin ei tarvitse enää ymmärtää käsitettä suurin sallittu nopeus. Eikä sinun tarvitse katsella nopeusmittariin, painat vaan kaasua niin auto menee nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Helppoa, eikö vain? Eikä maksa paljoa jos me sen oikein toteutamme.

        Liikennekin olisi sujuvaa, kaikki ajaisivat käytännössä nopeusrajoituksen mukaista nopeutta. Jos joku ei, pääsisit helposti ohitse. Turvavälitkin olisivat kunnossa. Kaahareitakaan ei olisi, kukaan ei pääsisi enempää kuin nopeusrajoitus määrää. Ja kun liikkeen muuttuisi hyvin turvalliseksi, voisimme nostaa nopeusrajoituksia 20 km/h nykyisistä, ja vieläkin liikenne olisi turvallista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4607
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      82
      3758
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      136
      3242
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2615
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      129
      2534
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2131
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2047
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1820
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1697
    10. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1669
    Aihe