Myykö mikään ruokakauppa kirsikkamehua pääkaupunkiseudulla? Googlettamalla ei löydy kuin yksi kotimainen viinitila joka valmistaa kirsikkamehua joten mahikset lienee aika pienet. Mutta olisikohan jonkun ulkomaisen valmistajan valikoimissa ja jos niin kuka myy?
Kirsikkamehua mistä?
6
6087
Vastaukset
- ollut
näkevinäni, että Lidlissä olisi, mutta en voi mennä vannomaan, etten sekoita kirsikkahilloon.
- Tiiviste
Ainakin Hakaniemessä K-Extrasta löytyy, tiivisteenä tosin mutta lienee sekin parempi kuin ei mitään.
- herkut
eestiläisiä elintarvikkeita myyvissä kaupoissa yleensä on esim. helsingissä kamppi ja pasila. on kyllä erikoista että tosiaan kirsikkamehu on niin vaikeasti saatavissa, onko suomalaisten maku niin metsäläinen ettei eurooppalainen kirsikkamaku maistu ollenkaan?
- marjoja ja mehuja/hilloja
Meillä kasvaa pihassa vanhoja kirsikkapuita, joiden sadonkorjuun tekevät linnut (puiden korkeus yli 4 m). Olen joskus käyttänyt tikkaita apuna ja saanut kerättyä muutaman litran kirsikoita, joista keitin hilloa. Ja kerran naapurin pojat kiipesivät autokatoksen katolle, sen kiipeilyn saalis oli 10 l ämpärillinen kirsikoita, mehua tuli ehkä 3 l ja mäskiä varmaan 5-6 litraa.
Ehkä se sadon epävarmuus ja keruun vaikeus hiukan hankaloittaa ko. tuotteeseen perehtymistä. Maku ja väri ovat sekä mehussa että hillossa todella hienot. Hilloon laitoin mausteeksi pieniä siemeniä, joita sain rikkomalla kirsikan kiven.
- KiBaaaaaa
Vitsi, etin ittekki, kannattaa kattoa varmaan Lidlistä. Oon nimmittäin puoliks saksalainen ja saksalaisessa koulussa ja kun meillä oli saksan vaihtomatka, niin tutustulin sellaseen juomaan ku KiBa (kirsikka-banaani mehujuoma) se oli ihanaa mutten löydä aineksia suomesta. Mutta Lidlhän on saksalainen, joten kaso sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848