Myykö mikään ruokakauppa kirsikkamehua pääkaupunkiseudulla? Googlettamalla ei löydy kuin yksi kotimainen viinitila joka valmistaa kirsikkamehua joten mahikset lienee aika pienet. Mutta olisikohan jonkun ulkomaisen valmistajan valikoimissa ja jos niin kuka myy?
Kirsikkamehua mistä?
6
5053
Vastaukset
- ollut
näkevinäni, että Lidlissä olisi, mutta en voi mennä vannomaan, etten sekoita kirsikkahilloon.
- Tiiviste
Ainakin Hakaniemessä K-Extrasta löytyy, tiivisteenä tosin mutta lienee sekin parempi kuin ei mitään.
- herkut
eestiläisiä elintarvikkeita myyvissä kaupoissa yleensä on esim. helsingissä kamppi ja pasila. on kyllä erikoista että tosiaan kirsikkamehu on niin vaikeasti saatavissa, onko suomalaisten maku niin metsäläinen ettei eurooppalainen kirsikkamaku maistu ollenkaan?
- marjoja ja mehuja/hilloja
Meillä kasvaa pihassa vanhoja kirsikkapuita, joiden sadonkorjuun tekevät linnut (puiden korkeus yli 4 m). Olen joskus käyttänyt tikkaita apuna ja saanut kerättyä muutaman litran kirsikoita, joista keitin hilloa. Ja kerran naapurin pojat kiipesivät autokatoksen katolle, sen kiipeilyn saalis oli 10 l ämpärillinen kirsikoita, mehua tuli ehkä 3 l ja mäskiä varmaan 5-6 litraa.
Ehkä se sadon epävarmuus ja keruun vaikeus hiukan hankaloittaa ko. tuotteeseen perehtymistä. Maku ja väri ovat sekä mehussa että hillossa todella hienot. Hilloon laitoin mausteeksi pieniä siemeniä, joita sain rikkomalla kirsikan kiven.
- KiBaaaaaa
Vitsi, etin ittekki, kannattaa kattoa varmaan Lidlistä. Oon nimmittäin puoliks saksalainen ja saksalaisessa koulussa ja kun meillä oli saksan vaihtomatka, niin tutustulin sellaseen juomaan ku KiBa (kirsikka-banaani mehujuoma) se oli ihanaa mutten löydä aineksia suomesta. Mutta Lidlhän on saksalainen, joten kaso sieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408