allergittomia lemmikkejä?

viivisally

iskälläni on allergia kaikille eläimille millä on karva. haluisin lemmikin mutta se näyttää olevan mahdotonta...niinpä kysyisin että mitkä lemmikit eivät allergisoi iskääni??
P.S Jos ihmettelette niin en ole varma onko tämä sopiva paikka kysyä:D

12

1590

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guinea

      Isäsi ei ole allerginen karvoille vaan hilseelle joka lähtee eläimestä. Jollekkin tulee allergiaa toisesta eläimesta ja toisesta ei. Jollekkin tulee kaikista ja joillekkin ei mistään. On niitä eläimiä jotka ei kaikkia allergisoi:
      Lemmikkisiili
      Perun karvatonkoira
      Kiinanharja koira
      Saukkokoira
      Lisko
      Kilpikonna.

      Mun äiti on tosi pahasti allerginen eläimille mutta minulla on kaksi marsua. Ne ovat huoneessani ja siivoon sen usein eikä ole tullut allergiaa.

      • perusteella

        mainitsemistasi kiinanharjakoirasta ja perunkarvattomasta ei aiheudu allergiaa? hilsettä niistäkin tulee..ei toiselle voi suositella "allergisoimantonta" rotua/eläintä


      • Guinea
        perusteella kirjoitti:

        mainitsemistasi kiinanharjakoirasta ja perunkarvattomasta ei aiheudu allergiaa? hilsettä niistäkin tulee..ei toiselle voi suositella "allergisoimantonta" rotua/eläintä

        Jos niitä kahta koiraa rasvaa usein niin ei sitä hilsettä lähde. Olen lukenut paljon juttuja niistä kahdesta koirasta. Ne kasvattajat on myynyt melkeen kaikki koirat semmoisiin perheisiin joilla on astma tai allergia.


      • gimlixx

        tuohon Guinean listaan. Nimittäin käärme.
        Viljakäärmeet ainakin ovat todella leppoisia ja mukavia otuksia, helppohoitoisiakin.
        Suosittelen lämpimästi.

        http://forum.otuskerho.fi


    • ellimoi

      Aksolotli on 10-15-vuotiaaksi elävä, täysin akvaattinen salamanteri.
      Vaatii vähintään 100l vetoisen akvaarion, oppii syömään kädestä ja on päiväaktiivinen. :)

    • kookemusta on..

      Jokaisella ihmisellä allergia on henkilökohtainen ja jokaiselle eläimestä lähtevälle asialle voi olla allerginen mm. syljelle, hilseelle ... jne jotkut jopa kalanruoallle. Elikkäs jotkut saavat oireita mm. kiinanharjakoirasta ja jotkut eivät. Itse olen allerginen jyrsijöille ja kaneille, hevosille, kissoille ja siitepölylle sekä kuivalle heinälle, mutta silti minulla on serra de airesinpaimenkoira. Joistakin koirista tulee kyllä allergiaa, mut oon varmaan siedättynyt mun koiraan... :) No jos vaikka olet koiraa hankkimassa niin miksi et vaikka vierailisi isäsi kanssa mm. kiinanharjakoirien kasvattajalla useamman kerran ja katsoisi tuleeko mitään. Mutta allergia voi iskeä myöhemminkin ja sihen kannattaa varautua. Miksi et voisi odottaa että olet täysi-ikäinen ja asut omassa kodissa ilman tuollaisia ongelmia?:D Liskoista en kyllä tiedä että allergisoivatko ne, mutta ainahan voi ottaa selvää. ;)

    • joku

      myös vehnäterrieri, villakoira ja bichon frisé ovat sellaisia rotuja.

    • Elluliini

      Eli siis mun isäll on sama asia,mutta itse ja meidän perhe olisi kiinnostunut kissoista.
      Onko jtn allerittomia kissoja?

    • Elludaa

      Elluliini, kysyn itsekkin kaikkialta sellaista tietoa. mutta, niitä on olemassa, netistä vain ei löydy kunnon tietoa. Sellasia on karvallisia & karvattomia, itse kysyn joulu lahjaksi sellaista allergia kissaa, karvallista. mutta ei niitä maha löytyä mistään, ja jos laittaa ilmotuksen jonnekki seinälle, ja joillaki on sellasia kissoja, nii eine maha myyä jos on rakastava kissa perhe niin, ei ne oikein taida myydä:) mutta en ole vrm.

      • eläinrakas24

        Itse olen tässä etsimässä ei allergisoivaa kanirotua. Ei niistäkään taida mitään täältä netistä löytyä. itse en ole allerginen mutta veljeni kyllä on. En haluaisi ottaa sellaista riskiä, että pupuni joutuisi vaihtamaan kotia. Olen innoissani jo nyt vaikken tiedä onko olemassa rotuja jotka ei allergisoi. Vastatkaa mulle! kiitosta jo etukäteen! ;)


      • Sedä
        eläinrakas24 kirjoitti:

        Itse olen tässä etsimässä ei allergisoivaa kanirotua. Ei niistäkään taida mitään täältä netistä löytyä. itse en ole allerginen mutta veljeni kyllä on. En haluaisi ottaa sellaista riskiä, että pupuni joutuisi vaihtamaan kotia. Olen innoissani jo nyt vaikken tiedä onko olemassa rotuja jotka ei allergisoi. Vastatkaa mulle! kiitosta jo etukäteen! ;)

        Edelleenkin allergiat on hirmu yksilöllisiä, kukaan täällä ei voi teidän puolesta sanoa mitään vaan teidän pitää itse kokeilla jos joku rotu sattuisi sopimaan. Ja pitäkää toki mielessä, että heinää kani tarvitsee joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        eläinrakas24 kirjoitti:

        Itse olen tässä etsimässä ei allergisoivaa kanirotua. Ei niistäkään taida mitään täältä netistä löytyä. itse en ole allerginen mutta veljeni kyllä on. En haluaisi ottaa sellaista riskiä, että pupuni joutuisi vaihtamaan kotia. Olen innoissani jo nyt vaikken tiedä onko olemassa rotuja jotka ei allergisoi. Vastatkaa mulle! kiitosta jo etukäteen! ;)

        Itssekkin olen etsimässä allergisoivaa pupua taikka marsua ja päädyin tälle sisutolle. Kaikki muut meidän perhessä ovat allergisia karvallisille ja hilselle eläimissä.juttelimme juuri isän kanssa eläimistä että minkä voisimme otta ja olen toivonut pupua ja marsua ko kauvan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe