Kävin pari päivää sitten ostamassa apteekista allergialääkkeitä heinänuhan alettua. Olen aiemmin käyttänyt Lomudal silmätippoja, mutta apteekin täti ehdotti samaa vaikuttavaa ainetta sisältävää halvempaa lääkettä.
Tämän pikku episodin innoittamana tein blogiini pienen hintavertailun yleisimmistä allergialääkkeistä.
http://penninvenyttaja.blogspot.com/2008/06/sst-allergialkkeisin-kustannuksissa.html
Tiivistetysti, kannattaa kysyä allergialääkkeitä ostaessa halvinta valmistetta. Esim. Zyrteciä vastaava halvin rinnakkaisvalmiste oli Yliopiston apteekin sivujen mukaan Cetirizin Sandoz, joka oli 57% Zyrteciä halvempi.
Allergialääkkeiden hintavertailu
penninvenyttäjä_
2
699
Vastaukset
- hommata
ne reseptille=) niin minä teen.
- penninvenyttäjä_
Totta. Kela-korvaus antaa vielä lisäalennuksen. Mutta reseptilläkin ostaessa kannattaa valita halvin rinnakkaisvalmiste merkkilääkkeen tilalle. Kelan peruskorvaus on 42%.
Esimerkiksi Zyrtec on Kela-korvauksen jälkeen 0,46 €/kpl. Halvin rinnakkaisvalmiste Cetirizin Sandoz maksaa Kela-korvauksen jälkeen 0,20 €/kpl.
Lääkärin resepteissä pakkauskoot ovat yleensä isompia, joten siitä tulee vielä ekstraetua.
Ei kuitenkaan poista sitä, etteikö rinnakkaisvalmiste olisi edelleen halvempi vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873428
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442847Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742356- 612308
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512261Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162236Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212123Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202067- 621964
- 1141936