Mitäs mieltä olette tuollaisesta pyörästä. Endurot kiinnostaa, mutta askarruttaa se että miten tälläinen pätkä (175 cm) pystyy pitämään pyörää pystyssä? Kokemuksia yleensä tosta mallista. Kiikarissa olevalla olis ajettu noin 40000 km. Joko rupee oleen susi?
Suzuki DR 650 vm95
16
8958
Vastaukset
- vänäri
niin kestää helposti 100 000 km.
- Kuumetta
Ok, kiitokset. Mutta entäs se pyörän korkeus?
- Tarski..
Kyllä sun pituus riittää mainiosti, ite olen 177, eikä mitään ongelmia. Koneet on kestäviä ja koneremonttikaan ei maksa hirveesti vaikka tarvitsisikin tehdä. Ainoa mikä minua askarruttaa on pyörien hintataso. Pyörä yli kymmenen vuotta vanha, melkein 15 ja hinnat aivan pilvissä. Pienellä lisäsijoituksella kuitenkin saa alle 5 vuotta vanhoja pyöriä. Esimerkkinä kaverini Yamaha xt 600 vm-04. Pienellä etsiskelyllä hinta 4400€. Tuo on mielestäni suht kohtuu hinta, tuskin saa dr650 samaan hintaan, vaikka kymmenen vuotta vanhempi...
- tohtoristi
Tarski.. kirjoitti:
Kyllä sun pituus riittää mainiosti, ite olen 177, eikä mitään ongelmia. Koneet on kestäviä ja koneremonttikaan ei maksa hirveesti vaikka tarvitsisikin tehdä. Ainoa mikä minua askarruttaa on pyörien hintataso. Pyörä yli kymmenen vuotta vanha, melkein 15 ja hinnat aivan pilvissä. Pienellä lisäsijoituksella kuitenkin saa alle 5 vuotta vanhoja pyöriä. Esimerkkinä kaverini Yamaha xt 600 vm-04. Pienellä etsiskelyllä hinta 4400€. Tuo on mielestäni suht kohtuu hinta, tuskin saa dr650 samaan hintaan, vaikka kymmenen vuotta vanhempi...
XT:tä kävin katselemassa mutta tälläiselle 186cm:lle liian pieni mutta DR 650 on jo huomattavasti ryhdikkäämpi. XT:n olemus muutenkin sellainen 300cc...
tohtoristi kirjoitti:
XT:tä kävin katselemassa mutta tälläiselle 186cm:lle liian pieni mutta DR 650 on jo huomattavasti ryhdikkäämpi. XT:n olemus muutenkin sellainen 300cc...
Tollasta DR 650:stä kans katellu ja kun kerta mainitsit että se on ajoasennoltaan ryhdikkäämpi niin kuinka on jalkojen laita, joutuuko pitään kovinkin koukussa vai onko rennompi asento? Ite olen 190cm pitkä ja nykyinen pärrä, Honda CB 900, rupee pitkillä matkoilla käymään polvien päälle kun jalat on mulle liikaa koukussa, niin kuinka olis DR:ssä...
chaser84 kirjoitti:
Tollasta DR 650:stä kans katellu ja kun kerta mainitsit että se on ajoasennoltaan ryhdikkäämpi niin kuinka on jalkojen laita, joutuuko pitään kovinkin koukussa vai onko rennompi asento? Ite olen 190cm pitkä ja nykyinen pärrä, Honda CB 900, rupee pitkillä matkoilla käymään polvien päälle kun jalat on mulle liikaa koukussa, niin kuinka olis DR:ssä...
Itse olen 180cm ja aika lyhkäset jalat. 90asteen kulmassa itellä näyttäis olevan polvet tuossa. Ryhdikkyys taitaa tulla siitä että sarvet on hieman lähempänä ja ylempänä.
Kokeilemallahan se selviää.
- 650suzukin hinta
Noi dr650 kyllä tosi kalliita! Jos katot 95 tai uudempi niin hinta sellaset 3000-3500e Miksi näin?
Hinnasta huolimatta nyt tekee mieli tuollasta suzukia. Tuntuu vaan hullulta vaihtaa 04 kyykky suunniileen päikseen vanhaan suzukiin.. - edfgghjh
Suosittelen DR 650 sijaan, dr 600. Painoa on reippaasti vähemmän, tehoa vain yksi heppa vähemmän ja pari newtonia. 80-luvun lopun pyörillä on ajettu aika samja lukuja, kuin noilla 90- luvun alun ja puolenvälin pyörillä ja huollot ja remontit sen kokonaisuuden ratkaisee. Itselläni on juurikin 87- dr 600 ja erittäin hyvä pyörä. 600 dr saa alle 2 tonniin ja muutaman vuoden ero ei ole merkittävä. Tehoa voi nostaa helpohkosti, suuttimilla, putkella ja putsarilla, mun dr 600 tehoa 48hp ja tehomännällä voi olla lähemmäs 50. 600cc kotarilla on muutama heppa enemmän ja painoa saman verran noin, tosin hinta perhanasti enemmän, mutta on se uudempikin. Mainio pyörä kaupunkiin, soralle, metsään ja mikei pidemmillekkin matkoille! ERITTÄIN luotettava japieni kulutus.
- SR 500
Jotenkin vaan ei ole helppo luottaa yli 20v ikäiseen prätkään. Monella värkillä ajettu kaikki louhikot läpi ja kunto sen mukainen. Piikkirenkaitakin kuuluu monessa tapauksessa kauppaa eli on päästelty kesät talvet läpeensä.
Kysyn nyt silti et mitä tuollanen 90luvun dr kestää kilometrejä? Mitä isoa paukkuu ekana?
Rempaamisen hinnoistakin vois valaista.
Tämä dr olis mulle toinen 1-pyttynen joten jotain tuttua koneen rakenteessa on. - 91dr
Kaikkien siis aivan kaikkien pyörien hinnat laskee mutta vanhojen enduroiden hinnat vaan pysyy!!!!
T: Lama-ajan dr 650 - Mitä haluaa...
2000euron tyypillinen dr. Aikasempia omistajia vähintään 10kpl,kaaduttu kunnolla vähintään 10kertaa, ilmanputsari puhkottu lisätehon toivossa ja pakoputki rälläköity lisämetelin toivossa. Huoltohistoria ei tiedossa. Katteet harsittu kokoon popniiteilla tai lasikuidulla. Kehutaan että kone käy hyvin ja kestää vaikka mitä(saattaa tosin kestääkkin)
Tässä yleisimmat huomiot kun näitä aikanaan kävin katselees...Kunto ja hinta ei oikein ollut tasapainossa.
Säästin hieman lisää ja ostin vähän uudemman(noin 5tonnin) suzukin. Enkä ole katunut! - alottelija
Rahaa ei ole kuin pari tonnia käytettäväksi ja sorapolkuja kulkemaan tekis mieli. Mikä aloittelijalle olis paras vaihtoehto? Onko suzuki ja honda kestävimpiä ja esim. aprilia ja cagiva vain rahan haaskausta? Olen dr:iä katsellut, mutta mitä eroa 350cc ja 650cc on ajettavuudeltaan.
Tarkoitus ajella lähinnä yksin lähitienoilla, mutta joskus joutuu varmaan vaimoa tai tenavia kyyditsemään. Mites vakuutusmaksut, menevätkö ne iän vai kuutioiden mukaan ja vaikuttaako merkki jotenkin? Kertokaa nyt viisaammat aloittelijalle..... - ei enää aloittelija
no niin, muutamaa eri vaihtoehtoa kateltuani päädyin dr 650:seen.
93 vuosimalli ajettu 40tkm, kone käyty läpi 10tkm sitten, pyörä erittäin siisti ja hyväkuntoinen ja lisävarusteltu laadukkailla osilla. hinta 1900,-
huoltohistoria suurin piirtein tiedossa . En oo minäkään katunut! - Tahtoo suzukin
Mitä tarkoittaa kone käyty läpi 10tkm sitten?
30tkm kohdalla jotain koneremppaa kuulostaa aika erikoiselta. Vai onko remppa ollut vaan venttilen säätöä tai nokkaketjun kiristelyä?
En ole asiantuntija vaan utelias suzukin ostaja.. - entinen aloittelija
Eli kone purettu alkutekijöihin, osat tarkistettu ja tarvittaessa vaihdettu. Esim tossa mun omassa kytkimen osat ja mäntä vaihdettu uusiin ja parempilaatuisiin... Ja vinkki; kannattaa käydä kyselemässä vakuutushintoja muutaman erilaisen pyörän rek.nron kanssa ennen ostopäätöstä. Hinnoissa pahimmillaan 300 euron erot eri vakuutusyhtiöissä... Ja sitten kannattaa tuumata, kuinka pljon pyörä on käytössä vuoden aikana. Ympärivuotinen vakuutus tuli halvemmaksi kuin puoli vuotta seisonnassa pidettävä. Ja keskittäminen yhteen yhtiöön näyttää kannattavan...
- Tahtoo suzukin
Kiitos vastauksesta! Taitaa tuo kytkin ollakkin sellanen nopeiten kuluva osa siellä koneessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3984460Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1211732- 1351504
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko731263Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151076Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔721067Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise131009Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään64956- 38950
- 65931