IS220d

Kaliffi

Postaan tänne huvikseni kokemukseni yllämainitusta autosta.

Minulla on (vielä muutaman päivän) Is220d joka vaihtuu ensi viikolla pois. Miksi näin?

Ajoin autolla vuoden ja kolme kuukautta, yhteensä 40 tkm. Auto toimi moitteetomasti, siis ei mitään isompia, ainoa oli kuskin ovesta tuleva suhina joka väheni (ei poistunut) kun takuuseen vaidettiin listoja ja tiivisteitä.

Mutta miksi vaihto. Auto oli tylsä, siis todella. Jotenkin vanhan aikainen, esimerkiksi vaikka kojetaulun kello, joka oli kauhea! Muutenkin paljon tylsempi kuin vanha IS200 (joo, on ollut aikoinaan myös sellainen). Ulkoa paljon samannäköinen kuin uusi Corolla ja aivan samannäköinen kuin uusi Mazda 6.

Eihän siinä mitään jos autot näyttävät samalta, mutta jotain puuttui...

Ajoltaanhan auto oli mainio. Vaihteiston välitykset oli huonot, yleensä ajoin viitosella, kutosta tarvitsi vasta 100 km/h nopeudessa. Koneen käyntiääni dieseliksi hyvä.

Takapenkki oli pieni mutta etutilat mainiot. Etuistuimet luokattoman huonot.

En sano että oli viimeinen Lexus, mutta pitää kyllä tulla vähän modernimpi seuraaja että eksyn kaupoille. Ehkä mielipide olisi erilainen jos olisi ollut automaatti, Luxury paketti ja Mark Levinsonit...tai sitten ei, automaattiahan ei saa edes rahalla.

11

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyselen

      Mihin autoon ajattelit Lexuksen vaihtaa, mikä merkki/malli vastaa paremmin tarpeitasi ja miellyttää enemmän silmää?

    • T.T.E.

      olisi siitä Lexus IS220d -mallista saanut omanlaisensa!.Ja moottoriin lisätty vielä toinen turbo-ahdin (pienempi/suurempi?)...!.

    • asioita

      Jos vaihdat Lexuksesta pois ja aiot saada jännittävämmän auton tilalle, niin olisi todellakin mielenkiintoista kuulla, että mikähän se sellainen auto on. Omasta mielestäni IS on luokkansa ehdottomasti jännittävin ja yksilöllisin auto, ja muotoilultaan tyylikkäin. Esim. 3-sarjan BMW on todellinen kasvottomuuden huippu IS:ään verrattuna, niin sisältä kuin ulkoa, ja lisäksi kerta kaikkiaan RUMA. Uusi A4 on ihan kohtuullisen näköinen, mutta epäilen siitäkin aika nopeasti yksilöllisyyden karisevan kunhan myynti alkaa tosissaan rullata. Alfa 159 nyt pärjää tyylillisesti IS:lle joten kuten, mutta siinä on sitten ne "omat ongelmansa"...

      Corolla ei ole mun mielestä yhtään saman näköinen kuin IS. Ainut yhdistävä muotoilullinen tekijä on V-muoto keulan ja perän linjoissa, joka tosin löytyy lähes kaikista muistakin autoista. Mazda 6:ssa on kyllä paljonkin samaa näköä, minkä ansiosta se onkin todella hyvännäköinen auto. Ei omasta mielestäni alenna IS:n arvoa pätkääkään se, että muut ottaa siitä vaikutteita.

      220d:n välityksistä on puhuttu tälläkin palstalla paljonkin, normaalivälityksinen on hyvin pitkälti viisivaihteinen auto Suomessa. Lyhyemmätkin välitykset löytyy, ja ne tekevät autosta Suomen olosuhteisiin paremmin sopivan.

      Tilat on juuri kuten sanoit: takana ei aikuinen mies paljon asentoa vaihtele. Kyllä siellä matkustaa, mutta mikään tila-auto IS ei todellakaan ole. Itse tykkään etuistuimista, kun penkin säädöt sai kerran kohdilleen niin sähkösäätöisten penkkien muisti on hyvä varuste: aina täsmälleen oikeat säädöt päällä. Säädettävä reisituki on ainut mitä itse vielä kaipaisin, mutta etu- ja takaosastaan erikseen säätyvä penkin korkeus auttaa jonkin verran.

      Itse olen siis erittäin tyytyväinen omaan Sport-malliini. Onhan mallilla tietysti jo ikää kohta kolme vuotta, mutta edelleen auto on erittäin tuoreen ja tyylikkään näköinen. Toimintavarmuus on ollut täydellinen (1,5 vuotta ja n. 45 tkm) ja matkustusmukavuus korkea. Kokonaisuutena paljon parempi auto kuin ensimmäisen sukupolven IS, kestää täysin vertailun luokkansa saksalaisten mittapuiden kanssa.

      Joka tapauksessa, onnea uuden (?) auton kanssa. Se merkki vain kiinnostaa!

      • Kaliffi

        Joo, saksalainen B alkuinen tulee.

        Samalla muuttuu takaisin bensa koneeksi, tehokkaaksi sellaiseksi ja automaatilla. Lisäksi nyt on varusteita sitten ruksittu riittävästi.

        Vaikuttavia seikkoja oli myös sporttipenkit (loistavat), sekä mielestäni mukavamman oloinen sisusta. Auto on myös farmari, Lexukseltahan ei saa sellaistakaan.

        Ulkoahan Lexus on hieno, mutta sisusta taas on kyllä kuin 90-luvun japsi autosta(kello, käsijarru, vaihdekeppi...). Mielestäni vanha IS200 oli paljon tyylikkäämpi kuin uusi IS, mutta nuo ovat tietysti makuasioita...

        Audia ei tule kun en jaksa etuvetoisia, Quattro olisi tietyti voinut olla ok, mutta mielestäni Audi on paljon enemmän VW kuin Lexus on Toyota!

        Alfasta taas en jaksa edes kirjoittaa...no kaunis auto mutta siihen se jää.


    • penkit

      Tykkäsin erittäin paljon IS:n etupenkeistä. Takapukkikin sinällään mukava, tosin verrattain ahdas aikuisille.

      • Ottajia on

        Olet onnellisessa asemassa sillä Lexuksesta eroon hankkiutuminen ei ole ongelma. Käytetyt IS:t on kiven alla ja hinnanhan Lexus säilyttää paljon paremmin kuin kilpailijansa.

        Nämä makuasiathan on sellaisia joista tuleekin kiistellä. Oma Lexukseni pysyy ajossa koska se on yksilöllinen (bemuja ja audeja tiet täynnä), erittäin luotettava, hyvin varusteltu suhteessa kilpailijoihin ja kaunis auto. Ainoa heikko kohta on mielestäni juuri mainitsemasi koelaudan ulkonäkö. Muoto on hyvä, mutta digitaalit vanhentuneet.


    • *Antti*

      Minä vaihdoin Lexus IS 220d:n vuoden ja kahden kuukauden jälkeen kahdesta syystä:

      1) Takuuasiat hoidettiin huonosti pääkaupunkiseudun ulkopuolella (muutamia kiusallisia pikkuvikoja yritettiin korjata huonolla menestyksellä useita kertoja).

      2) On pakko myöntää, että IS 220d ei ole ajo-ominaisuuksiltaan talviauto. Voi sitä piippauksen määrää liukkailla keleillä (kun ajonvakautus puuttuu peliin, kuuluu epämiellyttävä piippaus).

      Kesäisissä olosuhteissa IS 220d on nautinnollinen ajettava ja pikkuvioista huolimatta auto vaikuttaa laadukkaalta.

      Nykyinen autoni on nelivetoinen ja automaattivaihteinen BMW. Ainakin toistaiseksi olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

      • Weikko

        Niin, Lexushan on juuri samanlainen talviauto kuin BMW ja Mersu, jotka ovat myös takavetoisia. Taitaa olla se Bemari kaikkein pahin piippaaja, ainakin testien mukaan. Eri asia sitten on jos asuu ja ajelee sellaisessa paikassa jossa tarvitaan nelivetoa. Vertailu taka- ja nelivedon välillä on kuitenkin vaikeaa.

        Muiden paikkakuntien huolloista en osaa sanoa, mutta pääkaupunkiseudulla asuvathan saavat nauttia Kaivokselan lähes virheettömästä palvelusta.

        Aika vähän on ilmennyt käsittääkseni noita pikkuvikoja, siinä suhteessa lienee markkinoiden paras auto.


      • *Antti*
        Weikko kirjoitti:

        Niin, Lexushan on juuri samanlainen talviauto kuin BMW ja Mersu, jotka ovat myös takavetoisia. Taitaa olla se Bemari kaikkein pahin piippaaja, ainakin testien mukaan. Eri asia sitten on jos asuu ja ajelee sellaisessa paikassa jossa tarvitaan nelivetoa. Vertailu taka- ja nelivedon välillä on kuitenkin vaikeaa.

        Muiden paikkakuntien huolloista en osaa sanoa, mutta pääkaupunkiseudulla asuvathan saavat nauttia Kaivokselan lähes virheettömästä palvelusta.

        Aika vähän on ilmennyt käsittääkseni noita pikkuvikoja, siinä suhteessa lienee markkinoiden paras auto.

        Miten bemari on pahin piippaaja, kun ainakaan omani ei piippaa ajonvakautuksen kytkeytyessä päälle (Lexus piippaa). Kerrotko vielä, minkä testien mukaan bemari on pahin piippaaja?

        Kirjoitit myös, että vertailu taka- ja nelivedon välillä on vaikeaa. Se ei ole ollenkaan vaikeaa talvikeleillä. Kunnollinen neliveto voittaa vertailun 100-0.

        Painotan vielä, että en pidä Lexusta ollenkaan huonona autona, päinvastoin. Talviominaisuudet ainakaan kitkarenkain eivät kuitenkaan vakuuta. Ajonvakautus joutuu puuttumaan liukkailla peliin lähes keskeytyksettä ja samalla kuuluu se ärsyttävä piippaus.

        Minäkin uskon, että Lexuksessa on pikkuvikoja vähän ja auto on yksi luotettavimmista. Se ei kuitenkaan lohduta yhtään, kun itselleni sattui ns. maanantaiyksilö.


      • Lexustelija
        *Antti* kirjoitti:

        Miten bemari on pahin piippaaja, kun ainakaan omani ei piippaa ajonvakautuksen kytkeytyessä päälle (Lexus piippaa). Kerrotko vielä, minkä testien mukaan bemari on pahin piippaaja?

        Kirjoitit myös, että vertailu taka- ja nelivedon välillä on vaikeaa. Se ei ole ollenkaan vaikeaa talvikeleillä. Kunnollinen neliveto voittaa vertailun 100-0.

        Painotan vielä, että en pidä Lexusta ollenkaan huonona autona, päinvastoin. Talviominaisuudet ainakaan kitkarenkain eivät kuitenkaan vakuuta. Ajonvakautus joutuu puuttumaan liukkailla peliin lähes keskeytyksettä ja samalla kuuluu se ärsyttävä piippaus.

        Minäkin uskon, että Lexuksessa on pikkuvikoja vähän ja auto on yksi luotettavimmista. Se ei kuitenkaan lohduta yhtään, kun itselleni sattui ns. maanantaiyksilö.

        Aja takavetoisella bemarilla ja kuuntele piipitystä, ei siihen sen kummempaa tarvita. Bemari kokemukseni ovat tyssänneet yleensä ylämäkiin, auto ei ole oikein tiennyt kumpaa takarengasta se pyörittäisi. Lexuksesi osalta voin pahoitella sillä oma autoni ei kyllä pahemmin piippaile.

        Vertailu 4-vedon ja takavedon välillä tosiaan on noin helppoa jos on tuon luokan analyytikko. Mielestäni autojen vertailu lähtee liikkeelle hinnasta, vain onko joku keksinyt muun pätevän lähtökohdan? On todella kummallista verrata paljon kalliimpaa nelivetoa takavetoon. IS220d vertailukohta Bemarilla lienee 320d johon on ostettu hiukan tavaraa päälle listalta. Tottakai lähes kaikki ottaisivat nelivedon jos sen saisi samaan rahaan. Tämä sinun logiikkasi on hiukan sama kuin sanoisi että "vertailu 4- ja 12-sylinterisen välillä ei ole vaikeaa, 12-sylinterisessä on enemmän tehoa. Eli ostan Ferrarin enkä Puntoa." Jos siis rahalla ei ole vertailussa mitään merkitystä niin what the fuck?


      • *Antti*
        Lexustelija kirjoitti:

        Aja takavetoisella bemarilla ja kuuntele piipitystä, ei siihen sen kummempaa tarvita. Bemari kokemukseni ovat tyssänneet yleensä ylämäkiin, auto ei ole oikein tiennyt kumpaa takarengasta se pyörittäisi. Lexuksesi osalta voin pahoitella sillä oma autoni ei kyllä pahemmin piippaile.

        Vertailu 4-vedon ja takavedon välillä tosiaan on noin helppoa jos on tuon luokan analyytikko. Mielestäni autojen vertailu lähtee liikkeelle hinnasta, vain onko joku keksinyt muun pätevän lähtökohdan? On todella kummallista verrata paljon kalliimpaa nelivetoa takavetoon. IS220d vertailukohta Bemarilla lienee 320d johon on ostettu hiukan tavaraa päälle listalta. Tottakai lähes kaikki ottaisivat nelivedon jos sen saisi samaan rahaan. Tämä sinun logiikkasi on hiukan sama kuin sanoisi että "vertailu 4- ja 12-sylinterisen välillä ei ole vaikeaa, 12-sylinterisessä on enemmän tehoa. Eli ostan Ferrarin enkä Puntoa." Jos siis rahalla ei ole vertailussa mitään merkitystä niin what the fuck?

        Nyt vedit sitten hinnankin mukaan.

        Viestissäsi, johon vastasin, väitit, että takavedon ja nelivedon vertaaminen on vaikeaa. Siihen vastasin, että mielestäni se ei ole ollenkaan vaikeaa ainakaan talviolosuhteissa. Tietysti on selvää, että neliveto maksaa muutaman tuhatlappusen enemmän kuin vastaava takavetoinen.

        Kerro nyt vihdoinkin faktaa niistä testeistä, joissa väitetään, että BMW on pahin piippaaja. Muussa tapauksessa pidän sinua tyhjänpuhujana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe