Olen rv 20 ja voisiko joku kertoa että onko lattian vahauksessa käytettävät aineet mepol h ja fas top vaarallisia sikiölle? olen todella kiitollinen, jos joku osaisi vastata.
Raskaana ja
7
922
Vastaukset
- syysmasu
lattian vahaus konetta et ainakaan saa käyttää jos olet raskaana.minulle pomo sano ensimmäisenä että konetus on minulta kieletty.
- Ofelia1982
Itse kans siivousalalla ja vastauksia sun kysymykseen olis kans kiva kuulla. Keikkasiivojana olen ja sairaslomaa vietin jo yhden päivän selkäkipujen takia. Työ on välillä tosi raskasta ja niinpä esim. rakennussiivouksen joudun hyllyttää kokonaan... Noita aineita oon kanssa miettiny että siinä kun vahanpoistohuuruissa seisot niin ei se voi kovin hyväksikään olla.....
- samassa tilanteessa
Eikö kaikkien voimakkaitten kemikaalien käyttö ole raskausaikana vaaraksi, jotenka vahanpoistoaineetkin ovat niitä. Minua myös kiinnostaa miten olette jaksaneet tehdä perussiivouksia raskaana ollessa? Itse olen vko:lla 19 ja ei oikein hyvältä tunnu. Olisiko sairaslomalle jäänti paikallaan? Selkä ja jalat meinaavat olla kipeänä ja aivan hirveää väsymystä. En ole esim. tiennyt tuota että lattianhoitokonetta ei saisi käyttää raskaana ollessa. Kertokaa kohtalotoverit kokemuksista!!!
- siivousalalla!
Kyllä koneita voi käyttöö kunhan et niitä kantele.
Eihän koneen käyttö itsessään ole kovin raskasta kun teet sen oikein. Itse en vaha ja vahanpoisto huuruissa suostuisi tässä tilanteessa työskentelemään.
- ...
olen myös siivousalalla ja sairaslomalle jäin jo rv 22, nyt jo loppu häämöttää...
- mukaan
työn antajalta pitää löytyä ns. käyttöturvallisuus tiedotteet ko.aineista ja niistä selviää tehdyt rasitukset,haihtumis tilavuudet ym.(voi kuullostaa siansaksalta jos ei tiedä mistä kyse)anyway otat kopiot niistä ja marssit työterveyslääkärin juttusille hän osaa lukea oikeat tiedot papereista ja tekee sen perusteella päätöksen siitä saatko niitä käyttää.jos ei työnantajalla sitten ole muuta työtä tarjolla ja aineita et saa käyttää,haette lääkärin kanssa sinulle valtion kustantamaa erityisäitiysvapaata...
- tämä:
"raskaus, työ ja erityisäitiysvapaa", tulokseksi saat ekana työterveyslaitoksen powerpoint-esityksen asiasta. Siinä on lueteltu useita erilaisia kemikaaleja joille ei saa altistua raskaana. Itse löysin tuon ohjeen kun mietiskelin saanko antaa sytostaatteja potilaille, no enpä saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743387
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662661Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611729
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351695
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601618