Kysymys lexuksesta

Pirssimiekkonen

Miksi lexuksen takuu kattaa vain 100 tkm ? Sen verran tulee ajettua jo 10 kuukaudessa...tosin onhan se eka vuosi km-rajaton, mutta silti....

Mikä tahansa euro- tai korealaisauto uskaltaa taata autonsa 2 vuodeksi ILMAN KM-RAJAA.

11

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Bisneksessä mitä pitemmän takuun annat jollekin asialle sitä huonompi bisnes. Ei Lexuksella ole ollut luotettavuusmittauksissa mitään ongelmia kilpailijoita vastaan. Minusta tuntuu, että ongelmia on ollut aivan muilla valmistajilla. Isossa, jonkun laatuluokituslaitoksen tekemässä laatumittauksessa otanta on varmasti niin iso että siellä on joukossa sellaisia jotka ajavat jopa enemmän kuin sinä vuodessa.

    • pirssimiekkosesta

      Mitä ihmettä kumijalka tekee Lexus-palstalla? Sama mies roikkuu Toyota-palstalla valittamassa kaikesta Toyotaan liittyvästä. Sen vielä pystyn joten kuten ymmärtämään, kun noita Toyotia kuitenkin taksipiireissäkin käytetään aika paljon, mutta sitä en ymmärrä että mitä yhteistä on takseilla ja Lexuksilla.

      Mene nyt vaan ajelemaan sillä Kialla yövuoroa.

      • huomioitsija

        Tämänhän on kaikki tiennyt että Lexukset ja Toyotat ovat yksiä ja samoja autoja, vain merkki maskissa erottaa ne toisistaan. Ja olihan se arvattavissa että Lexusmiehet roikkuu myös Toyota-palstalla, nyt siitäkin tuli faktaa! Mitä yhteistä on takseilla ja Lexuksilla? Minä ainakin olen nähnyt useammankin Lexuksen taksina ja yhdessä olen ollut jopa asiakkaana.


      • satuilua
        huomioitsija kirjoitti:

        Tämänhän on kaikki tiennyt että Lexukset ja Toyotat ovat yksiä ja samoja autoja, vain merkki maskissa erottaa ne toisistaan. Ja olihan se arvattavissa että Lexusmiehet roikkuu myös Toyota-palstalla, nyt siitäkin tuli faktaa! Mitä yhteistä on takseilla ja Lexuksilla? Minä ainakin olen nähnyt useammankin Lexuksen taksina ja yhdessä olen ollut jopa asiakkaana.

        Missähän maailman kolkassa on Lexuksia takseina? Jossain Lähi-idässä ehkä.

        Itse "roikun" sekä Lexus- että Toyota-palstalla siitä yksinkertaisesta syystä, että omistan molemmat. Molemmat hyviä autoja luokassaan, mutta eroavat toisistaan todella oleellisesti.


      • Audi-Miekkonen
        satuilua kirjoitti:

        Missähän maailman kolkassa on Lexuksia takseina? Jossain Lähi-idässä ehkä.

        Itse "roikun" sekä Lexus- että Toyota-palstalla siitä yksinkertaisesta syystä, että omistan molemmat. Molemmat hyviä autoja luokassaan, mutta eroavat toisistaan todella oleellisesti.

        Että kun audi-skoda-akselilla jatkuvasti kettuillaan yhteisistä osista, mm. koneesta, niin onhan lexuksessa ja anjoviksessa sama dieselkone, ja kuka tietää, mitä auton kätköistä on yhtenäistä....


      • sama...
        Audi-Miekkonen kirjoitti:

        Että kun audi-skoda-akselilla jatkuvasti kettuillaan yhteisistä osista, mm. koneesta, niin onhan lexuksessa ja anjoviksessa sama dieselkone, ja kuka tietää, mitä auton kätköistä on yhtenäistä....

        Lohko on sama, mutta kun se on eri päin Lexuksessa kuin Toyotassa, niin on niissä aika paljon erojakin. Ja edelleenkin Lexuksen dieselit kootaan Japanissa ja Toyotan Puolassa...

        Ihan tekniseltä kannalta asiaa tarkastellen, on Lexuksessa lähes mahdotonta käyttää kovinkaan paljon Toyotasta lähtöisin olevia osia. Moottori toisin päin ja veto eri päässä autoa = hankala yhtälö samoilla osilla toteutettavaksi. Audeilla ja Skodilla on yhteistä se, että suurin osa molempien mallistoista on etuvetoisia ja ne loputkin molemmissa nelivetoisia. Siksi komponentteja voidaan käyttää ristiin paljon enemmän kuin Lexuksen ja Toyotan välillä. Ja käytetäänkin, mikä on minun mielestäni ainut järkevä tapa. Ei siinä ole mitään järkeä tehdä sama osa toiseen kertaan, jos kerta jo olemassaoleva ajaa saman asian.

        Joka tapauksessa, A3 ja Octavia on perusrakenteeltaan sama auto. A4 ja sitä isommat Audit ovat sitten jotain muuta, mutta kyllä niistäkin löytyy Skodan kanssa yhteisiä osia (olen omistanut myös A4 B6:n, eli jotain asiasta tiedän).

        IS:stä löytyy siis Toyotan kanssa samaan lohkoon perustuva dieselmoottori. Peilin säätimet ovat Toyotalta peräisin, kuten myös käynnistysnappi (sama nappi löytyy nykyisin myös Subaruista). Tähän asti en ole muita yhtäläisyyksiä huomannut, eikä niitä mainituista syistä niin kauheasti voi ollakaan.


    • gkjghhk

      Lexuksen takuu vaihtelee maailmalla kovasti maahantuojan mukaan.

      Esim USAssa takuu moottorille ja vaihteistolle on 6 vuotta tai 112000 km.

      Australiassa koko auton takuu on 4 vuotta tai 100000 km.

      Hong Kongissa vastaavasti 5 vuotta tai 100000 km.

      • Pirssimiekkonen

        Eli pitkiäkin takuita, mutta KILOMETRIMÄÄRÄÄN SIDOTTUJA.

        Ja katsos kun pirssimiehet seuraa eri merkkejä ihan aktiivisesti, myös lexuksia....

        Ps. en aja Kialla, enkä tarvitse valvoa öitä.


      • yksityisautoilija
        Pirssimiekkonen kirjoitti:

        Eli pitkiäkin takuita, mutta KILOMETRIMÄÄRÄÄN SIDOTTUJA.

        Ja katsos kun pirssimiehet seuraa eri merkkejä ihan aktiivisesti, myös lexuksia....

        Ps. en aja Kialla, enkä tarvitse valvoa öitä.

        Kyllä kannattaa huolestua Lexuksen luotettavuudesta. Autohan on voittanut 2000-luvulla kaikki merkittävät luotettavuus- ja tyytyväisyysmittaukset joka mantereella. Ei ole merkki vioistaan tunnettu.

        Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla missäpäin pääsee Lexus taksin kyytiin? Lieneekö renki ratissa ja LS600h alla? Jos näin on niin nostan vilpittömästi hattua hienosti hoidetusta liiketoiminnasta.


      • Pirssimiekkonen
        yksityisautoilija kirjoitti:

        Kyllä kannattaa huolestua Lexuksen luotettavuudesta. Autohan on voittanut 2000-luvulla kaikki merkittävät luotettavuus- ja tyytyväisyysmittaukset joka mantereella. Ei ole merkki vioistaan tunnettu.

        Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla missäpäin pääsee Lexus taksin kyytiin? Lieneekö renki ratissa ja LS600h alla? Jos näin on niin nostan vilpittömästi hattua hienosti hoidetusta liiketoiminnasta.

        Ei kai kukaan ole väittänytkään, että ne taksissa olleet lexukset ovat noita melkein miljoonan mummonmarkan malleja ? Käsittääkseni halvin lexus maksaa alle 40 tonnia, eli ihan sitä hintaluokkaa joita taksissa pyörii pilvin pimein.

        Tilastoja en tiedä, mutta uskoisin että lexuksiakin löytyy Suomesta taksissa. Aina löytyy individualisteja, jotka eivät tyydy tavanomaiseen.

        Ja myös niitä, joilla on "rahhaa niin paljon ettei paskalle taivu", eikä niitä rahoja ole kerätty ajamalla pirssiä....he voivat ostaa vaikka LS600h:n....


      • turhaa löpinää
        Pirssimiekkonen kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole väittänytkään, että ne taksissa olleet lexukset ovat noita melkein miljoonan mummonmarkan malleja ? Käsittääkseni halvin lexus maksaa alle 40 tonnia, eli ihan sitä hintaluokkaa joita taksissa pyörii pilvin pimein.

        Tilastoja en tiedä, mutta uskoisin että lexuksiakin löytyy Suomesta taksissa. Aina löytyy individualisteja, jotka eivät tyydy tavanomaiseen.

        Ja myös niitä, joilla on "rahhaa niin paljon ettei paskalle taivu", eikä niitä rahoja ole kerätty ajamalla pirssiä....he voivat ostaa vaikka LS600h:n....

        On kyllä todella vaikea uskoa että joku ajaisi taksia Lexuksella. IS on ainoa malli joka voisi hinnaltaan mennä taksiksi ja se nyt ei ole yhtään suunniteltu isomman joukon ja tavaroiden kuljetukseen. Sehän on sellainen menetyvän nuorenparin auto, minne sopii kahden aikuisen tavarat. Ei kai ole tarkoituskaan mahtua enempää kun näillä tyypeillä on sitten rahaa ostaa isompi Lexus kun tarve vaatii.

        Jos tarvitsee enemmän tilaa ja isomman Lekan niin taksareiden rahat taitaa silloin jo loppua. Ja taas jos tuntuu että tarvitsee enemmän tilaa, mutta ei ole rahaa kuin IS verran, niin silloin yleensä ostetaan joku halvempi merkki. Sitähän se on, luksusta ei saa ihan yhtä isoa kasaa samalla rahalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe