keltainen ripuli- normaalia?

kipuinen tytsy

Hei! Mulla alkoi aamulla maha murista, eilen se oli oudolla tavalla kipee ja nyt tänään ollu ihan löysällä, noppeesti on saanu ravata veskiin ja on pitäny pysytellä sen lähettyvillä? kakka on keltasta, vesimäistä, ja osaks sellasta vaaleenkeltasta... ja haisee tosi pahalle!!!! masu on kanssa kipee ja on koko aika oksettava olo, kuvottaa... onko normaalia vatsatautia? jos ei niin millon kannattaa hakeutua lääkäriin???

18

32477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallista,,

      Ulosteen väri antaa myös tärkeitä viitteitä. Vaalean ruskea ja ruskea ovat normaaleja värejä; keltainen ja vihreä viittaavat ripuliin tai antibioottien aiheuttamaan bakteerikatoon; musta viittaa yleensä verenvuotoihin suoliston alkupäässä; kellanruskea ja harmaa väri viittaavat sappitietukokseen tai haimainsuffisienssiin tai selvään rasvaripuliin; punainen viittaa verenvuotoihin ruuansulatuskanavan loppupäässä.

      Olisko vaan tavallinen ripuli. Muutaman päivän kestää normaali ripuli, sitten kannattaa lääkäriin mennä. Juoda pitää, mulle sopinut parhaiten jaffa.

    • keskustelun aloittaja

      millaista on normaali kakan väri? mulla normaalisti on kellertävän ruskeaa, harvoin tummaa...onko normaalia? mikä haima ja sappi??? vaarallista???

      • vaihtelee

        eiköhän ns normaali ole ruskehtavaa, eri ruuat vaikuttavat väriin, esim punajuuri tekee punertavaksi, itsellä virtsakin punertaa,
        Katsele tilannetta muutaman päivän, tuossa alempana oli hyviä ohjeita, lääkettä saa apteekista.

        Haimaa ja sappea ei kannata vielä ajatella, ne ovat elimiä joissa olevat vaivat voivat olla vaikeita ja vaarallisia. Tee nyt kaikkesi kotikonstein saadaksesi ripulin rauhoittumaan.


    • aikaa parantua

      Jos siellä joku pöpö jyllää muutaman päivän,
      pidä ruokavalio suht nestemäisenä ja anna suoliston toipua eli
      mustikkasoppaa, laimeaa kauravelliä,
      hunajavettä, lihalientä, Bonaa -- kaikki mikä
      menee kurkusta alas, pitäis lusikoida tai juoda äärimmäisen pienin kulauksin. Siihen lisäksi
      maitohappoa (jauheena/pillerinä) sekä
      jotain noita Gefilus juomia (huoneenlämpöisenä).
      Kokeile muutama päivä jos auttaa ...

    • kymysysysyss

      oletko syönyt kuukauden sisällä antibioottikuurin?

      • keskustelun aloittaja

        en ole.


      • tuntematon
        keskustelun aloittaja kirjoitti:

        en ole.

        vatsatautia


    • olo sulla

      tänään on? Jatkuuko samanlaisena vai
      helpottaako oireet?

      • jatkuu

        kannattaa jo käydä lääkärissä.


      • keskustelun aloittaja
        jatkuu kirjoitti:

        kannattaa jo käydä lääkärissä.

        maha, ja ruokatorvi erittäin kipeät, röytäilen kaameesti, vatsa turvonnu, en ole syöny kiinteää ruokaa sitten maanantain, ripulointi loppui eilen, mut muuten olo huono.. entiiä uskaltasko syyä kiinteää, ei tee mieli ruokaa, oksettaa ja huimaa...yöllä en ole saanut oikein nukutuksi kaan.
        röyhtäilyt eivät ole happamia, ei tuu happoa suuhun, eikä auta nexiumit eikä mitkään!!! kävin tänään päivystävällä (jossa lääkäri kysyi miksi tulin päivystävälle lääkärille kun olin niin hyväkuntoinen hänen mielestään!!! haloo en ole syöny sitten maanatain kunnolla ja koskee ja heikottaa!!!) hän aluksi tarjos jotain poremmasta lääkettä tohon ruokatorveen, ei tehoa, sitten hän halus kopeloida ja oli tosi kovakouranen, ja todellakin tökkäsi kaksi kortisonipistosta mulle rintaan (ai helvetti että sattu!) ja laittoin lähetteen tähystykseen 1 kk päähän! voi helvetti!!! mie en jaksa sinne asti...silmät punasena sai taas tulla lääkäristä kotiin...


      • keskuksessako ?
        keskustelun aloittaja kirjoitti:

        maha, ja ruokatorvi erittäin kipeät, röytäilen kaameesti, vatsa turvonnu, en ole syöny kiinteää ruokaa sitten maanantain, ripulointi loppui eilen, mut muuten olo huono.. entiiä uskaltasko syyä kiinteää, ei tee mieli ruokaa, oksettaa ja huimaa...yöllä en ole saanut oikein nukutuksi kaan.
        röyhtäilyt eivät ole happamia, ei tuu happoa suuhun, eikä auta nexiumit eikä mitkään!!! kävin tänään päivystävällä (jossa lääkäri kysyi miksi tulin päivystävälle lääkärille kun olin niin hyväkuntoinen hänen mielestään!!! haloo en ole syöny sitten maanatain kunnolla ja koskee ja heikottaa!!!) hän aluksi tarjos jotain poremmasta lääkettä tohon ruokatorveen, ei tehoa, sitten hän halus kopeloida ja oli tosi kovakouranen, ja todellakin tökkäsi kaksi kortisonipistosta mulle rintaan (ai helvetti että sattu!) ja laittoin lähetteen tähystykseen 1 kk päähän! voi helvetti!!! mie en jaksa sinne asti...silmät punasena sai taas tulla lääkäristä kotiin...

        Pitäisikäydä yksityisellä, jos vielä joudut menemään älä mene terveyskeskukseen. Monesti minulle terkkarissa sanottiin, mitäs tänne tulit. Syön vähemmän ja käyn yksityisellä.
        Mihinkäs vaivaan kortisoni ?


      • vaan
        keskustelun aloittaja kirjoitti:

        maha, ja ruokatorvi erittäin kipeät, röytäilen kaameesti, vatsa turvonnu, en ole syöny kiinteää ruokaa sitten maanantain, ripulointi loppui eilen, mut muuten olo huono.. entiiä uskaltasko syyä kiinteää, ei tee mieli ruokaa, oksettaa ja huimaa...yöllä en ole saanut oikein nukutuksi kaan.
        röyhtäilyt eivät ole happamia, ei tuu happoa suuhun, eikä auta nexiumit eikä mitkään!!! kävin tänään päivystävällä (jossa lääkäri kysyi miksi tulin päivystävälle lääkärille kun olin niin hyväkuntoinen hänen mielestään!!! haloo en ole syöny sitten maanatain kunnolla ja koskee ja heikottaa!!!) hän aluksi tarjos jotain poremmasta lääkettä tohon ruokatorveen, ei tehoa, sitten hän halus kopeloida ja oli tosi kovakouranen, ja todellakin tökkäsi kaksi kortisonipistosta mulle rintaan (ai helvetti että sattu!) ja laittoin lähetteen tähystykseen 1 kk päähän! voi helvetti!!! mie en jaksa sinne asti...silmät punasena sai taas tulla lääkäristä kotiin...

        sen ei-kiinteän ruoan syömistä (paahtoleipä
        on kyl sallittua)
        - lusikoimalla jos ei muuten. Vie paljon
        aikaa mutta kannattaa - nielemisongelmien
        kanssa ei-kiinteään tottuu usein - kokemusta on. Lantraa kaikki
        vedellä sopivaan muotoon. Älä nyt ainakaan kiinteätä ala syömään, jos tuollainen olo on.
        Mitä nestemäisempää, sen äkkiempää mahalaukku
        tyhjenee. Syöminen pitää edes jotenkin jaloillaan!

        Jos et jaksa odottaa tähystystä, mene
        yksityiselle puolelle. Tsemppiä!


    • keskustelunaloittelija

      joo, alkaa olla mitta täynnä terveyskeskusta, tuntuu et potilaat saa samanlaista kohtelua kun eläimet... en oikeen itekkään ymmärrä miksi se lääkäri rupesi muhun kortosoni työntämään?!!! enkä osannu oikeen siinä äkkiseltään tai en älynny kieltäytyä...jotenkin sitä luottaa kuitenkin lääkärin ammattitaitoon, mut ehkä ei kannattas... nyt olo entistä pahemi, varsinkin rinta on sika kipeä pistosten kohdalta! sata varma että edessä uneton yö!!!

      • aivan pihalla

        Sait kortisonipiikin rintaan kun sulla on ripuli?!?!
        Kuka ottaa kortisonia ripuliin?!?!
        Ei kaikkeen tartte suostua mitä puoskarit ehdottaa. Pitää vaihtaa lääkäriä!


      • keskustelun aloittaja
        aivan pihalla kirjoitti:

        Sait kortisonipiikin rintaan kun sulla on ripuli?!?!
        Kuka ottaa kortisonia ripuliin?!?!
        Ei kaikkeen tartte suostua mitä puoskarit ehdottaa. Pitää vaihtaa lääkäriä!

        minulla oli ripulin lisäksi tosi ilkeää röyhtäilyä oikein oksensin ilmaa ja tämä oli kipeyttäny rintaruston (tai jonku) jälkeempäin rinta oli kipeämpi, ei olisi pitäny antaa pistää.. mutta ei sillon tienny. Tällä hetkellä olo on hieman parempi, ei enää vesiripuli, mutta edelleen löysä uloste. väri kellertävän ruskea, ja rakenteeltaan ryynimäinen, tahmea.. ja hieman kelluva? päätin vkloppuna etten odota kolmea viikkoa sairaalan vatsalaukun tähyyn, vaan varasin ajan yksityiseltä, sain ajan huomiseksi. Viikonloppuna ilmeni myös jalkojen ja käsien kylmämistä, ja tuntuu että en nää enää kunnolla.sumuinen olo ja välillä selkää särkee..


    • Solon

      Ja taas viestiketju tyhjenee kun oireet helpottaa. Pakko vaan valittaa ja sitten ei voi kertoa mikä oli ratkaisu. Tai ehkä ketjun aloittajat kuolee näiden aikana?

    • Anonyymi

      Ite oon kans oksentanut keltasia oksennuksia ja nyt tulee keltasta vesiripulia. Vaivaan liittyy myös pyörrytys, sumuinen olo ja mahakivut. Varmaksi osaan sanoa ettei tää perinteistä oksennustauti ole. Ambulanssilla vietiin välillä sairaalaan mutta päädyin psykoosiosastolle koska olin puhunut sekavia. Kai tää kuolemaksi on.

    • Anonyymi

      Ulosteen väri riippuu myös siitä mitä syö.
      Jos ei syö lihaa, uloste on vaaleampaa.
      "Tummat" ruoat tummentavat ulostetta.
      En ole vegaani, mutta en syö punaista lihaa, kalaa syön joskus.
      Ulosteeni on vaaleaa, mutta se on tummempaa jos olen syönyt vaikka parsakaalia
      taikka palan tummaa maustekakkua tms.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe