Huostaanotetut koirat

peket

Lemmikkipalstoilta kopioitua

"Juttelin juuri kasvattajan kanssa ja hän kertoi että huostaanoton taustalla on väärä ilmianto, että koirat olisi ollut yksin koko vkl kotona. Huostaanoton hetkellä asunnossa ei ollut ihmisiä, hoitajankin pitää käydä töissä. Kasvattaja tuli ma iltana ulkomaan näyttelyreissulta. Hän saa koirat tänään takaisin."

33

7426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0000000000000000

      Huostaan oton syy uutisen mukaan on;

      " tilat ovat eläinlääkärin mukaan riittämättömät."
      " hoidon puutteen takia "



      Poliisi vei rivitalokaksiosta 18 koiran katraan
      04.06.2008

      Heinolan poliisi ja eläinsuojelu ovat ottaneet hoidon puutteen takia haltuunsa 18 koiraa, joista suurin osa oli kiinanharjakoiria.

      Eläimet olivat rivitalokaksiossa ja niiden hoidossa epäillään olleen puutteita, kuvaa tilannetta mukana ollut eläinlääkäri. Koirista 5 oli pentuja.

      Eläinten pito on ollut kenneltoimintaa, mutta tilat ovat eläinlääkärin mukaan riittämättömät.

      Koirat on tuotu Lahteen eläinsuojelun tiloihin ja niiden kohtalosta päätetään kun poliisitutkinta ja mahdollinen oikeuskäsittely on saatu päätökseen.

      • peket

        Mutta kun ilkeät, kateelliset kasvattajat tekevät perättömiä ilmoituksia... Sniisk ja byhyy... Ja lisää selityksiä.


      • näitä turhia

        huostaanottoja ollut ennenkin!


      • tiedät
        peket kirjoitti:

        Mutta kun ilkeät, kateelliset kasvattajat tekevät perättömiä ilmoituksia... Sniisk ja byhyy... Ja lisää selityksiä.

        et kateellinen kasvattaja on ilmoituksen takana, jos se onkin vattuuntunut naapuri.....


    • hualestunu

      miusta noin iso koiralauma, mis on pentuiki ja viimesil oleva kantava naaras, nii vaatis jo kokopäivähoitoa.

    • peket

      Kasvattajalta huostaanotetut koirat ovat yhä Eläinsuojeluyhdistyksen hoivissa ja ilmeisesti siellä pysyvätkin, kunnes asia on selvitetty.

      Vaikkei kyseisessä tapauksessa olekaan kyse törkeästä rikoksesta eikä pahoinpitelystä, on kuitenkin väärin jättää eläimiä heitteille puutteellisiin oloihin.

    • valivali- vali vali

      Ettäs kehtaa !

      Kyllä eläinlääkärillä ja poliisilla on silmät päässä ja harkintakykyä. He eivät toimi minkään huhujen perusteella !

      Vai kateutta - voi helve**tti - pitäisikö tuollaista ´kennelinomistajaa´kadehtia ? - en näe koirien rääkkäämisessä/ huonossa hoidossa mitään kadehdittavaa, en kyllä myöskään ymmärrä, miten joku voi ihailla moisia puuhia ??

      • sinun,,

        tarvitsekkaan ymmärtää miten kukaan voi ihailla, eihän kukaan ihaile, vai tunnetko sinä kenties jonkun joka ihailee?


      • juupelisjuu
        sinun,, kirjoitti:

        tarvitsekkaan ymmärtää miten kukaan voi ihailla, eihän kukaan ihaile, vai tunnetko sinä kenties jonkun joka ihailee?

        Noh, kyllä täälläkin käydyissä keskusteluissa voidaan rinnastaa, aivan sama, ihaileeko vai puollusteleeko koiriaan huonosti kohtelevaa henkilöä.

        Moisissa puuhissa ei ole mitään, ei siis minkäänlaista puollusteltavaa; tulee väistämättä mieleen, onko oma lehmä ojassa ?


      • täältä
        juupelisjuu kirjoitti:

        Noh, kyllä täälläkin käydyissä keskusteluissa voidaan rinnastaa, aivan sama, ihaileeko vai puollusteleeko koiriaan huonosti kohtelevaa henkilöä.

        Moisissa puuhissa ei ole mitään, ei siis minkäänlaista puollusteltavaa; tulee väistämättä mieleen, onko oma lehmä ojassa ?

        jonkun kirjoituksen jossa puolusteltaisiin, minä en löydä, mutta, johtunee lukutavastani, eli, luen vain sen mitä on kirjoitettu, enkä kanssakirjoittajan mukaan tee omia johtopäätöksiäni.

        Mikäli löydät jonkun kirjoituksen jossa puolustellaan, laita linkki, ei muuta kuin tällä kertaa vihjailujen sijaan jotakin tosiasioita.


      • etkö nähnyt
        täältä kirjoitti:

        jonkun kirjoituksen jossa puolusteltaisiin, minä en löydä, mutta, johtunee lukutavastani, eli, luen vain sen mitä on kirjoitettu, enkä kanssakirjoittajan mukaan tee omia johtopäätöksiäni.

        Mikäli löydät jonkun kirjoituksen jossa puolustellaan, laita linkki, ei muuta kuin tällä kertaa vihjailujen sijaan jotakin tosiasioita.

        Iltapäivällä vielä oli, jos joku on poistellut, sille en voi mitään. Ja arkistosta en voi poistettua ketjua laittaa tänne, koska se on sääntöjen vastainen - etkö muka tiennyt ?


      • nähnyt
        etkö nähnyt kirjoitti:

        Iltapäivällä vielä oli, jos joku on poistellut, sille en voi mitään. Ja arkistosta en voi poistettua ketjua laittaa tänne, koska se on sääntöjen vastainen - etkö muka tiennyt ?

        iltapäivällä olin töissä ja siellä en kyllä netissä käy, mutta, voisithan sinä, vihjailujen sijaan, kertoa miten puolusteltiin ja kuka puolusteli.

        Tiesin toki että poistettuja ei voi laittaa, mutta, tottahan sinä varmasti muistat ihan sanatarkastikkin kuka ja miten puolusteli.


      • se ketju vielä
        etkö nähnyt kirjoitti:

        Iltapäivällä vielä oli, jos joku on poistellut, sille en voi mitään. Ja arkistosta en voi poistettua ketjua laittaa tänne, koska se on sääntöjen vastainen - etkö muka tiennyt ?

        apikoillaan klo 17.20, kun koneeni avasin. Eli sen jälkeen on kait poistunut.
        Heh - lienee vaikee , no joo - olkoon sanomatta.


      • leijasi
        se ketju vielä kirjoitti:

        apikoillaan klo 17.20, kun koneeni avasin. Eli sen jälkeen on kait poistunut.
        Heh - lienee vaikee , no joo - olkoon sanomatta.

        hyvin tänään?


    • silti*

      viime vuonna 12 pentuetta. Lähes järjestään nartut alle 2-vuotiaita ensimmäisen pentueen saadessaan. Ja sitten vuoden välein pentue;(. Nuorin ensisynnyttäjä 1,1v;(;(;(;(

      Kuka vastuullinen voi näin toimia? Kuka vastuullinen voi ostaa pennun?;(

      • tietosi

        ovat peräisin, ovatko luotettavia, vai vain juoruja, olettamuksia, luulotteluja tai omia tulkintoja, niitähän täällä viljellään, joskus ihan suoraan valehdellaan.


      • ON JULKISTA TIETOA;)
        tietosi kirjoitti:

        ovat peräisin, ovatko luotettavia, vai vain juoruja, olettamuksia, luulotteluja tai omia tulkintoja, niitähän täällä viljellään, joskus ihan suoraan valehdellaan.

        Hyvät ihmiset käyttäkää KENNELLIITON JALOSTUSTIETOKANTAA!

        Sieltä löytyy julkista faktatietoa. Ei tarvitse huhuja uskoa;)

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=SUN DAN&R=288


      • oikein,,,
        ON JULKISTA TIETOA;) kirjoitti:

        Hyvät ihmiset käyttäkää KENNELLIITON JALOSTUSTIETOKANTAA!

        Sieltä löytyy julkista faktatietoa. Ei tarvitse huhuja uskoa;)

        http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=SUN DAN&R=288

        siellä oli ihan julkista tietoa ja jokainenhan meistä ne löytää, mutta, mutta, mitenkäs on niiden ihan oikeiden todisteiden kanssa, esitä nyt meille, noiden jalostustietojen lisäksi, todisteet siitä että tuossa on kyseessä kasvattaja jonka koirat on huostaanotettu.


      • kommentoinutkaan
        oikein,,, kirjoitti:

        siellä oli ihan julkista tietoa ja jokainenhan meistä ne löytää, mutta, mutta, mitenkäs on niiden ihan oikeiden todisteiden kanssa, esitä nyt meille, noiden jalostustietojen lisäksi, todisteet siitä että tuossa on kyseessä kasvattaja jonka koirat on huostaanotettu.

        mitään muuta kuin kyseenalaista kasvatusta:). Että jos itsekukin tutustuisi HIENOON KENNELLIITON JALOSTUSTIETOKANTAAN, niin sieltä löytyy juuri sellaista tietoa, että jokainen voi sen perusteella pohtia kasvattajan motiiveja ja etiikkaa;).

        Ja kun se tieto on kaikessa karuudessaan täysin julkista. Ja hyvä niin!


    • peket

      Tässä oli kyse niistä KAHDEKSASTATOISTA koirasta.

      Se ihminen pääsee ja osaa itse mennä jääkaapille kun sillä on nälkä.
      Se voi laskea raanasta itselleen lasin vettä, kun sitä janottaa.
      Se pystyy myös (toivottavasti) käymään tarpeillaan muualla kuin oleskelutiloissaan.
      Se ihminen osaa avata sen asunnon oven päästäkseen pihalle.
      Se voi myös hankkia itselleen apua, jos sillä on paha olla.

      MITÄ VOI TEHDÄ SE KOIRA, JOKA ON JÄTETTY YKSIN LUKITUN OVEN TAAKSE ? Muuta kuin odottaa, että tulee vielä ihminen joka aukaisee sen oven ja ottaa koiran ja pitää siitä taas huolta...

      Voi olla että sitä ihmistä itkettää, harmittaa, kiukuttaa, vihastuttaa, surettaa, masentaa...

      ENTÄ SITTEN ?

      Se ihminen on aikuinen ja sen pitäisi siis olla myös järkevä ja ymmärtää että teoilla on aina seuraamuksensa. Hyvillä iloiset, huonoilla surullisemmat.

      ENTÄ NE KAHDEKSANTOISTA KOIRAA ?

      Miten yksikään niistä on ansainnut kohtalonsa?

      • Tärkein on se koira jolla on asiat huonosti, sillä pitää olla oikeus saada paras mahdolinen hoito elämänsä ensi henkäyksestä viimeiseen asti.

        Mun mielestäni on turha sääliä ihmistä joka on vastuulleen ne koirat ottanut, aikuisen ihmisen pitää tajuta vastuunsa ja ellei pysty suoriutumaan koiriensa hyvästä hoidosta luovuttaa ne sellaisille jotka siihen kykenevät.


      • Haukullinen kirjoitti:

        Tärkein on se koira jolla on asiat huonosti, sillä pitää olla oikeus saada paras mahdolinen hoito elämänsä ensi henkäyksestä viimeiseen asti.

        Mun mielestäni on turha sääliä ihmistä joka on vastuulleen ne koirat ottanut, aikuisen ihmisen pitää tajuta vastuunsa ja ellei pysty suoriutumaan koiriensa hyvästä hoidosta luovuttaa ne sellaisille jotka siihen kykenevät.

        Ja vielä yritän ymmärtää niitä,jotka esim.mielenterveydellisistä syistä,sis tarkoitan jo syyntakeettomuutta,on tehnyt eläinsuojelurikkeen.
        MUTTA kun ajattelee näitä viimeaikaisia tapauksia,ja mitä ylipäätään on ollut,niin kyllä lähinnä on vaikuttanut ihan joltain muulta.
        Ja tuontyypin ihmisiä en mitenkään voi ymmärtää,saati sääliä.
        Kuten olen jo sanonut,ainoa vaihtoehto,koirat ja elukat lopullisesti pois.Tiukkapipo kun olen tässä asiassa.


      • olet pulassa

        Koirat olivat hoidettuja, ruokittuja. Niiden perustarpeista oli huolehdittu. Huostaanotto purettiin.
        Lietsot tahallasi väärää tietoa. MIKSI!!!
        Jatka ihmeessä väärän tiedon levitystä.


      • peket
        olet pulassa kirjoitti:

        Koirat olivat hoidettuja, ruokittuja. Niiden perustarpeista oli huolehdittu. Huostaanotto purettiin.
        Lietsot tahallasi väärää tietoa. MIKSI!!!
        Jatka ihmeessä väärän tiedon levitystä.

        Jos noin oli, kuin itse kirjoitat, miksi sitten huostaanotto tehtiin?
        Kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut, ei poliisi, eikä eläinlääkäri voi moiseen ryhtyä ilman riittäviä perusteita.

        Koirista osa on yhä Eläinsuojeluyhdistyksen hoivissa. Ne joiden omistussuhteet on saatu selvitettyä, on palautettu.

        Väärää tietoa en tietääkseni ole täällä levittänyt, mutta ilmeisesti pitää paikkansa sanonta, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


      • varma tietoa?
        olet pulassa kirjoitti:

        Koirat olivat hoidettuja, ruokittuja. Niiden perustarpeista oli huolehdittu. Huostaanotto purettiin.
        Lietsot tahallasi väärää tietoa. MIKSI!!!
        Jatka ihmeessä väärän tiedon levitystä.

        Oletko aivan varma, että huostaanotto on peruttu?

        Huostaanoton jälkeen viranomainen voi antaa lemmikit/tai osan takaisin tietyin ehdoin.

        Riippuen meneekö asia syyttäjälle vai ei, se ei silti tarkoita, etteikö asiassa olisi ollut parannettvan varaa! Herää jo!!

        Kukaan ei ota huostaan väärinperustein, ei ainakaan Parviainen, joten tälläienn lässytys on naurettavaa. Huostaanotolle on AINA peruste, se, palautetaanko koirat on sitten eri asia.


      • peket
        varma tietoa? kirjoitti:

        Oletko aivan varma, että huostaanotto on peruttu?

        Huostaanoton jälkeen viranomainen voi antaa lemmikit/tai osan takaisin tietyin ehdoin.

        Riippuen meneekö asia syyttäjälle vai ei, se ei silti tarkoita, etteikö asiassa olisi ollut parannettvan varaa! Herää jo!!

        Kukaan ei ota huostaan väärinperustein, ei ainakaan Parviainen, joten tälläienn lässytys on naurettavaa. Huostaanotolle on AINA peruste, se, palautetaanko koirat on sitten eri asia.

        Tuo edellämainitsemani tieto on varmistettu ennen kuin ensimmäisen kerran kirjoitin : "Koirista osa on yhä Eläinsuojeluyhdistyksen hoivissa. Ne joiden omistussuhteet on saatu selvitettyä, on palautettu."

        Nuo palautetut saattaisivat olla olleet sijoitus/osaomistuskoiria.


      • Nimetön
        peket kirjoitti:

        Tuo edellämainitsemani tieto on varmistettu ennen kuin ensimmäisen kerran kirjoitin : "Koirista osa on yhä Eläinsuojeluyhdistyksen hoivissa. Ne joiden omistussuhteet on saatu selvitettyä, on palautettu."

        Nuo palautetut saattaisivat olla olleet sijoitus/osaomistuskoiria.

        muu on mutu tietoa.


      • jaksako....

        Eikö teillä todellakaan ole muuta tekemistä kun vatvoa tätä asiaa päivästä toiseen??se ei kuulu teille miten asian kanssa käy!!todella typerää lukea näitä kirjoituksia kun jokainen pistää niihin vähän maustetta lisää ja asiat paisuu käsiin eikä suurin osa pidä paikkaansa!!!Eläkää te omaa elämää ja hoitakaa omat asianne ja eläimenne!!eiköhän poliisi ja muut viranomaiset selvitä tän asian koirien etujen mukaisella tavalla!!


      • toimisivat
        jaksako.... kirjoitti:

        Eikö teillä todellakaan ole muuta tekemistä kun vatvoa tätä asiaa päivästä toiseen??se ei kuulu teille miten asian kanssa käy!!todella typerää lukea näitä kirjoituksia kun jokainen pistää niihin vähän maustetta lisää ja asiat paisuu käsiin eikä suurin osa pidä paikkaansa!!!Eläkää te omaa elämää ja hoitakaa omat asianne ja eläimenne!!eiköhän poliisi ja muut viranomaiset selvitä tän asian koirien etujen mukaisella tavalla!!

        vaatimallasi tavalla ne koirat olisivat yhä siellä huonoissa oloissa.
        Sitäkö haluat?


      • jaksako....
        toimisivat kirjoitti:

        vaatimallasi tavalla ne koirat olisivat yhä siellä huonoissa oloissa.
        Sitäkö haluat?

        Mun mielestä täällä tai missään muualla on turha tehdä jälki selvittelyjä asiasta!!En tarkoita että ilmoitus olisi huono juttu mutta täällä paisutellut asiat on todella turhia koska poliisi tai mikään muukaan viranomainen ei näitä lue!!


      • oventakana

        Kuinka momella koiralla on sellainen ihminen että hän on joka päivä kotona koiransa kanssa.

        Minun luonani tehtiin eläinsuojelutarkastus oikein poliisivoimin. Asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla paljon liikuntaavaativien koirien kanssa. Kävin koirieni kanssa lenkillä vähintään pari tuntia kerrallaan. Ne oli hyvässä kunnossa ja hienot lihakset. Tarkastajat olivat sen verran hyökkääviä, sain osakseni nälvintää, uhkailuja, ristiriitaisia ohjeita ymm.. "Ystäväni olivat tehneet tuon "ilmiannon".

        Sillä seurauksella että en uskalla enään jättää koiriani yksin päiväsaikaan noiden "iskujen" pelossa, teen töitä öisin pienellä palkalla (sanouduin irti päivätyöstä), osa koirista joutuisi jäämään kotiin kun menen osan kanssa lenkille joten olen joutunut lopettamaan lenkkeilyn kokonaan ja koirat nyt juoksevat tarhoissaan, juoksunaruissa ja pihalla.

        Ystäviini en ole pitänyt enään mitään yhteyttä, en kutsu vieraita enkä käy missään.

        Minusta näillä minun koirillani olot vain huononivat noiden tarkastusten jälkeen.

        Ainoa mitä voin enään harrastaa on kasvatustoiminta ja pentujen teettäminen. Koska muutenkin olen koko päivän kotona niin aikaa jää koirien huoltamiseen.

        En tiedä koirista mutta minä ainakin kaipaan niitä pitkiä metsälenkkejä ja talvisia hiihtoreissuja. Onneksi nuoret koirat jotka ei näistä mitään tiedä eivät osaa niitä myöskään kaivata.


      • yyyy
        molossi kirjoitti:

        Ja vielä yritän ymmärtää niitä,jotka esim.mielenterveydellisistä syistä,sis tarkoitan jo syyntakeettomuutta,on tehnyt eläinsuojelurikkeen.
        MUTTA kun ajattelee näitä viimeaikaisia tapauksia,ja mitä ylipäätään on ollut,niin kyllä lähinnä on vaikuttanut ihan joltain muulta.
        Ja tuontyypin ihmisiä en mitenkään voi ymmärtää,saati sääliä.
        Kuten olen jo sanonut,ainoa vaihtoehto,koirat ja elukat lopullisesti pois.Tiukkapipo kun olen tässä asiassa.

        Tiukkapipo on varmaankin kovin nuori ja elämää ei vielä niin kovin paljoo nähnyt lusikka suussa syntynyt.


      • -KK-
        oventakana kirjoitti:

        Kuinka momella koiralla on sellainen ihminen että hän on joka päivä kotona koiransa kanssa.

        Minun luonani tehtiin eläinsuojelutarkastus oikein poliisivoimin. Asun omakotitalossa pääkaupunkiseudulla paljon liikuntaavaativien koirien kanssa. Kävin koirieni kanssa lenkillä vähintään pari tuntia kerrallaan. Ne oli hyvässä kunnossa ja hienot lihakset. Tarkastajat olivat sen verran hyökkääviä, sain osakseni nälvintää, uhkailuja, ristiriitaisia ohjeita ymm.. "Ystäväni olivat tehneet tuon "ilmiannon".

        Sillä seurauksella että en uskalla enään jättää koiriani yksin päiväsaikaan noiden "iskujen" pelossa, teen töitä öisin pienellä palkalla (sanouduin irti päivätyöstä), osa koirista joutuisi jäämään kotiin kun menen osan kanssa lenkille joten olen joutunut lopettamaan lenkkeilyn kokonaan ja koirat nyt juoksevat tarhoissaan, juoksunaruissa ja pihalla.

        Ystäviini en ole pitänyt enään mitään yhteyttä, en kutsu vieraita enkä käy missään.

        Minusta näillä minun koirillani olot vain huononivat noiden tarkastusten jälkeen.

        Ainoa mitä voin enään harrastaa on kasvatustoiminta ja pentujen teettäminen. Koska muutenkin olen koko päivän kotona niin aikaa jää koirien huoltamiseen.

        En tiedä koirista mutta minä ainakin kaipaan niitä pitkiä metsälenkkejä ja talvisia hiihtoreissuja. Onneksi nuoret koirat jotka ei näistä mitään tiedä eivät osaa niitä myöskään kaivata.

        Miksi pelkäät? jos asiat on/oli kerran hyvin koirillasi.

        Pitäisikö koiriesi määrää hieman tarkistaa jos et pysty kerralla ulkoiluttamaan niitä ja niinkuin itse
        kirjoitit enään et lenkkeilytä ollenkaan.

        Kun kirjoitustasi lukee en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

        Ehkä aihetta oli tarkistaa koiriesi tilanne, ehkä ei. Mutta nyt kun lukee kirjoituksesi. Tulee mieleen että saattaisi olla aika tarkistaa uudelleen.

        Joskus ihmiset tekevät perättömiä ilmiantoja syystä tai toisesta. Mutta jos aihetta on ollu vähänkin, olisi sitten varmaan aika katsoa peiliin.

        Ja uskoisin/toivoisin että kaikilla koirilla on joka päivä joku kotona. Ei varmastikkaan 24/7 mutta ei myöskään tolkuttomia aikoja yksin oloa koiralle.


    Ketjusta on poistettu 101 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      14
      2119
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      188
      1809
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      130
      1704
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1611
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1562
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      178
      1179
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      316
      1178
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1133
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1044
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1035
    Aihe