Allerca kissoja Suomessa??

Kurnauskis!

Onko kukaan ostanut USA:sta allercan allergiasoimatonta kissaa? Paljon maksoi kaikenkaikiaan?

Kysyy: Kissan hankintaa miettivä.

Kiitos nopeista vastauksista!!

11

1865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitan

      Tilasin ja maksoin Allerca-kissan helmikuussa 2007. Saan sen 25.11.2008. Silloinen hankintahinta oli 3990 dollaria ja siihen tulevat lähetyskulut lisäksi, n. 700 dollaria. Aika paljon, mutta ei ystäviä voi hinnoitella!

    • Vitan

      Kissan ystävät!

      Minä sain 22 kuukauden odotuksen jälkeen USA:sta allerca-kissan. Se on kaikkien toiveiden täyttymys: sievä, leikkisä, seurallinen, aivan hurmaava pikku otus. Se oppi heti käymään omassa WC:ssä ja syömään hyvin. Mitään allergiaoireita ei ole ilmaantunut, vaikka normaalisti en voisi olla 10 minuuttia kissan kanssa samassa huoneessa. Tämä kissa ei aiheuta allergiaa, se on nyt todettu.

      • jabari gd

        hei.olisin kiinnostunut tietämään miten lemmikin tilaaminen sujui?ollaan oltu yhteydessä allercaan ja lupaavat koira 16 viikossa ja maksu etukäteen.mitenkähän turvallista on? onko kissasta ollut mitään allergiaa?kiitos tiedosta!


    • pyydänteitä

      Miksi ihmeessä hankitte tuotettuja eläimiä, siis joita on ronkittu ihmisille kelpaaviksi, eikö luomu kelpaa? Kehtaavat vielä pyytää niistä noin paljon, rekisteröimättömän siperiankissan saa alle 500€:lla ja niillä on tuo ronkittu ominaisuus luontaisena, siis ettei niiden iho tuota sitä yhtä proteiinia vai kuinka se nyt oli.

      Kissa-allerginen ja -rakas ystäväni kertoi minulle tuosta asiasta, katsokaa lisää vaikka siperiankissojen viralliselta kotisivulta www.siperiankissat.net/

      Surullista, että niin ihanien eläinten synnyinominaisuuksia mennään ronkkimaan vain ihmisten rahastaminen motivaattorina :(

      • läksynsä lukenut

        Vaikka tuo tosi kallis rahastus ja eläinten geenien sörkkiminen on kyllä minustakin aika kamalaa. niin ajatellaanpa näin ihan oikean elämän esimerkin kanssa.

        1. ensimmäisten geenimuunneltujen eläinten ja hedelmien kanssa tuli kauhea hulabaloo, silti ihmiset nykyisin syövät sitä. (ottaen tietenkin huomioon että karja on saanut kasvaa "luomuna")

        2. Ajatelkaa 19-vuotias tyttö joka on pienenä itkenyt tuntikausia sitä kun kavereilla on oma koira tai kissa, joka ei voi saada omaa karvaista kaveria äitinsä allergioiden takia ja joka itsekkin on nykyisin allerginen kissoille ja koirille. Saisi mahdollisuuden omaan kaveriin tai joku vanha ihminen saisi seuralaisen kun ihmiset ei välitä.

        liian kallis tuo on myönnän sen (koska ne pyytää niistä nykyisin yli 10 000 dollaria)

        mutta kuten mainittiin tässä edellisessä. On olemassa siperian kissa ja Cornis rex (ja toinen rex jonka etunimitystä en muista), sekä puudeli (joilla on karvan sijaan hius turkki), portugalin vesikoira, ja vehnäterrieri, jotka eivät ellergisoi niin pahasti.

        mäeidän äiti voi saada koirasta kohtauksen jos se on koiran kaa samassa tilassa 10 minuuttia enempää. itse jos silitänkin niin saan yskäkohtauksen ja nenä tulvii (sama kamun maatiaiskissan kannssa) ja veljeni alkaa niiskuttamaan.

        Veli ja äiti ovat olleet nyt 3 päivää putkeen vehnäterrierin kanssa mökillä samoissa tilaissa ja eivät ole saaneet mitään oireita. Itse olen ollut kaaverilla yö kylässä tässä aikaisemmin joka omistaa siperian kissan ja "Ivan" Nukkui kanssani samassa sängyssä enkä saanut oireita. Selittivät sen turkin olevan jotenkin kolmijakoinen tai jotain, eli kun se putsaa itseään niin se sylki kyl puhdistaa mut ei jää niin sanotusti kiinni turkkiin. (voin olla väärässäkin näin minulle kerrottiin korjatkaa toki jos meni päin honkia.)


    • antihistamiini

      Nimimerkki "Pyydänteitä"... Millä tapaa se vaikuttaa negatiivisesti kehenkään taikka mihinkään, jos ammattilaiset ns. "ronkkivat" eläimen geenejä niin, että eläimen genotyyppi ei enää tuota ihmiselle haitallista allergeeniä? Nämä eläimet pääsevät rakastavaan kotiin, joka on valmis sijoittamaan luultavasti pitkään ja hartaasti toivottuun lemmikkiinsä, joka ei ole haitallinen omistajan terveydelle.

      Itsekin innostuin tuosta sivustosta, sillä kärsin allergiaoireista vielä päiviä sen jälkeen, kun olen ollut kissojen tai koirien samassa tilassa.
      Etsimme poikaystäväni kanssa tällä hetkellä sopivaa lemmikkiä kotiimme ja tähän asti karvaisista eläimistä villakoirat ovat olleet ainoita, jotka eivät ole ainakaan itselleni aiheuttaneet allergisia reaktioita. Olen kuitenkin pohjimmiltani kissaihminen, joten tuollainen Allerca-kissa olisi aivan ihana lemmikki. Täytyypä pistää harkintaan.... : )

      • Terhi 1980

        Hei,

        Oletko kuullut amerikankarvatonterrieristä? Useimmat eläinallergiset ovat siedättyneet omille nakukoirilleen.
        Minä kuulun tähän porukkaan missä on eläinallergiaa ja minulla on tämä rodun edustaja.
        Tässä on linkki sivulle
        http://www.kirjat.kuvitar.fi/amerikan.htm

        Mutta jos on kissa ihminen niin ymmärrän hyvin tuon allergan kissat, tosin ne on aika kalliita mutta jos kerran eläintä on kauan kaivannut niin sitten vain säästämään rahaa....


    • terhakka111

      minua iinnostaa että tiedätkö sinä kellä on tuo allerca kissa, että onko se niin ettei niistä voi edes saada sitten astmaoireitakaan?

      • Vitan

        Hei

        Viestini on vähän myöhässä, kun en seuraa tätä palstaa. Nyt satuin tänne aivan sattumalta. Minulla on allerca-kissa. Minä kirjoitin nuo viestit 26.102008 ja 16.12.2008. Kisu on aivan ihana! Vaatii kovasti toimintaa: ulkoiliua hihnassa, pallon heittämistä ja noutamista, piilosilla oloa jne. Lisäksi se on hyvin puhelias ja kommentoi kaikkea kovalla äänellä. Ulkonäöltään se muistuttaa lähinnä ocicattia.
        Allercan toimintaan en ollut tyytyväinen. Kissa oli sairas tullessaan eikä sitä ollut leikattu. Hännän alle ilmestyi yksi paukama, enkä hoksannut mikä se on. Elänlääkäri tiesi heti, että se on kives, ja kun toinen vaan on ilmaantunut näkyville, toinen on varmasti vatsaontelossa. Niin oli, ja kisu joutui melko isoon leikkaukseen. Kaiken kaikkiaan lisäkuluja tuli sairauksista ja leikkauksesta n. 1000 (!) euroa, jota Allerca EI lupauksistaan huolimatta koskaan maksanut. Johtaja on todella epäluotettava liikekumppani. Kerran hän jopa sanoi jo siirtäneensä rahat tililleni, mutta ei vaan ollut.
        Minä olen kaikesta huolimatta onnellinen kissanomistaja. En saa mitään allergiaoireita, ja kissa on ollut alun vaikeuksien jälkeen terve ja hyväkuntoinen. Minulla on lievä astma, mutta se ei ole muuttunut kissan aikana pahempaan suuntaan. Jos haluat lisätietoja, kirjoittele s-postiin
        [email protected]
        Terveisin Anna-Liisa
        Te


    • Jabari GD

      Omistan jabari gd hauvan aivan ihana pallero tykkää peuhata lasten kanssa ja on aina iloisella päässä tuli aivan terveenä lentokoneesta ja ei koskaan pure ketää! suosittelen!

    • allerca

      Haluan nostaa keskustelun jälleen ylös. Olemme kissarakkaita miehen kanssa, mutta miehellä on paha kissa-allergia ja tämän vuoksi olemme harkinneet Allerca kissaa. Kissan hankinta ei ole kyllä ajankohtainen vuoteen, mutta olisin mielelläni kuullut lisää kokemuksia jos niitä olisi kertynyt tähän mennessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe