Synnytys lähenee (rv38) ja mietin tuota vaateasiaa kun pakkailin kassia valmiiksi. Imetysliivit tulee tietysti ottaa mukaan, mutta entä alushousut??? Itse olen koko raskausajan käyttänyt matalia alushousuja eli maha on niin sanotusti niiden päällä. Eräs ystäväni sanoi, että sairaalasta saa jonkun superison siteen ja suuret lahkeelliset alushoulut synnytyksen jälkeen. Ei kuulemma meinannut pysyä jalassa. Kannattaisiko siis käydä ostamassa oman kokoisia "maxi" alushousuja, joihin se sairaalan side mahtuisi? Entä omat siteet? Onko jotain muuta mitä kannattaa noissa vaateasioissa tietää/ottaa kotoa mukaan? Jossain vihkosessa luki omista tohveleista ja aamutakista???
ALUSVAATTEET SAIRAALAAN?
7
4866
Vastaukset
- Lotta87
Juu, imetysliivit ovat ehdottomat.(ja liivin suojat!) Itse otin omia alushousuja mukaan, mutta en käyttänyt. Ne siteet ovat todellakin aika valtavia, ja ainakin itseäni olisi ahdistanut tunkea niitä omiin housuihin. Sairaalan verkko alkkarit eivät ole kovin tyylikkäät, mutta itse kyllä niitä käytin. Ei tarvitse pestä itse, ja siteet mahtuvat helposti. Ja mahd. repeämät tai haava on sen verran arka, että ihan kiva, etteivät alushousut ole ahtaat ja tiukat. Eivätkä purista massua! Itselläni kyllä kestivät hyvin jalassa, vaikka olen aika hoikka rakenteinen.. Voihan miehesi tuoda perästä sitten jotain jos jää kaipaamaan.
Otin myös omia siteitä mukaan, mutta ekan oman siteen laitoin housuun, kun olin lähdössä kotiin. Sairaalassa on monenkokoisia siteitä, ja ainakin itselläni vuotoa oli sen verran, että kaupan siteillä homma olisi mennyt ihan leikkimiseksi...mutta sekin on maku asia.
Itselläni omat sukat olivat ehdottomat. Sairaalan sukat olivat koko ajan makkaralla. Omat olivat luksusta. Tosin niitä meni monta paria päivässä, kun jalat hikoilivat hurjasti. Onneksi mies toimi pyykki kuskina! =) Sairaalaan voi ottaa omat tohvelit ja aamutakin, jos haluaa. Itse en ottanut kumpiakaan ja hyvin pärjäsin. Sekin on ihan "tyyli-asia"!! =) Onhan omat tietenkin mukavammat... =)
Toivottavasti tuleva synnytys on ihana kokemus ja kaikki menee hyvin!! Tsemppiä!! =) - .............
Minulla oli mukana tohvelit, kylpytakki, imetysrintaliivit jne, jne, jne. Mut tärkein juttu on toi pikkuhousu hommelit. Kävin ostaa kertakäyttö pikkuhousuja pari pakettia. Ne olivat loistavia, koska ku menivät likaisiksi, niin roskiin vaan. Ja ne olivat hyvin ilmavia, mikä oli tärkeetä. Oli mulla maxi alushousujakin mukana, mutta kiva niitä oli sit muille pestäviksi antaa :/.
Sit ne siteet jotka ostin olivat kunnon paksuja (esim apteekista saa), koska tavalliset siteet eivät kyllä kestä sitä menoa.
Eli noi on ehdottomat...- nävertämistä!
Sairaalan kamppeet oli ihan ehdottoman hyvät ja toimivat, ja niistä ei tarvinnut sen jälkeen huoltaa mitenkään, olihan siinä muutakin ajattelemista.
Ei tulis mieleenkään raahata omia kamppeita sairaalaan. Hullun hommaa! - äiti 5:lle
nävertämistä! kirjoitti:
Sairaalan kamppeet oli ihan ehdottoman hyvät ja toimivat, ja niistä ei tarvinnut sen jälkeen huoltaa mitenkään, olihan siinä muutakin ajattelemista.
Ei tulis mieleenkään raahata omia kamppeita sairaalaan. Hullun hommaa!Aivan samaaa mieltä edellisen kanssa, hullun hommaa raijata mukana omia vaatteita.
Sairaalan verkkopikkarit ovat todella hyvät isojen siteiden kanssa ja pysyivät myös hyvin päällä tälläkin hoikalla äidillä.
Myöskään imetysliivejä en tarvinnut sairaalassa, maidon noustua kunnolla tisuihin, vaihdoin vaan sairaalapaidan mikäli se tuhraantui maitoon.
Kotiin lähtiessä on jalassani ollut (luvan kanssa) nuo sairaalan pikkarit.
Mukana on minulla ollut, oma shampoo, hoitoaine, harja, naamarasvat, hammasharja & pikkuisen rahaa kanttiinia varten (mies tuonut sitten halutessani herkkuja ja luettavaa).
Kotiinlähtö kassissa on ollut itselleni verkkarit, paita, sukat, imetysliivit & i.suojia:)
- mieltä täälläkin
noitten ylläolevien kanssa. Sairaalan kamppeita kantsii ehdottomasti käyttää, koska ovat siihen tilanteeseen nähden toimivia (No eivät tosin mitään muodin mukaisia, mutta väliäkö sillä) eikä niistä tartte itse huolehtia, pyykkisäkkiin vaan. Kotiin ainakin itse olen säästänyt omat siteet ja sopivat alkkarit sun muut.
- .....
Siinä vaiheessa kun sä saat sen pienen nyytin syliis, niin se on aivan sama minkälaiset alusvaatteet sulla on päällä. Ja sitä paitsi se synnytyksen jälkeinen verenvuoto on just sitä, että ne sairaalaan "isot siteet ja verkkohousut" on just sopivat :)
Onnea matkaan! - ...
Minäkin pähkäilin 3kk sitten samaa asiaa. Otin sairaalaan omat vaatteet mukaan,kun kaverit varoittelivat kamalista verkkokalsareista ja isoista siteistä ym. Omat kuteet jäi käyttämättä. Ei tullut mieleenikään vetäistä edes housuja jalkaan. Olin niin väsynyt etten jaksanut edes laittaa liivejä pariin päivään, kun maitoakaan ei vielä niin kovasti tullut ja poika kokoajan tissillä. Joten oli helppo vain avata paitulista pari nappia.Sitten vain sairaalan aamutakki päälle ja lipsukkaat jalkaan kun meni esim.ruokaa hakemaan.Siellä ei tarvi hävetä kauheita vaatteita kun kaikki on samassa asemassa.Sitten vain joku iso side kun kotiin lähtee ja nekin löytyy sieltä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096953- 954451
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493945- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1913502
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482542
- 131924