Moikka,
Kertokaahan onko Perno asuinpaikkana levoton?
Haluaisin saada kommentteja nimenomaan siellä asuvilta.
En olisi muuttamassa ihan siihen keskelle vaan aika syrjään. Melkeinpä voisin sanoa Raisioon.
Miten on alueen koulujen laita?
Toinen lapsistani on jo ehtinyt ylä asteelle. Koulun taso, oppilaat yms?
Kaikki tieto kiinnostaa.
Kiitos mahdollisista kommenteista.
Perno asuinpaikkana
13
2039
Vastaukset
- pernolainen
Ollaan asuttu pernossa vuodesta 2003. Alue on mainettaan parempi. Lapset olleet päiväkodeissa ja ala-asteella. Kaikki ok, opettajat ihan huippua. Luonto lähellä. Palveluita kuin keskisuuressa kaupungissa.
Ainoa mikä jurppii on ostarin ympärillä pörräävät juopot, mutta kaipa sekin on joku ajan kuva sitten. Toisaalta siihen saa tottua että muut turkulaiset ja ties ketkä mollaavat pernoa mennen tullen (samalla tavalla kuin muualla suomessa asuvat turkua), eli asumisalueella ei hankita sosiaalista statusta kaupungilla, mutta ehkä katu-uskottavuutta sitäkin enemmän. :)
Minä ja 3-lapsinen perheemme olemme viihtyneet, eikä muutto ole kaduttanut. Voin suositella- -Milla-
Ihana kommentti tuo "katu-uskottavuus". Olen kokenut tuon jo kun täällä Runosmäessä asutaan. Ihmiset nyrpistävät nenäänsä kun kuulevat missä asun ja sitten jos ovat tulleet kylään ovat ihmeissään kun on super kauniita istutuksia pihalla, asukkaat juttelevat keskenään kuin ystävillensä ja rappukäytävät ovat puhtaan tuoksuisia.
Tuo asunto siellä Pernossa on niin mielenkiintoinen, että taidanpa tehdä heti tarjouksen.
- myydään?
Riippuu kaiketi alueesta, mutta ainakin paavolankadun tienoo on rauhallista, tosin kämpät homeessa ja niitä silti vuokrataan.
- Debatoija1
Eli muuta Raision puolelle. Veroäyri halvempi, eikä kaupunki konkurssikypsä kuten Turku.Perno taatusti mamuistuu tasasen tappavaa tahtia. White Flight senkun kiihtyy.
- Debatoija1
Pernossa mukulasi joutuvat monikultuurisiin koulujen irvikuviin ja sitä kautta koko elämä saa huonon käänteen. Raision peruskoulut sen sijaan on Suomen parhaita tutkimustenkin mukaan.
- ex raisio
ole sen kummosempia kuin muuallakaan,jos vaisaarta pidettäisiin mittapuuna,kyllä tulevaisuuden toivot olisi hukassa...koko kaupunki yleensä keskiluokkaa,ei parempi eikä huonompi,turha hehkuttaa,,,
- hiippuli
Hyvin olen viihtynyt, liikunnallisena ihmisenä arvostan Pernoa ympäröivää luontoa. Lieveilmiöitä, mutat niitä on joka paikassa, valitettavasti.
Tervetuloa!- -Milla-
Lasten kannalta monikultturinen ympäristö on mielestäni hyvä. Ehkä ennakkokäsite alkukantaisesta ajattelumaailmasta ulkomaalaisia kohtaan pikku hiljaa väistyy. Yleistäminen on missä tahansa asiassa hirmu pahasta.
Katsotaan miten käy.
Raisiosta olen kyllä myös katsonut asuntoja. - Debatoija1
-Milla- kirjoitti:
Lasten kannalta monikultturinen ympäristö on mielestäni hyvä. Ehkä ennakkokäsite alkukantaisesta ajattelumaailmasta ulkomaalaisia kohtaan pikku hiljaa väistyy. Yleistäminen on missä tahansa asiassa hirmu pahasta.
Katsotaan miten käy.
Raisiosta olen kyllä myös katsonut asuntoja.Mitä helvatin merkitystä on jollain "ennakkokäsitteellä", kun faktat on mitkä on.Yleistäminen on täysin järkevää ja älykästä, silloin kun siihen on aihetta. Ei tietenkään ulkomaalaisia itsessään, vaan afrikkalaisia ja muslimeja koskien. Ehkä sinäkin vielä opit kantapään kautta sen. Muuta toki Pernoon älä ainakaan tänne Raisioon tule multikultturipropagandasia kanssa. Ämmät on sitten helposti manipuloitavissa eipä muuta voi todeta. Olet ihottava ihminen kertakaikkian ja tuhoat vielä lapsesi elämänkin väärillä ennakkoluuloillasi.
- -Milla-
Debatoija1 kirjoitti:
Mitä helvatin merkitystä on jollain "ennakkokäsitteellä", kun faktat on mitkä on.Yleistäminen on täysin järkevää ja älykästä, silloin kun siihen on aihetta. Ei tietenkään ulkomaalaisia itsessään, vaan afrikkalaisia ja muslimeja koskien. Ehkä sinäkin vielä opit kantapään kautta sen. Muuta toki Pernoon älä ainakaan tänne Raisioon tule multikultturipropagandasia kanssa. Ämmät on sitten helposti manipuloitavissa eipä muuta voi todeta. Olet ihottava ihminen kertakaikkian ja tuhoat vielä lapsesi elämänkin väärillä ennakkoluuloillasi.
Onhan niitä muitakin ulkomaalaisia kuin nuo mainitsemasi uskon asioilla kiihkoilijat.
Sinähän olet ihan hassu.... - suomalainen..
-Milla- kirjoitti:
Onhan niitä muitakin ulkomaalaisia kuin nuo mainitsemasi uskon asioilla kiihkoilijat.
Sinähän olet ihan hassu....ja täytyy sanoa että kun muutaman kerran luki tuon vihaviestin niin tuli ajatelleeksi että haluanko kuulua samaan leiriin kuin tuo aggr. henkilö ? En halua. Ja meidän tavallisten ihmisten pitäis sanoutua selkeämmin irti näistä vihalla ratsastajista. Jos mitään ei sanota koskaan mistään tällaisesta niin meitä kaikkia luullaan samanlaisiksi.
T: Terveisin
-res kersantti
-kolmen lapsen isä
-työläinen - ex raisio
Debatoija1 kirjoitti:
Mitä helvatin merkitystä on jollain "ennakkokäsitteellä", kun faktat on mitkä on.Yleistäminen on täysin järkevää ja älykästä, silloin kun siihen on aihetta. Ei tietenkään ulkomaalaisia itsessään, vaan afrikkalaisia ja muslimeja koskien. Ehkä sinäkin vielä opit kantapään kautta sen. Muuta toki Pernoon älä ainakaan tänne Raisioon tule multikultturipropagandasia kanssa. Ämmät on sitten helposti manipuloitavissa eipä muuta voi todeta. Olet ihottava ihminen kertakaikkian ja tuhoat vielä lapsesi elämänkin väärillä ennakkoluuloillasi.
noinkin....tyylisi on kyllä sanoinkuvaamatonta...
- Nainen Turusta
Hei; kannattaa harkita tarkkaan, joka kantilta, kun muuttoa on tekemässä, että minne asuinalueelle muuttaa. Perno/Pansio alue on tunnettua siitä, että alueella on paljon vuokra-asuntoja ja sitäkautta myös enemmän näitä "sosiaalitapauksia". Sama asiahan on esim. Varissuolla, Lausteella, Halisissa, Jyrkkälässä ja Runosmäessä. Itse en muuttaisi noille alueille. Olen aikoinani asunut (lapsena) Pansiossa ja Jyrkkälässä (yh-äitini kanssa) ja aikuiseksi kasvettuani halusin noilta alueilta pois mitä pikimiten. Mutta jos huonomainen alue ei haittaa, eikä ole niin tarkka asuinympäristöstään, niin toki sitten. Asunnot ovat halpoja (alueen maineen vuoksi) toki noissa lähiöissä, joissa siis omistusasuntojakin on. Itse en sijoittaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642608Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.262352Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️131662- 1021397
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1251349- 931280
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241143Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411086Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141073Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest58967