juuri tässä selvinneenä takaisin ehjin nahoin rantaan, joutuu kysäsemään olisiko idoita mistä johtuu että yamahan 2-tahti kone vaikuttaa yhtäkkiä puolitehoiselta ja käy huonosti tyhjäkäynnillä.
lauantaina vielä toimi hyvin sekä kaasu pohjassa että tyhjäkäynnillä.
-tänään mukana ollut kaveri epäili että mennään vain toisella pytyllä eteenpäin, eli toisessa joku vika esim. ei tulpan johdoissa/puolissa jotain vikaa tai sitten leikannut kiinni.....
en tiijä pitää tutkia, mutta vaikuttaa hankalemmalta ongelmalta...ilmeisesti pitäisi testata aluksi antaako kipinää .
(ps. tarkistimme uudet tulpat tunnin ajon jälkeen ja niissä oli täysin toisenlaiset värit/karstat)
jos joku osais valaista miten toimia niin oisin suurkiitollinen
Yamaha ongelma -> olisikohan sytytys/pytty rikki
10
9319
Vastaukset
- Miesman.
Viet tuupparin korjaamolle tai sit tiputat mereen ja ruuvaat uuden tilalle. Niin pääset helpoimmalla.
- iso kone
se on ja montako kaasaria? Oliko tulpat kuivia, vai kosteita?
- olisiko rikki..
joo tulpat oli kosteita,
mutta alempi tulppa ulkopuolelta ihan mustana,
kun taas ylempi melkeen valkoinen vielä...
kokeilimme antaako kipinää mutta ei näkyny mitään.
eilen kyllä vielä lähti käyntiin mutta ihan kuin kävisi puoliteholla ja vain toisella pytyllä..
epäly kohdistuu sytytyspuoliin tai jonnekin sinne suuntaan... - olisiko rikki..
olisiko rikki.. kirjoitti:
joo tulpat oli kosteita,
mutta alempi tulppa ulkopuolelta ihan mustana,
kun taas ylempi melkeen valkoinen vielä...
kokeilimme antaako kipinää mutta ei näkyny mitään.
eilen kyllä vielä lähti käyntiin mutta ihan kuin kävisi puoliteholla ja vain toisella pytyllä..
epäly kohdistuu sytytyspuoliin tai jonnekin sinne suuntaan...vielä lisäys että kokeiltiin ottaa toinen tulpanhattu irti koneen käydessä,
ylemmän kun irrottaa niin kone käy hetken ja sammuu,
alemmaan taas kun irrottaa käydessä niin kone sammuu heti
ihan kun jotain vialla noissa sytytys-virityksissä
- on hyvä
Kipinät kannattaa katsoa ylimääräisellä tulpalla.
Tulpanhatussa tarttis olla aina tulppa paikalla
kun kone käynnistetään ettei sytytysboksi tykkää
kyttyrää ja jos antaa kipinää niin pistä sitten se tulppa koneeseen.
Ja jos on vesikierto ongelmia niin yammu pudottaa kierrokset kun kone tulee kuumaksi
ja led alkaa palamaan tai vilkkumaan.
Siinä tapauksessa vesipumpun siipiratas vaihtoon.
Itellä oli kerran enää yksi kuudesta siivestä jäljellä ja se alkoi jo haitata ajoja.- olisiko rikki..
ei totas kyllä vesikiertää kun pitäs olla se rataskin juuri keväällä vaihdettu.
tulpista sain kanssa sätkyt kun kokeiltiin irrottaa käydessä molemmat erikseen eri käynnistyksellä
ylemmän kuin irroitti niin heti sammui, alemman kohdalla taas jäi hetkeksi käyntiin.
kipinät tosiaan kokeiltiin kanssa, ei näy mitään...
mutta selvisi tänään kanssa että tuo on kärjetön malli joten ei vissiin pitäisikään isoa kipinää antaa.. - tarkistettu
olisiko rikki.. kirjoitti:
ei totas kyllä vesikiertää kun pitäs olla se rataskin juuri keväällä vaihdettu.
tulpista sain kanssa sätkyt kun kokeiltiin irrottaa käydessä molemmat erikseen eri käynnistyksellä
ylemmän kuin irroitti niin heti sammui, alemman kohdalla taas jäi hetkeksi käyntiin.
kipinät tosiaan kokeiltiin kanssa, ei näy mitään...
mutta selvisi tänään kanssa että tuo on kärjetön malli joten ei vissiin pitäisikään isoa kipinää antaa..tarkastin myös kannen tiivisteen , näyttäisi olevan kunnossa vaikkakin ei uusi.
pytyt hirveässä karstassa vaan kylläkin, millä kannattaisi tuota putsata , ihan jollain paperilla/pyyhkeellä vissiin...melkein pari milliä löytyy paikoitellan mömmöä.. voisikohan se olla syy yhtäkkiä huonontuneesee käyntiin/käyttöön ? - veneily 10
tarkistettu kirjoitti:
tarkastin myös kannen tiivisteen , näyttäisi olevan kunnossa vaikkakin ei uusi.
pytyt hirveässä karstassa vaan kylläkin, millä kannattaisi tuota putsata , ihan jollain paperilla/pyyhkeellä vissiin...melkein pari milliä löytyy paikoitellan mömmöä.. voisikohan se olla syy yhtäkkiä huonontuneesee käyntiin/käyttöön ?Lopeta se uistelu sillä 2t koneella ja osta 4tahti, 2tahti soveltuu huonosti uisteluun vaikka jotkut muuta väittävät juuri karstanmuodostuksen takia, saattaapi hajota koko paska.
- jj
veneily 10 kirjoitti:
Lopeta se uistelu sillä 2t koneella ja osta 4tahti, 2tahti soveltuu huonosti uisteluun vaikka jotkut muuta väittävät juuri karstanmuodostuksen takia, saattaapi hajota koko paska.
Jammun tyyppivika, tulpanjohdossa tulpanhatussa häiriönpoistovastus 5-6kohm, hattu yleensä ruuvaamalla kiinni.
Pidät johdosta kiinni ja kierrät hattua myötäpäivään, irtoaa.
Osta motonetista tarvikehatut ilman paskoja vastuksia, alle 3 e kappale, ei tarvi konekeskolle Jammun 70 e ryöstöhintaa maksaa.
- pienkonekorjaaja
katsoppa sylinterikannen tiiviste, itselläni kävi aivan samoin, oli tiiviste pettänyt ja vettä päässyt toiseen sylinteriin... tulppa muuttui ajossa valkoharmaaksi. Itselläni vanha mariner 30hp 689mallin kone joka on siis yamaha... Osat sai voimakoneelta tilaamalla aivan pilkkahintaan suoraan postilaatikkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576