HAKUS HERTTONIEMI

NainenRatissa

Kaikki te, jotka etsitte vapaata katsastusaikaa pääkaupunkiseudulla älkää menkö lankaan.

Herttoniemen Hakus katsastuasemalla on aina tilaa ja syystäkin!

Toimme maahan helmi/maaliskuussa Japanista Mazdan. Menimme herttoniemeen koska se on melkein ainoita konttoreita, jossa palvelua klo16 jälkeenkin.
Nyt n 3kk myöhemmin, kun kaikki paperisota on hoidettu, verot maksettu ja kilvet kädessä voin sanoa, etten suosittele kenellekkään kyseistä konttoria! SIeltä ei löydy asiantuntemusta ja neuvoja saa aina erilaisia riippuen neuvojasta.

Normaali määräaikaiskatsastuskin maksaa joissain tapauksissa melkein sataeuroa!! Kävin itse tänä aamuna A-Katsastuksella kiitoradantiellä ja maksoin 68e (ilman OPD mittausta) ja sain erinomaista palvelua.

Tietenkin nyt ne, joilla on tavallisia ja suht uusia autoja, voivat huoletta mennä minne konttorille tahansa. Hintavertailua kyllä kannattaa tehdä silti.

Kaikki harrasteautoilijat jättäkää suosiolla Hertsikan konttori väliin, jos suinkin mahdollista. Jos on vähänkään epäselvää tai tuuninkia niin menkää vaikka konalaan mieluummin :).

46

7485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • obd-

      mittaus

      • täyttä HUMPUUKIA ja rahastusta!


      • tietoa
        sitroen kirjoitti:

        täyttä HUMPUUKIA ja rahastusta!

        OBD-testi ei ole mittaus, eikä humpuukia vaan auton sisäisen valvonnan testitulosten tarkastus.

        Herttoniemen Hakus on paikka, mihin en omaa autoani vie ikinä enää, enkä suosittele sitä kellekään, mikäli ei sitten erityisesti pidä simputuksesta ja pilkun viilauksesta.


      • TOSIHAKUSESSA
        tietoa kirjoitti:

        OBD-testi ei ole mittaus, eikä humpuukia vaan auton sisäisen valvonnan testitulosten tarkastus.

        Herttoniemen Hakus on paikka, mihin en omaa autoani vie ikinä enää, enkä suosittele sitä kellekään, mikäli ei sitten erityisesti pidä simputuksesta ja pilkun viilauksesta.

        Ei tunnu onnistuvan testaus Hakus/Suomenojalla.
        Helppo tapa pompauttaa (Yaris 3v!). AKE:lle tilastomerkintä. Tämähän on laadun tarkkailua. Mutta autoilijalle kustannuksia: Yaris piti viedä katsastuksen jälkeen merkkihuollon mittauksiin = kaikki kunnossa. Tämän jälkeen lapun kanssa Suomenojalle puumerkkien hakuun. Todella Hakusessa!


      • hanurissasonmittaus

        se ei ole mikään mittaus, vaan vikakoodien luku...


    • koskien Hakus-Autokatsastusta

      Muutimme Hollannista Suomeen muutama viikko sitten ja veimme Hollannin rekkareilla varustetun muuttoautomme Herttoniemen Hakus-Autokatsastukseen ensirekisteröimiseen...mikä osoittautui suurimmaksi virheeksi tulomme jälkeen!
      En ole suomalaisena koskaan elämässäni saanut niin huonoa ja epäkohteliasta kohtelua kuin tässä firmassa. En edes uskalla ajatella, mitä hollantilainen mieheni asiasta ajatteli!
      Automme ei tietenkään mennyt katsastuksesta läpi (tuskin yksi paperiarkki riitti katsastajan listaan puutteista) ja tänään auto vietiin romuttamolle, koska katsastajan mukaan autossa ei toiminut mikään (Hollannissa se olisi vielä reilusti mennyt läpi). Tämän päätöksen saattoi jo katsastajan ilmeestä lukea. Jouduin myös ottamaan yhteyttä Ajoneuvohallintokeskukseen, koska katsastaja ei edes tajunnut, että kyseessä on muuttotavaroihin kuuluva ajoneuvo. Hän vaati hankkimaan asiapapereita, joita ei edes todellisuudessa tarvittu (EU-laki). Ajoneuvohallintokeskus joutui tästä erikseen katsastajalle soittamaan.
      Mikä on aivan käsittämätöntä...mieheni on hollantilainen ja katsastaja ei puhunut sanaakaan englantia, vaikka EU'ssa olemmekin. Tuskin hän osasi näköjään suomeakaan.
      Jos ei olisi ollut muuttokiireet ja stressi, olisin laittanut koko asian oikeuteen. Aivan törkeää, välinpitämätöntä ja rahanahnetta asiakaskohtelua!
      Suosittelen katsastusasemille jonkunlaisia normeja ja tarkastuksia, joiden mukaan heidän on toimittava.
      Kaikille varoituksena...kiertäkää Hakus-firma ja kiertäkää kaukaa!

      • olisi tarpeen

        yksittäisen konttorin ja katsastajan toimet ei kiinnosta, mutta auton puutteet olisi mukava tietää.

        muuttoautothan taitaa saada jotain etuja, mutta perusvaatimukset niissäkin taitaa olla.

        Aika huonossa kunnossa taisi olla jos romuttamolle auto joutui niinkuin kirjoitit tai sitten katsastaja oli aika vakuuttava.

        mikä eu-laki vaikuttaa katsastukseen, taitaa olla kansallisia osa vaatimuksista.
        eu taitaa määrätä vain minimivaatimuksia joihin kansallisesti voidaan tehdä tarkennuksia jotka eivät ole ristiriidassa eu säädöksiin.


      • Hollannistakin

        on samat vaatimukset auton kunnon suhteen, kuin muillakin autoilla. Jos auto on viety romuttamolle, niin ko. ajoneuvo on todennäköisesti ruostevaurioinen ja teknisesti huonokuntoinen sekä tieliikenteeseen kelpaamaton ennen AKE:n antamien kriteereiden täyttymistä tarkastuksen suhteen. Pohjanmaalla ollaan vähintään yhtä tarkkoja kuin siellä etelässäkin. Taitaa olla melkoista dramatisointia normaalista auton kunnon tarkastuksesta.


      • Nelis

        Auto tuskin oli kovin hyväkuntoinen tai arvokas, jos sitä ei kannattanut enää viedä Hollantiin ja myydä siellä.

        Mihin EU-lakiin vetoat mainitessasi, että auto oli muuttotavaraa?

        Mielestäni on aivan käsittämätöntä, että miehesi ei puhunut katsastajalle suomea, ruotsia tai bulgariaa, vaikka EU:ssa olemmekin!

        Katsastusasemilla on selvät säännöt siitä, kuinka tulee toimia ja näiden sääntöjen noudattamista valvotaan tarkastuksilla.


      • heseli
        Nelis kirjoitti:

        Auto tuskin oli kovin hyväkuntoinen tai arvokas, jos sitä ei kannattanut enää viedä Hollantiin ja myydä siellä.

        Mihin EU-lakiin vetoat mainitessasi, että auto oli muuttotavaraa?

        Mielestäni on aivan käsittämätöntä, että miehesi ei puhunut katsastajalle suomea, ruotsia tai bulgariaa, vaikka EU:ssa olemmekin!

        Katsastusasemilla on selvät säännöt siitä, kuinka tulee toimia ja näiden sääntöjen noudattamista valvotaan tarkastuksilla.

        Tässä tuli teille täyttä asiaa!!!


      • -IK-

        Jos se auto oli täysin kunnossa niin miksi myitte sen purkamolle? Miksi suomea puhumaton mies lähtee asiaa hoitamaan jos perheessä on kielitaitoinenkin? Kerroitteko ilmoittautuessa että kyseessä on muuttoauto? Millaisia virheitä AKE totesi tapahtuneen? Aiheutitteko omalla käytöksellänne epäystävällisen palvelun?


      • autoja tuonut

        Katsastajan ei ole pakko puhua englantia varsinkaan, jos itse olet tulkkina paikalla.
        EU eikä mikään muukaan ei sitä vaadi.
        Kieliongelma on asiakkaan ongelma.
        Mene vaikka Kreikkaan kokeilemaan millä kielellä saat palvelua katsastuskonttorilla.

        Toiseksi; rekisteröintikatsastuksessa ei saa olla yhtään polttimoakaan pimeänä vaan KAIKKI on toimittava jotta auto menisi läpi.
        Rekisteröintikatsastuksessa ei anneta korjauskehotuksia vaan kaikki viat ovat hylkyjä.

        Ota selvää asioista ennenkuin tietämättömänä alat määkimään.
        Homma ei mene niin, että ilmestytään paperit ja kaikki sekavana risan auton kanssa asemalle ja ruvetaan VAATIMAAN.


        Ja lopuksi:
        Katsastusasemat ovat jatkuvan syynin kohteena AKEn toimesta.


      • Nuemo
        autoja tuonut kirjoitti:

        Katsastajan ei ole pakko puhua englantia varsinkaan, jos itse olet tulkkina paikalla.
        EU eikä mikään muukaan ei sitä vaadi.
        Kieliongelma on asiakkaan ongelma.
        Mene vaikka Kreikkaan kokeilemaan millä kielellä saat palvelua katsastuskonttorilla.

        Toiseksi; rekisteröintikatsastuksessa ei saa olla yhtään polttimoakaan pimeänä vaan KAIKKI on toimittava jotta auto menisi läpi.
        Rekisteröintikatsastuksessa ei anneta korjauskehotuksia vaan kaikki viat ovat hylkyjä.

        Ota selvää asioista ennenkuin tietämättömänä alat määkimään.
        Homma ei mene niin, että ilmestytään paperit ja kaikki sekavana risan auton kanssa asemalle ja ruvetaan VAATIMAAN.


        Ja lopuksi:
        Katsastusasemat ovat jatkuvan syynin kohteena AKEn toimesta.

        Nykyään rekisteröintikatsastus hyväksytään, vaikka olisi korjauskehoituksia (kuitenkin enintään kolme). Näistä kehoituksista jää kuitenkin korjausmääräykset papereihin ja sähköisiin tietojärjestelmiin.


      • katsuri13
        Nuemo kirjoitti:

        Nykyään rekisteröintikatsastus hyväksytään, vaikka olisi korjauskehoituksia (kuitenkin enintään kolme). Näistä kehoituksista jää kuitenkin korjausmääräykset papereihin ja sähköisiin tietojärjestelmiin.

        Edelleenkään rek.katsastuksessa autossa ei saa olla mitään vikoja eikä korjauskehotuksia. Esim. jos vaikka vain äänimerkki on mykkä, seurauksena on hylkäys.


      • Katsuri2525
        katsuri13 kirjoitti:

        Edelleenkään rek.katsastuksessa autossa ei saa olla mitään vikoja eikä korjauskehotuksia. Esim. jos vaikka vain äänimerkki on mykkä, seurauksena on hylkäys.

        Arvosteluperusteet on muuttunut. Korjauskehoituksia saa olla enintään 3 kpl rek.katsastuksessa. Tarkista jos et usko!!!


      • Entinen asiakas.
        Katsuri2525 kirjoitti:

        Arvosteluperusteet on muuttunut. Korjauskehoituksia saa olla enintään 3 kpl rek.katsastuksessa. Tarkista jos et usko!!!

        Jo tästä "eipäs juupas" jutusta voi päätellä, kannattaa valita paikka, jossa ei suikka ole niin järjettömän kireällä, ettei veri kierrä siellä päässä.

        Herttoniemen Hakus on juuri sellainen paikka, jossa kaikki järjenkäyttö on unohtunut aika päiviä sitten ja sen paikan "arvosteluperusteet" ovat toiselta universumilta, kuin monen muun konttorin.

        Itselläni on myös arvosteluperusteet näitä ylihinnoiteltuja konttoreita kohtaan. Herttoniemen Hakuksen arvostelen ala-arvoiseksi vittumaisen asiakaspalvelun ja yli-innokkaan hylkäysasenteen takia.


      • Nuemo
        Entinen asiakas. kirjoitti:

        Jo tästä "eipäs juupas" jutusta voi päätellä, kannattaa valita paikka, jossa ei suikka ole niin järjettömän kireällä, ettei veri kierrä siellä päässä.

        Herttoniemen Hakus on juuri sellainen paikka, jossa kaikki järjenkäyttö on unohtunut aika päiviä sitten ja sen paikan "arvosteluperusteet" ovat toiselta universumilta, kuin monen muun konttorin.

        Itselläni on myös arvosteluperusteet näitä ylihinnoiteltuja konttoreita kohtaan. Herttoniemen Hakuksen arvostelen ala-arvoiseksi vittumaisen asiakaspalvelun ja yli-innokkaan hylkäysasenteen takia.

        Kaikkien asemien on noudatettava samoja arvosteluperusteita, jotka AKE on toimittanut. Jos asema ei niitä noudata ja siitä menee tieto AKE:en, voi toimilupa lähteä. Näissä asioissa ei tule kovin paljoa käyttää omaa järkeä.


      • Entinen asiakas.
        Nuemo kirjoitti:

        Kaikkien asemien on noudatettava samoja arvosteluperusteita, jotka AKE on toimittanut. Jos asema ei niitä noudata ja siitä menee tieto AKE:en, voi toimilupa lähteä. Näissä asioissa ei tule kovin paljoa käyttää omaa järkeä.

        Miten vitussa se tieto hyväksytystä autosta menisi AKE:lle? Todella moni asiakas varmasti valittaa, jos auto hyväksytty. Toimiluvat taatusti lähtee, jos on auto hyväksytty, jossa rek kilven lamppu pimeenä, torvi ei toimi, nivelkumi rikki ja oikea sivuvilkku pimeänä. Herttoniemessä rustattaisiin kyllä muna pystyssä jälkitarkastusta.

        Monet arvioinnit ovat lisäksi silmämääräisiä, kuten esimerkiksi tuulilasi, jarrulevyn pinta, jarruputkien pintaruosteet tai taka-akselin/tukivarsien kumihelojen "murtumat/väljät" ja monet muut näköaistimuksen mukaan tehtävät arvioinnit. Niissä asioissa voi ja tulee käyttää järkeä. Eri asemien välillä on vaatimustasoissa todella suuria eroja, eikä arvosteluperusteet ole todellakaan aina yksiselitteiset. Edes auton kantavaa rakennetta, ei tunneta yhdenmukaisena käsitteenä, joka johtaa ruostevaurioiden erilaisiin arvostelukäytäntöihin.


      • Luris
        Entinen asiakas. kirjoitti:

        Miten vitussa se tieto hyväksytystä autosta menisi AKE:lle? Todella moni asiakas varmasti valittaa, jos auto hyväksytty. Toimiluvat taatusti lähtee, jos on auto hyväksytty, jossa rek kilven lamppu pimeenä, torvi ei toimi, nivelkumi rikki ja oikea sivuvilkku pimeänä. Herttoniemessä rustattaisiin kyllä muna pystyssä jälkitarkastusta.

        Monet arvioinnit ovat lisäksi silmämääräisiä, kuten esimerkiksi tuulilasi, jarrulevyn pinta, jarruputkien pintaruosteet tai taka-akselin/tukivarsien kumihelojen "murtumat/väljät" ja monet muut näköaistimuksen mukaan tehtävät arvioinnit. Niissä asioissa voi ja tulee käyttää järkeä. Eri asemien välillä on vaatimustasoissa todella suuria eroja, eikä arvosteluperusteet ole todellakaan aina yksiselitteiset. Edes auton kantavaa rakennetta, ei tunneta yhdenmukaisena käsitteenä, joka johtaa ruostevaurioiden erilaisiin arvostelukäytäntöihin.

        Löysit sitten tällekin asialle seksuaalisen ulottuvuuden. Kysyhän lääkäriltäsi, suositteleeko hän sinulle hoitoa vaivaasi.


      • Entinen asiakas
        Luris kirjoitti:

        Löysit sitten tällekin asialle seksuaalisen ulottuvuuden. Kysyhän lääkäriltäsi, suositteleeko hän sinulle hoitoa vaivaasi.

        Löysit sitten aiheen viisasteluun tästäkin asiasta. Nokkela tapa siirtää keskustelu kirjoituksen varsinaisesta sisällöstä itsellesi tärkeisiin asioihin, eli lääkäreihin ja seksuaalisiin ulottuvuuksiin.


      • Luris
        Entinen asiakas kirjoitti:

        Löysit sitten aiheen viisasteluun tästäkin asiasta. Nokkela tapa siirtää keskustelu kirjoituksen varsinaisesta sisällöstä itsellesi tärkeisiin asioihin, eli lääkäreihin ja seksuaalisiin ulottuvuuksiin.

        Mikä sitten oli viestisi varsinainen sisältö? Miksi se piti peittää?


      • katsastusviranomaisellesopi...
        Luris kirjoitti:

        Mikä sitten oli viestisi varsinainen sisältö? Miksi se piti peittää?

        Monet arvioinnit ovat lisäksi silmämääräisiä, kuten esimerkiksi tuulilasi, jarrulevyn pinta, jarruputkien pintaruosteet tai taka-akselin/tukivarsien kumihelojen "murtumat/väljät" ja monet muut näköaistimuksen mukaan tehtävät arvioinnit. Niissä asioissa voi ja tulee käyttää järkeä. Eri asemien välillä on vaatimustasoissa todella suuria eroja, eikä arvosteluperusteet ole todellakaan aina yksiselitteiset. Edes auton kantavaa rakennetta, ei tunneta yhdenmukaisena käsitteenä, joka johtaa ruostevaurioiden erilaisiin arvostelukäytäntöihin.


      • kulis

        Toitte siis auton Hollannista. Kerroitteko ja näytittikö tullin paperin, että kyseessä on muuttotavara. Jos ette, katsastaja olettaa, että kyseessä on yksittäin maahantuotu auto, ja vaatii sen mukaiset osoitukset vaatimuksenmukaisuudesta. Teknisiä vikoja oli siis paljon, oliko joku niistä aiheettomasti kirjattu? Katsastusasemalla toimitaan AKE:n arvosteluperiaatteiden mukaan, ja sinne voi myös valittaa, jos tuntee itsensä väärinkohdelluksi. Jälkitarkastukseen annetan aikaa 1kk korjata viat. Jos ette halunneet sitä tehdä, vaan veitte autonne hajottamolle, oliko se katsastusmiehen tai aseman vika. Tuskin olemattomien vikojen korjaus olisi kalliiksi tullut. Kaikki Suomen katsastusmiehet ovat lain mukaan teknikkoja tai insinöörejä ja osaavat ainakin auttavaa englantia, mutta miksi sitä olisi käytetty, jos olit itse paikalla tulkkaamassa sille hollantilaiselle äijällesi. Tuskin se siitä sai syviä viiruja sieluunsa. Taisi tietää itsekin autonsa arvon, jos sen sitten paaluun vei. Katsoisin katsastusaseman toimineen asiallisesti. Eri asia on sitten, kannataako alkaa roudaamaan tuhannen kilometrin päästä jotain "kotiväen mieleistä" raatoa Suomeen saakka. Kyllä niitä täälläkin riittää. Toivottavasti olette saaneet nyt hankittua kunnon auton, joka toimii ja kelpaa katsastuksessa, ettei tarvitse julkisesti ruikuttaa.


      • katsuri
        autoja tuonut kirjoitti:

        Katsastajan ei ole pakko puhua englantia varsinkaan, jos itse olet tulkkina paikalla.
        EU eikä mikään muukaan ei sitä vaadi.
        Kieliongelma on asiakkaan ongelma.
        Mene vaikka Kreikkaan kokeilemaan millä kielellä saat palvelua katsastuskonttorilla.

        Toiseksi; rekisteröintikatsastuksessa ei saa olla yhtään polttimoakaan pimeänä vaan KAIKKI on toimittava jotta auto menisi läpi.
        Rekisteröintikatsastuksessa ei anneta korjauskehotuksia vaan kaikki viat ovat hylkyjä.

        Ota selvää asioista ennenkuin tietämättömänä alat määkimään.
        Homma ei mene niin, että ilmestytään paperit ja kaikki sekavana risan auton kanssa asemalle ja ruvetaan VAATIMAAN.


        Ja lopuksi:
        Katsastusasemat ovat jatkuvan syynin kohteena AKEn toimesta.

        Ennen olikin niin että kaikki viat oli hylkyvikoja rekisteröintikatsastuksessa,mutta kun tultiin ATJ-aikaan n.1,5 vuotta sitten voi ajoneuvon hyväksyä kolmella korjauskehotuksella kuten normaalissa vuosikatsastuksessa.Se oli hyvä uudistus sillä onhan typerää hylätä auto jos vaikkapa rek.kilven valo oli pimeänä.


      • katsuri
        katsuri13 kirjoitti:

        Edelleenkään rek.katsastuksessa autossa ei saa olla mitään vikoja eikä korjauskehotuksia. Esim. jos vaikka vain äänimerkki on mykkä, seurauksena on hylkäys.

        Olen pistänyt kymmeniä autoja kilpiin korjauskehotusten saattelemana ja täysin AKE:n ohjeiden mukaan


    • minäkään

      Työkseni autojen kanssa touhunnut monet vuodet, tuonut maahan jne... Herttoniemessä, syystä että sattuu olemaan yritykseni lähin asema käyn jos en muuaalle ehdi, hoitamassa ainoastaan rekisteröintejä tai haen siirtokilpiä. Palvelu tiskillä on aina niin ala-arvoista, että tekisi mieli poistua jo, kun ovesta sisään kävelee. Maahantuontikatsastukset oli sitten uusi tai vanha auto, niin on Herttoniemessä lähes toivottomia, ne osaa kaivata kummallisia papereita, joita ei oikeasti tarvitse edes lain mukaan. En tiedä ketään joka olisi ollut tyytyväinen Herttoniemen toimintaan. Monessa muussa Helsingin ja Vantaan konttorissa homma hoituu, sujuvasti ja ennen kaikkea ystävällisessä hengessä. Itse olen valmis maksamaankin hieman enemmän jos saan asiallista palvelua ja ennenkaikkea ammattitaitoista.

      • NainenRatissa

        sillä meiltäkin vaadittiin Japanin tuontiin lupia ja TUV hyväksyntä lappuja, mitä ei toisiin vastaaviin autoihin muualla tarvittu. Pelkkä vastaavuudenmukaisuustodistus oli riittänyt toisessa katsastuskonttorissa ja meiltä vaadittiin mm kallis TUV hyväksyntätodistus.
        Mazda RX-7 sattui olemaan ensimmäinen meidän tuontiauto ja luulimme, että rekisteröinti on oikeastikin noin vaikeaa, kunnes otimme asiasta selvää!!


      • gdfgdfg
        NainenRatissa kirjoitti:

        sillä meiltäkin vaadittiin Japanin tuontiin lupia ja TUV hyväksyntä lappuja, mitä ei toisiin vastaaviin autoihin muualla tarvittu. Pelkkä vastaavuudenmukaisuustodistus oli riittänyt toisessa katsastuskonttorissa ja meiltä vaadittiin mm kallis TUV hyväksyntätodistus.
        Mazda RX-7 sattui olemaan ensimmäinen meidän tuontiauto ja luulimme, että rekisteröinti on oikeastikin noin vaikeaa, kunnes otimme asiasta selvää!!

        Juttusi kuulostaa epäilyttävältä...
        Minkä ikäinen auto? Verollinen tuonti vai muuttoauto?


      • Autoteknikko Itä-HKI

        Tuo asema on ihan toivoton ja todella töykeä paikka toimistosta halliin asti. Hommaa kuvastaa esim se, että tämä paikan pääpiru huusi minulle maahantuonti katsastuksen yhteydessä, että paperit puuttuu, mitkä oli äijällä omassa kourassaan.

        Seuraavaksi huutoa tuli korin numerosta, joka Ameriikassa on automerkissäni otteeseen merkitty alkuosan osalta erilailla, kuin koriin. Kyllähän se on saatana asiakkaan vika ja siitä pitää HUUTAA asiakkaalle. Onneksi tämän apinan työtoveri selvitti, että sen että numeron kuuluu olla, kuten on.

        Asiakkaana jää fiilis, että on jonkun sortin rikollinen, kun yrittää autonsa maahantuonti katsastaa Herttoniemessä. Vittumaista vinkumista saa kuunnella joka asiasta, vaikka ei niihin asioihin voisi mitenkään asiakkaana vaikuttaa. Ei edes auton pituutta saanut tämä onneton räpylä oikein mitattua, kun loppu se mittanauhakin ikävästi kesken. Olisihan sen mitan voinut katsoa siitä paperista, joka oli siinä keskellä kämmentä heti sinä peukalon vieressä...

        Pari kertaa olen mennyt epähuomiossa katsastuttamaan autoani kyseiselle asemalle ihan vuosikatsastuksen merkeissä ja joka kerralla saanut epäkohteliaan palvelun lisäksi uusintakäynnin. Kerran joutu vaihtamaan iskarit takuuna ja paskanen tuulilasikin jouti vaihtoon.

        Ei enää ikinä Herttoniemen Hakukseen. Tietysti jos tykkää vittuilusta ja pilkun viilailusta, niin sitten...


      • LUKIJAVAA
        NainenRatissa kirjoitti:

        sillä meiltäkin vaadittiin Japanin tuontiin lupia ja TUV hyväksyntä lappuja, mitä ei toisiin vastaaviin autoihin muualla tarvittu. Pelkkä vastaavuudenmukaisuustodistus oli riittänyt toisessa katsastuskonttorissa ja meiltä vaadittiin mm kallis TUV hyväksyntätodistus.
        Mazda RX-7 sattui olemaan ensimmäinen meidän tuontiauto ja luulimme, että rekisteröinti on oikeastikin noin vaikeaa, kunnes otimme asiasta selvää!!

        OOTKO KATTONU OLIKO NIISSÄ PAPEREISSA MITÄÄN EROJA, JOS KERRAN ENSIMMÄINEN PARERISI EI KELVANNUT?


      • NainenRatissa
        Autoteknikko Itä-HKI kirjoitti:

        Tuo asema on ihan toivoton ja todella töykeä paikka toimistosta halliin asti. Hommaa kuvastaa esim se, että tämä paikan pääpiru huusi minulle maahantuonti katsastuksen yhteydessä, että paperit puuttuu, mitkä oli äijällä omassa kourassaan.

        Seuraavaksi huutoa tuli korin numerosta, joka Ameriikassa on automerkissäni otteeseen merkitty alkuosan osalta erilailla, kuin koriin. Kyllähän se on saatana asiakkaan vika ja siitä pitää HUUTAA asiakkaalle. Onneksi tämän apinan työtoveri selvitti, että sen että numeron kuuluu olla, kuten on.

        Asiakkaana jää fiilis, että on jonkun sortin rikollinen, kun yrittää autonsa maahantuonti katsastaa Herttoniemessä. Vittumaista vinkumista saa kuunnella joka asiasta, vaikka ei niihin asioihin voisi mitenkään asiakkaana vaikuttaa. Ei edes auton pituutta saanut tämä onneton räpylä oikein mitattua, kun loppu se mittanauhakin ikävästi kesken. Olisihan sen mitan voinut katsoa siitä paperista, joka oli siinä keskellä kämmentä heti sinä peukalon vieressä...

        Pari kertaa olen mennyt epähuomiossa katsastuttamaan autoani kyseiselle asemalle ihan vuosikatsastuksen merkeissä ja joka kerralla saanut epäkohteliaan palvelun lisäksi uusintakäynnin. Kerran joutu vaihtamaan iskarit takuuna ja paskanen tuulilasikin jouti vaihtoon.

        Ei enää ikinä Herttoniemen Hakukseen. Tietysti jos tykkää vittuilusta ja pilkun viilailusta, niin sitten...

        Meillä Mazdan suomen osaston vastaavuudenmukaisuustodistus ei kelvannut (tietenkään, mitä oikein kuvittelin..). Myöskin auton ensimmäinen rekisteröintipäivä ja runkonumero tuottivat ongelmia, jotka johtuivat ainoastaan katsarin tietämättömyydestä.

        Kysyimme neuvoa tässä ensimmäisen rekisteröintipäivän selvittämisessä ja saimme vastauksen, että katsari hoitaa asian. Kaksi viikkoa myöhemmin soitin konttorille ja asia oli edelleen selvittämättä. Katsari sanoi jälleen ottavansa asian hoitoon, johon totesin ettei meillä ole aikaa odottaa viikkoja, että soita NYT HETI. Yllättäen koko ensirekisteröintipäivää ei tarvita, koska Japanissa sellaista EI OLE tapana ilmoittaa. Akessa ihmeteltiin katsastuskonttorin toimia, koska asiassa ei ollut mitään uutta tai ihmeellistä.
        Saimme myös ihan viimeistä kilpien noutoa myöten sekavia ohjeita. Miehelleni sanottiin, että kilvet voi hakea kuka vaan hänen nimellään, kun hän ne on kerran jo maksanut ja kun menin hakemaan kilpiä seuraavana päivänä olisin tarvinnutkin valtakirjan. Pienellä huudolla siitä sitten selvisi :)


      • tähän Hakukseen
        Autoteknikko Itä-HKI kirjoitti:

        Tuo asema on ihan toivoton ja todella töykeä paikka toimistosta halliin asti. Hommaa kuvastaa esim se, että tämä paikan pääpiru huusi minulle maahantuonti katsastuksen yhteydessä, että paperit puuttuu, mitkä oli äijällä omassa kourassaan.

        Seuraavaksi huutoa tuli korin numerosta, joka Ameriikassa on automerkissäni otteeseen merkitty alkuosan osalta erilailla, kuin koriin. Kyllähän se on saatana asiakkaan vika ja siitä pitää HUUTAA asiakkaalle. Onneksi tämän apinan työtoveri selvitti, että sen että numeron kuuluu olla, kuten on.

        Asiakkaana jää fiilis, että on jonkun sortin rikollinen, kun yrittää autonsa maahantuonti katsastaa Herttoniemessä. Vittumaista vinkumista saa kuunnella joka asiasta, vaikka ei niihin asioihin voisi mitenkään asiakkaana vaikuttaa. Ei edes auton pituutta saanut tämä onneton räpylä oikein mitattua, kun loppu se mittanauhakin ikävästi kesken. Olisihan sen mitan voinut katsoa siitä paperista, joka oli siinä keskellä kämmentä heti sinä peukalon vieressä...

        Pari kertaa olen mennyt epähuomiossa katsastuttamaan autoani kyseiselle asemalle ihan vuosikatsastuksen merkeissä ja joka kerralla saanut epäkohteliaan palvelun lisäksi uusintakäynnin. Kerran joutu vaihtamaan iskarit takuuna ja paskanen tuulilasikin jouti vaihtoon.

        Ei enää ikinä Herttoniemen Hakukseen. Tietysti jos tykkää vittuilusta ja pilkun viilailusta, niin sitten...

        Helpottaa kun lukee että muillakin on ollut vaikeuksia Herttoniemen Hakuksessa. Aloin jo epäillä omaa IQ-arvoa kun siellä meni kaikki mahdollinen päin p...tä ja tunsin olevani kaikkein hankalin asiakas.


      • tuo olisi pitänyt kelvata
        NainenRatissa kirjoitti:

        Meillä Mazdan suomen osaston vastaavuudenmukaisuustodistus ei kelvannut (tietenkään, mitä oikein kuvittelin..). Myöskin auton ensimmäinen rekisteröintipäivä ja runkonumero tuottivat ongelmia, jotka johtuivat ainoastaan katsarin tietämättömyydestä.

        Kysyimme neuvoa tässä ensimmäisen rekisteröintipäivän selvittämisessä ja saimme vastauksen, että katsari hoitaa asian. Kaksi viikkoa myöhemmin soitin konttorille ja asia oli edelleen selvittämättä. Katsari sanoi jälleen ottavansa asian hoitoon, johon totesin ettei meillä ole aikaa odottaa viikkoja, että soita NYT HETI. Yllättäen koko ensirekisteröintipäivää ei tarvita, koska Japanissa sellaista EI OLE tapana ilmoittaa. Akessa ihmeteltiin katsastuskonttorin toimia, koska asiassa ei ollut mitään uutta tai ihmeellistä.
        Saimme myös ihan viimeistä kilpien noutoa myöten sekavia ohjeita. Miehelleni sanottiin, että kilvet voi hakea kuka vaan hänen nimellään, kun hän ne on kerran jo maksanut ja kun menin hakemaan kilpiä seuraavana päivänä olisin tarvinnutkin valtakirjan. Pienellä huudolla siitä sitten selvisi :)

        Hmmm vaikuttaisi siltä että tuo mazdan suomen osaston selvitys vaatimustenmukaisuudesta olisi pitänyt riittää. Oliko ongelma siinä että tuo ei ollut sitten luokiteltavissa valmistajan virallisen tahon eli valmistajan edustajan selvitykseksi kun vaadittiin peräti puolueettoman tutkimuslaitoksen selvitystä? Vai puuttuiko mazdan antamasta todistuksesta vielä jokin kohta joka vaati erikseen todistuksen puolueettomalta tutkimuslaitokselta? Jos oli jompi/kumpikaan näistä, syyhän ei ole katastuskonttorin.


      • lukijavaa
        NainenRatissa kirjoitti:

        Meillä Mazdan suomen osaston vastaavuudenmukaisuustodistus ei kelvannut (tietenkään, mitä oikein kuvittelin..). Myöskin auton ensimmäinen rekisteröintipäivä ja runkonumero tuottivat ongelmia, jotka johtuivat ainoastaan katsarin tietämättömyydestä.

        Kysyimme neuvoa tässä ensimmäisen rekisteröintipäivän selvittämisessä ja saimme vastauksen, että katsari hoitaa asian. Kaksi viikkoa myöhemmin soitin konttorille ja asia oli edelleen selvittämättä. Katsari sanoi jälleen ottavansa asian hoitoon, johon totesin ettei meillä ole aikaa odottaa viikkoja, että soita NYT HETI. Yllättäen koko ensirekisteröintipäivää ei tarvita, koska Japanissa sellaista EI OLE tapana ilmoittaa. Akessa ihmeteltiin katsastuskonttorin toimia, koska asiassa ei ollut mitään uutta tai ihmeellistä.
        Saimme myös ihan viimeistä kilpien noutoa myöten sekavia ohjeita. Miehelleni sanottiin, että kilvet voi hakea kuka vaan hänen nimellään, kun hän ne on kerran jo maksanut ja kun menin hakemaan kilpiä seuraavana päivänä olisin tarvinnutkin valtakirjan. Pienellä huudolla siitä sitten selvisi :)

        niin kiinnostaisi edelleen että mitä siinä mazdan ensimmäisessä todistuksessa luki? oliko siinä todettu että auto täyttää euroopassa voimassa olleet vaatimukset vai ehkä että täyttää ainoastaan japanin vaatimukset?


    • mazzzdan

      Tuommoinen on vaikea tapaus missä vaan. Tuommoisen tuojalta pitäis myös vaatia aikas paljon ymmärrystä, koska ei ole ihan tavallinen tuonti. Ei ihmekään jos neuvot on mitä on. Toinen mukava tapaus on jenkkiautot. Niidenkin kanssa pitäs auton tuojalla olla pitkät hermot.

      Oisittepa tuoneet ey-tyyppihyväksytyn auton vaikkapa saksasta niin johan olisi homma toiminut ihan varmasti jouhevammin.

      • NainenRatissa

        Japanin autot/autokanta on vaan lähtökohtaisesti niin paljon parempi ja hinta laatu suhteeltaan edullisempi, ettei me edes mietitty muuta vaihtoehtoa. Plus, että RX-7 maksavat euroopassa kaksinkertaisesti ja niissä on huonompi varustelu ja kunto. Varmasti sitten, jos ensi kerralla päädymme ei japsi autoon haemme sen tietenkin saksasta tms.
        Ja näin jälkeen päin, kun osaa välttää sudenkuopat olisi yhtä helppoa tuoda auto japanista kuin euroopastakin :)

        Olimme aluksi hyvinkin pitkämielisiä katsaria kohtaan, ymmärrettävästikin kun auto oli mikä oli.. Eniten ärsyttää se, ettei voitu suoraan sanoa, että ollaan sellaisella alueella mistä ei ole kokemusta tällä kyseisellä katsarilla.


      • markku vaan
        NainenRatissa kirjoitti:

        Japanin autot/autokanta on vaan lähtökohtaisesti niin paljon parempi ja hinta laatu suhteeltaan edullisempi, ettei me edes mietitty muuta vaihtoehtoa. Plus, että RX-7 maksavat euroopassa kaksinkertaisesti ja niissä on huonompi varustelu ja kunto. Varmasti sitten, jos ensi kerralla päädymme ei japsi autoon haemme sen tietenkin saksasta tms.
        Ja näin jälkeen päin, kun osaa välttää sudenkuopat olisi yhtä helppoa tuoda auto japanista kuin euroopastakin :)

        Olimme aluksi hyvinkin pitkämielisiä katsaria kohtaan, ymmärrettävästikin kun auto oli mikä oli.. Eniten ärsyttää se, ettei voitu suoraan sanoa, että ollaan sellaisella alueella mistä ei ole kokemusta tällä kyseisellä katsarilla.

        itse olen tuonut muutaman auton jotka olen kyseisessä paikassa katsastanut. ei ole ollut ongelmia. viimeksi ollessani taisi oman tuontiautoni lisäksi olla samaan aikaan kolme muutakin tuontiautoa työn alla, joten kyllä ne taitavat kuitenkin niitä aika paljon tehdä.katsastukseen meni kaikkineen noin tunti ja hyväksytyt paperit oli käsissä. omista tuontiautoista osa on ollut eu-malleja ja osa ei. kun on paperit ja auto ollut kunnossa ei ole ollut mitään ongelmia. ei kannattaisi ehkä mielestäni ihan yleistää näitä juttuja.


      • nszio
        markku vaan kirjoitti:

        itse olen tuonut muutaman auton jotka olen kyseisessä paikassa katsastanut. ei ole ollut ongelmia. viimeksi ollessani taisi oman tuontiautoni lisäksi olla samaan aikaan kolme muutakin tuontiautoa työn alla, joten kyllä ne taitavat kuitenkin niitä aika paljon tehdä.katsastukseen meni kaikkineen noin tunti ja hyväksytyt paperit oli käsissä. omista tuontiautoista osa on ollut eu-malleja ja osa ei. kun on paperit ja auto ollut kunnossa ei ole ollut mitään ongelmia. ei kannattaisi ehkä mielestäni ihan yleistää näitä juttuja.

        sama kokemus täällä, muutaman auton ja mp:n tuonu, aina toiminut hyvin, jopa todistuksen tilaavat jos on tarvinnut ja peli on ollut saksan hyväksynnöillä.


      • kysellään
        NainenRatissa kirjoitti:

        Japanin autot/autokanta on vaan lähtökohtaisesti niin paljon parempi ja hinta laatu suhteeltaan edullisempi, ettei me edes mietitty muuta vaihtoehtoa. Plus, että RX-7 maksavat euroopassa kaksinkertaisesti ja niissä on huonompi varustelu ja kunto. Varmasti sitten, jos ensi kerralla päädymme ei japsi autoon haemme sen tietenkin saksasta tms.
        Ja näin jälkeen päin, kun osaa välttää sudenkuopat olisi yhtä helppoa tuoda auto japanista kuin euroopastakin :)

        Olimme aluksi hyvinkin pitkämielisiä katsaria kohtaan, ymmärrettävästikin kun auto oli mikä oli.. Eniten ärsyttää se, ettei voitu suoraan sanoa, että ollaan sellaisella alueella mistä ei ole kokemusta tällä kyseisellä katsarilla.

        Sieltä AKE:n sivuilta löytyy kaikki tarvittava tieto. Eri asia on, viitsitäänkö sitä tietoa hakea . FINLEX- lakisivuilla myös tietoa. Käsittääkseni monissa tietokoneissa on jonkinlainen hakukone. Kun laitat esim: ajoneuvon tuonti ulkomailta ake, tai vastaavaa, niin tietoa alkaa löytyä.

        Jos katsastaja on tehnyt rekisteröintikatsastuksia vuosikausia, niin on aika tumpelo jos ei hallitse ulkomailta tuodun ajoneuvon rekisteröintikatsastusta. Mm. moottoripyöristä on ake:n sivuilla erittäin tarkat taulukot eri ikäisistä peleistä, mitä vaaditaan ja mitä ei. On mapit, on koulutukset ja kokeet, on internet.

        Toisinaan tuntuu, että eikö nuo asiat mene millään jakeluun, puolin ja toisin.


      • Entinen asiakas.
        kysellään kirjoitti:

        Sieltä AKE:n sivuilta löytyy kaikki tarvittava tieto. Eri asia on, viitsitäänkö sitä tietoa hakea . FINLEX- lakisivuilla myös tietoa. Käsittääkseni monissa tietokoneissa on jonkinlainen hakukone. Kun laitat esim: ajoneuvon tuonti ulkomailta ake, tai vastaavaa, niin tietoa alkaa löytyä.

        Jos katsastaja on tehnyt rekisteröintikatsastuksia vuosikausia, niin on aika tumpelo jos ei hallitse ulkomailta tuodun ajoneuvon rekisteröintikatsastusta. Mm. moottoripyöristä on ake:n sivuilla erittäin tarkat taulukot eri ikäisistä peleistä, mitä vaaditaan ja mitä ei. On mapit, on koulutukset ja kokeet, on internet.

        Toisinaan tuntuu, että eikö nuo asiat mene millään jakeluun, puolin ja toisin.

        Taas päästiin siihen tosiasiaan, että toisilla asemilla ensikäynnillä asiakasta opastetaan ja autetaan tämän "ongelmansa" kanssa, kuten kaikissa normaaleissa kaupallisissa asiakassuhteissa ja homma hoituu helposti ja vaivatta.

        Tämä neuvominen ja auttaminen ei ole aseman/katsastajan velvollisuus, joten tilanne voi mennä sellaiseksi, että asiakasta pomputetaan kerran, kaavakkeen jokaista riviä kohden, jos ei se ymmärrä ja osaa varautua etukäteen kaikkeen, myös linkittämäsi sivun viitteisiin sinne ja tänne.

        Koska katsastustoiminta on valtion pakon sanelema ja aseman vaihto tällaisessa tapauksissa vaikea ("prosessi lähtenyt liikkeelle ja paperit asemalla sisällä") on asiakkaan juostava, hypittävä ja pompittava, kuten suikka käskee, eikä tilanne ole pahimmillaan kuin töykeää asiakkaan kyykytystä.

        Kyllähän sain kilvet, eikä suurempia ongelmia vittumaisen asiakaspalvelun lisäksi ollut (voi johtua siitäkin, että olen autoalan ammattilainen) mutta aloitusotsikon asemaa en suosittele kellekään. Homman voi hoitaa myös hymyssä suin ja asiakasmyönteisellä asenteella.

        Tietysti jos tykkää simputuksesta ja vittuilusta...


    • Entinen asiakas.

      Vaikka tuolla nettisivulla tuo hernesaaren asema on kovasti Herttoniemen kanssa samaa asemaa on Hernesaaressa ihan eri meininki. Hernesaaressa todella hyväntuulinen ja ammattitaitoinen meininki! Vaikka tulisi hylätty, olisi ilo käydä uudestaan! Viisi tähteä Hernesaaren Hakukselle *****!

      • Seb53

        Hernesaaren asemalla sain erittäin asiallista palvelua. Tällä kertaa tuli hylky liian ohuiden jarrulevyjen vuoksi. Asia selvitettiin ja verrattiin saatua mittaustulosta kriteereihin ja homma ok. Uudet lelut sisään ja näyttöön.
        Olen käynyt monilla asemilla ja ainakin omat kokemukset Hernesaaren Hakus-asemasta hyvät. Siellä katsastetaan näköjään lukuisia jenkkirasseja ja tuontiautoja. Homma näyttää menevän leppoisaan tahtiin ja asiallisesti.


    • suikkapää

      Toit sitten ihan jaappanista saakka oikeltaohjattavan lelun tietämättä mitään Suomen kansallisista vaatimuksista jotka toki kaikki on luettavissa AKEn sivuilta, jos vain vaivautuu.....
      Se, että teillä autontuojilla on useasti kaikki tuontiin liittyvät paperit rek. otteita myöten päin vittua tai puuttuvat kokonaan, ei todellakaan ole mitään uutta.

      Nyt sitten haukut yhtä asemaa täällä kykenemättä yksilöimään yhtään mitään.

      • vastaamisessa

        kun on kulunut yli vuosi edellisestä kommentista ??


    • pikkane vitutus

      Herttoniemeen älkää menkö ikinä, tai varsinkaan jos meette rekisteröimään autoa. Siellä on aina sellanen nuori nainen, jolla on hiekkaa kilo vitussa. Yksikin ylimääräinen piste kirjoutuksessa, et varmasti saa rekisteröintiä läpi.

    • väärävalinta

      Olin 22.1.2018 Hakus espoossa. Vastaanottonaiset 2hlö tiskillä olivat äärettömän huonotuulisia kaikille asiakkaille. Hallin puolella katsastusmies sitten korjasi fiilikseni. Tosi hyväntuulinen kaveri. Harmittamaan vaan jäi öljytippa moottorin alla , kun hän sen halusi välttämättä kirjata määräaikaisen korjausajan kera. Minun tallin lattialla ei ole tipan tippaa, joten vuoto on todella pientä. Olisiko jäänyt öljynvaihdosta johonkin osaan moottoria öljyä.
      Olen käyttänyt tähän asti Vantaalla Koivuhaan autokatsastus Oy:ä ja tulen vastedeskin käytämään. Palvelu on hyvää ja hinta on ainakin pääkaupunkiseudun halvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe