Niin, ajattelin suorittaa asepalveluksen lääkintäjoukoissa ja tahtoisin tietää, että onko sieltä saaduista tiedoista ja taidoista hyötyä lääkikseen pyrittäessä jne?
Onko armeijasta hyötyä
18
3538
Vastaukset
- kysymykseesi.
Ei.
- vastauksesta, mutta..
...odotin kyllä hieman jotain perusteelisempaa vastausta. Jos olen kouluttautunut lääkintämieheksi armeijassa, eikö sitä noteerata mitenkään vaikka opiskelujen alettua lääkiksessä?
- Kandiainen
vastauksesta, mutta.. kirjoitti:
...odotin kyllä hieman jotain perusteelisempaa vastausta. Jos olen kouluttautunut lääkintämieheksi armeijassa, eikö sitä noteerata mitenkään vaikka opiskelujen alettua lääkiksessä?
Sitä noteerattavan? Jos vaikka saisit vuoden opinnot hyvitettyä? Lääkintämiehenä olo on aika pilipalitoimintaa.
- lämäri
Kandiainen kirjoitti:
Sitä noteerattavan? Jos vaikka saisit vuoden opinnot hyvitettyä? Lääkintämiehenä olo on aika pilipalitoimintaa.
Lääkintämiehenä pääsee ihan mukavasti seurailemaan sairaalassa työskentelyä ja jopa hieman osallistumaan. Myös ambulanssia pääsee ajelemaan ja tekemään potilaskuljetuksia. Kyllä lämäri saa ihan hyvän opin henkeä pelastavaan ensiapuun. Minulle ainakin lämärihommat antoivat lisää motivaatiota pääsykokeisiin. Äläkä sinä nainen ala turhaan vähättelemään lämärimiehiä. Varmasti yksi mielenkiintoisimmista hommista puollustusvoimissa.
- .....
lämäri kirjoitti:
Lääkintämiehenä pääsee ihan mukavasti seurailemaan sairaalassa työskentelyä ja jopa hieman osallistumaan. Myös ambulanssia pääsee ajelemaan ja tekemään potilaskuljetuksia. Kyllä lämäri saa ihan hyvän opin henkeä pelastavaan ensiapuun. Minulle ainakin lämärihommat antoivat lisää motivaatiota pääsykokeisiin. Äläkä sinä nainen ala turhaan vähättelemään lämärimiehiä. Varmasti yksi mielenkiintoisimmista hommista puollustusvoimissa.
Voi lol, "puollustusvoimissa"...
- mitä korvataan
..... kirjoitti:
Voi lol, "puollustusvoimissa"...
Yliopistot ovat voineet päättää antaa esim. armeijan johtajakoulutuksesta 5 - 6 op. Tällaiset päätökset tehdään yleensä yliopistotasolla, joten varmaan lääketieteellisen opiskelijakin ne pisteet voi rekisteriin saada, jos ko. yliopistossa on sellainen linjaus tehty, että niitä annetaan. Ne eivät kuitenkaan todennäköisesti korvaa mitään varsinaisia opintojaksoja, vaan menevät ns. vapaisiin opintoihin.
Lääkintämiehellähän ei johtajakoulutusta ole, mutta lääkintäau:lla kylläkin. Muuten voi olla aika nihkeää noiden korvaavuuksien kanssa. Armeija ja opinnot kun sopivat melko huonosti yhteen, vaikka samaan ikäkauteen aiheutuvatkin. - täällä häiriintyneitä
lämäri kirjoitti:
ja yrittävät väheksyä kaikkia.
- Vieras12345
täällä häiriintyneitä kirjoitti:
ja yrittävät väheksyä kaikkia.
Yleensä kyllä lämärit ovat lääkikseen päästessään siirtyneet suoraan 5. vuosikurssille. Aika pitkältihän tuo vastaa LL-tutkintoa mutta muodollisuuksien vuoksi pitää käydä 2 vuotta noita loppupään kursseja tutkinnon saavuttaakseen.
- että..
Kandiainen kirjoitti:
voisin saada lääkärin paperit valmiiksi käteen. Aika lapsellisen kuvan annat itsestäsi, kandinainen (tai mikä nyt olitkaan), kun asialliseen kysymykseen vastausta pyydettäessä alat irvailemaan kuin joku tärkeämpikin henkilö.
- Ihmettelen vaan....
että.. kirjoitti:
voisin saada lääkärin paperit valmiiksi käteen. Aika lapsellisen kuvan annat itsestäsi, kandinainen (tai mikä nyt olitkaan), kun asialliseen kysymykseen vastausta pyydettäessä alat irvailemaan kuin joku tärkeämpikin henkilö.
Ihan totta, ei siitä lämärinä olosta ole mitänä apua itse lääkiksessä, eikä etenkään sinne pyrittäessä. Usko tai älä olen melko monta lämäriä kohdannut opinahjossani. Pahoittelut jos vastaus ei sinua miellytä.
- asiallisesta..
Ihmettelen vaan.... kirjoitti:
Ihan totta, ei siitä lämärinä olosta ole mitänä apua itse lääkiksessä, eikä etenkään sinne pyrittäessä. Usko tai älä olen melko monta lämäriä kohdannut opinahjossani. Pahoittelut jos vastaus ei sinua miellytä.
vastauksesta. Ei oikein jaksais lueskella joittenkin paskantärkeetä pätemistä ja irvailua, kun haluais kunnollisen vastaukses. Mutta kiitos asiallisesta vastauksesta sinulle. Jos oman kokemuksesi kautta voit näin sanoa, uskon sinua. Kiitos
- eufo
Kyllä taitaa totuus olla, ettei lääkintämiehen tai lääkintäaliupseerin koulutuksesta ole juurikaan hyötyä lääkiseen haettaessa. Kannattaa kuitenkin ajatella myös siltä kannalta, että on parempi kaikkille, että kouluttaudut lääkintäjoukkoihin, jos päädyt allalle todennäköisesti myös siviilissä. Saahan siinä perustietoa sotilaslääketieteestä tai ainakin armeijan lääkintäorganisaatiosta ja joukoista. On varmasti mielekkäämpää palvella sellaisessa aselajissa, josta on ainakin jollain tapaa kiinnostunut. Kyllä minä ainakin haluaisin omaan joukkueeseen lämärin. jolla on lääkärin koulutus, tosin lääkäreitä ei kyllä lämäreiksi tositilanteessa laitettaisi...
Ei lämärin tai lämäri-au:n tehtävät todellisuudessa mitään hohdokkaita ole. Varmasti monenlaisia tilanteita on, mutta moni kyllä päivystää paljon varuskuntasairaalassa - oletettavasti tylsää hommaa.- Lääkintä-au 2/01
Allekirjoittanut juuri valmistumassa lääketieteellisestä ja asiaa mietittyäni voin todeta, että suoranaisesti minkäänlaista hyötyä en saanut siitä, että olin lääkintä-au. Sinänsä armeija meni leppoisammin kun olin edes vähän mielenkiintoista tekemistä.
- ei hyötyä
Lämin koulutuksesta ei ole mitään hyötyä lääkiksessä, ei sen aikana eikä sen jälkeen. Hyödyllisempää - jos maanpuolustus kiinnostaa - on hankkiutua missä hyvänsä aselajissa RUK:hon. Puolustusvoimat on sikäli vanhoillinen putiikki, että jos ruk on kerran jäänyt käymättä, saattaa tietyt hommat - ainakin sotilasarvon kera - jäädä saamatta. Lääkäri tietenkin otetaan aina hommiin lääkäriksi oli tilanne mikä hyvänsä, mutta jos joskus aikoo olla missään tekemisissä esmes. sotilaslääketieteen keskuksen, rauhanturvaamisen, tms. kanssa, on upseeriarvolla kumma merkitys skappareiden silmissä, aselajista riippumatta.
Eli: lämin "arvosta" ei tule koskaan olemaan mitään hyötyä, upseeriarvosta saattaa joskus olla jotain nimellistä hyötyä. Edelleen vielä joidenkin klinikoiden vanhat parrat myös arvostavat reserviupseerin arvoa alaisillaan... - pilu
ei hyötyä kirjoitti:
Lämin koulutuksesta ei ole mitään hyötyä lääkiksessä, ei sen aikana eikä sen jälkeen. Hyödyllisempää - jos maanpuolustus kiinnostaa - on hankkiutua missä hyvänsä aselajissa RUK:hon. Puolustusvoimat on sikäli vanhoillinen putiikki, että jos ruk on kerran jäänyt käymättä, saattaa tietyt hommat - ainakin sotilasarvon kera - jäädä saamatta. Lääkäri tietenkin otetaan aina hommiin lääkäriksi oli tilanne mikä hyvänsä, mutta jos joskus aikoo olla missään tekemisissä esmes. sotilaslääketieteen keskuksen, rauhanturvaamisen, tms. kanssa, on upseeriarvolla kumma merkitys skappareiden silmissä, aselajista riippumatta.
Eli: lämin "arvosta" ei tule koskaan olemaan mitään hyötyä, upseeriarvosta saattaa joskus olla jotain nimellistä hyötyä. Edelleen vielä joidenkin klinikoiden vanhat parrat myös arvostavat reserviupseerin arvoa alaisillaan...Rauhanturvaajaksi on helpompi päästä aliupseerina kuin upseerina. Ei mulla muuta. T: Henkilö joka tietää asiasta enemmän kuin sinä. PS. muuten ihan asiallinen viesti, vaikka 5 vuotta vanha onkin.
- lääkintämies II/98
Itse olin armeijassa lääkintämiehenä ja opiskelin vasta sen jälkeen lääkiksessä.
Aika vähäiseksi se lääkintämiehenä olon hyöty jäi. 1 opintoviikon arvoisen ensiapukurssin sain hyvitettyä. Muutamiin hyviin tyyppeihin tutustuin lääkintämies kurssilla. - 132fwre
Kannattaa asevelvollisuuden kanssa tehdä sitä mikä kiinnostaa. Lääkärileikkejä onkin sitten loppuelämä. Varsinaisesti ei ole hyötyä. Suurin hyöty on että asevelvollisuus on suoritettu eikä tarvitse miettiä sitä lääkiksen jälkeen enään
- lääkintämies tj4
ei oo hyötyy.. muutaku osaa perus ensiavun yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019