Blade Runner - Final Cut

No niin, tuli sitten hankittua, ja katsottua tämä viimeisin ohjaajan "näkemys" elokuvastaan.

Ja mitä jäi käteen? - Ikävä rahastuksen maku!

Eroavaisuudet Director's Cut -versioon ovat niin olemattomat, että voi vain hämmästellä sitä häpyä jolla elokuvaa on markkinoitu faneille uutena versiona, eikä vain kosmeettisena päivityksenä.

Olisi mukava kuulla ohjaajan versio siitä miten tämä poikkeaa idealtaan aiemmasta, sillä itse en sitä oikein oivaltanut.
Oikeastaan ainoa eroavaisuus jota voi pitää edes jonkinmoisena elokuvan sisältöön vaikuttavana muutoksena oli, hitto soikoon, yhden sanan muuttaminen.
Kun tässä aiemmassa ohjaajan versiossa Roy Batty kutsui Tyrelliä kusipääksi, niin uudessa versiossa hän nimittää tätä isäkseen.
"I Want More Life, fucker/father."

15 euroa on 15 euroa liikaa tästä - olisivat paskat laittaneet ilmaislevitykseen, no, onneksi useimmat tajusivat varmastikin ostaa boksin, joka kaikkine versioine ja ektroineen oli ihan hintansa väärtti.

Ps. Ohjaajan remakea odotellessa??

7

1409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjaaja...

      Kyllä tyhmiltä pitää ottaa rahat pois.

    • eiköhän

      se karvalakkiversio ollut tarkoitettu nimenomaan niille, joilla ei leffasta tallennetta vielä ole tai eivät ole koko leffaa nähneet (eikä sen enempää kiinnostakaan).

      Boxi haastatteluineen ym. on kevyesti hintansa väärtti "asianharrastajalle".

    • muuta kuin

      erikoisefektit ovat uudessa versiossa jotenkin tietokonemaisia: valojen reunoilla keinotekoiset säde-efektit ja kuva jotenkin sumeampi uusimpien tietokonepelien tapaan (bloomia tai jotain).

      Näiden lisäksi myös uusittu sinivihreä väripaletti tekee yksityiskohtien hahmottamisen hieman vaikeammaksi.

      Tässä vertailua versioiden välillä:
      http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews24/bladerunner.htm

    • Blade Runner exspertti

      Aika lailla vitusti eroa. Siis johonkin versioon. Tässä alkaa jo polla seota, kun vertailee. Muutenkin tämä Final Cut olisi pitänyt alunperin olla se yli vuosikymmenen takainen Director's Cut, joka tunnetusti lopulta ryssittiin.

      Kaikissa versioissa näkyy vikoja, joten paras versio olisi se jonka minä leikkaisin mikäli pääsisin pukille!

      • Radikaalimmat erot eri versoiden kesken on teatterilevitykseen päässeen alkuperäisversion kertojen ääni ja onnellinen "punpulivanadiumloppu"

        Final, ei poikkea kuin mitättömäntuntuisissa eroavaisuuksissa DC:stä.
        "parempi tekstuuri, filmin puhtaus, valon käyttö, vähän poikkevampi leikkaus, pikkasen raaempi, ja eniten joska pisti silmään oli Roy Battyn kuollessaan vapauttama kyyhky joka DC:ssä lensi korkeuksiin sinistä taivasta kohti, Finaalissa taasen lintu lentää keskellä 2019-luvun kolkkoa arkkitehtuuria - liekö Ridley käynyt aikaa myöten pessimistisemmäksi, vai saivatko nörtit vapaat kädet muokata futuristista maailmaa mielensä mukaan.
        Mitään uutta Final Cut ei elokuvaan tuonut, joka muuttaisi asetelmia alkuperäisestä DC:stä.

        Ps.Paras versio on edelleen DC-92.


      • jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Radikaalimmat erot eri versoiden kesken on teatterilevitykseen päässeen alkuperäisversion kertojen ääni ja onnellinen "punpulivanadiumloppu"

        Final, ei poikkea kuin mitättömäntuntuisissa eroavaisuuksissa DC:stä.
        "parempi tekstuuri, filmin puhtaus, valon käyttö, vähän poikkevampi leikkaus, pikkasen raaempi, ja eniten joska pisti silmään oli Roy Battyn kuollessaan vapauttama kyyhky joka DC:ssä lensi korkeuksiin sinistä taivasta kohti, Finaalissa taasen lintu lentää keskellä 2019-luvun kolkkoa arkkitehtuuria - liekö Ridley käynyt aikaa myöten pessimistisemmäksi, vai saivatko nörtit vapaat kädet muokata futuristista maailmaa mielensä mukaan.
        Mitään uutta Final Cut ei elokuvaan tuonut, joka muuttaisi asetelmia alkuperäisestä DC:stä.

        Ps.Paras versio on edelleen DC-92.

        No, korjataan/lisätään vähän.

        Mitättömiltä monesta vaikuttaviin valokuviin oli keskitytty muutaman sekunninajan pidempään, sillä muistothan olivat elokuvan eräitä tärkeimpiä elementejä.


      • Mitä se on?
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        No, korjataan/lisätään vähän.

        Mitättömiltä monesta vaikuttaviin valokuviin oli keskitytty muutaman sekunninajan pidempään, sillä muistothan olivat elokuvan eräitä tärkeimpiä elementejä.

        Meillä käytetään pumpulia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe