Uudet Lithium akut trimmereihin?

aloitteleva puutarhuri

Eli onko kellään tietoa näisä uusista Lithium akuista kun niitä niin paljon kehutaan.

Latausaika on ilmeisesti paljon lyhyempi tavalliseen akkuun verrattuna mutta KUINKA PITKÄ KÄYTTÖAIKA/toimintaaika siinä on?

Osaatteko sanoa yhtään?

Ja tiedättekö jotain halpaa ja hyvää trimmeriä?

14

11507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suzzy*

      Ostin K-raudasta Bosch ART 26LI -trimmerin hintaan 149e.

      Ensilataus kesti muutaman tunnin (akku toimitettu tehtaalta osittain ladattuna). Täysin tyhjän akun lataus kestää 180 min. Lithiumioni-akkua voidaan ladata milloin vain, lyhentämättä akun elinikää. Myöskään latauksen keskeytys ei vaurioita akkua. Tämä on mielestäni tärkeä ominaisuus verrattuna "normi-akkuihin". Tosin uuden LI-akun hankinta on sitten taas kalliimpaa.

      Akun käyttöajasta valmistaja ei anna tarkkaa aikaa siitä syystä, kun käyttöaika riippuu työolosuhteista. Manuaalissa mainitaan, että kevyissä olosuhteissa trimmaa 1000m, puoliraskaissa olosuhteissa 440m ja raskaissa olosuhteissa 75m (mitä tämä sitten tarkoittaneekaan). Mainittakoon vielä se, että trimmeri pystyy tehokkaasti laikkaamaan jopa 15cm korkeaa ruohoa (tämä on ilm. raskas olosuhde).

      Halpaa ja hyvää rimmeriä ei varmasti olekaan. Mutta K-raudasta löytyy eri hintaluokkaisia trimmereitä. Normaalilla eli vanhanaikaisella akulla toimivia trimmereitä saa jopa 24e ylöspäin. Mutta LI-akulla toimivat ovat sitten jo kaliimpia.

      • trimmaaja

        Onko trimmerisi toiminut hyvin. Olisi tarkoitus huomenna menna ostamaan sellainen. Olen kyllästynyt polttomoottorivehkeen vikoihin ja käynnistysvaikeuksiin. Oliko siinä paketissa mukana vara-akku. Vai joutuuko sellaisen ostamaan erikseen. Voiko silla leikata sitten tunnin yhtä soittoa jos on kaksi akkua.Ja mikä mahtaa olla vara-akun hinta, onko tietoa.


      • suzy*
        trimmaaja kirjoitti:

        Onko trimmerisi toiminut hyvin. Olisi tarkoitus huomenna menna ostamaan sellainen. Olen kyllästynyt polttomoottorivehkeen vikoihin ja käynnistysvaikeuksiin. Oliko siinä paketissa mukana vara-akku. Vai joutuuko sellaisen ostamaan erikseen. Voiko silla leikata sitten tunnin yhtä soittoa jos on kaksi akkua.Ja mikä mahtaa olla vara-akun hinta, onko tietoa.

        Trimmeri on toiminut oikein hyvin, teriä kyllä kuluu jonkinverran joten niitä kannattaa ostaa samalla lisää.

        Vara-akkua ei noihin LI-trimmereihin kuulu, mutta jos ostat vanhanmallisella akulla toimivan, niin niissä on vara-akku mukana. Eli LI-timmereihin joutuu ostamaan vara-akun mikäli sellaisen tarvitsee ja käsittääkseni ne on aika hintavia.

        Ajallisesti en osaa sanoa kauan täydellä akulla trimmaa, riippuu niin paljon ruohon pituudesta..puoli tuntia nyt ainakin trimmailee..


      • huuhuilee mä
        suzy* kirjoitti:

        Trimmeri on toiminut oikein hyvin, teriä kyllä kuluu jonkinverran joten niitä kannattaa ostaa samalla lisää.

        Vara-akkua ei noihin LI-trimmereihin kuulu, mutta jos ostat vanhanmallisella akulla toimivan, niin niissä on vara-akku mukana. Eli LI-timmereihin joutuu ostamaan vara-akun mikäli sellaisen tarvitsee ja käsittääkseni ne on aika hintavia.

        Ajallisesti en osaa sanoa kauan täydellä akulla trimmaa, riippuu niin paljon ruohon pituudesta..puoli tuntia nyt ainakin trimmailee..

        Kuinka iso tonttisi on?
        Minulla on sähkökäyttöinen Boschin trimmeri ja voin pöristellä sillä niin kauan kuin jaksan.
        Mulla on käytössä 1 kpl 20 m:n jatkojohto, talossa on ulkopistorasia kummassakin päässä ja ulottuvuutta riittää joka kolkkaan. Kaapelikelankin voisi hankkia niin voisin trimmata takapihaltakin, jossa tosin ei ole nyt mitään trimmattavaa.
        Sähkövehje on edullisempi (n. 30 €) kuin akkuvehje eikä tarvi odotella latauksia.


      • trimmaaja
        huuhuilee mä kirjoitti:

        Kuinka iso tonttisi on?
        Minulla on sähkökäyttöinen Boschin trimmeri ja voin pöristellä sillä niin kauan kuin jaksan.
        Mulla on käytössä 1 kpl 20 m:n jatkojohto, talossa on ulkopistorasia kummassakin päässä ja ulottuvuutta riittää joka kolkkaan. Kaapelikelankin voisi hankkia niin voisin trimmata takapihaltakin, jossa tosin ei ole nyt mitään trimmattavaa.
        Sähkövehje on edullisempi (n. 30 €) kuin akkuvehje eikä tarvi odotella latauksia.

        Ostin sellaisen Bosch-trimmerin. K-raudasta oli loppu mutta rautanetistä sain sen 14 v akulla. Ovat kuulemma vähän joka paikasta loppu kun jonkinlainen hysteria on vallannut kaikki Suomen trimmaajat.
        Hyvin pelää tämä värkki ja olen tyytyväinen siihen. On sopiva nimenomaan kukkien keskellä trimmaamiseen koska minulla on sitten polttomoottorivehje isompien alueitten käsittelyyn. Ainoa huono puoli tulee olemaan se kun tarvitsee uuden akun niin ne ovat sikakalliita.


      • jouksa
        trimmaaja kirjoitti:

        Ostin sellaisen Bosch-trimmerin. K-raudasta oli loppu mutta rautanetistä sain sen 14 v akulla. Ovat kuulemma vähän joka paikasta loppu kun jonkinlainen hysteria on vallannut kaikki Suomen trimmaajat.
        Hyvin pelää tämä värkki ja olen tyytyväinen siihen. On sopiva nimenomaan kukkien keskellä trimmaamiseen koska minulla on sitten polttomoottorivehje isompien alueitten käsittelyyn. Ainoa huono puoli tulee olemaan se kun tarvitsee uuden akun niin ne ovat sikakalliita.

        paljonhan on se sikakallis akku?


      • olevan Bauhausissa
        jouksa kirjoitti:

        paljonhan on se sikakallis akku?

        14,4v 79e ja 18v 89e. Nimenomaan litium akut Boschiin!


      • trimmaamaan
        trimmaaja kirjoitti:

        Ostin sellaisen Bosch-trimmerin. K-raudasta oli loppu mutta rautanetistä sain sen 14 v akulla. Ovat kuulemma vähän joka paikasta loppu kun jonkinlainen hysteria on vallannut kaikki Suomen trimmaajat.
        Hyvin pelää tämä värkki ja olen tyytyväinen siihen. On sopiva nimenomaan kukkien keskellä trimmaamiseen koska minulla on sitten polttomoottorivehje isompien alueitten käsittelyyn. Ainoa huono puoli tulee olemaan se kun tarvitsee uuden akun niin ne ovat sikakalliita.

        Miten sait käyntiin laitteen? Mulla ei vaan käynnisty vaikka painan kumpaakin nappia.


      • trimmaamaan
        trimmaamaan kirjoitti:

        Miten sait käyntiin laitteen? Mulla ei vaan käynnisty vaikka painan kumpaakin nappia.

        Sain toimimaan. Leikkurin suoja ei ollut tarpeeksi syvälle painettu.


    • Boschtrimmeri

      Ostin syksylläBosch Art 36 Vli trimmerin. Siinä on yksi 36V 2,6Ah akku. Sillä pystyy ajamaan ruohikkoa noin 20min. Minulla on vanha porakone, jossa on samat akut, joten on helppo vaihtaa akkuja.
      Boschin omat siimat on lyhyissä keloissa ja turhan kalliita. Ostin nyt kevääksi Oregonin siimaa kokeeksi.
      Olen kaikenkaikkiaan tyytyväinen.

      • 5544544

        Siiman paksuudella on paljon merkitystä , Tuota akkua saa esim 36V ja 4,0ah kokoisena ,tuollaisella tuoreella akulla alkaa olla jo trimmerin käytettävyys kohdallaan ainakin tehon ja käyttöajan suhteen.


    • taaskoHöynäytettiin

      Onkoha tässä jotakin mätää? Minulla on tuo Bosch 23 LI akkutrimmeri joka käyttää akkunsa tyhjiin n. 20 minuutissa. No, lisäakku vastaavaan on todellakin n. 80e. Ajattelin lyödä parit kärpäset kerralla ja ostin akkuporakoneen jossa myös tuo vanhempi 14,4 volttia mutta 2 kpl akkuja - niissä 1,3Ah:n sijaan 1,5Ah, jolloinka säästöä tuli kolmekymppiä ja porakone kaupan päälle. No, porakone näyttää toimivan hyvin trimmerin akulla, mutta trimmeri ei inahdakaan porakoneen akuilla. Maailmalla väitetään että näin tämän pitäisi toimia, mutta tietääkö kukaan että onkohan noissa trimmereissä joku varosysteemi että tehokkaammalla akulla (ai huikee tehonnousu) ei sitten toimikaan? Vai onko toi mun trimmeri (3600H78K01) vain vanha lousku ?

    • Boschtrimmeri

      Itse huomasin että porakoneen ja trimmerin 36v akuissa on hitusen eroa(mistä syystä, en tiedä) ja porakoneen akku pitää työntää ihan pohjaan. Eli varmista että akku on trimmerissä varmasti paikallaan.

    • Anonyymi

      Noin viisi vuotta kesti Boschin akut ja molemmat sykähti yhtä aikaa eli ei tänä keväänä ottaneet latausta. Kai niissä on joku komponentti joka on säädetty hajoamaan tiettynä aikana. Akut valmistettu 2017 ja kone ostettu 18.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe