alhainen paine, apua

zombie26v165/50

Voiko olla vaarallista jos verenpaine laskee liian alas? Mulla on muutenkin alhainen paine 95/60, mutta esim. alkoholia juotuani tuntuu että paine laskee hirveesti.. tulee tunne että sydän lyö niin hitaasti että melkeen pysähtyy! Hengityskin tulee hitaaksi. Onko syytä huoleen? Lääkärit ym. aina hokevat että alhainen verenpaine on hyvä juttu, mut jotain rajaa..? Jos paine laskee esim. alle 90 niin voiko olla hengen lähtö lähellä? tai aivot jäävät ilman happea?

5

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alhaisissa...

      Mulla kyllä alhaisissa paineissa pulssi yleensä kiihtyy, ei hidastu.

      Mä olen vähän sitä mieltä, että ilman mittauksia ei noita alhaisia paineita voi tuolla perusteella sanoa edes olevan. Mittaahan alkonkin lalaisena, vai onko kyse niin reilusta alkosta, ettei moinen onnistu. Soilloin voisi kyse olla kyllä jo alkonkin viakutuksesta.

      Ja itselläni nuo alhaiset ovat alle 90/45 lukemia. Tällöin kyllä jo huimaakin niin, ettei pystyssä menaa pysyä ja kaikkia äkkinäisiä liikeitä, esim. ylösnousuja on pallko välttää.

      Mulla alhaisimmat paineet (onneksi vain kohtuullisen kyhytaikaisesti kerrallaan) ovat olleet luokkaa 80/40 ja tässä vielä olen...

      • Zombie....

        Mutta siis onko se alhainen paine ny sit vaarallinen vai ei? Onkop siinä jotain riskejä?


      • vaikea sanoa
        Zombie.... kirjoitti:

        Mutta siis onko se alhainen paine ny sit vaarallinen vai ei? Onkop siinä jotain riskejä?

        kun ei lääkäri ole, soita ja kysy, koska alhainen verenpainen voi johtua niin monesta eri asiasta. Jos paineesi on kutakuinkin aina tuollainen, eikä siitä ole haittaa (ei siis huimaa häiritsevästi) ja koet olevasi muuten kunnossa, niin tuo ei ole paha vaan ihan hyvä. Usein nuorilla ja hyväkuntoisilla paineet ovat normaalia alhaisemmat ja syke hitaampi, joskus se voi olla myös sairauden merkki, etenkin jos olo on huono, heikko ja pyörryttää koko ajan.

        Mun tädilläni on verenpaineet aina tota luokkaa ja koska se ei häiritse häntä mitenkään, lääkäri sanoi että kaikki on ok ja ihan hyvä. Mullakin on aiak matalat, vaihtelee 98-115/60-75 ja kerran minulla laski yllättäen 73/38, mikä ei ollut hyvä juttu, en pysynyt edes istualteni pystyssä, hikoiolutti oksetti, pulssi laski 52.. olin onneksi sairaalassa ja tilanne korjaantui antamalla jotain liuosta suoraan suoneen. Ilman hoitoa ties mitä olisi sattunut kun niin nopeasti romahtivat. Syytä ei ikinä löydetty, aliravitsemus saattoi olla osa syynä ja kova stressi..


      • ongelma---
        Zombie.... kirjoitti:

        Mutta siis onko se alhainen paine ny sit vaarallinen vai ei? Onkop siinä jotain riskejä?

        Suurin ongelma alhaisissa verenpaineissa on, että makuulta noustessa huimaa ja sen takia voi kaatua ja loukata itsensä eli olisi suotavaa istua hetken ennen seisomaan nousua.

        Jos tunnet rannepulssisi, niin silloin paineet ovat riittävät sinulle kierrättämään verta joka paikkaan.


    • ohomohom

      Itselläni oli 77/55 ja "höntti" olo. Pulssi yl.kompensoi matalan paineen nousemalla.
      80-luvulla työskentelin Meikussa ja olin ns."omassa hoidossa"? Piti mennä TTA:lle prot. pissassa,josta "pojankloppi" sanoi "siul on halpa henkivakuutus"! Sitten kun alko Stressi ja Tuleskivut kovat RR nousi huimasti. Ei auttanut lepo! Lääkitys nyt jota nostetaan...ja mukana reumaa joka aih. kaikkea siltä väliltä. Nyt sitten odotetaan SITÄ SUURTA HENKIVKUUTUKSEN tulosta..ja mietitään "onko aina oikea dg"?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe