mistä järkihint. peräkärry?

tavallinenkansalainen1

onko tietoa mistä saisi järkevän hintaisen uuden peräkärryn?

alkaa terve järki lyömään releitä pois päältä kun katsoo nuita muuli, farmi, aasi,ym. yli tonnin kärryjä.
täss oli joku vuosi sitten vielä jokunen merkki kun myi 600 euroon 3x1,25 lavakoon kärryjä, toinen liike lähellä tamperetta muun muassa.

vai rehottaako eurosiirtymä ja ahneus jo joka firmassa eli onko se ruvettava itse hitsaamaan kärryä?

35

16904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pörssistä

      Keltasen lehden kärrypalsta väärällään alta tonnin uusia kärrejä, mm. Teho ja JT trailer, ja samanhintasia käytettyjä. kannattaa vilkasta.

      • teho ainakin

        on lähellä tamperetta ja tuet varmasti kotimaista työtä jos sieltä ostat.


      • itellä te-ho
        teho ainakin kirjoitti:

        on lähellä tamperetta ja tuet varmasti kotimaista työtä jos sieltä ostat.

        Tehon kärry on kaikenlisäksi hyvä.


      • Lakeuden mies
        itellä te-ho kirjoitti:

        Tehon kärry on kaikenlisäksi hyvä.

        Kyllä sinullakin joskus kauppa käy......


      • tavallinenkansalainen1
        teho ainakin kirjoitti:

        on lähellä tamperetta ja tuet varmasti kotimaista työtä jos sieltä ostat.

        olen yrittänyt muistella sitä merkkiä, mutta te-ho se olikin. kiitos!


    • trailer

      katso www.tekno-kouru.fi

    • 2068

      Sinullahan on jo nimi tiedossa.
      Merkki on AASI.
      Mutta rekiteröi nopeasti tämä nimi.
      Harva on näin välkky.
      Ja joku perävaunn valmistaja joka viitsii vastata
      tähän kysymykseen viedään kyllä kun muulia narussa.
      Mutta muista tarkistaa omat releet ennenkun alat hommiin.

      • on tuo

        oikeinkirjoitus taas neropatilla hallussa.


      • ...sinunkaan kohdallasi...
        on tuo kirjoitti:

        oikeinkirjoitus taas neropatilla hallussa.

        ...oikein kirjoittamisen jalo taito.


    • rauhassa vaan

      ala hitsailemaan itse. Minäkin olen tarkka, mitä rahalla saa. Mutta pieni halpa peräkärry on mielestäni edelleen halpa tuote, mistä en kitise. Tekee mieli kitistä esim. jarrullisista venetrailereista. Niissä alkaa hinta nousta pilviin.

    • tavallinenkansalainen1

      juu kyllä tämä on mennyt ihan hulluksi muilla merkeillä, kun peruskärrystä pyydetään 990 euroa ja siitä ylöspäin.
      ei peruskärry ole kovin kummonen valmistaa, etenkin jos sitä tehdään suurtuotantona.

      teho n kärryn hinnat jotka oli jossain 600 korvilla, on sitä realismia mitä pelti ja tuntityö tässä maassa maksaa. muilla merkeillä lyödään härskisti satojen eurojen katteet päälle ja jäädään kyttäämään kuinka moni kansalainen osaa (tai viitsii opetella) hitsaamaan. härskiä kuluttajien pilkkana pitämistä, jota ei saisi tukea ostamalla ainuttakaan ylihintaista kärryä.

      käytettyä kärryähän ei kannata ostaa, sen kaikki varmaan jo on ymmärtäny. nettiautossa myydään 300-500 eurolla vuosimallin 1975-1985 kärryjä ja osa jopa itsetehtyjä jostain kolaroidusta asuntovaunun rungosta!

      • rako?

        Suomi on vapaa maa. Jos tuntuu siltä, että kärryjen valmistus on hyvää bisnestä, niin ei muuta kuin paja pystyyn ja oma tuote markkinoille. Kyllä kauppa varmasti käy, jos myyt vastaavaa tuotetta kuin kilpailijat parikin sataa euroa halvemmalla.

        Mutta jos nyt ihan asiaa puhutaan, niin kyllä Suomessa niin monta valmistajaa, ulkolaisten kärryjen maahantuojaa, sekä akselisto ja osakauppiasta on, että ei alalta ainakaan kilpailua puutu. Tästä voisi päätellä että hinnatkin ovat aikalailla kohdallaan eikä niissä kovin paljoa voi ilmaa olla.


      • Ja rahaa takomaan

        Kuten itse toteat viestisi lopussa niin noita itse tehtyjä kannattaa karttaa!

        Mutta Sinä kun olet ammattimies, niin firma pystyyn ja rahaa takomaan vaan. Senhän täytyy olla älyttömän helppoa jos kärryt ovat noin ylihintaisia kuin väitetään.

        Osaan minäkin hitsata, ja tein satoja kärryjä, ja sen verran osaan hitsata että tein myös melkoisen määrän kuorma-autojen maansiirtolavoja. Jostain kumman syystä edessä oli konkurssi, vaikka tuotteitani pidettiin kalliina..., kumma juttu.

        Parempaa tuuria Sinulle. Laita huijarit kuriin. Kyllä kansa tietää!


      • 2068

        Onko 1000,- Siis tuhat EUROA.
        Mielestäsi paljon. Silloinhan se on vielä halpa.
        Jos perävaunusta puhutaan.
        Kottikärryja saa kyllä halvemmalla.
        Taidat olla oikein tarinan isä,vai kuinka se nyt meni.


      • tavallinenkansalainen1001
        2068 kirjoitti:

        Onko 1000,- Siis tuhat EUROA.
        Mielestäsi paljon. Silloinhan se on vielä halpa.
        Jos perävaunusta puhutaan.
        Kottikärryja saa kyllä halvemmalla.
        Taidat olla oikein tarinan isä,vai kuinka se nyt meni.

        ja penninkin yli sen on jo huijarien elättelyä, niin kauan kun sillä rahalla joku muu yritys kuten mm. te-ho, my sitä.

        revi siitä tikkuja päähän, yli tonnin katteita maksava ystäväiseni siellä. haluankin kiittää kaltaisiasi oikeastaan siitä, että ylläpidätte valtion hallintoa maksamalla ylihintaa itse, koska samalla maksatte huijarin pidättämää alv veroakin kaksinkertaisesti niihin meistä jotka ostaa kärryn alle 700 lla kun sinä ja kaltaisesti taas hyvää hyvyyttänne erityisesti haluatte kylvää rahojanne yihinnoittelijoiden kärryihin.

        kiitos vielä kerran :) *nousee sohvalta ja kumartaa*

        alla löytämäni liikkeen linkki sinne josta saa ilman hyväntekeväisyyttä kärryn asialliseen hintaan.

        http://www.saunalahti.fi/~teho321/


      • kansalainen 1001
        Ja rahaa takomaan kirjoitti:

        Kuten itse toteat viestisi lopussa niin noita itse tehtyjä kannattaa karttaa!

        Mutta Sinä kun olet ammattimies, niin firma pystyyn ja rahaa takomaan vaan. Senhän täytyy olla älyttömän helppoa jos kärryt ovat noin ylihintaisia kuin väitetään.

        Osaan minäkin hitsata, ja tein satoja kärryjä, ja sen verran osaan hitsata että tein myös melkoisen määrän kuorma-autojen maansiirtolavoja. Jostain kumman syystä edessä oli konkurssi, vaikka tuotteitani pidettiin kalliina..., kumma juttu.

        Parempaa tuuria Sinulle. Laita huijarit kuriin. Kyllä kansa tietää!

        viittasin 70-luvulla rekisteröityihin amatöörien tekeleisiin. itse osaan hitsata hyvin ja eletään vuotta 2008, jos et ole huomannut kalentereita vaihtaa kekkosen ajoista....

        firman voisin pystyyn pistääkin, mutta on muita kiireitä, ja enää ei tarvitse, koska linkki järkihintaisiin kärrymyyjään löytyi, kiitos erään vastaajan täällä.

        se siitä siis.


      • Myrkkyä, myrkkyä
        tavallinenkansalainen1001 kirjoitti:

        ja penninkin yli sen on jo huijarien elättelyä, niin kauan kun sillä rahalla joku muu yritys kuten mm. te-ho, my sitä.

        revi siitä tikkuja päähän, yli tonnin katteita maksava ystäväiseni siellä. haluankin kiittää kaltaisiasi oikeastaan siitä, että ylläpidätte valtion hallintoa maksamalla ylihintaa itse, koska samalla maksatte huijarin pidättämää alv veroakin kaksinkertaisesti niihin meistä jotka ostaa kärryn alle 700 lla kun sinä ja kaltaisesti taas hyvää hyvyyttänne erityisesti haluatte kylvää rahojanne yihinnoittelijoiden kärryihin.

        kiitos vielä kerran :) *nousee sohvalta ja kumartaa*

        alla löytämäni liikkeen linkki sinne josta saa ilman hyväntekeväisyyttä kärryn asialliseen hintaan.

        http://www.saunalahti.fi/~teho321/

        Jaa, että semmosen kumijouspompottimen ostit? Kärrin jossa ei ole runkoa? Jonka ainoa kantava rakenne on helevetin kauheen paksu pohjavaneeri?
        Ei siinä paljon hitsaustaitoo tartte kun pulttaa akselin siihen vaneeriin kiinni.

        Oot tosi amatööri näissä kärriasioissa näköjääs. Et ole usein palstalla vieraillut, kunnes tiedä perussääntöjä:
        Pitää olla oikea rautarunko.
        Pitää olla lehtijouset
        Laidat ei saa olla kantavaa rakennetta
        Iskarit ilman muuta
        Mieluummin teli

        Mutta että kumijousikärrin ostit? Yksiaksilaisen? Hehheh...., hehhehheeee

        On muuten hyviä nuo Te-Ho kärryt jos vakavasti puhutaan.


      • Lopeta mölinäsi
        tavallinenkansalainen1001 kirjoitti:

        ja penninkin yli sen on jo huijarien elättelyä, niin kauan kun sillä rahalla joku muu yritys kuten mm. te-ho, my sitä.

        revi siitä tikkuja päähän, yli tonnin katteita maksava ystäväiseni siellä. haluankin kiittää kaltaisiasi oikeastaan siitä, että ylläpidätte valtion hallintoa maksamalla ylihintaa itse, koska samalla maksatte huijarin pidättämää alv veroakin kaksinkertaisesti niihin meistä jotka ostaa kärryn alle 700 lla kun sinä ja kaltaisesti taas hyvää hyvyyttänne erityisesti haluatte kylvää rahojanne yihinnoittelijoiden kärryihin.

        kiitos vielä kerran :) *nousee sohvalta ja kumartaa*

        alla löytämäni liikkeen linkki sinne josta saa ilman hyväntekeväisyyttä kärryn asialliseen hintaan.

        http://www.saunalahti.fi/~teho321/

        Ihan hyvä juttu. Kaikkihan Te-Ho kärryt tuntevat. Selvästi huomaa että olet aika pihalla kuvioista kun tuollaisen vanhan firman vasta nyt löysit.

        Lopeta kuitenkin typerä möykkäsi ja mölinäsi ryöstöstä ja riistosta. Katsos pappa, halvin maasturi maksaa 14.000 euroa ja kalleimmat siinä 140.000 euroa enemmän. Siinä ei sinun hitsaustaidoillasi ole mitään virkaa. On kyse pelkästään erilaisista tuotteista erilaisiin tarkoituksiin erilaisille käyttäjille.

        Aivan sama pätee perävaunuihin. Moderni tyylikäs ja todella käyttökelpoinen lavettimallin jarruton perävaunu maksaa siinä 1500 euroa, tai vähän enemmänkin. Olen käynyt katsomassa, ja on taatusti hintansa väärti sellaiselle joka haluaa lastata trukilla. On muutenkin ihan eri maailmasta kuin Te-Ho. Jokaista osaa ja komponenttia myöten.

        Toisaalta olet maksanut ylihintaa, sillä peruskärryn saa alle 600 euron.

        Jos sinulla ei olisi rajoitinta ja raivoturboa aivoissasi niin ymmärtäisit että perävaunuja on moneen lähtöön, ja hinta sen mukaan. Asiakkailla elikkä meillä käyttäjillä on mahdollisuus valita omamme käyttötarkoituksen ja tarpeen mukaan, mutta on ihan pöljää mölistä hinnoista. Sinusta kun ei kärrin tekijäksi ole.

        Kiljutko sinä kaupan kassalla että ei maito voi olla niin kallista eikä jauheliha? Älä kilju vaan osta lehmä ja kokeile itse.


      • Joka lähtöön tehdään
        Lopeta mölinäsi kirjoitti:

        Ihan hyvä juttu. Kaikkihan Te-Ho kärryt tuntevat. Selvästi huomaa että olet aika pihalla kuvioista kun tuollaisen vanhan firman vasta nyt löysit.

        Lopeta kuitenkin typerä möykkäsi ja mölinäsi ryöstöstä ja riistosta. Katsos pappa, halvin maasturi maksaa 14.000 euroa ja kalleimmat siinä 140.000 euroa enemmän. Siinä ei sinun hitsaustaidoillasi ole mitään virkaa. On kyse pelkästään erilaisista tuotteista erilaisiin tarkoituksiin erilaisille käyttäjille.

        Aivan sama pätee perävaunuihin. Moderni tyylikäs ja todella käyttökelpoinen lavettimallin jarruton perävaunu maksaa siinä 1500 euroa, tai vähän enemmänkin. Olen käynyt katsomassa, ja on taatusti hintansa väärti sellaiselle joka haluaa lastata trukilla. On muutenkin ihan eri maailmasta kuin Te-Ho. Jokaista osaa ja komponenttia myöten.

        Toisaalta olet maksanut ylihintaa, sillä peruskärryn saa alle 600 euron.

        Jos sinulla ei olisi rajoitinta ja raivoturboa aivoissasi niin ymmärtäisit että perävaunuja on moneen lähtöön, ja hinta sen mukaan. Asiakkailla elikkä meillä käyttäjillä on mahdollisuus valita omamme käyttötarkoituksen ja tarpeen mukaan, mutta on ihan pöljää mölistä hinnoista. Sinusta kun ei kärrin tekijäksi ole.

        Kiljutko sinä kaupan kassalla että ei maito voi olla niin kallista eikä jauheliha? Älä kilju vaan osta lehmä ja kokeile itse.

        Juuri noin. Kärryä tehdään joka lähtöön, ja turha niistä hinnoista on kiukutella. Ei kukaan pakota ostamaan!
        Hitsaustaidosta ei kyllä isoa apua ole, sillä kun yhden tekee ja kunnon tarpeista niin kalliimpi siitä tulee kun kaupan kärrystä, jos nyt ihan kaikkia tarpeita ei työpaikalta varasta, mikä on se yleisin tapa tehä halpa kärry.
        Itte kannattaa tehdä vaan jos on joku ihan erityskoko ja erityiskärry, jota ei mistään valmiina saa.
        Isot on hintaheitot noissa ammattikärreissäkin, mutta kun meille hommattiin niin se meille kallein kärri oli kuitenkin halvin, koska se oli paras.
        Valita saa ihka vapaasti, mutta tosiaan turha kiukutella hinnoista. Hintasäännöstely tais jäädä 60-luvulle.


      • kärryilijä-tre
        Myrkkyä, myrkkyä kirjoitti:

        Jaa, että semmosen kumijouspompottimen ostit? Kärrin jossa ei ole runkoa? Jonka ainoa kantava rakenne on helevetin kauheen paksu pohjavaneeri?
        Ei siinä paljon hitsaustaitoo tartte kun pulttaa akselin siihen vaneeriin kiinni.

        Oot tosi amatööri näissä kärriasioissa näköjääs. Et ole usein palstalla vieraillut, kunnes tiedä perussääntöjä:
        Pitää olla oikea rautarunko.
        Pitää olla lehtijouset
        Laidat ei saa olla kantavaa rakennetta
        Iskarit ilman muuta
        Mieluummin teli

        Mutta että kumijousikärrin ostit? Yksiaksilaisen? Hehheh...., hehhehheeee

        On muuten hyviä nuo Te-Ho kärryt jos vakavasti puhutaan.

        tyyppi etsii edullista peruskärryä omaan käyttöön ja rupeatte holisemaan iskuvaimennetuista telivaunuista ja mersun maastureista?!? missä kansakoulussa ette ole oppinut lukemaan? takaisin koulun penkille mars!


      • Opi lukemaan...!!!!
        kärryilijä-tre kirjoitti:

        tyyppi etsii edullista peruskärryä omaan käyttöön ja rupeatte holisemaan iskuvaimennetuista telivaunuista ja mersun maastureista?!? missä kansakoulussa ette ole oppinut lukemaan? takaisin koulun penkille mars!

        Pitkä koulutusjakso Sinulla vielä edessäsi. Sen lisäksi ettet ymmärrä ironiaa, et ymmärrä edes selvää tekstiä. Palaahan nyt tuohon moittimaasi viestiin, ja LUE SE VIIMEINEN LAUSE!

        Sanakirjasta tai wikipediasta voit tutkailla mitä sanat ironia ja sarkasmi.

        Muutenkin kannattaa lukea huolella se teksti mitä kommentoi. En itse havainnut missään sanaakaan Mersun maastureista.

        Minä kyllä ymmärsin kirjoittajan ironian / sarkasmin, ja myös viittauksen siihen että lähes kaikissa maailman tuotteissa on melkoinen hintakirjo. Hyvin usein hinta riippuu tuotteen ominaisuuksista, kuten koosta, varusteista, raaka-aineesta, raaka-aineen määrästä sekä muista vastaavista vaikuttajista.

        Ei hintoja voi asiakas millekään tasolle määrätä. Asiakas vain valitsee itselleen sopivan tuotteen, ja tekee hintavertailun.

        Te-HO on erinomainen perävaunu, olen aina arvostanut sitä. Mutta tällä palstalla, katsos, suuri joukko väestä on sitä mieltä että kärry ei ole kärry ellei siinä ole nuo lehtijouset, iskunvaimentimet, teli ynnä muuta.

        Minä en ole sitä mieltä, eikä ollut tuo koulunpenkille passittamasi kirjoittajakaan, joka ilmiselvästi teki pilaa näistä "pyhistä arvoista".

        Tuo Te-Hon käyttämä vanerirunko on täällä myös moneen kertaa lytätty, vaikka se on ihan hyvä ratkaisu, usein paljon parempi kuin joku muu ratkaisu.

        Joten palaahan koulun penkille, tai aloita muuten vain äidinkielen opiskelu! Ennen kuin edistyt opinnoissasi niin varmistan ettet käsitä minua väärin. Etköhän versaalista saa selvää:

        TE-HO ON ERINOMAINEN PERÄVAUNU HYVIN MONEEN KÄYTTÖÖN, JA EDULLINEN ERITYISESTI TAMPERELAISILLE, KOSKA SIKÄLÄISET VOIVAT OSTAA SEN SUORAAN VALMISTAJALTA.

        Meniköhän viesti ns. jakeluun sinulle, hehheh!


      • psykiatri vantaalta
        Lopeta mölinäsi kirjoitti:

        Ihan hyvä juttu. Kaikkihan Te-Ho kärryt tuntevat. Selvästi huomaa että olet aika pihalla kuvioista kun tuollaisen vanhan firman vasta nyt löysit.

        Lopeta kuitenkin typerä möykkäsi ja mölinäsi ryöstöstä ja riistosta. Katsos pappa, halvin maasturi maksaa 14.000 euroa ja kalleimmat siinä 140.000 euroa enemmän. Siinä ei sinun hitsaustaidoillasi ole mitään virkaa. On kyse pelkästään erilaisista tuotteista erilaisiin tarkoituksiin erilaisille käyttäjille.

        Aivan sama pätee perävaunuihin. Moderni tyylikäs ja todella käyttökelpoinen lavettimallin jarruton perävaunu maksaa siinä 1500 euroa, tai vähän enemmänkin. Olen käynyt katsomassa, ja on taatusti hintansa väärti sellaiselle joka haluaa lastata trukilla. On muutenkin ihan eri maailmasta kuin Te-Ho. Jokaista osaa ja komponenttia myöten.

        Toisaalta olet maksanut ylihintaa, sillä peruskärryn saa alle 600 euron.

        Jos sinulla ei olisi rajoitinta ja raivoturboa aivoissasi niin ymmärtäisit että perävaunuja on moneen lähtöön, ja hinta sen mukaan. Asiakkailla elikkä meillä käyttäjillä on mahdollisuus valita omamme käyttötarkoituksen ja tarpeen mukaan, mutta on ihan pöljää mölistä hinnoista. Sinusta kun ei kärrin tekijäksi ole.

        Kiljutko sinä kaupan kassalla että ei maito voi olla niin kallista eikä jauheliha? Älä kilju vaan osta lehmä ja kokeile itse.

        olen ymmärtävinäni, että olet hankkinut n. 1500 euron peräkärryn hiljattain, ja psyykkinen tasapainosi ei kestä sitä. tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta verenpaineen ja mielentilan kannalta olisi hyvä jos et pyrkisi purkamaan sitä viattomiin kärrylinkin pyytäjiin yleisessä keskustelupalstassa. se ei tuo maksamiasi rahoja takaisin. mielipahan siirtäminen omista typeryyksistä muiden luettavaksi saa sinut vain näyttämään tasapainottomalta rahansa hukanneelta ihmiseltä. kaunista kesää ja yritä nauttia k-raudan 200% katteella myydystä kärrystä täysin rinnoin.


      • Ammattimies alalta
        psykiatri vantaalta kirjoitti:

        olen ymmärtävinäni, että olet hankkinut n. 1500 euron peräkärryn hiljattain, ja psyykkinen tasapainosi ei kestä sitä. tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta verenpaineen ja mielentilan kannalta olisi hyvä jos et pyrkisi purkamaan sitä viattomiin kärrylinkin pyytäjiin yleisessä keskustelupalstassa. se ei tuo maksamiasi rahoja takaisin. mielipahan siirtäminen omista typeryyksistä muiden luettavaksi saa sinut vain näyttämään tasapainottomalta rahansa hukanneelta ihmiseltä. kaunista kesää ja yritä nauttia k-raudan 200% katteella myydystä kärrystä täysin rinnoin.

        Harvoin saa kukaan yhteen viestiin noin paljon virheellistä tietoa ja käsityksiä kuin "Psykiatri Vantaalta"...

        Olen viiden viime vuoden kuluessa hankkinut yritykseemme kolme uutta perävaunua, joiden keskihinta on aika tarkalleen 6000 euroa kpl. Näiden vaunujen kokonaismassat ovat 3000 kg ja 3500 kg. Niillä ei ole mitään tekemistä K-raudan eikä Te-Ho:n markkinoimien kärryjen kanssa.

        Huomautan vielä, jos ei mennyt jakeluun, että tuollaisia ammattikäyttöön tarkoitettuja laatuvaunuja ei K-rauta myy. Eikä Te-Ho.

        Perävaunujamme käytetään ammattimaisesti, joka päivä, täysin kuormin. Oikeassa työssä.

        Yrittäjänä tiedän paremmin kuin "psykiatri" ettei K-rauta myy perävaunuja 200 % katteella. Jos todella uskot sellaiseen niin suosittelen pitkäaikaista terapiaa sinulle.

        Lukutaitoasikin voisit parantaa: kun viittasin laadukkaaseen perävaunuun ja hintaan n. 1500 euroa, mainitsin että kyseessä oli lavettimallin perävaunu. Sellaisia ei Te-Ho valmista. Eikä muuten taida yksikään suomalainen valmistaja jarruttomana valmistaa. Luultavasti vantaalainen psykiatri ei edes tiedä mitä tarkoitetaan lavettimallin vaunulla.

        Olen edelleenkin sitä mieltä ettei asiakas päätä
        eikä määrää tuotteiden hintoja. Asiakas tekee pelkästään valintoja. Edes vantaalainen psykiatri ei voi työssään määrätä lääkkeiden hintoja. Hinnat asettaa lääketehdas. Vielä vähemmän vantaalainen psykiatri voi päättää mikä on oikea hinta perävaunulle.

        Kovin siis meni metsään vantaalaisen psykiatrin diagnoosi. Toivottavasti potilaiden kohdalla osuu edes hiukan lähemmäs?


      • Missäs laskutaito?
        psykiatri vantaalta kirjoitti:

        olen ymmärtävinäni, että olet hankkinut n. 1500 euron peräkärryn hiljattain, ja psyykkinen tasapainosi ei kestä sitä. tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta verenpaineen ja mielentilan kannalta olisi hyvä jos et pyrkisi purkamaan sitä viattomiin kärrylinkin pyytäjiin yleisessä keskustelupalstassa. se ei tuo maksamiasi rahoja takaisin. mielipahan siirtäminen omista typeryyksistä muiden luettavaksi saa sinut vain näyttämään tasapainottomalta rahansa hukanneelta ihmiseltä. kaunista kesää ja yritä nauttia k-raudan 200% katteella myydystä kärrystä täysin rinnoin.

        Oon nähnyt K-Raudan muulia tarjouksissa jotain 790. Mites sinä sen 200 % katteen lasket? Mitäs siis K-Rauta maksaa siitä kärrystä tehtaalle? Paljokos tehtaalle sitten jää katetta?
        Paljonko selvinä euroina K-Rauta tienaa myydystä peruskärrystä? Entä valmistaja?
        Mikä on Teho-kärryn kate? Mikä on sun arvio? Esitä joku luku 0 - 200% väliltä.
        Noihin kun vastaat niin päästään liki sitä mitä kärry maksaa sillon kun kukaan ei saa yhtään katetta. Miten musta tuntuu että sun systeemeillä laskien kärryn omakustannushinta tehtaalla on alle renkaiden hinnan? Tosin mä olen tavallinen hitsari eikä laskutaito niitä parhaita.


      • myyntimies..
        Missäs laskutaito? kirjoitti:

        Oon nähnyt K-Raudan muulia tarjouksissa jotain 790. Mites sinä sen 200 % katteen lasket? Mitäs siis K-Rauta maksaa siitä kärrystä tehtaalle? Paljokos tehtaalle sitten jää katetta?
        Paljonko selvinä euroina K-Rauta tienaa myydystä peruskärrystä? Entä valmistaja?
        Mikä on Teho-kärryn kate? Mikä on sun arvio? Esitä joku luku 0 - 200% väliltä.
        Noihin kun vastaat niin päästään liki sitä mitä kärry maksaa sillon kun kukaan ei saa yhtään katetta. Miten musta tuntuu että sun systeemeillä laskien kärryn omakustannushinta tehtaalla on alle renkaiden hinnan? Tosin mä olen tavallinen hitsari eikä laskutaito niitä parhaita.

        Katteesta yleensä vähiten saa tekijä. Parhaan katteen aina saa välittävä firma, myyjä. Tekijät on kilpailutettu, mutta kauppaketjuja on sen verran vähän, että heillä on mahdollisuus kaksinkertaistaan ostohinta.


      • Ootteko hulluja?
        myyntimies.. kirjoitti:

        Katteesta yleensä vähiten saa tekijä. Parhaan katteen aina saa välittävä firma, myyjä. Tekijät on kilpailutettu, mutta kauppaketjuja on sen verran vähän, että heillä on mahdollisuus kaksinkertaistaan ostohinta.

        Ihan pimeitä väittämiä. Maallikkokin osaa laskea ettei tuo voi pitää paikkaansa.
        Tavallinen jarruton perävaunu on rautakaupassa oheistuote, jossa katetta ei ole nimeksikään. Raha tulee siitä roinasta jota siihen kärryyn lastataan.
        Jos jollekin jotain siitä kärrystä jää niin valmistajalle ja komponenttien myyjälle. Eikä takuulla jää paljoa heillekään.


      • oli parempi ja ostin
        tavallinenkansalainen1001 kirjoitti:

        ja penninkin yli sen on jo huijarien elättelyä, niin kauan kun sillä rahalla joku muu yritys kuten mm. te-ho, my sitä.

        revi siitä tikkuja päähän, yli tonnin katteita maksava ystäväiseni siellä. haluankin kiittää kaltaisiasi oikeastaan siitä, että ylläpidätte valtion hallintoa maksamalla ylihintaa itse, koska samalla maksatte huijarin pidättämää alv veroakin kaksinkertaisesti niihin meistä jotka ostaa kärryn alle 700 lla kun sinä ja kaltaisesti taas hyvää hyvyyttänne erityisesti haluatte kylvää rahojanne yihinnoittelijoiden kärryihin.

        kiitos vielä kerran :) *nousee sohvalta ja kumartaa*

        alla löytämäni liikkeen linkki sinne josta saa ilman hyväntekeväisyyttä kärryn asialliseen hintaan.

        http://www.saunalahti.fi/~teho321/

        Itse ostin JC-Trailer 28L.n, jousitettu kärry, kulkee pomppimatta perässä ja on kippi. Hyvä kärry mielestäni kaikin puolin. Riittävä lavakoko rakennuslevyille, ja mukavasti kantavuutta, ja tietenkin v-aisa. Ja siisti ulkonäöltäänkin. ja alle tonnin.


      • pahasti hukassa
        Missäs laskutaito? kirjoitti:

        Oon nähnyt K-Raudan muulia tarjouksissa jotain 790. Mites sinä sen 200 % katteen lasket? Mitäs siis K-Rauta maksaa siitä kärrystä tehtaalle? Paljokos tehtaalle sitten jää katetta?
        Paljonko selvinä euroina K-Rauta tienaa myydystä peruskärrystä? Entä valmistaja?
        Mikä on Teho-kärryn kate? Mikä on sun arvio? Esitä joku luku 0 - 200% väliltä.
        Noihin kun vastaat niin päästään liki sitä mitä kärry maksaa sillon kun kukaan ei saa yhtään katetta. Miten musta tuntuu että sun systeemeillä laskien kärryn omakustannushinta tehtaalla on alle renkaiden hinnan? Tosin mä olen tavallinen hitsari eikä laskutaito niitä parhaita.

        Jos myyjä myy tuotteen 100 eurolla ja on itse maksanut siitä 50 euroa, on kate 50% eli puolet myyntihinnasta.

        Jos myyjä on saanut tuotteen ILMAISEKSI, ja myy sen millä hinnalla tahansa, on kate aina 100%. Eli koko myyntihinta on myyntikatetta.

        Mutta jos kate on 200% (!!) niin myyjä saa 200 euroa tuotteesta, josta asiakas maksaa 100 euroa... Ei ole yleensä mahdollista! Tämähän edellyttäisi että myyjä on saanut tuotteen ilmaiseksi, ja joku kolmas osapuoli maksaa myyjälle tuotteen myymisestä vielä lisää saman verran kuin asiakas.

        Jossakin päin maailmaa esimerkiksi kännykkäkaupoissa tämä on ollut mahdollista, kun puhelimen myynti on sidoksissa pitkäaikaiseen sopimukseen operaattorin kanssa. Operaattorit ovat joissakin tapauksissa antaneet puhelimen ilmaiseksi jälleenmyyjälle, ja vielä maksaneet hyvitystä jokaisesta myydystä paketista. Mutta tällöin asiakas on sitoutunut pitkäaikaiseen liittymään isolla perusmaksulla.

        Joten jos K-raudan kate vaikkapa 1000 euron kärrystä on 200%, saa kauppa jokaisesta myydystä kärrystä 2000 euroa. Mistähän se toinen tonni oikein tulee :)


      • jaysire
        pahasti hukassa kirjoitti:

        Jos myyjä myy tuotteen 100 eurolla ja on itse maksanut siitä 50 euroa, on kate 50% eli puolet myyntihinnasta.

        Jos myyjä on saanut tuotteen ILMAISEKSI, ja myy sen millä hinnalla tahansa, on kate aina 100%. Eli koko myyntihinta on myyntikatetta.

        Mutta jos kate on 200% (!!) niin myyjä saa 200 euroa tuotteesta, josta asiakas maksaa 100 euroa... Ei ole yleensä mahdollista! Tämähän edellyttäisi että myyjä on saanut tuotteen ilmaiseksi, ja joku kolmas osapuoli maksaa myyjälle tuotteen myymisestä vielä lisää saman verran kuin asiakas.

        Jossakin päin maailmaa esimerkiksi kännykkäkaupoissa tämä on ollut mahdollista, kun puhelimen myynti on sidoksissa pitkäaikaiseen sopimukseen operaattorin kanssa. Operaattorit ovat joissakin tapauksissa antaneet puhelimen ilmaiseksi jälleenmyyjälle, ja vielä maksaneet hyvitystä jokaisesta myydystä paketista. Mutta tällöin asiakas on sitoutunut pitkäaikaiseen liittymään isolla perusmaksulla.

        Joten jos K-raudan kate vaikkapa 1000 euron kärrystä on 200%, saa kauppa jokaisesta myydystä kärrystä 2000 euroa. Mistähän se toinen tonni oikein tulee :)

        Hehe, kyllä tuli vuosien takaa makeat naurut. Kun vielä paasaat tuolla tavalla varmaa tietoasi prosenttilaskuista. Kiitoksia vain kolmenvuoden takaisesta huumorinpläjäyksestäsi.

        Ainiin, 200% kate tarkoittanee että lyödään hankintahinnan päälle vielä hankintahinta kaksinkertaisena. Jos K-rauta hankkii kärrynsä 100 eurolla, niin 200 euron myyntihinta = sadan prosentin kate ja 300 euroa olisi 200%. Vielä esimerkkinä, niin 110 euron myyntihinta tarkoittaisi 10% katetta.

        Mut hyvä yritys.


    • tekno-kouru

      löytyy mitä haetkin.

    • peräkärrynomistaja

      Täältä itse hain kärryni. Hyvä hinta/laatu suhteen omaava. 640euroa rekattuna. V-aisa, kunnon jouset, 15 mm pohjavaneri, koko 150*300.

      http://www.lakeudenterasrakenne.com/

      Remonttiin ja omakotitalon tarpeisiin ollut hyvä kärry. Ei vikoja. Vuoden nyt ollut käytössä.

      • Hitsattu peräkärry

        Älkää hyvät ihmiset menkö ostamaan pulttikärryjä. Pulttikärryt ruostuvat käsiin ja aisa ei kestä painoa. Jouduin jo kolmen vuoden jälkeen hankkimaan kunnon hitsatulla rungolla olevan kärryn jota on oikeasti voi sanoa peräkärryksi. Runko on uppokastamalla sinkitty joten ei kyllä hajoa seuraavaan 30 vuoteen.


      • rahat hukkaan
        Hitsattu peräkärry kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset menkö ostamaan pulttikärryjä. Pulttikärryt ruostuvat käsiin ja aisa ei kestä painoa. Jouduin jo kolmen vuoden jälkeen hankkimaan kunnon hitsatulla rungolla olevan kärryn jota on oikeasti voi sanoa peräkärryksi. Runko on uppokastamalla sinkitty joten ei kyllä hajoa seuraavaan 30 vuoteen.

        Voi olla ettei sinkki pidä sun kärryn runkoa kasassa kovin pitkään.

        Sinkitys kastamalla on nimittäin kilokaupalla niin kallista puuhaa nykypäivänä, ettei niihin runkoihin laiteta grammaakaan ylimääräistä terästä. Ei edes tarvittavaa määrää. Muutama vuosi ja vain sinkki on jäljellä, kaikki muu hajoaa ympäriltä..


      • ihme ja kumma
        rahat hukkaan kirjoitti:

        Voi olla ettei sinkki pidä sun kärryn runkoa kasassa kovin pitkään.

        Sinkitys kastamalla on nimittäin kilokaupalla niin kallista puuhaa nykypäivänä, ettei niihin runkoihin laiteta grammaakaan ylimääräistä terästä. Ei edes tarvittavaa määrää. Muutama vuosi ja vain sinkki on jäljellä, kaikki muu hajoaa ympäriltä..

        Voi olla, mutta takapihoilta löytyy kymmeniä vuosia horsmassa maanneita vanhoja upposinkittyjä Kärppä-vaunuja joista ei runkorakenteista löydy pilkkuakaan ruostetta. Jopa vanteet voivat olla todella huonossa kunnossa, mutta kärryn runko pilkuton.

        Olet ehkä ymmärtänyt väärin termin upposinkitys?


    • Anonyymi

      Lakkapäältä peräkärryt, perävaunut ja ajoneuvotrailerit: www.lakkapaa-com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4223
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3824
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2631
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1615
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe