jää poliittiseen historiaamme suurmiehenä. Tässä hän vertautuu lähinnä Kepun entisen veljespuolueen NKP:n vetäjään Mihail Gorbatchoviin. Me suomalaiset tulemme vielä nöyrästi kiittämään Matti Vanhasta siitä, että hän nosti Suomen lopullisesti metsäläiskansasta sivistysvaltioiden joukkoon.
Kepu on Vanhasen johdolla loikannut pitkän askeleen kohti oikeistoa. Kepu oli vaikea pitää minään porvaripuolueena hallituskauden alussa, mutta Vanhasen uurastus alkaa tässä kohdin tuottaa sittenkin tulosta. Matilla on ollut Kepun kädet mutta Kokoomuksen ääni. Vanhasen Kepu ja Kokoomus ovat siirtyneet kisaamaan samasta äänestäjäkunnasta ja Kepu on näin jättämässä muille puolueille tilaa poliittisessa keskustassa. Tämä on Matilta miehen työ, todellinen uroteko. Näin hän tekee vähitellen tyhjäksi oman puolueensa tarpeellisuuden ihan samaan tapaan kuin Gorba teki tyhjäksi oman puolueensa tarpeellisuuden.
SDP:n uusi puheenjohtaja Jutta Urpilainen on erinomaisesti tiedostanut muuttuneen poliittisen tilanteen julistamalla, että SDP alkaa olla yksin edustamassa poliittista keskustaa. Kepun Jarmo Korhonen on oivaltanut kehityksen kulun jo aikapäivät sitten, mutta Vanhanen tekee kaikkeinsa pyyhkiäkseen Korhosen pois puolueensa johtotehtävistä. Korhonen on vielä paha kanki Vanhasen vision kaskessa. Lyökäämme kädet ristiin ja toivokaamme, että Vanhanen saa savustettua Korhosen pelkäksi kepulaiseksi rivimieheksi.
Matti Vanhanen
12
518
Vastaukset
- oivallusta
Vanhoillisvasemmistolainen änkyrä, Mielipidepankki, julistaa nyt demarit keskustaan kuuluvaksi kun uusi puheenjohtaja niin lausui. MPP siis seuraa yhtä sokeasti Juttaa kuin mitä seurasi Heinäluomaa, omalle ajattelulle ei vieläkään Mieliåpidepankin päässä ole sijaa.
- muuten oikein
Sinipunan ikana Jäänneetnmäki johti keskustan Lipposesta vasemmalta ohi. Vanhanen on palauttanut Keskustan taas keskustaan.
Urpilainen selittää SDP:n olevan seksutsassa, mikä on palkkää harhaa niin kuin SDO:n hukassa oleva politiikkakin.
Nyt SDP yrittää hädissään hämätä kunnallisvaalikansaa nostamalla keulakuvamkseen ioren blondin, joka puhuu robinhood-maista ideologiaa siitä, miten rikkailta otetaan ja köyhille annetaan, että oltaisi tasa-arvoisia ja oikeudenmukaisia.
SDP on todella konservatiivinen populisti tunnepitoisessa mielikuvapolitikoinnissaan ja pettää siinä kaikki kannattajansa, koska jos SDP joskus vielä hallitukseen nousee, ei sekään voi pelkästään tasata tuloja, ellei niitä ensin pystytä kasvattamaan.
- tietämättömin :
Miten tietämätön voidaan valita yhtään mihinkään?
Mr. Chance -ilmiö ei onnistunut :) - Vähän villoja..
...määkii, kuin kuohilas(siis siitoskyvytön ja hedelmätön) pässi köyden nokassa, "me toverit, te toverit" uuden puheenjohtajan innoittamana.
- Uusi-Ukki
tulla", näin laulun sanoin pyydän anteeksi kun tulin pistäytymään, teidän Kepulaisten Iki-Omalle Mattikehu palstallenne. Tuon toisen Oppi-Isäni Jompen lisäksi, tämä avaus vaatii ehdottomasti myöskin minun kannanottoni.
Kuten kaikki me, vielä vähän ymmärrystä omaavat saittilaiset, olemme tulleet tuntemaan Mpp-n erittäin tietopuoliseksi kirjoittajaksi tällä Politiikan koukeroisella saralla.
Tämä mainio, ja myöskin pelkkää Faktaa, sisältänyt avaus, kulminoituu yhteen lyhyeen kappaleeseen ja se kuuluu,>>> Matilla on Kepun kädet, mutta Kokoomuksen ääni.- Totta se on vaariseni..
väittäessään:".....kun tulin pistäytymään, teidän Kepulaisten Iki-Omalle Mattikehu palstallenne."
Yli 90 prosenttia tämän saitin avauksista on lokaamiskampanjaa, joka on suunnattu Vanhasta kohti.Ja UUSI-UKKI on yksi tällainen älyvapaa kusipää SOSSU-TOVERI... - voimat on
Totta se on vaariseni.. kirjoitti:
väittäessään:".....kun tulin pistäytymään, teidän Kepulaisten Iki-Omalle Mattikehu palstallenne."
Yli 90 prosenttia tämän saitin avauksista on lokaamiskampanjaa, joka on suunnattu Vanhasta kohti.Ja UUSI-UKKI on yksi tällainen älyvapaa kusipää SOSSU-TOVERI...valjastettu yhden tavallisen pienen uusi-ukin haukkumiseen.
Yrittäkää mieluummin saada selville mitä sille KepuMaalaisSuomi ry:lle
on tullut luvattua ettei tule lisää yllätyksiä.
- Niin aina
Keskusta jatkaa Matti Vanhasen asiallisella linjalla, mille SDP ja iltapäivämedia eivät mitään mahda. Jopa sosialidemokraattien kannattajien koulutettu enemmistö ymmärtää, että ministereitä voi vaihtaa vain ministerin oma puolue tai sittn eduskunta antamalla epäluottamuslauseensa.
Iltapäivämedia pyrkii erottelemaan minitereitä kovin niinokkaasti. Kataiselle iltapäivälehtien piina tyrkkäsi vetelät housuun, mikä oli sinänsä hyvä asia, koska tilalle saatiin pätevämpi ulkoministeri.
Vanhanen puolestaan painii valtiomiessarjassa, kun hän toteaa räyhäävälle oppoitiolle, että välikysymys on se keino, jolla oppoitio kyseenalaistaa hallituksen tekemiset, jos näkee siihen aihetta, tai sitten pitää suunsa kiinni.
Tilanne on muutnkin aika erikoinen, kun media on ottanut tehtäväkseen poliisin, syyttäjän, tuomarin, lautamiehistön ja teloittajan roolit yhtä aikaa. Keskusta tästä selviää kunnialla, mutta toisin lienee opposition laita. Vasemmiston hämärämiesten joukosta löytyy varsinaisia ammattilaisia talouspetosten alalla, ja nämä miehet ovat häärineet mm. presidenttejä tekemässä jo useamman vuosikymmenen ajan.
Jutta Urpilaisella onkin kova urakka johdatella SDP takaisin asiallisuuden tielle, josta puoluensa uskomattomalla rähinällä jättänyt Heinäluoma se eksytti syvään kannatuskuiluun. Nuorella, mutta kovin kokemattomalla tytöllä on mahdollisuutensa, vaikkakin heikot, koska SDP:n tuomiojalainen äbnkyräsiipi odottaa Heinäluoman johdolla tilaisuuttaan päästä vetämään matto urpilaisen alta.
Keskustalle ja Matti Vanhasellehan tilanne on mitä mainioin. SDP:n suunnaton hinku hallitukseen on niin polttava, että SDP tekee mitä thansa keskustan syrjäyttääkseen.
Ikävä vaan, ettei Urpilainenkaan tajua sitä karvasta tosiasiaa, että sinipunan aika on ohi. SDP:llä i enää ole Lipposen kaltaista EU:n ja markkintalouden kannattajaa, joten ei kokoomus SDP:tä mihinkään tarvitse, kun asiat hoituvat keskustan kanssa paremmin.- Uusi-Ukki
Tarkoittanet minua, kuin myöskin avaajaa kannanotollasi. Miten ihmeessä te Keskustalaiset olette noin helvetin naiveja, kun syyttelette Mediaa, jopa Erkkomediaa tästä Vanhasen arvostelusta. kyllä kaikille lukijoille on selvinnyt nuo Matin kohellukset Yksityiselämässään kuin myöskin politiikan saralla.
Lehdistöllä ja Medialla on tänäpäivänä käytettävissään maamme parhaita aivoja, myöskin politiikan saralla. Kyllä he takuuvarmasti tietävät mikä on nykypolitiikan suunta. Sinä vaan epätoivoisesti yrität laasta maton alle nämäkin Lahjarahoitussotkut, syyttäen Demareita kaikesta.
Kyllä sinunkin, jos olet vähänkin selvillä maamme politiikan kartasta, tajuat, että tätä maata ei voi hallita ilman, että maamme suurinta veronmaksajaryhmää ja työväenliikkeitä ei voida pitää Hallituksen ulkopuolella. On aina nähty kun Porvaripuolueet pääsevät kansan verovaroilla rellestämään, niin kohta on edessämme jos jonkilaista kriisiä.
Ja mitä tulee tuohon välikysymysvaatimukseen, eikö sinustakin ole vähän outoa, kun istuva Hallitus suorastaan"Kerjää"välikysymystä Hallitukselleen. kyllä kai nyt pitäisi kaikelle kansalle myöskin Kepulaisille olla selvää, että nyt on tällä Hallituksella todellinen hätä, kun pitää lakit kourassa välikysymystä pyytää.
No senhan me kaikki tajuamme, Vanhanen yrittää tällä pelastaa vielä tämän jo puoliksi hukkuneen Hallituksensa.
Mitä taas Urpilaiseen tulee, kovin tuo näyttää ainakin puhetyössään pärjäävän, sananvalmis Fiksu ja Filmaattinen, seuraava Pääministerimme kuitenkin on, siitä lienemme kaikki samaa mieltä.
Ja minä vakaasti uskon, että Urpilaisen ei tarvitse alentua Valehteleman kuten teki tämä kuuluisa Kepun Anneli, vaalivoiton saavuttaakseen. Uskonkin että Demarinaiset kuten miehetkin pyrkivät vaalivoittoon puhtain asein puhtaan asian puolesta. Siihen vaalivoittoon ei tarvita Sukareita eikä pukareita lahjusrahoineen, näin on näreet. - ukkeli
Uusi-Ukki kirjoitti:
Tarkoittanet minua, kuin myöskin avaajaa kannanotollasi. Miten ihmeessä te Keskustalaiset olette noin helvetin naiveja, kun syyttelette Mediaa, jopa Erkkomediaa tästä Vanhasen arvostelusta. kyllä kaikille lukijoille on selvinnyt nuo Matin kohellukset Yksityiselämässään kuin myöskin politiikan saralla.
Lehdistöllä ja Medialla on tänäpäivänä käytettävissään maamme parhaita aivoja, myöskin politiikan saralla. Kyllä he takuuvarmasti tietävät mikä on nykypolitiikan suunta. Sinä vaan epätoivoisesti yrität laasta maton alle nämäkin Lahjarahoitussotkut, syyttäen Demareita kaikesta.
Kyllä sinunkin, jos olet vähänkin selvillä maamme politiikan kartasta, tajuat, että tätä maata ei voi hallita ilman, että maamme suurinta veronmaksajaryhmää ja työväenliikkeitä ei voida pitää Hallituksen ulkopuolella. On aina nähty kun Porvaripuolueet pääsevät kansan verovaroilla rellestämään, niin kohta on edessämme jos jonkilaista kriisiä.
Ja mitä tulee tuohon välikysymysvaatimukseen, eikö sinustakin ole vähän outoa, kun istuva Hallitus suorastaan"Kerjää"välikysymystä Hallitukselleen. kyllä kai nyt pitäisi kaikelle kansalle myöskin Kepulaisille olla selvää, että nyt on tällä Hallituksella todellinen hätä, kun pitää lakit kourassa välikysymystä pyytää.
No senhan me kaikki tajuamme, Vanhanen yrittää tällä pelastaa vielä tämän jo puoliksi hukkuneen Hallituksensa.
Mitä taas Urpilaiseen tulee, kovin tuo näyttää ainakin puhetyössään pärjäävän, sananvalmis Fiksu ja Filmaattinen, seuraava Pääministerimme kuitenkin on, siitä lienemme kaikki samaa mieltä.
Ja minä vakaasti uskon, että Urpilaisen ei tarvitse alentua Valehteleman kuten teki tämä kuuluisa Kepun Anneli, vaalivoiton saavuttaakseen. Uskonkin että Demarinaiset kuten miehetkin pyrkivät vaalivoittoon puhtain asein puhtaan asian puolesta. Siihen vaalivoittoon ei tarvita Sukareita eikä pukareita lahjusrahoineen, näin on näreet.Ei tarvita Sukarin rahoja demareille ei, mutta SAK:n rahaa tarvitaan - ja paljon!
- rautalankamallia
Uusi-Ukki kirjoitti:
Tarkoittanet minua, kuin myöskin avaajaa kannanotollasi. Miten ihmeessä te Keskustalaiset olette noin helvetin naiveja, kun syyttelette Mediaa, jopa Erkkomediaa tästä Vanhasen arvostelusta. kyllä kaikille lukijoille on selvinnyt nuo Matin kohellukset Yksityiselämässään kuin myöskin politiikan saralla.
Lehdistöllä ja Medialla on tänäpäivänä käytettävissään maamme parhaita aivoja, myöskin politiikan saralla. Kyllä he takuuvarmasti tietävät mikä on nykypolitiikan suunta. Sinä vaan epätoivoisesti yrität laasta maton alle nämäkin Lahjarahoitussotkut, syyttäen Demareita kaikesta.
Kyllä sinunkin, jos olet vähänkin selvillä maamme politiikan kartasta, tajuat, että tätä maata ei voi hallita ilman, että maamme suurinta veronmaksajaryhmää ja työväenliikkeitä ei voida pitää Hallituksen ulkopuolella. On aina nähty kun Porvaripuolueet pääsevät kansan verovaroilla rellestämään, niin kohta on edessämme jos jonkilaista kriisiä.
Ja mitä tulee tuohon välikysymysvaatimukseen, eikö sinustakin ole vähän outoa, kun istuva Hallitus suorastaan"Kerjää"välikysymystä Hallitukselleen. kyllä kai nyt pitäisi kaikelle kansalle myöskin Kepulaisille olla selvää, että nyt on tällä Hallituksella todellinen hätä, kun pitää lakit kourassa välikysymystä pyytää.
No senhan me kaikki tajuamme, Vanhanen yrittää tällä pelastaa vielä tämän jo puoliksi hukkuneen Hallituksensa.
Mitä taas Urpilaiseen tulee, kovin tuo näyttää ainakin puhetyössään pärjäävän, sananvalmis Fiksu ja Filmaattinen, seuraava Pääministerimme kuitenkin on, siitä lienemme kaikki samaa mieltä.
Ja minä vakaasti uskon, että Urpilaisen ei tarvitse alentua Valehteleman kuten teki tämä kuuluisa Kepun Anneli, vaalivoiton saavuttaakseen. Uskonkin että Demarinaiset kuten miehetkin pyrkivät vaalivoittoon puhtain asein puhtaan asian puolesta. Siihen vaalivoittoon ei tarvita Sukareita eikä pukareita lahjusrahoineen, näin on näreet.Kukaan ei syytä demareita eikä mediaa muut kuin siitä tavasta, jolla kumpikin syyttää, tuomitsee ja rankaisee pitämällä meteliä politiikan rahoituksesta täysin yksipuolisesti vain keskustaa kohtaan. Jos siis jotain "tutkitan ja paljastetaan", niin tehdään se edes tasapuolisesti, että kansalaisille asiata syntyvä mielikuva ei vääristy.
Tätä maata voi aivan erinomaisen hyvin hallita ilman 22% kannatuksen omaavia sosilidemokraatteja, koska juuri palkansaajat ovat antaneet äänensä keskustalle, kokoomukselle, vihreille ja rkp:lle.
Välikysymys on täysin luonnollinen opposition menettelytapa silloin, kun hallitus on asioista yksimielinen, kuten nyt vaalirahoituksesta. On suorastaan lapsellista, että SDP vaatii hallitukselta selityksiä tilanteessa, jossa 20 vasemmiston ehdokasta on jättänyt yli 1700 euron vaalitukensa erittelemättä ja jopa Matti Ahteella oli KMS:ltä satua rahaa, mikä piti kiireesti ja salaa paluttaa, kun asiasta nousi mediakohu.
Urpilaisen tulevaisuus jää nähtäväksi. Jos hän tyytyy pelkkään robinhoodimaiseen populismiin ottamaan rikkailta ja antamaan köyhille ilman, että esittää mitään siitä, millä keinoilla annettavaa lisätään, niin heikko on pääministeriksi tämä tyttönen.
SDP on nyt pahasti hukassa. Heinäluomalta ei löytynyt politiikan vaihtoehdoksi kuin pelkkää räksytystä j Urpilaiselta toistaiseksi vain fraaseja ja vaatinuksia.
Ei maata noilla eväillä johdeta. Tuskin puoluettakaan, jos sen kannattajilla vielä oma järki pelaa.
- ei jää
Toivottavasti vittuministeri vanhanen ei jää edes historiaan. Häviäisi vaan maapallon toiselle puolelle, missä ei ole mediaa. Ei sen kärsää todellakaan enää jaksa katsella yhtään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482