Mistä kummit?!?

Kaneli-70

Saan heinäkuussa neljännen lapseni. Jo kolmannen kohdalla oli ongelma, kummeja ei meinannut löytyä mistään... Minulla ja miehelläni ei ole yhteisiä tuttavaperheitä. Olen itse "toisella kierroksella" ja synnyinpaikkakunnalleni jääneet tuttavaperheet ovat yhteisiä exän kanssa eivätkä he tunne nykyistä miestäni. Minulla on vain yksi veli, miehelläni useampi sisarus, mutta kaikilla on niin monta kummilasta, etteivät he halua enää yhtään lisää tai sitten osa on eronnut kirkosta. Ymmärrän kyllä, minulla on neljä kummilasta ja miehelläni myös neljä, joten yhteensä jo kahdeksan... Toki en rahastusmielessä kummeja valitsekaan, mutta kyllä itsellänikin jokunen euro joulunaikaan palaa lahjoihin!

Olemme itse jo yli ja kohta 40 v, joten haluaisin lapselle vähän nuorempia kummeja. Osa omista kummilapsistamme on jo ripille päässeitä, sieltä voisi yksi kummi löytyä. Voikohan tulevan vauvan 16 v siskopuoli olla kummina??? Olisi vaan niin mukavaa, kun lapsella olisi jokin avo-/avioparikin kummina! Kahdella vanhimmalla lapsella on neljä kummia, mutta nykyisellä kuopuksella "vain" 3, kun neljättä ei löytynyt mistään. Löytyyköhän tälle viimeiselle kummeja lainkaan!

5

1232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +++

      Kyllä voi oma kummilapsi tai vauvan sisarus olla kummina. Myös isovanhemmat voivat olla kummeja lastenlapsilleen.

    • kummeja vain kaksi

      Olisiko kannattanut säästää kummeja ekojen lasten kohdalla...? NELJÄ kummia????? Kaksi se pitää olla, eikä tarvi olla enempää. Kummilapsi käy kummiksi, siskopuolesta en tiedä. Tosin, jos miettii tasapuolisuuden kannalta niin onko mukava tällä kuopuksella kun kummeja kaksi ja nuoria, ja isommilla lapsilla neljä ja aikuisia (=tienaavat, ostavat lahjoja). Eihän kummi ole lahja-automaatti, mutta joka tapauksessa...

      • Kaneli-70

        Enpäs tiennyt isojen tyttöjen kohdalla, että eroan ja löydän uuden miehen ja teen vielä lisää lapsia! Kaikkeen pitäisi varautua... :-)

        Isoilla on molemmilla kummeina kaksi pariskuntaa. Meilläpäin on tapana pyytää aina molemmat, joten näin niitä kummeja on sitten neljä.


    • Iines08

      Haluatko minusta kummin?
      olen reilu 20.. luultavasti en voi saada omia lapsia ja olis tosi kiva olla kummi..
      =)

    • mapee

      Nuoret on ihan hyvä vaihtoehto kummeiksi. Vaikka ovatkin vielä nuoria niin kasvavat lapsen mukana. Ja nuoret on monasti vastuullisempia kuin aikuiset joilla on monta muutakin pohdittavaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe