Intian puuvilla tekee minut nuoreksi

jälleen

Näkyvät itämaiset intianpuuvillaiset tunikat olevan muotia taas. Monet tanssit olen tanssinut 70-luvun alussa sellainen päällä. Sopi suomalaiselle tasapaksulle vartalolleni ja sopii vieläkin.

10

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoo_suttura*

      ....oi, oi. Muistan minäkin pikku peilein kirjotun intialaisen tunikani.
      Kimalteli kivasti auringossa ja tanssilattialla...

      • e viva espanjan

        Joka oli hitti joka tanssiravintolassa n. v. -73. Sopi hyvin tanssia espanjalaisrytmien tahdissa intian puuvillaa päällä. Muut rytkyt olivat usein suomalaisvalmisteisia. Ompelimoja ei vielä silloin viety Kiinaan.


      • e viva espanjan kirjoitti:

        Joka oli hitti joka tanssiravintolassa n. v. -73. Sopi hyvin tanssia espanjalaisrytmien tahdissa intian puuvillaa päällä. Muut rytkyt olivat usein suomalaisvalmisteisia. Ompelimoja ei vielä silloin viety Kiinaan.

        Kiitos teille tytöt!
        Kertokaa lisää siitä, millaisia hauskoja muistoja em. jutut teissä herättivät.;))

        Oma aamuni alkoi mukavasti, kun poikkesin tänne. Positiiviset muistot siivittävät parempaan tunnelmaan, kun olen aloittamassa luultavasti poikkeuksellisen ikävää ja kiireistä työpäivää hyvissä ajoin tietokoneen ääreen istahtamalla.

        E Viva Espanja muistutti mieleeni paitsi hyvän iskelmän myös ensimmäisen Espanjan matkani pari vuotta myöhemmin. Iskelmä soi silloin siellä edelleen. Levyä tuli soitetuksi paljon ja muutamia kertoja vietimme hauskoja espanjalaisia iltoja kotona samalla neljän hengen porukalla kuin olimme matkan tehneet. - Oi niitä aikoja... Ihania muistoja.

        Intian puuvillaan palasin joitain vuosia sitten, kun ostin Puumalan torilta pitkän edestä napitettavan kirjaillun mekon. Silloin olimme menossa ystävien kanssa Joensuuhun Ilovaari-rock'iin. Mekko herätti hauskoja nuoruusmuistoja ja innoitti hupsuttelemaan. Ilosaaressa oli hyvä tunnelma ja Pepe Willbergiä kuunnellessa koko yleisö taisi palata yhdessä hetkeksi omiin teinivuosiinsa. Tunnelma Ilosaaressa oli miellyttävällä tavalla aikuisen riehakas ja välitön. Ei tarvittu korvatulppia ja innostuttiin välillä tanssimaankin.;))

        PS: Se mekko on muuten ihan kiva kesävaate, erityisesti helteellä.


      • silloin joskus
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Kiitos teille tytöt!
        Kertokaa lisää siitä, millaisia hauskoja muistoja em. jutut teissä herättivät.;))

        Oma aamuni alkoi mukavasti, kun poikkesin tänne. Positiiviset muistot siivittävät parempaan tunnelmaan, kun olen aloittamassa luultavasti poikkeuksellisen ikävää ja kiireistä työpäivää hyvissä ajoin tietokoneen ääreen istahtamalla.

        E Viva Espanja muistutti mieleeni paitsi hyvän iskelmän myös ensimmäisen Espanjan matkani pari vuotta myöhemmin. Iskelmä soi silloin siellä edelleen. Levyä tuli soitetuksi paljon ja muutamia kertoja vietimme hauskoja espanjalaisia iltoja kotona samalla neljän hengen porukalla kuin olimme matkan tehneet. - Oi niitä aikoja... Ihania muistoja.

        Intian puuvillaan palasin joitain vuosia sitten, kun ostin Puumalan torilta pitkän edestä napitettavan kirjaillun mekon. Silloin olimme menossa ystävien kanssa Joensuuhun Ilovaari-rock'iin. Mekko herätti hauskoja nuoruusmuistoja ja innoitti hupsuttelemaan. Ilosaaressa oli hyvä tunnelma ja Pepe Willbergiä kuunnellessa koko yleisö taisi palata yhdessä hetkeksi omiin teinivuosiinsa. Tunnelma Ilosaaressa oli miellyttävällä tavalla aikuisen riehakas ja välitön. Ei tarvittu korvatulppia ja innostuttiin välillä tanssimaankin.;))

        PS: Se mekko on muuten ihan kiva kesävaate, erityisesti helteellä.

        Frotee oli mukava pitää päällä, mutta oli huono pesun jälkeen kuivumaan. Vauvan vaatteitakin tehtiin froteesta ja niitähän joutuu usein pesemään.


    • Joo, ne on ihania. Itse olen vanha hippi ja peilikirjaillut vaatteet ovat aina olleet suosikkejani. Ne on ihania.

    • valuvuosi-54

      Mulla on sellanen vielä tallessa, n. 30 v sitten ostettu ja ihan hyvässä kunnossa. Taidanpa vetästä sen ylleni tänä kesänä, jos kerran muotiakin ovat :D

      • Hyvä kun on vielä tallessa! Mulla ei ole mitään vanhoja, ainakaan niin vanhoja vaatteita tallessa. Vaikka monesti olen huomannut että jos olis niin olisipa ihan pintamuotia taas. Mutta kaikkea ei ole voinut säilyttää.
        Verhoissa on sama juttu, kolkyt vuotta vanhat kuosit on taas muodissa.


      • Viis vitonen
        piive kirjoitti:

        Hyvä kun on vielä tallessa! Mulla ei ole mitään vanhoja, ainakaan niin vanhoja vaatteita tallessa. Vaikka monesti olen huomannut että jos olis niin olisipa ihan pintamuotia taas. Mutta kaikkea ei ole voinut säilyttää.
        Verhoissa on sama juttu, kolkyt vuotta vanhat kuosit on taas muodissa.

        Kolmekymmentä vuotta sitten kokolattiamatot olivat muotia. Niitähän käytetään taas. Olisi pitänyt säästää.


    • uulalaaa

      Minä taas näytän räystäs perseeltä tunikassa.
      En päälleni laittais vaikka maksettais. Sopii hyvin transulle.

      • Jermuxi tms.

        se sitten muuttais sun pukeutumistasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe