Louis Vuitton Helsingissä

Anonyymi

Kävin pari viikkoa sitten Vuittonin Helsingin liikkeessä, jossa oli paljon asiakkaita sisällä. Katselin ja hypistelin laukkua, jolloin ovimies tuli kovaan ääneen kailottamaan, että tässä liikkeessä ei ole tapana koskea tuotteisiin, vaan myyjät esittelee ne. Tosi epäkohteliasta, ikävää ja noloa. Ihan äkkiä en mene uudelleen. Kuala Lumpurissa ja Budapestissa sai kyllä laukkuihin koskea. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta, minnehän voi jättää asiasta palautetta. En ole löytänyt liikkeen yhteystietoja mistään. Asiallisemminkin asian voi hoitaa mielestäni. Fiksut tuotteet, törppö henkilökunta.

11 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • reppuja ja laukkuja, itse löysin aivan ihanan ja laadukkaan repun skootterikäyttöön, eikä maksanut kuin 14euroa, kuvitelkaa minulle jäi vielä rahaa ostaa muutakin kun kaikki ei mennytkään yhteen reppuun.

  • ...kansainvälisiltä sivuilta löytyy sivu, jossa voi jättää palautetta. Samalta sivulta löytyy myös joitain puhelinnumeroita (tosin ei Suomesta):
    https://wws.louisvuitton.com/web/html/yourquestions/contact.jsp?langue=en_GB&buy=0&

    Mielestäni olisi ollut sinun puoleltasi asiallista ja fiksua ilmoittaa heti tämän kuvailemasi tapahtumasarjan jälkeen liikkeen myyjille tai ovimiehelle, että olet kokenut saaneesi erittäin huonoa palvelua, ja se ei lainkaan innosta sinua tekemään ostoksia heidän liikkeessään. Jos siihen ei reagoida, niin itse ainakin jättäisin kyseisen merkin tuotteet hyllyyn, ja siirtyisin jonkin toisen merkin käyttäjäksi.

    • Kiitos linkistä.
      Olet aivan oikeassa, olisi pitänyt heti antaa palautetta. Olin vain niin hämmästynyt tilanteesta. Pyysin anteeksi ja lähdin liikkeestä ulos.
      Ulkomailla on tottunut siihen, että kaikkeen saa koskea ja jos ei saa, on yleensä tuotteen viereen laitettu pieni huomautus asiasta (don't touch please). Jos tätä huomautusta ei noudata, ymmärrän kyllä, että tullaan sanomaan.
      Mutta halusin laittaa tämän viestin myös muille ohjeeksi, ettei kenenkään muun tarvitse naama punaisena ulos juosta.
      Tulin kuitenkin ajatukseen, että en taida tarvita Louis Vuittonin laukkua.

    • Harmistunut kirjoitti:

      Kiitos linkistä.
      Olet aivan oikeassa, olisi pitänyt heti antaa palautetta. Olin vain niin hämmästynyt tilanteesta. Pyysin anteeksi ja lähdin liikkeestä ulos.
      Ulkomailla on tottunut siihen, että kaikkeen saa koskea ja jos ei saa, on yleensä tuotteen viereen laitettu pieni huomautus asiasta (don't touch please). Jos tätä huomautusta ei noudata, ymmärrän kyllä, että tullaan sanomaan.
      Mutta halusin laittaa tämän viestin myös muille ohjeeksi, ettei kenenkään muun tarvitse naama punaisena ulos juosta.
      Tulin kuitenkin ajatukseen, että en taida tarvita Louis Vuittonin laukkua.

      ...tosiaan kaupan oleviin tuotteisiin pitäisi voida itsenäisesti tutustua, mikäli sitä ei erikseen kielletä. Jos näin ei ole, niin joko tuotteiden pitäisi olla lasin takana, tai niiden läheisyydessä pitäisi vähintäänkin olla ilmoitus, ettei niihin ole suotavaa itsenäisesti tutustua.

      Mielestäni minkään tuotemerkin on ihan turhaa alkaa rakentaa luksusbrandin imagoa, jos palvelu on tuota tasoa. Kunnon palveluksi tuossa tilanteessa olisi mielestäni luettu että
      a) ovimies olisi ilmoittanut myyjälle (sinua vaivaamatta) sinun tarvitsevan palvelua, ja myyjä olisi tullut esittelemään laukkua sinulle
      b) ovimies olisi hienotunteisesti ja huomaamattomasti tullut ilmoittamaan sinulle, että he mieluiten antaisivat myyjän esitellä laukun sinulle, kunhan hän vain vapautuu palvelemasta edellistä asiakasta (mikäli kaikki myyjät olivat varattuina)

      Itse ostan laukkuni (ja vaatteenikin) yleensä suoraan suomalaisilta käsityöläisiltä. Merkkejä ja brandeja en tarvitse, ja laatu on ainakin tähän mennessä ollut moitteetonta.

    • edellinen kirjoitti:

      ...tosiaan kaupan oleviin tuotteisiin pitäisi voida itsenäisesti tutustua, mikäli sitä ei erikseen kielletä. Jos näin ei ole, niin joko tuotteiden pitäisi olla lasin takana, tai niiden läheisyydessä pitäisi vähintäänkin olla ilmoitus, ettei niihin ole suotavaa itsenäisesti tutustua.

      Mielestäni minkään tuotemerkin on ihan turhaa alkaa rakentaa luksusbrandin imagoa, jos palvelu on tuota tasoa. Kunnon palveluksi tuossa tilanteessa olisi mielestäni luettu että
      a) ovimies olisi ilmoittanut myyjälle (sinua vaivaamatta) sinun tarvitsevan palvelua, ja myyjä olisi tullut esittelemään laukkua sinulle
      b) ovimies olisi hienotunteisesti ja huomaamattomasti tullut ilmoittamaan sinulle, että he mieluiten antaisivat myyjän esitellä laukun sinulle, kunhan hän vain vapautuu palvelemasta edellistä asiakasta (mikäli kaikki myyjät olivat varattuina)

      Itse ostan laukkuni (ja vaatteenikin) yleensä suoraan suomalaisilta käsityöläisiltä. Merkkejä ja brandeja en tarvitse, ja laatu on ainakin tähän mennessä ollut moitteetonta.

      Kyllä suomalaisia tuotteita kannattaa suosia, ja yritänkin ostaa usein kotimaista.
      Sinulla oli todella hyviä ehdotuksia, kuinka ovimies olisi voinut toimia. Erikoista, ettei heille opeteta tällaisia asioita, ja varsinkin tuon tason liikkeessä. Hienovaraista käyttäytymistä voisi kyllä odottaa.
      En toki voi mennä vannomaan 100%, lukiko jossain ettei saa koskea, mutta en kylläkään huomannut. Ja vaikka olisi lukenut, siitä huolimatta voisi olettaa, ettei tarvitse niin kovaan ääneen huomauttaa asiasta. Tuli olo, että "juntit ulos, jotka ette tajua, ettei näihin saa koskea." Juntti tai ei, voisi kohdella ihmisiä arvokkaasti.

    • harmistunut kirjoitti:

      Kyllä suomalaisia tuotteita kannattaa suosia, ja yritänkin ostaa usein kotimaista.
      Sinulla oli todella hyviä ehdotuksia, kuinka ovimies olisi voinut toimia. Erikoista, ettei heille opeteta tällaisia asioita, ja varsinkin tuon tason liikkeessä. Hienovaraista käyttäytymistä voisi kyllä odottaa.
      En toki voi mennä vannomaan 100%, lukiko jossain ettei saa koskea, mutta en kylläkään huomannut. Ja vaikka olisi lukenut, siitä huolimatta voisi olettaa, ettei tarvitse niin kovaan ääneen huomauttaa asiasta. Tuli olo, että "juntit ulos, jotka ette tajua, ettei näihin saa koskea." Juntti tai ei, voisi kohdella ihmisiä arvokkaasti.

      ...huomannut, että se vaikuttaa todella paljon palvelun tasoon, miten on pukeutunut, kun menee asioimaan liikkeeseen. Hipin näköisenä saa hyvää palvelua reilun kaupan tai luontaistuotekaupassa. Merkkiliikeeseen mennessä olisi hyvä olla yllä merkkituotteita. (Ja autoliikkeeseen mennessä olisi hyvä olla mies ;) Sen ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa palveluun, koska vaikka kuinka juntin tai kyseisen liikkeen asiakaskuntaan kuulumattoman näköisellä voi olla lihava lompakko, ja hänhän voi olla vaikka ostamassa lahjaa jollekulle, joka sopii paremmin liikkeen kohderyhmään.

      Jos liikkeen henkilökunta ylenkatsoo minua vaatteideni, tyylini tai minkä tahansa asian takia, niin yleensä pyydän esittelemään kalliita tuotteita, ja annan ymmärtää, että olen tosissani ostamassa kyseisiä tuotteita. Mutta arvioin ne kuitenkin epäsopiviksi minulle, ja kerron myyjälle, mikä niissä on vikana: "Vetoketju vaikuttaa jotenkin jäykältä." "Tämä nahka ei ole kovin pehmeää." jne. Ja lähden sitten ostamatta mitään, vaikka hyvää palvelua saadessani olisin voinut jotain ostaakin.

      Eihän tämä ehkä kokonaisuudessa vaikuta yhtään mitään liikkeen myyntiin tai suosioon, mutta saa varmasti ainakin myyjän miettimään pettikö hänen arvostelukykynsä tällä kertaa, ja pitäisikö kaikkia asiakkaita kuitenkin kohdella asiallisesti :)

    • harmistunut kirjoitti:

      Kyllä suomalaisia tuotteita kannattaa suosia, ja yritänkin ostaa usein kotimaista.
      Sinulla oli todella hyviä ehdotuksia, kuinka ovimies olisi voinut toimia. Erikoista, ettei heille opeteta tällaisia asioita, ja varsinkin tuon tason liikkeessä. Hienovaraista käyttäytymistä voisi kyllä odottaa.
      En toki voi mennä vannomaan 100%, lukiko jossain ettei saa koskea, mutta en kylläkään huomannut. Ja vaikka olisi lukenut, siitä huolimatta voisi olettaa, ettei tarvitse niin kovaan ääneen huomauttaa asiasta. Tuli olo, että "juntit ulos, jotka ette tajua, ettei näihin saa koskea." Juntti tai ei, voisi kohdella ihmisiä arvokkaasti.

      Itse en suosi suomalaista, koska kallista ja ei tod hintansa väärti.

  • käväisin itävallassa vuittonilla katsomassa lompakkoa, vähä älyisenä sitten otin sen käteen ja katselin sitä. pian miesmyyjä tulee selostamaan englanniksi ystävällisesti että niihin ei saa koskea, ja pyysi laittamaan sen pois käsistäni. hipsinpä sitten vähin äänin liikkestä pois.

  • Millainen valikoima stadin luikus on? Olis ne evidence aurinkoladit hakusessa niin tietääkö joku että löytyykö suoraan liikkeestä?

    • Ei löydy.

    • Vuitton on avannut oman nettikaupan josta löytyy tuotteita kuin Helsinki myymälässä,tai myös niitä joita ei ole.Myös ns. Jonotuslista on mahdollinen.heti saatavien tuott. toimitus 5-10pv. 30 pv. Vaihto JA PALAUTUS,joka ei liikkeessä mahdollista. Etsin juuri netti kaupan osoitetta,olen täysin noviisi :D

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.