Aiheuttaako renkaan runkovika sellaista pystysuuntaista täristystä tai pikemminkin hypytystä, joka tuntuu matalilla nopeuksilla? On harvinaisen kiusallinen ongelma. Tuntuu aina siltä, että kun auto on seissyt vaikka yön yli parkissa ja aamulla lähden töihin, niin tällöin tärinä on voimakasta. Kun renkaat ovat "lämpimät", niin tällöin ei tunnu niin voimakasta tärinää. Onko tässä mitään perää?? Niin nuo renkaat ovat Goodyearin Excellencet.
Painiskelen rengasliikkeen ja autokorjaamon kanssa tästä asiasta. Rengasliike väittää vian olevan autossa ja korjaamo renkaissa. Renkaissa on onneksi takuuta jäljellä ja kuittikin on tallessa. Jos tuo on Goodyearin tyyppivika, niin en kyllä halua uusia samanlaisia.
renkaan runkovika
11
18941
Vastaukset
- Numbah
Niin ja autosi oli?
- täristää
Kyseessä on vanha Avensis.
- Numbah
täristää kirjoitti:
Kyseessä on vanha Avensis.
JEPS!
- voi väitellä
vaikka maailman tappiin asti korjaamon ja kumikorjaamon välillä.
Jos renkaassa on kudosvaurio, se esiintyy erityisesti pienissä nopeuksissa vatkaamisena vähän joka suuntaan, riippuu miten se on rengasta vääntänyt. Isommassa vauhdissa ei välttämättä enää tunnu mitään.
Käytä pyörää tasapainotuskoneessa, siellä pyörittämällä tuon pitäisi näkyä. Puhumalla nämä ei selviä, vika pitää tutkia ja sitten hutkia.- täristää
Takarenkaista on kyse, koska tärinä välittyy korista. Molemmissta takarenkaissa oli sanomista, vasemmanpuoleisessa enemmän, siinä oli sivuttaisheittoa ja taisi olla vähän pystyäkin. Oikeanpuoleisessa oli aavistus pystyheittoa. Mutta vanteen piikkiin taisi mennä tuo vasen puoli. Turha siis haaveilla uusista renkaista. Vanne oli tavallaan mutkalla ja tämä nähtävästi vaikutti sivuttaisheittoon. Sen näki selvästi tasapainotuskoneessa.
Muutettiin renkaan paikkaa vanteella ja yritettiin saada tasapainoilla korjaantumaan, mutta eipä tuo auttanut juuri mitään. Edelleen tärisee apparin puolella. Oikean puolen rengasta vain tasapainotettiin.
- WlanBator
Excellencet alla, ja pitemmän parkin jälkeen (yön yli)ensimmäiset 2 km riippumatta ajonopeudesta hytissä tärinä ja kevyt kumina... sen jälkeen meno tasaantuu... käytin uudelleen tasapainotuksessa -> ei vaikutusta, eikä havaittavaa vikaa tasapainotuksessa... ajan kai nää renkaat loppuun ja sen jälkeen en pistä käsiäni enää p****an...
- Täristää
Alla uudet Goodyear Excellencet ja tärisee niin keleesti. Auto myös vetää oikealle, todella voimakkaasti, ei siis vietä sinne tien mukana. Juttelin eilen Goodin edustajan kanssa, yllättäen ei saa mitään suoraa vastausta tai myöntöä ongelmalle. Omat renkaat lähtee reklamaation kautta kyllä mäkeen, en jaksa samaa esileikkiä aina joka kerta ajoon lähtiessä. Ja sitten jos ottaa kädet itri ratista edes hetkeksi, niin auto heti menossa ojaan.
Conti sport contact 2:lla ei mitään onglemaa. Niin ja renkaat käyneet 2 kertaa tasapainokoneessa ja autoon tehtiin viikko sitte nelipyöräsuuntaus.
Tosi Exkellent meininki.- WlanBator
...mikä tilanne... saitko jonkun tahon myöntämään, että rengas on p***a? Onnistuitko saamaan rahat takaisin, vai miten homma eteni/ etenee?
- Nisumies
WlanBator kirjoitti:
...mikä tilanne... saitko jonkun tahon myöntämään, että rengas on p***a? Onnistuitko saamaan rahat takaisin, vai miten homma eteni/ etenee?
joo, minulla oli kanssa kesällä 2007 tärinäongelma nimenomaan Good Year Excellence kesärenkaiden kanssa. Laitettiin ihkauudet vanteet ja tasapainotus eikä vaikutusta. Renkaat myös veteli paljon, jos irrotit hetkeksikään otteen ratista, olit menossa ojaan. Ostin nuo uutena Nissan merkkiliikkeestä kuten ne vanteetkin ja lopulta aikani tapeltua vaihtoivat ilmaiseksi alle uudet Nokia Hakka H. Ja siihen ongelmat renkaiden kanssa sitten loppui. Eli selkeästi huonot kesärenkaat nuo GY Excellence., en suosittele kenellekään.
- Anonyymi
Ostaessani 2018 uuden conti kesärengas sarjan autooni. Katsoin rengas asentajan touhua varsinkin tasapainoitus koneen kanssa. 4 renkaasta 2 vispasi epäsymmetrisesti todella pahasti, yksi niistä vähemmän ja yksi oli stabiili. Loppupeleissä olin conti maahantuojan pajalla, jossa tsekattiin miksi auto vispaa aina vaan, vaiikka tasapainoituksia oli tehty kyseisiin renkaisiin jo 4 kertaa. Aluvanteet tarkastus mitattiin heitto niissä noin 0.1 mm. Loppupeleissä 2 rengasta meni kokonaan vaihtoon. 1 rengas saatiin vanteella pyörittäen jonkunmoiseen kuntoon. Nyt renkailla ajettu noin 35000 km, kulutus pintaa vielä noin 5mm. Kaikki renkaat elävät ja täristävät ihan saatanasti. Kerron tämän asian nyt koska sain kuulla rengasliikkeeltä, joka lopetti conti edustuksen takuu asioiden rasituksen vuoksi. Auto vw MKN-532. Seuraava rengas ei ole conti.
- Anonyymi
Puoltaminen ei johdu renkaista. Onko vanteitten ET sama? Ilmanpaineet kunnossa? Jos nämä OK, niin pyöränsuuntaukseen; mahdollisesti camberit pielessä, tosin casterkin voi olla pielessä.
Se nelipyöräsuuntaus on epäonnistunut, ei muuta kuin susitöinä uusiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432786Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061614Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 581351
- 941253
- 471129
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121128