Hienoa kun hallintoneuvostossa istuu ainakin kaksi entistä autoilijaa joista toinen menetti lupansa ja toinen siirtyi sivuun.(lähde: Lähitaksin nettisivut)
Tällaiset ihmiset tekevät päätöksiä autoilijoiden puolesta. Kyllä hieman ihmetyttää vaikuttimet.Eli tj ei aivan kuten vastasi tee päätöksiä yksin.
olisi korkea aika tutkia kytkökset eri tahoihin ja jäävätä itsensä päätöksistä jos esim osakkaana laitteiston valmistaja yrityksessä.
Ei ole todellakaan mielekästä jos tuhannet autoilijat maksavat esim. kortinlukija kaupoissa tonnin ylimääräistä vain sen takia että jotkut päättävät vetää kotiinpäin. Sama tapahtuma on nähty aikaisemminkin, kotiinpäin veto on ikävää jos se maksatetaan muilla.
Luulisi hävettävän. En kyllä kehtaisi itse enään näyttää naamaani taksiasemilla jos näin toimisin.
Lähitaksin
38
1584
Vastaukset
- selvää...
Onhan niitä ainakin kolme. Uusia ei taideta valita lopettaneiden tilalle kesken kautta, siksi on varajäseniä. Hallintoneuvoston jäsenyys ei välttämättä vaadi, että omistaa kyseisen yrityksen osakkeita. Lähitaksin hallintoneuvostossa tosin kaikilla taitaa olla yrityksen osake. Juridisesti sitä ei vaadita.
Kannattaa nyt tutkia kiiresti ne "kytkökset" ja osakkuudet, sillä yhtiökokous on huomenna. Jos siellä ei ole iskeä faktaa tiskiin, on paras lopettaa nuo huhut "kytköksistä". Siellä muuten valitaan myös uusi hallintoneuvosto, joka tulee valitsemaan Lähitaksin seuraavan hallituksen, joten älä jätä menemättä paikalle.
Käväise huvikses laskemassa paljonko maksaa saman merkkinen ja mallinen tavallinen kortinlukija ylläpitoineen, asennustelineineen ym. http://www.manison.net/. Noin äkkiä laskien hinta on n.1000€/alv0% taksi version hinnan ollessa 1380€/alv0%.- sä sen
Tonnin sait? ainakin mä luin että 650..
Jos lasketaan ylläpidot mukaan nousee semelin myymän versionkin hinta huomattavasti.
Eikä muuten ole ainoa maksupäätteiden valmistaja. Ei edes suurin.
Eipä vaadi joo osakkuutta.Ei edes autoilija ammattia.Hienosti hoidetaan hommat, kunhan vaan pykälät täyttyy ja oma etu niin kaikki hyvin. Autoilijoista ei niin väliä. Niistä ketkä tämän leikin lopuksi maksaa..
Mikä on lähitaksin tehtävä; Olla kukkona tunkiolla vai välittää kyytejä?
-Leikkiä pankkia vai toimia kyydin välittäjänä?
-Määrätä välineet millä toimitaan vai välittää kyytejä? - tietysti
sä sen kirjoitti:
Tonnin sait? ainakin mä luin että 650..
Jos lasketaan ylläpidot mukaan nousee semelin myymän versionkin hinta huomattavasti.
Eikä muuten ole ainoa maksupäätteiden valmistaja. Ei edes suurin.
Eipä vaadi joo osakkuutta.Ei edes autoilija ammattia.Hienosti hoidetaan hommat, kunhan vaan pykälät täyttyy ja oma etu niin kaikki hyvin. Autoilijoista ei niin väliä. Niistä ketkä tämän leikin lopuksi maksaa..
Mikä on lähitaksin tehtävä; Olla kukkona tunkiolla vai välittää kyytejä?
-Leikkiä pankkia vai toimia kyydin välittäjänä?
-Määrätä välineet millä toimitaan vai välittää kyytejä?Laite 590€(LT:n laite) 92€/12kk ohjelmistopäivityssopimus 198€/v MVP-online varmennuspalvelu maksu (16,50€/kk) 93,50€/v vaihtolaitesopimus 90€ maksupäätteenteline 30€ kuljetuspussi=1093,50€/alv0%, noin niin kuin "raakasti". (kaikki em. pakollisia, koska laitetta ei voi korjata, vaan tilalle on saatava aina uusi)
Eikä mikään noiden laitteiden valmistajista liikuttele ja takaa yrittäjän rahaliikennettä tai ohjelmistopäivityksiä ja ylläpitoja ilmaiseksi se on aivan turha luulo.
Minä olen aivan valmis ostamaan minkä tahansa mallin, jos joku sellaisen näyttää. Kyseisellä masiinalla on sitten pystyttävä ottamaan vastaan kaikki taksimaailman omatkin kortit. Mittareita en kuitenkaan lähde vaihteleen, yhden lukijan takia.
Jotta verisuonesi eivät saa levätä, tiedäthän, että kaikki muut maksut alkavat kuulemma kulkea Semelin kautta paitsi taksimaailman omat kortit. Ja sen, että tulevaisuudessa pankit alkavat ottaa myös pankkikorttimaksuista provikan kauppiaalta. - hyvältä
tietysti kirjoitti:
Laite 590€(LT:n laite) 92€/12kk ohjelmistopäivityssopimus 198€/v MVP-online varmennuspalvelu maksu (16,50€/kk) 93,50€/v vaihtolaitesopimus 90€ maksupäätteenteline 30€ kuljetuspussi=1093,50€/alv0%, noin niin kuin "raakasti". (kaikki em. pakollisia, koska laitetta ei voi korjata, vaan tilalle on saatava aina uusi)
Eikä mikään noiden laitteiden valmistajista liikuttele ja takaa yrittäjän rahaliikennettä tai ohjelmistopäivityksiä ja ylläpitoja ilmaiseksi se on aivan turha luulo.
Minä olen aivan valmis ostamaan minkä tahansa mallin, jos joku sellaisen näyttää. Kyseisellä masiinalla on sitten pystyttävä ottamaan vastaan kaikki taksimaailman omatkin kortit. Mittareita en kuitenkaan lähde vaihteleen, yhden lukijan takia.
Jotta verisuonesi eivät saa levätä, tiedäthän, että kaikki muut maksut alkavat kuulemma kulkea Semelin kautta paitsi taksimaailman omat kortit. Ja sen, että tulevaisuudessa pankit alkavat ottaa myös pankkikorttimaksuista provikan kauppiaalta.Entä semel/sagem? Jäi laskematta. päivitys, varmennus,suojelumaksu, provisiot, online, yms..
Taksimaailman kortit saa jäädä mun puolesta, ei liikevaihdossa ole kovinkaan suuri osuus.Helposti korvattavissa.
Väität siis että maksut alkavat kulkea semelin kautta, Kioskien,pizzataksit, yellow line?
Ei ainakaan minun maksut, ne menevät suoraan omalle tilille, eivät edes lähitaksin kautta tulevaisuudessa.
Ja käteinen kelpaa aina.. - oikein...
hyvältä kirjoitti:
Entä semel/sagem? Jäi laskematta. päivitys, varmennus,suojelumaksu, provisiot, online, yms..
Taksimaailman kortit saa jäädä mun puolesta, ei liikevaihdossa ole kovinkaan suuri osuus.Helposti korvattavissa.
Väität siis että maksut alkavat kulkea semelin kautta, Kioskien,pizzataksit, yellow line?
Ei ainakaan minun maksut, ne menevät suoraan omalle tilille, eivät edes lähitaksin kautta tulevaisuudessa.
Ja käteinen kelpaa aina..Se Sagemin ylläpito EMV varmennus taitaa olla jotain 12€/kk sis. 4v takuun/vaihtolaitteet. Datan siirtomaksuja ei LT:n autoille tule, sillä niissähän on jo modeemit valmiina. LT:n Sagemi toimii Bluetooth yhteydellä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kaikki Semelin Sagemeilla vastaanotetut EMV maksut menevät myös niiden kautta eteenpäin. Tulevaisuudessahan liki kaikki kortit ovat näitä. Liittyy ilmeisesti siihen, että jos joku laite saa EMV hyväksynnän, myös softan / laitteen valmistajan on pystyttävä hyväksynnän saadakseen osoittaa varmenteiden ja maksuliikenteen katkeamaton ja suojattu yhteys varmenne palveluihin ja tekemään sen katevarauksen tilille asti. Jos joku osaa selittää paremmin lisätköön.
Tuo loppu toteamuksesi tarkoittaa käytännössä sitä, että et ilmeisesti tule saamaan sieltä talosta ainuttakaan keikkaa dataltakaan, sillä siellä edellytetään autojen ottavan määrätyt kortit vastaan ja sinähän et ilmeisesti näin aio tulevaisuudessa tehdä. - semeli
oikein... kirjoitti:
Se Sagemin ylläpito EMV varmennus taitaa olla jotain 12€/kk sis. 4v takuun/vaihtolaitteet. Datan siirtomaksuja ei LT:n autoille tule, sillä niissähän on jo modeemit valmiina. LT:n Sagemi toimii Bluetooth yhteydellä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kaikki Semelin Sagemeilla vastaanotetut EMV maksut menevät myös niiden kautta eteenpäin. Tulevaisuudessahan liki kaikki kortit ovat näitä. Liittyy ilmeisesti siihen, että jos joku laite saa EMV hyväksynnän, myös softan / laitteen valmistajan on pystyttävä hyväksynnän saadakseen osoittaa varmenteiden ja maksuliikenteen katkeamaton ja suojattu yhteys varmenne palveluihin ja tekemään sen katevarauksen tilille asti. Jos joku osaa selittää paremmin lisätköön.
Tuo loppu toteamuksesi tarkoittaa käytännössä sitä, että et ilmeisesti tule saamaan sieltä talosta ainuttakaan keikkaa dataltakaan, sillä siellä edellytetään autojen ottavan määrätyt kortit vastaan ja sinähän et ilmeisesti näin aio tulevaisuudessa tehdä.Siis taksikeskukseksi? Liitynkö automaattisesti siihen vai pitääkö tehdä joku uusi sopimus? Eli kaikki tää huhuilu oli siis totta saamme pääkaupunkiseudulle uuden keskuksen. Toimilupa varmaan jo haettu?
Nyt seuraa jännittyneenä rakentaako pointti tai joku muu kortinlukijan valmistaja kilpailevan keskuksen tänne myös, ja mahtaako sieltä saada muut sitten keikkaa...
Mielenkiintoista sinänsä että lähitaksi antaa keikanvälityksen laitteiston valmistajan käsiin ja semel pääsee valitsemaan ketä saa keikkaa, ketä ei..
Unohdit muuten semelin suojelumaksun 102e joka toinen kk.. - korjauksia
oikein... kirjoitti:
Se Sagemin ylläpito EMV varmennus taitaa olla jotain 12€/kk sis. 4v takuun/vaihtolaitteet. Datan siirtomaksuja ei LT:n autoille tule, sillä niissähän on jo modeemit valmiina. LT:n Sagemi toimii Bluetooth yhteydellä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin kaikki Semelin Sagemeilla vastaanotetut EMV maksut menevät myös niiden kautta eteenpäin. Tulevaisuudessahan liki kaikki kortit ovat näitä. Liittyy ilmeisesti siihen, että jos joku laite saa EMV hyväksynnän, myös softan / laitteen valmistajan on pystyttävä hyväksynnän saadakseen osoittaa varmenteiden ja maksuliikenteen katkeamaton ja suojattu yhteys varmenne palveluihin ja tekemään sen katevarauksen tilille asti. Jos joku osaa selittää paremmin lisätköön.
Tuo loppu toteamuksesi tarkoittaa käytännössä sitä, että et ilmeisesti tule saamaan sieltä talosta ainuttakaan keikkaa dataltakaan, sillä siellä edellytetään autojen ottavan määrätyt kortit vastaan ja sinähän et ilmeisesti näin aio tulevaisuudessa tehdä.Eikös myös muilla kortinlukijan valmistajilla ole emw hyväksyttyjä laitteita. Peruskauraa tänä päivänä joten, pliis älä sotke asioita.
Menee ne maksut hyvin omalle tilille myös jos laittaa maksupäätteeseen itse hommaamansa sim-kortin ja tekee pankin kanssa sopimuksen, oli se pääte mikä hyvänsä.
Voinhan mä luvata ottaa mitä kortteja tahansa vastaan, eli tyhjiä lupauksia olisi siis vain se kk-kortti jos tosiaan aiotaan softa jättää jakamatta muille valmistajille. No siitä kärsii sitten vain vammaiset ja vanhukset.Syyllinen on helppo kertoa asiakaspalvelutilanteessa niille. Muut kortit saadaan kyllä toimimaan lähes missä laitteessa tahansa.
Semelin suojelumaksu on kalliimpi kuin useimmat maksupäätteistä koituvat datasiirtomaksut.
Taksankorotukset,datapäivitykset ym saa kyllä mittaripajoilta rahalla halvemmalla..
Ps. ainakaan minä en ole nähnyt mitään luetteloa pakolla hyväksyttävistä korteista. Tuskin luettelossa voi olla muita kuin mitä laki sanoo; Yleisimmat luottokortit ja pankkikortit.
Lähitaksissa voidaan laittaa kuten nyt attribuutit käykö esim se kk-kortti.
Lähitaksin itressejä tässä asiassa on;
Menee korkotulot sen välittämien korttimaksujen hautomisesta, ja epäilempä että tässä asiassa päätöksiä tekevät ovat semelin osakkaita tai muuten voimakkaasti kytköksissä valmistajaan.Saa korjata jos olen täysin väärässä.Ei voi uskoa että autoilijat kytketään yhden valmistajan liekaan vietäviksi miten vaan. Mitenkään muuten ei voi olla mahdollista että näin voimakkaasti liputetaan vain ja ainoastaan yhden laitteen puolesta, uhataan katkaista keikanvälitys, yms..
- välitä
Onneksi toimintalupien myöntäjä tulee viheltämään pelin poikki... Katelleet jo pitkään touhua , eikä mene uuden taksilain hengen mukaan yksiin.
- ????????
Mikä nyt ei mene lain hengen mukaan? Kuka moista väittää, HTT vai? Tähän maahan on kuka tahansa ehdot täyttävä saanut perustaa keskuksia jo vuosia.
Mitä muuten luulet viranomaisten ajattelevan esim. kentällä kohua herättäneestä vaate rumbasta? Lakiin on kirjattu mm. puketumisesta oma kohtansa, jos tämän noudattamista nyt valvotaan, meinaatko, että jollain viranomaisella olisi siihen jotain negatiivista sanottavaa? Kyllä ne on päinvastoin tyytyväisiä, että ala tekee itse jotain, ettei niiden tarvitse asioihin puuttua. Jo on aikakin alkaa tehdä jotain ainaisten puheiden ja uhkailujen sijaan. - hese
???????? kirjoitti:
Mikä nyt ei mene lain hengen mukaan? Kuka moista väittää, HTT vai? Tähän maahan on kuka tahansa ehdot täyttävä saanut perustaa keskuksia jo vuosia.
Mitä muuten luulet viranomaisten ajattelevan esim. kentällä kohua herättäneestä vaate rumbasta? Lakiin on kirjattu mm. puketumisesta oma kohtansa, jos tämän noudattamista nyt valvotaan, meinaatko, että jollain viranomaisella olisi siihen jotain negatiivista sanottavaa? Kyllä ne on päinvastoin tyytyväisiä, että ala tekee itse jotain, ettei niiden tarvitse asioihin puuttua. Jo on aikakin alkaa tehdä jotain ainaisten puheiden ja uhkailujen sijaan.Lääninhallitus on asiasta erimieltä!
- asiasta?
hese kirjoitti:
Lääninhallitus on asiasta erimieltä!
Siis mistä ihmeen asiasta lääni nyt on erimieltä? Mistä ihmeestä te näitä juttuja väännätte?
Eikö kukaan väännä, että eräs läänissä taksilupia myöntävän virkailijan mies sai juuri luvat Vantaalle. Toiset oli jo ennestään Helsingissä. Tässä on varmaan jotain hämärää ja kähmintää, liekkö edes liitettä Vantaalle koko ukolla. TÄLLÄINEN ON TIETOA EIKÄ MITÄÄN HUHUA! - se ole
asiasta? kirjoitti:
Siis mistä ihmeen asiasta lääni nyt on erimieltä? Mistä ihmeestä te näitä juttuja väännätte?
Eikö kukaan väännä, että eräs läänissä taksilupia myöntävän virkailijan mies sai juuri luvat Vantaalle. Toiset oli jo ennestään Helsingissä. Tässä on varmaan jotain hämärää ja kähmintää, liekkö edes liitettä Vantaalle koko ukolla. TÄLLÄINEN ON TIETOA EIKÄ MITÄÄN HUHUA!Lääninhallituksen tehtävä? myöntää lupia.. Saihan vantaalainen,lähitaksin hallintoneuvostossa istuva heppulikin toiset luvat ihan omaan aikaan, ei menny ollenkaan rytmiin muitten luvan hakijoiden kanssa.
Mitä ihmeen kähmintää, ei kait kukaan näistä herrasmiehistä sellaista harrasta.
- Sepi
Lähitaksi on osakeyhtiö, eikä yhtiön osakkuudella ole mitään tekemistä liikenneluvan kanssa. Jos jollain on osakkeita niin silloin on oikeutettu päätöksentekoon yhtiössä ja jos joku on ollut autoilijana silloin kun on valittu hallintoneuvostoon niin mikään taho ei pakota eroamaan vaikka luvastaan luopuisikin. Uusi hallintoneuvosto valitaan yhtiökokouksessa eikä kiesman baarissa.
- korjaus...
Sepi puhuu jälleen asiaa. Yksi pieni korjaus, osakkeen voi ostaa kuka tahansa mutta niissä on lunastuslauseke. Yhtiön osakkeita merkitään vai liikenneluvan haltijoille, max 2 osaketta/lupa. Jos joku lopettaa autoilun, hänen ei tarvitse myydä osakettaan kenellekään jos ei halua.
- se on
Monopoli asemassa toimiva yhtiö määrää palveluistaan maksettavan hinnan, asiakkaan vaatetuksen,asiakkaan käyttämän laitteiston(vain yhden valmistajan(eli antaa monopolin))ym.
Maksaa mahtavaa osinkoa omistajilleen ja vieläpä haluaa kahlita asiakkaan rahaliikenteen omiin käsiinsä.
Kaiken kaikkiaan hieno homma:)
Ehdotankin että lähitaksi nostaa keskuspalvelu maksun kolminkertaiseksi jotta saamme osingot kohtuullisiksi, ja mitä me niistä osakkeettomista autoiljoista. Nehän on suurelta osin vaan uusia jotka pyrkii jaolle, tämä kakku jaettiin jo -60 luvulla...
Voin sanoa että kukaan näistä vanhoista konnista ei tule ansaitsemaan kunnioitusta eläkkeelle jäädessään eikä todellakaan ole arvossa autoilijoiden keskuudessa. Yhdistys ja yhtiöt voivat tietysti kiiloittaa peiliä mutta se on vain virallista hegemoniaa, todellisuus on toisenlainen. Sylettää ja pahasti. - märkäkorva
se on kirjoitti:
Monopoli asemassa toimiva yhtiö määrää palveluistaan maksettavan hinnan, asiakkaan vaatetuksen,asiakkaan käyttämän laitteiston(vain yhden valmistajan(eli antaa monopolin))ym.
Maksaa mahtavaa osinkoa omistajilleen ja vieläpä haluaa kahlita asiakkaan rahaliikenteen omiin käsiinsä.
Kaiken kaikkiaan hieno homma:)
Ehdotankin että lähitaksi nostaa keskuspalvelu maksun kolminkertaiseksi jotta saamme osingot kohtuullisiksi, ja mitä me niistä osakkeettomista autoiljoista. Nehän on suurelta osin vaan uusia jotka pyrkii jaolle, tämä kakku jaettiin jo -60 luvulla...
Voin sanoa että kukaan näistä vanhoista konnista ei tule ansaitsemaan kunnioitusta eläkkeelle jäädessään eikä todellakaan ole arvossa autoilijoiden keskuudessa. Yhdistys ja yhtiöt voivat tietysti kiiloittaa peiliä mutta se on vain virallista hegemoniaa, todellisuus on toisenlainen. Sylettää ja pahasti.Jos näillä äijillä, jotka kyseisen keskuksen perustivat vuonna 1965 ei olisi ollut rohkeutta ja katsetta tulevaisuuteen, olisi sullakin varmaan hieman toisenlaiset oltavat tänään. Nämä perustajat eivät koskaan tule unohtumaan toisin, kuin sinä tietämättömyyttäsi annat olettaa. He, jos ketkä ovat tehneet sinunkin työsi mahdollisimman helpoksi ja mahdolliseksi. Onko sinulle tullut data keikkaa kun "manulle illallinen?" Ketkähän ovat saaneet sen teoillaan aikaan? Nykypäivän nööseistä ei siihen ole.
Ja sinä räkänokka kehtaat sanoa, että nämä vanhat konnat ei ansaitse arvostusta. Kyllä sä oot pelle, ei muuta voi sanoa. Ymmärätkö sä luuseri edes hitustakaan historiasta? Jos aiot pärjätä elämässä ylipäätään, on ymmärrettvä edes hitunen historiaa, edes oman alan asioista.
Yhdistys ja yhtiöt, niistä sun laltaisellesi pelelle on aivan turha alkaa selittää yhtään mitää, sillä ne on sulle sama, kun se, että sut otettais NASA:lle töihin. - Sepi
se on kirjoitti:
Monopoli asemassa toimiva yhtiö määrää palveluistaan maksettavan hinnan, asiakkaan vaatetuksen,asiakkaan käyttämän laitteiston(vain yhden valmistajan(eli antaa monopolin))ym.
Maksaa mahtavaa osinkoa omistajilleen ja vieläpä haluaa kahlita asiakkaan rahaliikenteen omiin käsiinsä.
Kaiken kaikkiaan hieno homma:)
Ehdotankin että lähitaksi nostaa keskuspalvelu maksun kolminkertaiseksi jotta saamme osingot kohtuullisiksi, ja mitä me niistä osakkeettomista autoiljoista. Nehän on suurelta osin vaan uusia jotka pyrkii jaolle, tämä kakku jaettiin jo -60 luvulla...
Voin sanoa että kukaan näistä vanhoista konnista ei tule ansaitsemaan kunnioitusta eläkkeelle jäädessään eikä todellakaan ole arvossa autoilijoiden keskuudessa. Yhdistys ja yhtiöt voivat tietysti kiiloittaa peiliä mutta se on vain virallista hegemoniaa, todellisuus on toisenlainen. Sylettää ja pahasti.Taksikeskuksen voi perustaa kuka hyvänsä. Ainoat kriteerit keskukselle on se että ottaa vastaan ennakkotilauksia ja on auki 24h, muuten toiminta on vapaata. Monopolista ei siis ole kysymys.
Jos olet kyllästynyt Lähitaksiin niin kerää samanmielisten porukka ja perusta oma keskus. Jos uusi keskus toimii paremmin kuin Lähitaksi niin kyllä siihen sitten liittyy muitakin autoilijoita ja asiakkaat alkaa soittaa myös sinne. Se on sitä yrittämisen vapautta ja riskinottoa. Turhaan täällä poraat, tee asialle jotain, ei Lähitaksiin ole pakko kuulua. - nää herrat oli?
märkäkorva kirjoitti:
Jos näillä äijillä, jotka kyseisen keskuksen perustivat vuonna 1965 ei olisi ollut rohkeutta ja katsetta tulevaisuuteen, olisi sullakin varmaan hieman toisenlaiset oltavat tänään. Nämä perustajat eivät koskaan tule unohtumaan toisin, kuin sinä tietämättömyyttäsi annat olettaa. He, jos ketkä ovat tehneet sinunkin työsi mahdollisimman helpoksi ja mahdolliseksi. Onko sinulle tullut data keikkaa kun "manulle illallinen?" Ketkähän ovat saaneet sen teoillaan aikaan? Nykypäivän nööseistä ei siihen ole.
Ja sinä räkänokka kehtaat sanoa, että nämä vanhat konnat ei ansaitse arvostusta. Kyllä sä oot pelle, ei muuta voi sanoa. Ymmärätkö sä luuseri edes hitustakaan historiasta? Jos aiot pärjätä elämässä ylipäätään, on ymmärrettvä edes hitunen historiaa, edes oman alan asioista.
Yhdistys ja yhtiöt, niistä sun laltaisellesi pelelle on aivan turha alkaa selittää yhtään mitää, sillä ne on sulle sama, kun se, että sut otettais NASA:lle töihin.Mä en niistä ole tietoinen, mutta tän päivän lusmut kyllä tiedän, ja senkin tiedän että näistä tänä hetkenä toimivista jää paskavana jälkeen mistä päästävä eroon ja pian.
Ehkä silloin oli hieno idea mutta nämä perässähiihtävät kehittäneet oikein hienon systeemin jolla kupata autoilijoita ja leikkiä itse suurta johtajaa. Aatu ja Stalin olivat myös tämän sarjan suuria pellejä. Jäihän ne historiaan ,totta, samoin taitaa jäädä tän päivän taksimaailman nerot, suurinpiirtein yhtä arvostettuina henkilöinä.
Sulla oli sit eilen huikkapäivä, menikö lähitaksin piikkiin vai vantaantaksin? - Sepi
nää herrat oli? kirjoitti:
Mä en niistä ole tietoinen, mutta tän päivän lusmut kyllä tiedän, ja senkin tiedän että näistä tänä hetkenä toimivista jää paskavana jälkeen mistä päästävä eroon ja pian.
Ehkä silloin oli hieno idea mutta nämä perässähiihtävät kehittäneet oikein hienon systeemin jolla kupata autoilijoita ja leikkiä itse suurta johtajaa. Aatu ja Stalin olivat myös tämän sarjan suuria pellejä. Jäihän ne historiaan ,totta, samoin taitaa jäädä tän päivän taksimaailman nerot, suurinpiirtein yhtä arvostettuina henkilöinä.
Sulla oli sit eilen huikkapäivä, menikö lähitaksin piikkiin vai vantaantaksin?olla mitä mieltä hyvänsä, mutta se tosiasia pitää kyllä tunnustaa että Lähitaksi on aika hyvin hoidettu yhtiö, väittäisin että suomen paras taksikeskus.
Lähitaksiin kuuluvalla autolla on suomen suurin liikennealue, 13 kuntaa jonka alueella asuu 720 000 asukasta ja oman alueensa lisäksi lähitaksi välittää myös helsingin alueella. Ei priorisointia ja tasa-arvoinen dataliikenne koko toimialueella.
Minäkin vastustan Semelin liian suurta markkinaosuutta, mutta muilla valmistajilla ei ole toimivia laitteita näin suureen keskukseen. Semelin laitteen on olleet erittäin kestävät, ainakaan minulla ei ole ollut niissä mitään vikaa. Vain Semelin koppava ja ylimielinen asenne on alkanut ärsyttämään, koneissa ei ole vikaa.
Tällainen markkina-alue vain 140 eurolla kuukaudessa, ei paha. - Komppaan
Sepi kirjoitti:
olla mitä mieltä hyvänsä, mutta se tosiasia pitää kyllä tunnustaa että Lähitaksi on aika hyvin hoidettu yhtiö, väittäisin että suomen paras taksikeskus.
Lähitaksiin kuuluvalla autolla on suomen suurin liikennealue, 13 kuntaa jonka alueella asuu 720 000 asukasta ja oman alueensa lisäksi lähitaksi välittää myös helsingin alueella. Ei priorisointia ja tasa-arvoinen dataliikenne koko toimialueella.
Minäkin vastustan Semelin liian suurta markkinaosuutta, mutta muilla valmistajilla ei ole toimivia laitteita näin suureen keskukseen. Semelin laitteen on olleet erittäin kestävät, ainakaan minulla ei ole ollut niissä mitään vikaa. Vain Semelin koppava ja ylimielinen asenne on alkanut ärsyttämään, koneissa ei ole vikaa.
Tällainen markkina-alue vain 140 eurolla kuukaudessa, ei paha.Komppaan jälleen Sepiä. Lisään vielä sen, että Semelissä ärsyttää Sepin mainitsemien asioiden lisäksi se, että sieltä ei saa ikinä ketään kiinni, sillä on aivan onneton myynti ja tuotetukea ei ole lainkaan ym. ym. Laitteissa ei sinänsä ole moittimista. Niin ja sitten se kummajainen, ylläpitosopimukset on sidottu kulloinkin voimassa olevaan taksien taksaan, eli jos taksat nousee 7,4%, nousee Semelin ylläpito saman verran. Lisäksi sama ylimielinen asenne Semelillä on asennuspajoihin, hekään eivät kuulemma saa sieltä ketään kiinni vaikka kuinka soittaa.
- hyvä näin
Sepi kirjoitti:
olla mitä mieltä hyvänsä, mutta se tosiasia pitää kyllä tunnustaa että Lähitaksi on aika hyvin hoidettu yhtiö, väittäisin että suomen paras taksikeskus.
Lähitaksiin kuuluvalla autolla on suomen suurin liikennealue, 13 kuntaa jonka alueella asuu 720 000 asukasta ja oman alueensa lisäksi lähitaksi välittää myös helsingin alueella. Ei priorisointia ja tasa-arvoinen dataliikenne koko toimialueella.
Minäkin vastustan Semelin liian suurta markkinaosuutta, mutta muilla valmistajilla ei ole toimivia laitteita näin suureen keskukseen. Semelin laitteen on olleet erittäin kestävät, ainakaan minulla ei ole ollut niissä mitään vikaa. Vain Semelin koppava ja ylimielinen asenne on alkanut ärsyttämään, koneissa ei ole vikaa.
Tällainen markkina-alue vain 140 eurolla kuukaudessa, ei paha.mutta mulla toi maksu suurempi, ei osaketta. Lisäksi tietysti se seemelin suojelu maksu. Dataliikennekin pätkii aika rajustikin välillä, voisin vaikka lyödä vedon että elisa pistää taas poikki puolenyön aikaan ja rupeaa huoltotöihin...
Siitä pitkästä seisokista aikaisemmin tänä vuonna ei muuten saatu mitään alennuksia, vaikka koneet kiinni vissiin vuorokauden.
Luulisi että maailmalta löytyisi laitteita, tai joku kiinnostuisi, jos vaikka haettaisiin vain välitysliikennettä, rahaliikenteen ja navigoinnin kaikki pystyy hoitamaan itse. - asiaa semelistä
Sepi kirjoitti:
olla mitä mieltä hyvänsä, mutta se tosiasia pitää kyllä tunnustaa että Lähitaksi on aika hyvin hoidettu yhtiö, väittäisin että suomen paras taksikeskus.
Lähitaksiin kuuluvalla autolla on suomen suurin liikennealue, 13 kuntaa jonka alueella asuu 720 000 asukasta ja oman alueensa lisäksi lähitaksi välittää myös helsingin alueella. Ei priorisointia ja tasa-arvoinen dataliikenne koko toimialueella.
Minäkin vastustan Semelin liian suurta markkinaosuutta, mutta muilla valmistajilla ei ole toimivia laitteita näin suureen keskukseen. Semelin laitteen on olleet erittäin kestävät, ainakaan minulla ei ole ollut niissä mitään vikaa. Vain Semelin koppava ja ylimielinen asenne on alkanut ärsyttämään, koneissa ei ole vikaa.
Tällainen markkina-alue vain 140 eurolla kuukaudessa, ei paha.Juurihan on selvityksen alla mittarivirhe näissä semeleissä. eli virheitä on..
semelissä ei näppäimetkään pysy paikallaan, aina saa haeskella penkkien alta.. - sepi
hyvä näin kirjoitti:
mutta mulla toi maksu suurempi, ei osaketta. Lisäksi tietysti se seemelin suojelu maksu. Dataliikennekin pätkii aika rajustikin välillä, voisin vaikka lyödä vedon että elisa pistää taas poikki puolenyön aikaan ja rupeaa huoltotöihin...
Siitä pitkästä seisokista aikaisemmin tänä vuonna ei muuten saatu mitään alennuksia, vaikka koneet kiinni vissiin vuorokauden.
Luulisi että maailmalta löytyisi laitteita, tai joku kiinnostuisi, jos vaikka haettaisiin vain välitysliikennettä, rahaliikenteen ja navigoinnin kaikki pystyy hoitamaan itse.Osakkeettoman palvelumaksu on 9 euroa/kk enemmän kuin osakkaalla, eli ei juurikaan eroa.
- seemelin
sepi kirjoitti:
Osakkeettoman palvelumaksu on 9 euroa/kk enemmän kuin osakkaalla, eli ei juurikaan eroa.
suojelumaksut 104e/2kk kaikilta
- ???????
seemelin kirjoitti:
suojelumaksut 104e/2kk kaikilta
Onhan se paskamaista maksaa useaan eripaikkaan näitä ylläpitomaksuja, varsinkin, kun suurimmalla osalla näistä taksien maksamista ylläpidoista tehdään ns. näkymätöntä työtä. Suuri osa niistä on erilaista kehitystä ja softien tekoa ja räätälöintiä. Se ei todellakaan näy heti konkreettisesti jonain tuotteena yms. mutta ilman niitä ei esim. uudet taksat saavu autoihin, keskuksen välittäjien palkkoja ei maksaisi kukaan. Jokaisesta mukanaolevasta autosta LT ja HTD luultavsti maksaa myös jonkilasita ylläpitomaksua välityssoftan tekijälle jne. Pientä nämä kuitenkin on moneen muuhun yrittäjään verrattuna, ei toki vähäisiä. Keskusten erilaisista sofista ja niiden ylläpidosta, kun aletaan puhua, niin LT:n, kuten HTD:n, niin putaan aina 4-5 numeroisista summista, vaikka kuinka pieni "lisäpalikka" softaan tarvittaisiin tai jotain pitää kehittää tai korjata. Niiden ojelmia ei osteta, kuten Windowsin pakettia hyllystä hintaan 139€.
- kännykkään
??????? kirjoitti:
Onhan se paskamaista maksaa useaan eripaikkaan näitä ylläpitomaksuja, varsinkin, kun suurimmalla osalla näistä taksien maksamista ylläpidoista tehdään ns. näkymätöntä työtä. Suuri osa niistä on erilaista kehitystä ja softien tekoa ja räätälöintiä. Se ei todellakaan näy heti konkreettisesti jonain tuotteena yms. mutta ilman niitä ei esim. uudet taksat saavu autoihin, keskuksen välittäjien palkkoja ei maksaisi kukaan. Jokaisesta mukanaolevasta autosta LT ja HTD luultavsti maksaa myös jonkilasita ylläpitomaksua välityssoftan tekijälle jne. Pientä nämä kuitenkin on moneen muuhun yrittäjään verrattuna, ei toki vähäisiä. Keskusten erilaisista sofista ja niiden ylläpidosta, kun aletaan puhua, niin LT:n, kuten HTD:n, niin putaan aina 4-5 numeroisista summista, vaikka kuinka pieni "lisäpalikka" softaan tarvittaisiin tai jotain pitää kehittää tai korjata. Niiden ojelmia ei osteta, kuten Windowsin pakettia hyllystä hintaan 139€.
muihin mittareihin ei makseta.
Enkä muuten maksa omaan pc:henikin tulee automaattisesti ilman että mitään erityistä maksan.Kännykkäänikin saan ilmaiseksi päivitykset netistä. Aika kallishinta ainoastaan siitä että tulee uudet taksat(tai mitä sattuu) onlinena...
Eikö olisi jo järkevää että keskus keskittyisi siihen keikan välittämiseen ja muu ryhmä rämä siellä menis vaikka oikeisiin töihin?
Ainoa mitä sieltä on tarvis tiedoitteet, keikat. Maksuliikenteen ja navigoinnin hoidan mielelläni itse. Ja jopa mittarivalinnat.
Taitaa olla aika piikki hyvin auki kun keskuksissa ostellaan kaiken maailman ilmaohjelmia makso mitä makso. - ihmisellä olla
kännykkään kirjoitti:
muihin mittareihin ei makseta.
Enkä muuten maksa omaan pc:henikin tulee automaattisesti ilman että mitään erityistä maksan.Kännykkäänikin saan ilmaiseksi päivitykset netistä. Aika kallishinta ainoastaan siitä että tulee uudet taksat(tai mitä sattuu) onlinena...
Eikö olisi jo järkevää että keskus keskittyisi siihen keikan välittämiseen ja muu ryhmä rämä siellä menis vaikka oikeisiin töihin?
Ainoa mitä sieltä on tarvis tiedoitteet, keikat. Maksuliikenteen ja navigoinnin hoidan mielelläni itse. Ja jopa mittarivalinnat.
Taitaa olla aika piikki hyvin auki kun keskuksissa ostellaan kaiken maailman ilmaohjelmia makso mitä makso.Siis ihan oikeesti, voiko jollain ihmisellä todellakin olla noin tyhjä pääkoppa? Ei Ei Ei voi, tän on taas pakko olla provoa.
- tuli p...alla
ihmisellä olla kirjoitti:
Siis ihan oikeesti, voiko jollain ihmisellä todellakin olla noin tyhjä pääkoppa? Ei Ei Ei voi, tän on taas pakko olla provoa.
Voiko jotakin pelottaa oman pallin putoaminen noin paljon.Ei voi tää on taatusti taas provoa.
- ostos
??????? kirjoitti:
Onhan se paskamaista maksaa useaan eripaikkaan näitä ylläpitomaksuja, varsinkin, kun suurimmalla osalla näistä taksien maksamista ylläpidoista tehdään ns. näkymätöntä työtä. Suuri osa niistä on erilaista kehitystä ja softien tekoa ja räätälöintiä. Se ei todellakaan näy heti konkreettisesti jonain tuotteena yms. mutta ilman niitä ei esim. uudet taksat saavu autoihin, keskuksen välittäjien palkkoja ei maksaisi kukaan. Jokaisesta mukanaolevasta autosta LT ja HTD luultavsti maksaa myös jonkilasita ylläpitomaksua välityssoftan tekijälle jne. Pientä nämä kuitenkin on moneen muuhun yrittäjään verrattuna, ei toki vähäisiä. Keskusten erilaisista sofista ja niiden ylläpidosta, kun aletaan puhua, niin LT:n, kuten HTD:n, niin putaan aina 4-5 numeroisista summista, vaikka kuinka pieni "lisäpalikka" softaan tarvittaisiin tai jotain pitää kehittää tai korjata. Niiden ojelmia ei osteta, kuten Windowsin pakettia hyllystä hintaan 139€.
Ei voi muuta kuin ihmetellä näitä meidän välityssysteemin ostajia, hemmeeti ne ostaa sen pala kerrallaan. Ainakin mä kun ostan pc;n ostan tarvittavat ohjelmat kerralla. Tietysti onhan jokun elätettävä semeliä, varsinkin jos on ikäänkuin oma yhtiö...
- noin uuvatti
ostos kirjoitti:
Ei voi muuta kuin ihmetellä näitä meidän välityssysteemin ostajia, hemmeeti ne ostaa sen pala kerrallaan. Ainakin mä kun ostan pc;n ostan tarvittavat ohjelmat kerralla. Tietysti onhan jokun elätettävä semeliä, varsinkin jos on ikäänkuin oma yhtiö...
Jos ostat pc:n ja haluat siihen 2kk päästä ominaisuuden, jolla voit käsitellä esim. videokameran kuvaamaa materiaalia, etkö silloin osta sellaisen ohjelman jälkeenpäin koneeseesi? Eikö kaikki uudet haluttavat ominaisuudet yleensä vaadi jälkeenpäin ostettavan ohjelman tai lisälaitteen myös pc koneeseen? Vai väitätkö, että taksimaailmassa on olemassa joku näkijä, joka katsoo kristallipallosta, että taksit tarvitsevat 4v päästä ohjelman x ja se kanntaa ostaa jo nyt, vaikka sitä ei vielä tarvitakkaan?
Olisiko sitten järkevää ostaa aina 3v välein kaikki laitteet autoon uusiksi? Siihenkö olisit valmis suostumaan? Älä naurata, et usko itsekään kirjoittamaasi juttuun. - käyttäjä
noin uuvatti kirjoitti:
Jos ostat pc:n ja haluat siihen 2kk päästä ominaisuuden, jolla voit käsitellä esim. videokameran kuvaamaa materiaalia, etkö silloin osta sellaisen ohjelman jälkeenpäin koneeseesi? Eikö kaikki uudet haluttavat ominaisuudet yleensä vaadi jälkeenpäin ostettavan ohjelman tai lisälaitteen myös pc koneeseen? Vai väitätkö, että taksimaailmassa on olemassa joku näkijä, joka katsoo kristallipallosta, että taksit tarvitsevat 4v päästä ohjelman x ja se kanntaa ostaa jo nyt, vaikka sitä ei vielä tarvitakkaan?
Olisiko sitten järkevää ostaa aina 3v välein kaikki laitteet autoon uusiksi? Siihenkö olisit valmis suostumaan? Älä naurata, et usko itsekään kirjoittamaasi juttuun.Eikös parasta olisi jos lähitaksi keskittyis siihen keikan välitykseen ja lopettais sen pc;llä leikkimisen. Ei luulisi olevan vaikeata vastata puhelimeen ja laittaa keikka jakoon. Maa missä kehitetään kännyköitä, ei saa taksien tietoliikennettä kuntoon kohtuullisin kustannuksin.. Ilmankos nokia-housekin soittaa tolppapuhelimeen tai stadin keskukseen, kuten muutkin yritykset sillä alueella..
- Sepi
käyttäjä kirjoitti:
Eikös parasta olisi jos lähitaksi keskittyis siihen keikan välitykseen ja lopettais sen pc;llä leikkimisen. Ei luulisi olevan vaikeata vastata puhelimeen ja laittaa keikka jakoon. Maa missä kehitetään kännyköitä, ei saa taksien tietoliikennettä kuntoon kohtuullisin kustannuksin.. Ilmankos nokia-housekin soittaa tolppapuhelimeen tai stadin keskukseen, kuten muutkin yritykset sillä alueella..
Kustannuksethan on varsin kohtuullisia. Aina kun joku ohjelmistotalo tekee räätälöidyn ohjelman mille alalle hyvänsä, siihen tarvitaan ylläpito, ei taksimaailma ole siinä mikään poikkeus.
Normaalit PC ohjelmistot on massaohjelmia joita päivitetäänkin massana. Hyvin usein räätälöityjen ohjelmistojen ylläpito saattaa parissa vuodessa maksaa enemmän kuin se varsinainen ohjelma on ostettaessa maksanut, kuten esim autoilijoille tuttu Exim palkanlaskenta, ajopäiväkirja ja kirjanpito-ohjelma. Ohjelma maksaa tänään noin 700e, mutta sen ylläpito on noin 250e/vuosi, tai ainakin oli silloin kun itse sitä vielä käytin.
Välitysjärjestelmän ohjelmisto on kyllä pikkasen eri kuin perus PC:n käyttöjärjestelmä. - ohjelmisto
Sepi kirjoitti:
Kustannuksethan on varsin kohtuullisia. Aina kun joku ohjelmistotalo tekee räätälöidyn ohjelman mille alalle hyvänsä, siihen tarvitaan ylläpito, ei taksimaailma ole siinä mikään poikkeus.
Normaalit PC ohjelmistot on massaohjelmia joita päivitetäänkin massana. Hyvin usein räätälöityjen ohjelmistojen ylläpito saattaa parissa vuodessa maksaa enemmän kuin se varsinainen ohjelma on ostettaessa maksanut, kuten esim autoilijoille tuttu Exim palkanlaskenta, ajopäiväkirja ja kirjanpito-ohjelma. Ohjelma maksaa tänään noin 700e, mutta sen ylläpito on noin 250e/vuosi, tai ainakin oli silloin kun itse sitä vielä käytin.
Välitysjärjestelmän ohjelmisto on kyllä pikkasen eri kuin perus PC:n käyttöjärjestelmä.viesti kännykkään maksaa n.0.05c otatko keikan vai et, paluuviesti että otan saman verran. Tässä yksi esimerkki keikanvälityksestä yksinkertaisimmillaan, toki myönnetään että pikkaisen monimuotoisempaa tarvitaan, esim joukkotekstiviestit(tai nykyajantekniikalla sähköpostit,edullisempia) Ei siihen kovin kummoista ohjelmaa tarvita.
Kuten moneen kertaan täälläkin todettu maksuliikenteen ja navigoinnin kaikki voi hoitaa itse miten haluaa. Mittarivalinnat myös voitais jo vihdoin ja viimein jättää autoilijan harkintaan.. - Sepi
ohjelmisto kirjoitti:
viesti kännykkään maksaa n.0.05c otatko keikan vai et, paluuviesti että otan saman verran. Tässä yksi esimerkki keikanvälityksestä yksinkertaisimmillaan, toki myönnetään että pikkaisen monimuotoisempaa tarvitaan, esim joukkotekstiviestit(tai nykyajantekniikalla sähköpostit,edullisempia) Ei siihen kovin kummoista ohjelmaa tarvita.
Kuten moneen kertaan täälläkin todettu maksuliikenteen ja navigoinnin kaikki voi hoitaa itse miten haluaa. Mittarivalinnat myös voitais jo vihdoin ja viimein jättää autoilijan harkintaan..Eli keskuksen ehdottomasti suurin menoerä on henkilöstökulut, ei laite softat eikä niiden ylläpidot. Jonkunhan pitää ottaa ne miljoonat puhelut vuoden aikana mitä Lähitaksiinkin soitetaan.
Silloin ei enää riitä se 0,05e/viesti. Kun paletti pyörii 24/7 niin henkilökunnan tarve on aika suuri. - vaan ymmärtääkseni
Sepi kirjoitti:
Eli keskuksen ehdottomasti suurin menoerä on henkilöstökulut, ei laite softat eikä niiden ylläpidot. Jonkunhan pitää ottaa ne miljoonat puhelut vuoden aikana mitä Lähitaksiinkin soitetaan.
Silloin ei enää riitä se 0,05e/viesti. Kun paletti pyörii 24/7 niin henkilökunnan tarve on aika suuri.esimerkki halvemmasta järjestelmästä. Eli siinä pelaisi nokian 1100 autolaitteena n.49euroa..
Keskuksessa toki tarvittaisiin isompi kone/koneita. Mutta autoissa 10000 euron datapaketti on järjetön.
Keskuksen kellarissa istuu turhaa porukkaa jotka vois heittä pihalle tuulettumaan, ettei turhaan keksisi autoilijoille älyttömiä menoeriä..
Ne henkilöstökulut on turhia. - oikein...
vaan ymmärtääkseni kirjoitti:
esimerkki halvemmasta järjestelmästä. Eli siinä pelaisi nokian 1100 autolaitteena n.49euroa..
Keskuksessa toki tarvittaisiin isompi kone/koneita. Mutta autoissa 10000 euron datapaketti on järjetön.
Keskuksen kellarissa istuu turhaa porukkaa jotka vois heittä pihalle tuulettumaan, ettei turhaan keksisi autoilijoille älyttömiä menoeriä..
Ne henkilöstökulut on turhia.Tuommoset toimii ok pakkakunnilla, jossa on muutama auto tai kotipäivystäjille maaseudulla.
10000€ sis. kaikki auton taksivarusteet on kyllä järjetön mutta minkä niiden hintojen nousulle mahtaa. Jos Lähitaksilla tai HTD:lla olis joku taikanappi, niin kyllä ne varmaan sitä painais. Ei näytä kukaan muukaan voivan meidän muillekkaan nouseville kustannuksille mitään.
Miten niin kellarissa istuu turhaa porukkaa? Kuka ne työt siellä toimistossa tekis, jos näitä kahta naista ei siellä olis? Onko 2h toimisto liian suurimiehityksinen hoitamaan yli 1000 autolijan asiat? Välittäjiä siellä taitaa olla yhteensä yli 70kpl joista ne suurimmat henkilöstömenot tulee. - laite
oikein... kirjoitti:
Tuommoset toimii ok pakkakunnilla, jossa on muutama auto tai kotipäivystäjille maaseudulla.
10000€ sis. kaikki auton taksivarusteet on kyllä järjetön mutta minkä niiden hintojen nousulle mahtaa. Jos Lähitaksilla tai HTD:lla olis joku taikanappi, niin kyllä ne varmaan sitä painais. Ei näytä kukaan muukaan voivan meidän muillekkaan nouseville kustannuksille mitään.
Miten niin kellarissa istuu turhaa porukkaa? Kuka ne työt siellä toimistossa tekis, jos näitä kahta naista ei siellä olis? Onko 2h toimisto liian suurimiehityksinen hoitamaan yli 1000 autolijan asiat? Välittäjiä siellä taitaa olla yhteensä yli 70kpl joista ne suurimmat henkilöstömenot tulee.maksaa 3250,00 ja toimii että millä perustelet 7750,00 euroa.
Nebula pystyy ottamaan järjestelmään 10000 autoa. - laiteissa
oikein... kirjoitti:
Tuommoset toimii ok pakkakunnilla, jossa on muutama auto tai kotipäivystäjille maaseudulla.
10000€ sis. kaikki auton taksivarusteet on kyllä järjetön mutta minkä niiden hintojen nousulle mahtaa. Jos Lähitaksilla tai HTD:lla olis joku taikanappi, niin kyllä ne varmaan sitä painais. Ei näytä kukaan muukaan voivan meidän muillekkaan nouseville kustannuksille mitään.
Miten niin kellarissa istuu turhaa porukkaa? Kuka ne työt siellä toimistossa tekis, jos näitä kahta naista ei siellä olis? Onko 2h toimisto liian suurimiehityksinen hoitamaan yli 1000 autolijan asiat? Välittäjiä siellä taitaa olla yhteensä yli 70kpl joista ne suurimmat henkilöstömenot tulee.saataisiin pysähtymään aivan että palkataan vaikkapa joku nokian inssi vuodeksi miettimään millaisen palikan tarvii että saataisiin mahdollisímman monet vehkeet pelaamaan keskenään.
Navigaation ja maksujen välityksessä homma on selvä, kaikki hoitakoon itse. Mittari että antaa datalle pulssin että auto vapaa/varattu, siinä ongelma näissä yhteensopivuuksissa, ei luulisi olevan maailman vaikein asia. Dataliikenne sinänsä voisi hoitua vaikka sen kännykän kautta, jos ei muuta kohtuuhintaista systeemiä löydy.
Tällä systeemillä ettei käy kuin yhdet laitteet lopputulos on tämä. Tolkuttomat hinnat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219