Joku Bmwltä sanoi tämän
”En typisk BMW-kund kommer inte att byta ner sig till en Q5. Då är chansen större att de hellre väljer en GLK. Bara för att Audi prissätter sin bil för premiumsegmentet gör den inte till en premiumbil.”
Linkki: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080610-audi-q5-glk-bmw-x3/index.xml
BMW X3 vs AUDI Q5
13
3698
Vastaukset
- samalla sivulla..
Vilken bil anser du är mest premium?
Audi 33%
BMW 54%
Dött lopp 13%
Totalt har 537 personer röstat. - .................
Näinhän BMW kommentoi jo vuosi sitten kun Audi kertoi "syövänsä" BMW:n markkinat. Nyt esim. A5:sta on myyty 10 kertaisesti BMW:n 3-sarjan coupeen verrattuna. Tällä hetkellä A5:sta saa jonottaa 11kk.
- Trabant....
Niin no Audi on Skoda-konsernin premiumviritelmä. Jos viiden euron arvoinen teinien ihannoima ledvalorivistö tekee Audi-tuotemerkistä jotenkin Skodaa paremman niin okei. Kyllähän samoja kodinkoneitakin myydään eri tuotemerkeillä.
- mikä...
Trabant.... kirjoitti:
Niin no Audi on Skoda-konsernin premiumviritelmä. Jos viiden euron arvoinen teinien ihannoima ledvalorivistö tekee Audi-tuotemerkistä jotenkin Skodaa paremman niin okei. Kyllähän samoja kodinkoneitakin myydään eri tuotemerkeillä.
Äly, mikä viisaus...
- saapa nähdä
autojen muotoilu taitaa nykypäivän olla aika suuri tekijä automallia valitessa. Q5 näyttää aivan ok luomukselta jo wanhan X3:n rinnalla.
Q5:llä on kyllä aikamoinen etu voimalinjan suhteen: edistyksellinen 7-vaihteinen suorakytkentä laatikko yhdistettynä tehokkaaseen 240hv dieseliin 40:60 suhteen nelivedolla.
Jos se Q5 nyt hieman imagossa häviää bemarille tai mersulle, niin hinnoitteluhan se toki lopulta ratkaisee kuka voittaa: Q5, X3, GLK vai XC60. Samoilla apajilla kun liikkuvat.- *Antti*
Taitaa X3:ssa olla paras voimalinja. Voimakkain diesel on 286 hevosvoimainen, jatkuvan nelivedon suhde on sama 40:60 ja automaattina on erittäin pehmeästi vaihtava 6-vaihteinen momentimuuntimella varustettu vaihteisto. Se on lisäksi hyvin taloudellinen; kulutusero manuaaliin verrattuna on vain 0,2 l/100 km.
Enpä usko, että Audi ainakaan tuossa suhteessa panee paremmaksi.
X3:n vanhuudestakin voidaan olla monta mieltä, sillä X3:n facelift tehtiin vuoden 2007 malleihin.
Mielenkiintoista nähdä vertailutestien tulokset, kun aikanaan Q5, X3, GLK ja XC60 laitetaan samalle viivalle. Veikkaan, että XC60 on noista jumbo jo muita huonomman nelivetotekniikan vuoksi. - on vain
*Antti* kirjoitti:
Taitaa X3:ssa olla paras voimalinja. Voimakkain diesel on 286 hevosvoimainen, jatkuvan nelivedon suhde on sama 40:60 ja automaattina on erittäin pehmeästi vaihtava 6-vaihteinen momentimuuntimella varustettu vaihteisto. Se on lisäksi hyvin taloudellinen; kulutusero manuaaliin verrattuna on vain 0,2 l/100 km.
Enpä usko, että Audi ainakaan tuossa suhteessa panee paremmaksi.
X3:n vanhuudestakin voidaan olla monta mieltä, sillä X3:n facelift tehtiin vuoden 2007 malleihin.
Mielenkiintoista nähdä vertailutestien tulokset, kun aikanaan Q5, X3, GLK ja XC60 laitetaan samalle viivalle. Veikkaan, että XC60 on noista jumbo jo muita huonomman nelivetotekniikan vuoksi.facelift, X3 tuli myyntiin syksyllä 2003.
Vanha. - specesjä tutkinut
*Antti* kirjoitti:
Taitaa X3:ssa olla paras voimalinja. Voimakkain diesel on 286 hevosvoimainen, jatkuvan nelivedon suhde on sama 40:60 ja automaattina on erittäin pehmeästi vaihtava 6-vaihteinen momentimuuntimella varustettu vaihteisto. Se on lisäksi hyvin taloudellinen; kulutusero manuaaliin verrattuna on vain 0,2 l/100 km.
Enpä usko, että Audi ainakaan tuossa suhteessa panee paremmaksi.
X3:n vanhuudestakin voidaan olla monta mieltä, sillä X3:n facelift tehtiin vuoden 2007 malleihin.
Mielenkiintoista nähdä vertailutestien tulokset, kun aikanaan Q5, X3, GLK ja XC60 laitetaan samalle viivalle. Veikkaan, että XC60 on noista jumbo jo muita huonomman nelivetotekniikan vuoksi.6-vaihteinen momenttimuuntimella varustettu automaatti on jo wanhaa tekniikkaa. Nykypäivää ovat kaksoiskytkinvaihteistot (a'la DSG), joiden tuoma etu on kiistaton verrattuna perinteiseen tehoa hukkaaviin momentinmuutimella varustettuihin automaatteihin. Taloudellisuus on jopa parempi kuin manuaalissa ja kiihtyvyydessäkään ei häviä manuaalille.
Q5:n S-Tronic on jo 7-vaihteinen, ja se yhdistettynä tehokkaaseen dieseliin ja nelivetoon tuo 6.5s kiihtyvyyden.
XC60 on selvä jumbo jo tehottoman dieselin ja tehoa hukkaavan 6-vaihteisen automaatin ansiosta. Samoin D5:n kulutus ei ole enää nykypäivää.
Uutta X3:sta saataneen odotella 2010 luvun puolella, ja nykymallia alkaa jo ikä painaa niin sisustan kuin ulkopuolenkin osalta.
Eikä X3 sDA mikään halpa laitos ole 74t€ hinnalla.
Toivottavasti Q5 3.0TDI asettuu edes hieman järkevämmälle tasolle. - *Antti*
specesjä tutkinut kirjoitti:
6-vaihteinen momenttimuuntimella varustettu automaatti on jo wanhaa tekniikkaa. Nykypäivää ovat kaksoiskytkinvaihteistot (a'la DSG), joiden tuoma etu on kiistaton verrattuna perinteiseen tehoa hukkaaviin momentinmuutimella varustettuihin automaatteihin. Taloudellisuus on jopa parempi kuin manuaalissa ja kiihtyvyydessäkään ei häviä manuaalille.
Q5:n S-Tronic on jo 7-vaihteinen, ja se yhdistettynä tehokkaaseen dieseliin ja nelivetoon tuo 6.5s kiihtyvyyden.
XC60 on selvä jumbo jo tehottoman dieselin ja tehoa hukkaavan 6-vaihteisen automaatin ansiosta. Samoin D5:n kulutus ei ole enää nykypäivää.
Uutta X3:sta saataneen odotella 2010 luvun puolella, ja nykymallia alkaa jo ikä painaa niin sisustan kuin ulkopuolenkin osalta.
Eikä X3 sDA mikään halpa laitos ole 74t€ hinnalla.
Toivottavasti Q5 3.0TDI asettuu edes hieman järkevämmälle tasolle.Olen täysin eri mieltä väitteestäsi, että 6-vaihteinen momentinmuuntimella varustettu automaatti on vanhanaikainen (sitä tarkoittanet). Momentinmuuntimella varustetut vaihteistot ovat muutamien viime vuosien aikana kehittyneet paljon ja ne vaihtavat paljon pehmeämmin kuin kaksoiskytkentävaihteistot, varsinkin VAG:n kehittämä. Momentinmuuntimella varustettujen kulutuskin on pudonnut täysin vertailukelpoiseksi kaksoiskytkentävaihteistojen kanssa.
Minusta on mielenkiintoista odottaa vertailutestejä, joissa uutuuksia verrataan X3:een. Veikkaukseni on, että suorituskyvyssä ja ajo-ominaisuuksissa BMW ei tule häviämään yhdellekään noista kilpailijoista, mutta tulevaisuushan sen näyttää.
Ps. X3 3,0sd:n (automaatti) kiihtyvyys (nollasta sataseen) on 6,6 s, joten enpä olisi niinkään varma, että mainitsemasi Q5 voittaa sitäkään kisaa käytännön tilanteessa. - mutta tärkein kysymys esitt...
*Antti* kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä väitteestäsi, että 6-vaihteinen momentinmuuntimella varustettu automaatti on vanhanaikainen (sitä tarkoittanet). Momentinmuuntimella varustetut vaihteistot ovat muutamien viime vuosien aikana kehittyneet paljon ja ne vaihtavat paljon pehmeämmin kuin kaksoiskytkentävaihteistot, varsinkin VAG:n kehittämä. Momentinmuuntimella varustettujen kulutuskin on pudonnut täysin vertailukelpoiseksi kaksoiskytkentävaihteistojen kanssa.
Minusta on mielenkiintoista odottaa vertailutestejä, joissa uutuuksia verrataan X3:een. Veikkaukseni on, että suorituskyvyssä ja ajo-ominaisuuksissa BMW ei tule häviämään yhdellekään noista kilpailijoista, mutta tulevaisuushan sen näyttää.
Ps. X3 3,0sd:n (automaatti) kiihtyvyys (nollasta sataseen) on 6,6 s, joten enpä olisi niinkään varma, että mainitsemasi Q5 voittaa sitäkään kisaa käytännön tilanteessa.Missä näistä on eniten feikkiulostuloja? Siitähän pönäkät perheenisät ovat loppujenlopuksi kiinnostuneita...
- saapa nähdä
*Antti* kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä väitteestäsi, että 6-vaihteinen momentinmuuntimella varustettu automaatti on vanhanaikainen (sitä tarkoittanet). Momentinmuuntimella varustetut vaihteistot ovat muutamien viime vuosien aikana kehittyneet paljon ja ne vaihtavat paljon pehmeämmin kuin kaksoiskytkentävaihteistot, varsinkin VAG:n kehittämä. Momentinmuuntimella varustettujen kulutuskin on pudonnut täysin vertailukelpoiseksi kaksoiskytkentävaihteistojen kanssa.
Minusta on mielenkiintoista odottaa vertailutestejä, joissa uutuuksia verrataan X3:een. Veikkaukseni on, että suorituskyvyssä ja ajo-ominaisuuksissa BMW ei tule häviämään yhdellekään noista kilpailijoista, mutta tulevaisuushan sen näyttää.
Ps. X3 3,0sd:n (automaatti) kiihtyvyys (nollasta sataseen) on 6,6 s, joten enpä olisi niinkään varma, että mainitsemasi Q5 voittaa sitäkään kisaa käytännön tilanteessa.Totta on se, että BMW:n 6-vaihteinen momentimuunnin automaatti on suht. taloudellinen verrattuna esim. Volvon Aisinin 6-vaihteisiin.
Mutta myös BMW on jo esitellyt oman kaksoiskytkin vaihteiston nimeltään DKG, jota käytetään jo uudessa M3:ssa. Eli ei se kaksoiskytkinvaihteisto nyt niin huono voi olla, koska kelpaa myös bemarille.
PS. Kiihtyvyys ero 0.1s Q5:n eduksi vs. X3 on vain valmistajien ilmottamien lukemien perusteella, käytännössä ero voi olla jomman kumman hyväksi.
Mielenkiinnolla odottelen myös miten Q5 hinnoitellaan X3:een verrattuna.
- selkeästi eniten
...söpöjä ostajia.
Audeilla ajelee niin ihanan nätit kundit, tosi herkullisia söpöliinejä.- ulkonäöstä
en tiedä, mutta AKE luovuttanee sinulle yhteystiedot pientä kovausta vastaan, 135i:llä saanet kunnon kyytiä...
http://www.riemurasia.net/jylppy/32463/5/bemaristi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917