Kuoleman tarha,

readrrread

HUOM tämä on totta,
suora kopio:
http://www.koirienystavat.com/fi/kuolemantarha.html

"Kuoleman tarha" - Chiajna

Auto matka oli pitkä ja töyssyinen, voin matkan aikana hieman pahoin. Olin helpottunut kun pääsimme perille. Me olimme menossa vierailemaan "kuoleman tarhalle"- joka on kunnallinen koiratarha jossa koirat elävät, jos kukaan ei niitä etsi ja löytdä. Olin hermostunut, pelkäsin kuinka reagoisin tilanteeseen, minun on vaikeaa kohdata kärsimystä.


Tarhan ulkopuolella.


Me seisoimme ja odottelimme hetken ulkopuolella, kun tarhan henkilökunta varmisti että kaikki on järjestyksessä, sitten minä Trina ja Andreea pääsimme sisälle. Laurentiu ei halunnut tulla mukaan, koska koki sen olevan hänelle liian raskas paikka.

Valkotakkinen mies päästi meidät sisälle ensimmäiseen halliin. Ensimmäisenä näkynä oli hirmuisen pitkät rivit häkkejä, jotka oli täynnä koiria. Häkit oli kooltaan 2x2 m ja niissä saatoi olla jopa kymmenen koiraa ahdettuna yhteen häkkiin. Pienet koirat suurien kanssa ja nuoret vanhojen. Täälllä ei ollut mitään väliä oliko nuori viriili naaras vai vanha ja raihnainen uros. Pentu koirat kuolivat yleensä melko heti kun ne tulivat tarhalle. Niin se oli aina ollut- aikaisemmin nekin oli laitettu aikuisten koirien kanssa samaan tilaan. Lattia oli tehty betonista ja se oli hyvin märkä. Sitä huuhdeltiin aina välillä, jotta se olisi vähän puhtaampi. Koirat olivat kylmissään ja märkiä. Muutamat hyppivät verkkoa vasten saapuessamme. Kyykistyin yhden häkin eteen, mutta kukaan ei tullut tämän häkin reunaan minua katsomaan. Nämä koirat vain makasivat apaattisina toisiinsa tiivisti painautuneina. Tunsin kuinka kyynel valui poskelleni.

Kun nousin ylös, näin valkoisen hassun koiran joka hyppi ylös alas jotta tulisi huomatuksi. Se kuikuili korkealle ja lukitsi huomioni. Menin lähemmäs tervehtimään tätä koiraa, tuli sanoin kuvaamaton hiljaisuus kun silitin sen märkää päälakea. Se katsoi minua suoraan silmiin ja runsin kuinka se rukoili minua viemään sen pois sieltä. Andreea tuli luokseni. Hän seisoi hetken ja vain katseli minua ja koiraa, sitten hän kysyi että pidinkö siitä. Nyökkäsin. "Huomenna se kuolee", Andreea sanoi. Tunsin kuinka silmäni vettyivät kovasti ja kyyneleet alkoivat virtaamaan. Andreea meni valkotakkisen miehen luo ja he puhuivat hetken, pian Andreea tuli sanomaat että koira saisi tulla meidän mukaamme Cernavodan koiratarhalle- se sai uuden mahdollisuuden.

Mutta tarhalla on monia koiria jotka eivät enään saa uutta mahdollisuutta. Jotkut ihmiset käyvät etsimässä pois karannutta koiraansa tai hakemassa uutta kumppania. Ne koirat joilla vielä on elämäniloa jäljellä yrittävät tehdä kaikkensa että ihminen huomaisi juuri sen. 200 koiraa....200 kohtaloa...

Andreea ja Trina valitsivat muutamia koiria jotka vaikuttivat mukavilta. Minä menin itsekseni kierrokselle kolmanteen halliin. Siellä näin pienen ruskean pennun joka kiipeili häkissä. Menin sen luokse ja juttelin sille hetken, se oli niin leppoisa ja ihana. Kun jatkoin matkaani eteenpäin pentu päästi kovan ulahduksen. Se jatkoi ja jatkoi ulinaansa, se olisi halunnut minun jäävän sen luokse. Puhuin Trinan kanssa ja tulimme siihen päätökseen että myös pentu tulisi mukaamme. Mikä onni!

Onni tuntui lyhyeltä kun astelimme seuraavan häkin luo. Siellä oli pienen pieni valkoinen pentu joka oli mahdottoman nälkiintynyt. Se makasi ihan hiljaa muiden koirien kyljessä kiinni ja yritti pysyä lämpöisen kylmällä betonilattialla. Toivoin niin kovasti että olisin voinut vain otta pennun kainaloon ja viedä sen kauas pois sieltä. Yritin houkutella pentua lähemmäs, muuta se vain nosti himean päätään. Se vaiin hiljaa makasi siellä...

Viimeisessä halissa vastaamme tuli jotain todella kauheaa. Myös Andreea, joka on jo nähnyt hyvin paljon ja tottunut kaikenlaiseen, tuli hyvin pahalle mielelle. Siellä oli suuri koira, luulen että se oli Napolin Mastiffi. Suuresta koostaan huolimatta tämä mastiffi ei paljoa painanut. Pystyimme näkemään hyvin helposti kaikki mahdolliset luut koiran vartalosta. Se seisoi hiljaa paikallaan eikä piitannut mitään meidän tulostamme sen lähelle. Sen takajalat tärisivät. Se oli niin heikko että juuri ja juuri jaksoi seistä, mutta oli niin peloissaan että joka kerta kun se meni makaamaan, nousi se pian takasin ylös. Trina yritti houkutella sitä lähemmäs, lopulta koira tuli sen verran lähelle että Trina sai silitettyä sen päälakea. Andreea ja Trina puhuivat kuinka saisivat järjestettyä myös tämän mastiffin meidän mukaamme. Mutta me kaikki olimme kuitenkin lopuksi sitä mieltä että tämä koita on jo aivan liian sairas. Taas tunsin kyyneleiden poltavan poskeani.

Andreea meni puhumaan tarhan henkilökunnalle, että koiralle oli heti tehtävä jotain. Kun halliin tuli tyhjää, minä ja Trina otimme siellä muutaman valokuvan. Valokuvaus oli nimittäin kiellettyä aluella, ja nämä pikaiset kuvat ovat ainoat mitä "kuoleman tarhalta" sain otettua. Puhuimme hetken kuolemaa tekevän mastiffin kanssa, tuntui pahalta jättää se, koska se ei ollut meidän atkoitus, mutta muutakaan emme voineet.

kuva:
http://www.koirienystavat.com/sv/Bilder/artiklar/mastiff.html

Istuimme hetken henkilökunnan toimistossa, kun Andreea kirjoitti papereita mukamme tulevista koirista. Sain myöhemmin kuulla, että mastiffin omistaja oli tuonut sen tarhalle koska se oli syönyt yhden hänen sioistaan. Tunsin itseni mitättömäksi istuessani siellä. Samalla kun henkilökunta nauroi ja joi kahvia, toimsiton ulkopuolella seisoi koira ihan yksin, kylmissään ja nälkäisenä, pimeässä. Ilman lämmintä vilttiä, ilman tietoa tulevasta.

Se vain odotti kuolemaa....

HUOM tämä on totta! suora kopio
http://www.koirienystavat.com/fi/kuolemantarha.html

15

2385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Venäjälläkö

      vaiko Virossa vai missä?

      • nyyh

        Tänä kertomus on Romaniasta. Mutta näitä järkyttäviä tarinoita riittää ympäri maapalloa...mennäänpä vaikka Kiinaan, Thaimaahan tai minne vain.
        Romanian kuoleman tarhakin on viimein saatu italialaisten ansiosta vähän parempaan suuntaan. Käykää katsomassa koirienystavat.com.

        Kulkukoiria ja kodittomia riittää ja sitä ajattelee, että ei niitä voi pelastaa. Mutta jokaiselle pelastetulle yksilölle se on todella tärkeä asia.

        Kun katson tuossa vieressäni lattialla levollisesti nukkuvaa entistä Romanialaista katukoiraa, en voi kun todeta, että olen sentään jossakin asiassa onnistunut ja saanut mitä parhaimman ja kiitollisimman ystävän.

        sanovat muut mitä tahtovat.


      • /C:stä
        nyyh kirjoitti:

        Tänä kertomus on Romaniasta. Mutta näitä järkyttäviä tarinoita riittää ympäri maapalloa...mennäänpä vaikka Kiinaan, Thaimaahan tai minne vain.
        Romanian kuoleman tarhakin on viimein saatu italialaisten ansiosta vähän parempaan suuntaan. Käykää katsomassa koirienystavat.com.

        Kulkukoiria ja kodittomia riittää ja sitä ajattelee, että ei niitä voi pelastaa. Mutta jokaiselle pelastetulle yksilölle se on todella tärkeä asia.

        Kun katson tuossa vieressäni lattialla levollisesti nukkuvaa entistä Romanialaista katukoiraa, en voi kun todeta, että olen sentään jossakin asiassa onnistunut ja saanut mitä parhaimman ja kiitollisimman ystävän.

        sanovat muut mitä tahtovat.

        Romanialaiset ovatkin kusipäisiä ali-ihmisiä, jotka eivät tunnu välittävän eläimistä olllenkaan, tämän todistaa jo hevosten kammottava rääkkääminen: http://www.koirienystavat.com/fi/hevoset.html
        Miten julmia ihmiset voivat olla?!


      • vaan aika moni ns.sivistysv...
        /C:stä kirjoitti:

        Romanialaiset ovatkin kusipäisiä ali-ihmisiä, jotka eivät tunnu välittävän eläimistä olllenkaan, tämän todistaa jo hevosten kammottava rääkkääminen: http://www.koirienystavat.com/fi/hevoset.html
        Miten julmia ihmiset voivat olla?!

        gandhi sanoi, että sivistys valtion tuntee siitä, miten se huolehtii eläimistään. valitettavasti totta..ihmiset voi huonosti ja purkavat sen viattomiin eläimiin. Sairasta!!!!


    • ...koiria pidetään hengissä ? Eikö olisi inhimillisempää ja halvempaa,olettaen tietysti,että näitä edes vähän ruokitaan,antaa armollinen lopetuspiikki ? Eihän ole mitenkään mahdollista että kaikkia pystytään auttamaan ja hoitamaan kuntoon ja mihin ne sitten laitettaisiin. Maailma on väärällään koiria jo ilman kotia ihmisten välinpitämättömyyden takia.

    • ...

      En tajua miten typeriä ihmiset voi olla! en voinu kattoo noita kuvia oli nii kamalaa jo pelkkä tekstiki. ottaisin kaikki koirat itelle jos vaan voisin. Itelläni on koira ja yritän hoitaa sitä parhaani mukaan ko tiedän et jotku joutuu kärsii tuolla tavalla!

    • kun omat elukat

      on niin lihavia. niin koirat, hevoset kuin marsutkin. Taitavat kärsiä liikalihavuudesta... Antaappa suupaloja jollekin muulle.

      Ihan itkettää alkoi. Toisaalta rakkaus omiin eläimiin vaan lisääntyy... onneksi niillä on kaikki hyvin. Ikävä tuli heti omia murulaisia ja halu olla niille vielä parempi. (ei toki ruuan suhteen)

      Voisipa ottaa vielä edes yhden autettavan... ja yhden ja yhden. byhyy. miksi pitää olla rajallinen tuo mahdollisuus.

    • OTTAMATTA KOIRAA KOTIIN

      On muitakin mahdollisuuksia auttaa esim. Romanian koiria, kuin koiran adoptointi:

      -Ottamalla kummikoiran, jonka elämää tarhalla tuetaan esim 10 e kuukaudessa.
      -Voit myös lähettää tavaralahjoituksia: pantoja, kuppeja, leluja, puruluita tarhan koirille, jotka eivät juuri extraa saa.
      -Voit toimia lenttokummina, jos olet matkustamassa Suomeen päin tietyistä koheista, ja näin saattaa koiran uuteen kotimaahan.
      -voit liittyä jäseneksi esim. korienystavat.com ja näin tukea hyvää työtä tekevää yhdistystä

      Kannattaa toimia, vaikka vain vähän. Siitä saa hyvän mielen ja joku koiraressu paremman olon .

    • ei muuta kun

      lisää jalostettavia koiria !!!ottakaa ja tehkää sekarotuisia pentuja ja kaikkee muutakin kun ne on niin söpöjä.. menes kattoon kuules googlesta kiinan turkistarha video..siinä sulle sarkaa.mikään ei oo niin pahaa kun noi videot!!kato ja sen jälkeen koirien kohtalo on parasta mitä ne voi toivoa tossa vaiheessa.sad but thrue.

      • jiihaaa:kin voisi asennoitua

        Ei kai nyt kukaan voi verrata/tuomita, että kuka/mikä kärsii eniten ja sen mukaan ketä auttaa tässä julmassa maailmassa!!??? Aina kun löytyy halua auttaa, siitä joku onneton hyötyy.Maailma on niin paha paikka, että ei tässä tunnu olevan aikaa ja keinoja auttaa edes pientä promillea eläimista tai ihmisistä!!Silti kannattaa yrittää. Sääli että riittää arvostelijoita, jotka eivät loppujen lopuksi auta ketään!!

        Oletko sinä Jihaa auttanut jotekin videon kärsiviä turkiseläimiä??!!Miksi et aloita avustustoimintaa sillä saralla, sen sijaan , että mollaat koirien auttajia?

        Onneksi on ihmisiä, jotka reagoivat ja muistakaa KYYNELEET EIVÄT AUTA KETÄÄN, VAAN TOIMINTA !!!

        Ja tiedoksi Jihaalle: kaikki yhdistysten kautta suomeen tulevat ex-katukoirat on KASTROITU ! Ei pentuja, ei tehtailua!!! Ainostaan parempi elämä jokaiselle kotiutetulle yksilölle!!

        Aattelepa ite!


      • gips
        jiihaaa:kin voisi asennoitua kirjoitti:

        Ei kai nyt kukaan voi verrata/tuomita, että kuka/mikä kärsii eniten ja sen mukaan ketä auttaa tässä julmassa maailmassa!!??? Aina kun löytyy halua auttaa, siitä joku onneton hyötyy.Maailma on niin paha paikka, että ei tässä tunnu olevan aikaa ja keinoja auttaa edes pientä promillea eläimista tai ihmisistä!!Silti kannattaa yrittää. Sääli että riittää arvostelijoita, jotka eivät loppujen lopuksi auta ketään!!

        Oletko sinä Jihaa auttanut jotekin videon kärsiviä turkiseläimiä??!!Miksi et aloita avustustoimintaa sillä saralla, sen sijaan , että mollaat koirien auttajia?

        Onneksi on ihmisiä, jotka reagoivat ja muistakaa KYYNELEET EIVÄT AUTA KETÄÄN, VAAN TOIMINTA !!!

        Ja tiedoksi Jihaalle: kaikki yhdistysten kautta suomeen tulevat ex-katukoirat on KASTROITU ! Ei pentuja, ei tehtailua!!! Ainostaan parempi elämä jokaiselle kotiutetulle yksilölle!!

        Aattelepa ite!

        asennoitua, niin voisit vaikka kertoa täs, mitä konkreettista sinä esim olet tehnyt näiden koirien eteen? Lähettänyt puruluun?

        Mistä olet saanut päähäsi, että kaikki ne koirat ovat "pelastuneet" päästyään esim Suomeen? Riittää niitä hulluja täälläkin. Kurjaa minusta, et suurimmat julistajat on penskoja, joilla ei ole valtuuksia/ taitoa/ resursseja muuhun kuin kirjoitteluun täällä.


      • "penska"
        gips kirjoitti:

        asennoitua, niin voisit vaikka kertoa täs, mitä konkreettista sinä esim olet tehnyt näiden koirien eteen? Lähettänyt puruluun?

        Mistä olet saanut päähäsi, että kaikki ne koirat ovat "pelastuneet" päästyään esim Suomeen? Riittää niitä hulluja täälläkin. Kurjaa minusta, et suurimmat julistajat on penskoja, joilla ei ole valtuuksia/ taitoa/ resursseja muuhun kuin kirjoitteluun täällä.

        Minä "penska" olen 45 vuotias eläinsuojeluaktivisti. omistan kaksi adoptiokoiraa ja liudan ns. Kummikoiria ulkomailsilta tarhoilta, joita ns. sponsoroin.

        sen lisäksi toimin aktiivisesti kahden maan välillä,auttaen niitä kolmannen maan koiria. Lähetän säännöllisesti avustuspakkauksia, jotka mm sisältävät niitä PURULUITA! Ja paljon muuta... Valistan porukkaa ja toimin yhdyshenkilönä. Menen kentälle vastaan suomeen tulevia koiria, hoidan paperityöt ja opastan uusia perheitä... Riittääkö???


      • adoptoida kuoleman tarhalta
        "penska" kirjoitti:

        Minä "penska" olen 45 vuotias eläinsuojeluaktivisti. omistan kaksi adoptiokoiraa ja liudan ns. Kummikoiria ulkomailsilta tarhoilta, joita ns. sponsoroin.

        sen lisäksi toimin aktiivisesti kahden maan välillä,auttaen niitä kolmannen maan koiria. Lähetän säännöllisesti avustuspakkauksia, jotka mm sisältävät niitä PURULUITA! Ja paljon muuta... Valistan porukkaa ja toimin yhdyshenkilönä. Menen kentälle vastaan suomeen tulevia koiria, hoidan paperityöt ja opastan uusia perheitä... Riittääkö???

        koiran? täytyykö itse mennä paikan päälle, sen jättäisin mielummin väliin. paljonko koiran tuonti suomeen tulisi maksamaan? tietääkö kukaan?


      • adopitokoirien ylpeä omistaja
        adoptoida kuoleman tarhalta kirjoitti:

        koiran? täytyykö itse mennä paikan päälle, sen jättäisin mielummin väliin. paljonko koiran tuonti suomeen tulisi maksamaan? tietääkö kukaan?

        Tutustu netissä yhdistystn sivuihin:
        Viipurin koirat
        Pelastetaan koirat
        Espanjan katukoirat
        Espanjan koirat
        Kodittomien koirien ystavat (Romania)
        ym ym


    • Autetaan yhdessä

      Tutustu videoon ja eri keinohin miten voit auttaa
      www.koirienystavat.com
      meidän velvollisuus on auttaa, opastaa, opettaa auttamaan heikoimpia!!
      Liity jäseneksi tai adoptoi koira.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe