Puhelinlasku

1harjuli

Elisa karhuaa meiltä eräpäivänä maksettua puhelinlaskua ja viimeksi tuli kirje perintätoimistolta. Soitot Elisan asiakaspalveluun eivät ole tuottaneet tulosta, vaikka asia on luvattu tutkia. Rupeaa olemaan vitsit vähissä. Onkohan muille sattunut samanlaista.

12

2567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elisalla töissä ollut

Jos sinulla on esittää tiliotteesta joku todistus että se on maksettu eräpäivänä, niin sinulla ei ole mitään hätää. Elisa on mokannut siellä päässä.

• ...............

Jos ei oo todisteita niin maksa uudelleen ja vaihda vaikka soneraan.

• Anonyymi

Itse maksan elisalle laskuni aina he ovat olleet tyyväisiä kun ovat saaneet rahan multa.Pena

• awv elä

meilläkin eräs puhelinyritys, en muista enää nimeä,
      karhusi aikoinaan, kun laitoin
      viitenumeron väärin.

Lähetin laskusta kopion ja näin asia selvisi..

ELI OLETKO MAKSANUT täysin oikein,
      aina on kopio saatavana,
      tarkista se ja kato missä olet tehnyt virheen,

toimi sen mukaisesti.

JOS olet maksanut vaikka väärälle tilille,
      kannatta maksaa laskusi nopeasti, se on pian satasia kalliimpi ja tulee luottokelvottomaksi joak on todella vakava asia.

• sulla on paksu lompakko!!

Vaihda heti laskuttomaan vaihtoehtoon. Ota Prepaid - liittymä. Laskuja ei tule.

• perintätoimistoon

Kannattaa soittaa perintätoimistoon että lasku on maksettu eräpäivänä,ja kyllä nyt saa yhteyden Elisaan vaikka sähköpostilla,itselläni on kolumbus liittymä ja laskutus oli päin helvettiä jonkin aikaa,mutta tilanne korjaantunut nyt lähiaikoina.

• Elisasta

Yks tuttu laskuttaja Elisasta kertoi,että laskut on päin p-tä ja hän itse elisalaisena on siirtänyt omat puhelimensa kilpailevaan firmaan

• Tarapaappa

Toivottavasti ei ainakaan Soneralle.
        Olen muuten tyytyväinen, mutta kun olen itse tottunut tarkistamaan laskuni ja oli jotain kysyttävää laskutusperusteista kun en itse saanut täsmäämään noita puhelinmaksuja ja aloitusmaksuja, niin kukaan Soneralta ei tiennyt laskutusperusteluista hölkäyksen pöläystä.
        ei tiedetty missä esim. tuo aloitusmaksu näkyy.
        verottomassa hinnassa, vai verollisessa hinnassa.

nyt olen tekemässä kyselyä toiseen kertaan puolen vuoden sisään liitteineen ja laskelmineen.
        jos siellä on väki vaihtunut viisaampaan.

itse erään firman laskuttajana tiedän että laskuttajan kuuluu tietää laskutusperusteet eikä vaan sanoa "en mä vaan tiedä, olen vain töissä täällä"

• wwwwwwwwwwwwwww
        Tarapaappa kirjoitti:

Olen muuten tyytyväinen, mutta kun olen itse tottunut tarkistamaan laskuni ja oli jotain kysyttävää laskutusperusteista kun en itse saanut täsmäämään noita puhelinmaksuja ja aloitusmaksuja, niin kukaan Soneralta ei tiennyt laskutusperusteluista hölkäyksen pöläystä.

nyt olen tekemässä kyselyä toiseen kertaan puolen vuoden sisään liitteineen ja laskelmineen.

itse erään firman laskuttajana tiedän että laskuttajan kuuluu tietää laskutusperusteet eikä vaan sanoa "en mä vaan tiedä, olen vain töissä täällä"

esim. TeleFinlandilta. Taitaa suoraan Soneraltakin saada sellaisen. Ilmeisesti olet tyytyväinen Soneran kuuluvuuteen, joten käytä esim. em. TF:ää.
        Sonerallahan on korkea aloitusmaksu liittymissään. Älä sellaista suostu maksamaan. Lyhyistä puheluista tulee helvetin kalliita. Lisäksi noissa Soneran liittymissä on muistaakseni jokin 30 sekunnin laskutusjakso (sykäys). Tällöin menee heti jokaiselta alkavalta 30 sekunnin jaksolla täyden 30 sekunnin hinta. Näin on ollut myös DNA:n liittymissä taannoin.

Käytä siis vain sekunttipohjaisia liittymiä tai puhepaketteja, joissa ylimääräiset puhelutkin laskutetaan selkeästi sekunttiveloitteisina.

• parka
        wwwwwwwwwwwwwww kirjoitti:

esim. TeleFinlandilta. Taitaa suoraan Soneraltakin saada sellaisen. Ilmeisesti olet tyytyväinen Soneran kuuluvuuteen, joten käytä esim. em. TF:ää.
        Sonerallahan on korkea aloitusmaksu liittymissään. Älä sellaista suostu maksamaan. Lyhyistä puheluista tulee helvetin kalliita. Lisäksi noissa Soneran liittymissä on muistaakseni jokin 30 sekunnin laskutusjakso (sykäys). Tällöin menee heti jokaiselta alkavalta 30 sekunnin jaksolla täyden 30 sekunnin hinta. Näin on ollut myös DNA:n liittymissä taannoin.

Käytä siis vain sekunttipohjaisia liittymiä tai puhepaketteja, joissa ylimääräiset puhelutkin laskutetaan selkeästi sekunttiveloitteisina.

Soneralla tuota sykäyslaskutusta ei ole, muuta kun palvelupuheluissa, jotka siis on jokaisen palveluntarjoajan omat, ei Soneran.
        Olen muuten tyytyväinen, koska en todellakaan soittele juuri ollenkaan. jos soittelen, niin sunnuntaisin.

Minulla on tuo Soneran vanha, jo myynnistä poistunut Zeroforty liittymä, mikä on vastaavaan nykyiseen 1000 tekstarin liittymään verraten neljä euroa halvempi.
        Vaikka Zerofortyssä puhelut on pari senttiä/minuutilta kalliimpia kun Oma Sonera liittymässä, niin silti olen vertaillut että nykyisen liittymän minun kannattaa vielä pitää.

Ainoa on kun tuostakaan vähästä ei saa Soneralta perusteluja.
        Puhelut ei sinänsä tosiaan ole ollut muutamaa euroa enempää kuussa (ja nekin melkein noita palvelupuheluita, kun ei voi virastoihin pahemmin sunnuntaisin soitella - eikä tuo euron sunnuntaietu taida koskeakaan muutenkaan palvelupuheluita)

lisäksi olen ollut Kulta asiakkaana, ja saanut puheaikahyvitystä tunnin kuussa (mistä suurin osa on ollut käyttämättä)

Nyt tämä puhe-etuhyvitys poistui tämän kuun alussa ja tuli valittavaksi muita etuja.

Olen siis muuten tyytyväinen, mutta kun en saa laskutustietoja täsmäämään.
        Vaikka summa on vähäinen, silti haluaisin vakuuttua että se on oikein.
        Koska centissä se on tuhannen euron alku...

• Tarapaappa
        wwwwwwwwwwwwwww kirjoitti:

Edellinen Parka on Tarapaappa.

• Kolumbukseen
        Tarapaappa kirjoitti:

Soneran huonon kuuluvuuden takia. Samalla Kolumbukselta sähköinen laskutus ja täydellinen puheluerittely ilmaiseksi; päiväys, aika, soitettu numero, kesto sekunnin tarkkuudella. Vieläpä jokaisen puhelun hintakin eriteltynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7372
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4719
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3215
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3087
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      75
      1995
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      218
      1824
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1468
    Aihe