hei!kertokaas mitä kannattaa tehdä.olen yhde lapsen yksinhuoltaja äiti.eronnut ja velkaa jäi paljon.välillä on pakko saada lapselle ja itelleni ruokaa ja vaatteita,joten turvauduin pikavippiin.pienituloisena tuli myöhemmässä vaiheessa maksuvaikeuksia ja otin lähes 3paikasta samaan aikaa vipin.500e tais olla se mitä enimmillään sain.osalla maksoin erääntyneitä vippejä ja osalla ostin ruokaa ja lapselleni uudet vaaatteet ajattelematta takaisin maksua.Pidinkin kyseistä päivää juhlapäivänä koska rahat olleet jo kauan tiukilla. tuhlasin samana päivänä kaiken ja tuli hirvee morkkis et millä mä maksan nyt kaiken takasin.Onko muita samassa veneessä olleita ja kuinka ootte selvinneet?mitään moraalisaarnaa en kaipaa vaan neuvoja.tienaan joku 1500 mistä verot ja pitäs sillä 2elää.sori tää vuodatus mutt masennus ja epätoivo syö mieltäni aika ajoin.Sirkka.
yksinhuoltaja vippaajan helvetti
10
2625
Vastaukset
- ninna---
olen myöskin sotkenut itseni pikavippejen kanssa,
velkaa on ihan hirveesti,monia tuhansia,
mä tienaan 500€!! kuussa ja sillä pitää pärjätä vauvan kanssa ja ostaa omatkin ruoat,
että täällä ollaan vielä pienempi tuloisia ja hyvin ollaan pärjätty tähän asti. - hy.
"mitään moraalisaarnaa en kaipaa vaan neuvoja.tienaan joku 1500 mistä verot ja pitäs sillä 2elää.sori tää vuodatus mutt masennus ja epätoivo syö mieltäni aika ajoin.Sirkka. "
kun ehdot laitoit,
ei voi paljoa kuin sanoa että suljit suuni.
ei ole oikotietä,
mutta on useita pikku polkuja joita kulkien saa talouden kuntoon. - ratkaisu on
Jos vippejä on tosiaan vain tuon 500 euroa, niin ei ole hätäpäivääkään. Pikkuisen vaan vyötä tiukemmalle. Maksat esim. yhden vipin ajoissa pois, ja lopuista odotat perintäkirjettä. Teet maksusopimukset perintätoimiston kanssa ja makselet ehkä noin satkun yhteensä kuussa.
Tulosi nyt ei tietysti päätä huimaa, mutta tingit hieman vaikka omista ruuistasi sen aikaa (lapsen ruuasta ei tingitä...)
Suosittelen ehdottomasti ylläolevaa. Toinen vaijtoehto on tietysti ottaa lisää vippejä ja olla parin kuukauden päästä todella syvissä vesissä.- voi tehdä
maksuohjelman. Kannattaa aina olla itse yhteydessä perintätoimitoon ja tehdä maksuohjelma. Pysymällä sovitussa maksuohjelmassa pystyt maksamaan velat pois eikä luottotietoihin tule merkintöjä. Kokemusta on
- Adalon
No muutama neuvo...tiedä häntä, kuinka paljon näistä sitten on apua...
1. Et ota enempää pikavippejä. Et vaikka kuinka tekisi mieli. Lisävelkaantuminen aiheuttaa vain lisäongelmia ja raastaa hermojasi.Älä ota vippiä tilanteessa, joka kuuluu selkeämmin sosiaalitoimelle.
2. Jos tarvitset rahaa ruokaan jne. koita esimerkiksi sossua. Sossu ei puutu velkoihisi, mutta voi auttaa ruuan kanssa.(senkään takia ei sitä velkaa kannata tehdä pikavipeillä)
3. Seurakunnista kannattaa kysellä apuja ruuan suhteen. Muutakin pientä apua voi saada. Vähävarainen voi saada esimerkiksi lapsen kesäleirille ilman maksuja. Joskus isosena vuosia sitten ollessani näitä tapauksia oli. Lapsi sai hauskan pienen loman ja yksinhuoltajaäiti latasi akkujaan. Menettelyt ovat seurakuntakohtaisia, mutta kannattaa kysellä. Joillakin seurakunnilla on myös talousneuvontaa, jota kannattaa kysellä.
4. Velkaneuvoja. Tilaa aika kuntasi talous-ja velkaneuvojalle. Hän on ammattilainen ja osaa neuvoa siinä, mitä sinun kannattaisi tehdä. Tilanteesi on kuitenkin sen verran tiukan oloinen, että yksin ei ongelmien kanssa kannata jäädä.
Velkojen poismaksusta sen verran, että sinulla kuitenkin on työpaikka, joten saattaisit saada apua takuusäätiöstä tai sosiaalisesta luotosta. Molemmissa on kyse lainasta, jossa on melko alhainen korko ja jonka avulla voi korkeakorkoiset kulutusluotot maksaa pois.
Siitä velasta, joka jäi erosta sitten vielä: jos kyse on asuntolainasta, kannattaa harkita asunnon myymistäkin.
Yritä jaksaa äläkä käperry itseesi.- .............
tuohan on todella pieni summa.mulla on myöhässä olevia vippejä monta tonnia,joista osa perinnässä.en silti pyöri epätoivossa,makselen pois aina kun rahaa saan.
- kehiin!
Saatko
- Visa
- Mastercard
- Diners Club tms. luottokortin, niissä on yleensä mahdollisuus siirtää rahaa omalle tilille reilummastikin, ja takaisin voi maksaa pienemmissä kuukausierissä (yl. väh 5% kokonaisluottorajan määrästä). Tai sitten pankista lainaa. Tai testaa Risicumin pienlaina, senkin saa pienempiin kuukausieriin! - yh-äippä85
joopa joo. mun ei varmaan kannattais kehuskella asialla mut mulla tulot 800€ kuussa ja vippejä on yht 3000€ edestä. tiukkaa on mut kyl pärjätää muksun kans kahdestaa
- =)
joseman kirjoitti:
Mulla ollut tapan toisinaan vippailla yksihuoltajille...
Aina voi kysyäjos sulla vaan on tuo 500 euroa niin se ei ole paha. voit antaa vaikka kaikken mennä perintätoimistoon ja sitten sovit niiden kanssa maksu aika suunitelmman. itsellä sama tilanne mutta velkaa on vaan paljon enemmän. voit joap sopia 20 euron lyhennyksen kuukaudessa. ainakin itse olen saanut monen paikkan kanssa sovittua 20 eurosta ja se helpottaa todella jää rahaa ostaa sitä ruokaa ja vaateita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901947
- 581103
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/971055- 9995
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html204979Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos64941IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56909Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.86850Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.175838Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41780