Voiko jotenkin, ja miten asettaa phpmyadminissa oletusarvon? Jos siis mulla on siellä esim. Paikkakunta varchar(20) niin voinko jotenkin asettaa oletusarvon, että jos tuohon ei ole täytetty lomakkeelta mitään, niin siinä on oletuksena esim. arvo Suomi?
Vastaukset 1
- J3j3
Kun teet taulun niin seitsemäs sarake on nimeltään Oletusarvo siihen laitat suomi.
Sitten vaan
INSERT INTO testi (nimi)
VALUES ('etunimeni');
Tai
INSERT INTO testi (nimi, paikkakunta)
VALUES ('etunimeni', DEFAULT);
Jolloin tauluun tulee
nimi = etunimi | paikkakunta = suomi
Lukases http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/data-type-defaults.html siel on tarkempaa tietoa.
Mutta ennemmin ehkä kannattaa tehdä vaikka näin
define('OLETUS_PAIKKAKUNTA', 'suomi'); (Tämä tieto esim asetukset.php)
$paikkakunta = isset($_GET['paikkakunta']) ? mysql_real_escape_string($_GET['paikkakunta']) : OLETUS_PAIKKAKUNTA;
Tuo $paikkakunta sisältää nyt joko get metodilla toimivan lomakkeen paikkakunta tiedon, tai oletus paikkakunnan. mysql_real_escape_string tekee syötteestä turvallisen.
PDO:ta käytettäessä näin
$sth->execute(array(':paikkakunta' => isset($_GET['paikkakunta']) ? $_GET['paikkakunta'] : OLETUS_PAIKKAKUNTA;));
http://fi.php.net/manual/en/pdostatement.execute.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3201398Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3451326- 1061122
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 105991
- 106940
- 111802
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22797- 101653
- 71649