Koira mykäksi

Jatkoa

Kiitos kaikille vastauksista!
Koira EI enää hauku rapussa ulos mennessä!

Valitettavasti en pystynyt noudattamaan teidän neuvojanne, esim. makupala kädessä raput alas, koska olen sellainen tunari että mulla on kummassakin kädessä koirien hihnat, niin en pysty pitämään nyrkissä makupalaa.

Olen nyt "kouluttanut" koiraa niin, että rauhoitan sen eteisessä ennen ulos lähtöä.
Haukottelen, venyttelen ja puhun hitaasti ja rauhallisesti.

Ennen ulos pääsyä on 4 ovea. Ennen kuin avaan kotona välioven, sanon sille että; odota, sen jälkeen ollaan vähän aikaan paikoillaan. Sitten avaan välioven. Sen jälkeen otan avaimet taskuun, sanon;odota, ollaan taas paikoillaan, sitten avaan ulko-oven, mennään rappuun, (toinen koira menee jo flexissä rappusia vähän matkaa, hiljaa) ennen kuin se lähtee rappusia alas, sanon taas;odota, mennään samaan aikaan rappuset alas.

Sitten tluu taas väliovi rappukäytävässä, sanon taas odota, ja avaan oven vasta noin. 20-30sekunnin päästä, ja kehun.
Sen jälkeen pari metriä kävelyä, ja ulkoovi, tämä on osoittautunut ehkä vaikeimmaksi, pistän sen taas odottamaan vähän aikaa ja vasta sitten avaan oven.

Toivon todella että tämä on pysyvää, ja että tolla mun menetelmällä on ollut todella vaikutusta koiraan, eikä tämä olisi vain hyvää tuuria tai ohimenevää.

Todellakin, kiitos kaikille vastauksista ja anteeksi että kesti näin kauan vastata, kuten varmaan ymmärrätte, on ollut kiirettä!

3

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja hienoa

että sait koirasi olemaan hiljaa tuon matkan. jos vaan jaksat aina tuota samaa niin eiköhän ole aina hiljaa, vaikka raskastahan tuollainen on, voithan joskus myöhemmin kokeilla jos onnistuu normaalimeno ilman noita pysäyksiä välillä ;)

Koirathan tykkää jatkuvasti toistuvista samoista rutiineista, että saattaa olla kun se tähän tottuu, niin ei osaa sitten muulla tavalla, mistäs sitä tietää etukäteen ennen kun koittaa.

Hyvä kuitenkin että oppii olemaan käytävissä hiljaa, siellä kun ilkeästi kaikuu se räksötys.

• Hyvä homma :O)

Siitä se lähtee,kun vaan teet siitä selkeän rutiinin koiralle miten toimitaan.

• että oot löytäny sulle ja koirallesi toimivan konstin :) osaatpahan sitte neuvoa muita myöhemmin samassa ongelmassa ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9756
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      122
      6705
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6244
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      79
      4777
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4500
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      35
      3532
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3204
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3055
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3038
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3023
    Aihe