Koira mykäksi

Jatkoa

Kiitos kaikille vastauksista!
Koira EI enää hauku rapussa ulos mennessä!

Valitettavasti en pystynyt noudattamaan teidän neuvojanne, esim. makupala kädessä raput alas, koska olen sellainen tunari että mulla on kummassakin kädessä koirien hihnat, niin en pysty pitämään nyrkissä makupalaa.

Olen nyt "kouluttanut" koiraa niin, että rauhoitan sen eteisessä ennen ulos lähtöä.
Haukottelen, venyttelen ja puhun hitaasti ja rauhallisesti.

Ennen ulos pääsyä on 4 ovea. Ennen kuin avaan kotona välioven, sanon sille että; odota, sen jälkeen ollaan vähän aikaan paikoillaan. Sitten avaan välioven. Sen jälkeen otan avaimet taskuun, sanon;odota, ollaan taas paikoillaan, sitten avaan ulko-oven, mennään rappuun, (toinen koira menee jo flexissä rappusia vähän matkaa, hiljaa) ennen kuin se lähtee rappusia alas, sanon taas;odota, mennään samaan aikaan rappuset alas.

Sitten tluu taas väliovi rappukäytävässä, sanon taas odota, ja avaan oven vasta noin. 20-30sekunnin päästä, ja kehun.
Sen jälkeen pari metriä kävelyä, ja ulkoovi, tämä on osoittautunut ehkä vaikeimmaksi, pistän sen taas odottamaan vähän aikaa ja vasta sitten avaan oven.

Toivon todella että tämä on pysyvää, ja että tolla mun menetelmällä on ollut todella vaikutusta koiraan, eikä tämä olisi vain hyvää tuuria tai ohimenevää.

Todellakin, kiitos kaikille vastauksista ja anteeksi että kesti näin kauan vastata, kuten varmaan ymmärrätte, on ollut kiirettä!

3

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja hienoa

      että sait koirasi olemaan hiljaa tuon matkan. jos vaan jaksat aina tuota samaa niin eiköhän ole aina hiljaa, vaikka raskastahan tuollainen on, voithan joskus myöhemmin kokeilla jos onnistuu normaalimeno ilman noita pysäyksiä välillä ;)

      Koirathan tykkää jatkuvasti toistuvista samoista rutiineista, että saattaa olla kun se tähän tottuu, niin ei osaa sitten muulla tavalla, mistäs sitä tietää etukäteen ennen kun koittaa.

      Hyvä kuitenkin että oppii olemaan käytävissä hiljaa, siellä kun ilkeästi kaikuu se räksötys.

    • Hyvä homma :O)

      Siitä se lähtee,kun vaan teet siitä selkeän rutiinin koiralle miten toimitaan.

    • että oot löytäny sulle ja koirallesi toimivan konstin :) osaatpahan sitte neuvoa muita myöhemmin samassa ongelmassa ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      17
      2320
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      189
      1851
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      136
      1799
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1631
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1622
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      185
      1247
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      317
      1216
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1153
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1054
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1045
    Aihe