Kokemuksia silppureista?

rouvaÖ

Onko kenelläkään kokemuksia oksasilppureista? Niitähän on käsittääkseni kahta eri laatua: silppuavia ja murskaavia. Tarkoitus olisi tehdä oksista mursketta, niin että sitä voisi käyttää kompostorissa. Mietityttää lähinnä, kun on orapihlaja-aita, niin voiko sen oksat silputa tai siis onnistuuko se? Eli hankkiako vai eikö hankkia, kas siinä pulma :)

3

1311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töyhtötiainen

      Minulla on sähkökäyttöinen oksasilppuri, vanha jo ja leikkaavaa mallia, mutta ihan mukavasti se pilkkoo tollaset max 2 cm halkasijaltaan olevat oksat. Herkästi kyllä myöskin menee tukkoon, jos liikaa syöttää tai oksat on kovin vänkkyröitä. Hidasta puuhaa silppuaminen sillä on, ja ääntä lähtee, mutta tuotos sopii hyvin just kompostiin ja huussin kuivikkeeks. Silppureita voi myös vuokrata, joten sillä konstilla voit testailla mikä malli sopii sinun käyttöösi parhaiten.

      • -Hannah-

        Ostimme tehokkaan murskaavan silppurin ja on kyllä ihana laite! Tekisi mieli leikata pensaita alas jotta olisi jotain silputtavaa :-) Laitan silppua parhaillaan marjapensaiden alle ja ruokakompostiin on tarkoitus laittaa, kunhan saadaan sellainen käyttöön. Mutta orapihlajan piikkejä se ei kyllä murskaa.


      • klöklklj
        -Hannah- kirjoitti:

        Ostimme tehokkaan murskaavan silppurin ja on kyllä ihana laite! Tekisi mieli leikata pensaita alas jotta olisi jotain silputtavaa :-) Laitan silppua parhaillaan marjapensaiden alle ja ruokakompostiin on tarkoitus laittaa, kunhan saadaan sellainen käyttöön. Mutta orapihlajan piikkejä se ei kyllä murskaa.

        Itse ostin keväällä Greengarden merkkisen murskaavan mallin Motonetistä. Maksoi jotain 129e ja ihan näppärästi jauhaa. Olen kuullut että orapihlajan piikit ei oikein mene silppureista (ei omaa kokemusta). Mutta en kyllä mitään isoa määrää viitsisi alkaa silppuamaan, pienessäkin oksakasassa menee aikaa aika lailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      333
      2889
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2184
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe