voiko

kukaan sanoa

voiko maksaa verkkopankissa toisen henkilön laskuja.En nimittäin ole ennen maksanut.

4

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun vaan..

      tiedät viitenumeron ja summan niin voit maksaa kaverisi puolesta laskun.

      Olen kerran joutunut maksatuttaa kaverilla yhden puhelinlaskuni. Annoin viitteen ja vastaanottavan tilinumeron ja kaveri maksoi.

      Maksoin kaverille takaisin sitten.

      • ja h

        voi maksaa mitä vaan, ja henkilö maksaa sinulle.
        ainahan verkkopankissa maksetaan koko perheen laskut.


        kaiki kulkee täysin tilinumeron mukaan,
        myös summa ja viitenumero ovat hyvin tärkeitä.

        mutta maksun saajan kohdalle voit kirjoitta mitä vaan,
        vaikkapa että:
        äijän autolasku
        isän autovero
        papan visalasku
        äidin hammaslääkäri
        äidin vuokra
        oma asunto

        /laitan sen vuoksi, kun tuo osa näkyy aina kun sivut aukaisee, sekä on suuremmalta tiliotteessa.

        ainakin minä, kun verkkopankissa maksan,
        automaatilla ei saa määrättyä aina, eikä koskaan jos maksaa ki. saman pankin tilille.


      • ja h kirjoitti:

        voi maksaa mitä vaan, ja henkilö maksaa sinulle.
        ainahan verkkopankissa maksetaan koko perheen laskut.


        kaiki kulkee täysin tilinumeron mukaan,
        myös summa ja viitenumero ovat hyvin tärkeitä.

        mutta maksun saajan kohdalle voit kirjoitta mitä vaan,
        vaikkapa että:
        äijän autolasku
        isän autovero
        papan visalasku
        äidin hammaslääkäri
        äidin vuokra
        oma asunto

        /laitan sen vuoksi, kun tuo osa näkyy aina kun sivut aukaisee, sekä on suuremmalta tiliotteessa.

        ainakin minä, kun verkkopankissa maksan,
        automaatilla ei saa määrättyä aina, eikä koskaan jos maksaa ki. saman pankin tilille.

        Ketjun aloittajan kysymykseen vastaus on myönteinen. Eräiden pankkien verkkopankkien maksulomakkeella on jopa kenttä "Maksajan nimi (ellei sama kuin tilin omistaja)".

        Sensijaan tuo edellä suositeltu käytäntö, että maksun saajan nimen paikalle kirjoitetaan jotakin aivan muuta kuin maksun saajan nimi, ei ole hyvä idea. Pankeissakin systeemit sekoilevat toisinaan ja silloin on asioiden selvittelyn kannalta tärkeää, että maksun tiedoista näkee, kenelle maksu on tarkoitettu. Varsinkin silloin, jos maksu menee vahingossa väärälle tilille, tuo tieto on olennainen virheen oikaisemiseksi.


      • ja h
        Timontti kirjoitti:

        Ketjun aloittajan kysymykseen vastaus on myönteinen. Eräiden pankkien verkkopankkien maksulomakkeella on jopa kenttä "Maksajan nimi (ellei sama kuin tilin omistaja)".

        Sensijaan tuo edellä suositeltu käytäntö, että maksun saajan nimen paikalle kirjoitetaan jotakin aivan muuta kuin maksun saajan nimi, ei ole hyvä idea. Pankeissakin systeemit sekoilevat toisinaan ja silloin on asioiden selvittelyn kannalta tärkeää, että maksun tiedoista näkee, kenelle maksu on tarkoitettu. Varsinkin silloin, jos maksu menee vahingossa väärälle tilille, tuo tieto on olennainen virheen oikaisemiseksi.

        periaatteessa olet oikeassa, mutta hyvin on toiminut, lähemmäs 10 vuotta.

        Mietin kyllä, minkälainen vika voi tulla pankkiin, jos tilinumero katoaa, mutta nimi ei.
        Mitähän tietoa on viivakoodissa, vai katoaako sekin.

        Toisaalta, aina vuodenvaihteena olen laittanut sisään yli 300 laskua,
        koskaan ei ole tullut mitään pankin kaatumisia.

        Kätevää ainakin on, kun netistä voi kopioida aina sivut Exceliin
        ja tallettaa, tiedon näkee maksaja/saaja osiossa, tietokoneella.

        Verkkopankissa katsellessa ei tarvitse laskua erikseen avata.

        esim. Maksaja:

        ABC-123 autovero
        DEF-456 kasko, 6 kk
        GHI-789 liikennev., 12 kk
        ABC-123 kasko, 12 kk
        - äidin asunto
        - äidin sähkö
        oma sähkö
        k-vuokra-kaksio
        i-vuokrayksiö
        p-vuokrayksiö
        oma autotalli
        oma asunto
        - lehtisen asunto
        - mäkisen asunto
        jne.

        Minulle tuo on ollut arvokasta, olen havainnut tuon vuoksi virheellisiä laskuja.

        Ehkä neuvot suoraveloituksia, niitä olen vasta yhden tehnyt, kun TELE vaati e- laskua, tein e-laskun toiseen pankkiin, toisessa pankissa on suoraveloitusvaltakirja, hyvin on 2 kk toiminut.

        Suoraveloituksia en harrasta, kun esim. autoomme tule Kasko-vakuutukset ja liikenne-vakuutukset samasta yhtiöstä, eli 12 laskua, vuosi.
        Niissä olisi vain yhtiön nimi, ei näkisi laskua avaamatta, mikä lasku on kyseessä.

        Samassa taloyhtiössä asuu äitini, hänen sisarensa, ym., sama taloyhtiö lähettäisi 8 laskua samalla nimellä, vain summa olisi erilainen, niistä saisi arvailla.

        Tuo minun tapani on hyvin selkeä ja mahdollinen ”aiheeton lasku erottuu selvästi, kun on ”oikeaoppinen” laskun saajan nimi.
        Toiseksi, suoraveloituksiin en luota, koska.

        Eräällä vanhuksella oli suoraveloitus, tuli kaksoisveloituksia,
        muistan hyvin kun pankissa työskentelevän henkilön äidille tuli, kaksoislaskutus.
        Tytär kertoi hoitaneensa väärän laskun, vaikka ei tehnyt asialle mitään,
        piti vanhan äidin juttuja höppänän juttuina.

        Seuraavana vuonna taas äiti 92v kertoi että oli taas veloitettu,
        vasta sitten tytär uskoi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe