voiko

kukaan sanoa

voiko maksaa verkkopankissa toisen henkilön laskuja.En nimittäin ole ennen maksanut.

4

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun vaan..

      tiedät viitenumeron ja summan niin voit maksaa kaverisi puolesta laskun.

      Olen kerran joutunut maksatuttaa kaverilla yhden puhelinlaskuni. Annoin viitteen ja vastaanottavan tilinumeron ja kaveri maksoi.

      Maksoin kaverille takaisin sitten.

      • ja h

        voi maksaa mitä vaan, ja henkilö maksaa sinulle.
        ainahan verkkopankissa maksetaan koko perheen laskut.


        kaiki kulkee täysin tilinumeron mukaan,
        myös summa ja viitenumero ovat hyvin tärkeitä.

        mutta maksun saajan kohdalle voit kirjoitta mitä vaan,
        vaikkapa että:
        äijän autolasku
        isän autovero
        papan visalasku
        äidin hammaslääkäri
        äidin vuokra
        oma asunto

        /laitan sen vuoksi, kun tuo osa näkyy aina kun sivut aukaisee, sekä on suuremmalta tiliotteessa.

        ainakin minä, kun verkkopankissa maksan,
        automaatilla ei saa määrättyä aina, eikä koskaan jos maksaa ki. saman pankin tilille.


      • ja h kirjoitti:

        voi maksaa mitä vaan, ja henkilö maksaa sinulle.
        ainahan verkkopankissa maksetaan koko perheen laskut.


        kaiki kulkee täysin tilinumeron mukaan,
        myös summa ja viitenumero ovat hyvin tärkeitä.

        mutta maksun saajan kohdalle voit kirjoitta mitä vaan,
        vaikkapa että:
        äijän autolasku
        isän autovero
        papan visalasku
        äidin hammaslääkäri
        äidin vuokra
        oma asunto

        /laitan sen vuoksi, kun tuo osa näkyy aina kun sivut aukaisee, sekä on suuremmalta tiliotteessa.

        ainakin minä, kun verkkopankissa maksan,
        automaatilla ei saa määrättyä aina, eikä koskaan jos maksaa ki. saman pankin tilille.

        Ketjun aloittajan kysymykseen vastaus on myönteinen. Eräiden pankkien verkkopankkien maksulomakkeella on jopa kenttä "Maksajan nimi (ellei sama kuin tilin omistaja)".

        Sensijaan tuo edellä suositeltu käytäntö, että maksun saajan nimen paikalle kirjoitetaan jotakin aivan muuta kuin maksun saajan nimi, ei ole hyvä idea. Pankeissakin systeemit sekoilevat toisinaan ja silloin on asioiden selvittelyn kannalta tärkeää, että maksun tiedoista näkee, kenelle maksu on tarkoitettu. Varsinkin silloin, jos maksu menee vahingossa väärälle tilille, tuo tieto on olennainen virheen oikaisemiseksi.


      • ja h
        Timontti kirjoitti:

        Ketjun aloittajan kysymykseen vastaus on myönteinen. Eräiden pankkien verkkopankkien maksulomakkeella on jopa kenttä "Maksajan nimi (ellei sama kuin tilin omistaja)".

        Sensijaan tuo edellä suositeltu käytäntö, että maksun saajan nimen paikalle kirjoitetaan jotakin aivan muuta kuin maksun saajan nimi, ei ole hyvä idea. Pankeissakin systeemit sekoilevat toisinaan ja silloin on asioiden selvittelyn kannalta tärkeää, että maksun tiedoista näkee, kenelle maksu on tarkoitettu. Varsinkin silloin, jos maksu menee vahingossa väärälle tilille, tuo tieto on olennainen virheen oikaisemiseksi.

        periaatteessa olet oikeassa, mutta hyvin on toiminut, lähemmäs 10 vuotta.

        Mietin kyllä, minkälainen vika voi tulla pankkiin, jos tilinumero katoaa, mutta nimi ei.
        Mitähän tietoa on viivakoodissa, vai katoaako sekin.

        Toisaalta, aina vuodenvaihteena olen laittanut sisään yli 300 laskua,
        koskaan ei ole tullut mitään pankin kaatumisia.

        Kätevää ainakin on, kun netistä voi kopioida aina sivut Exceliin
        ja tallettaa, tiedon näkee maksaja/saaja osiossa, tietokoneella.

        Verkkopankissa katsellessa ei tarvitse laskua erikseen avata.

        esim. Maksaja:

        ABC-123 autovero
        DEF-456 kasko, 6 kk
        GHI-789 liikennev., 12 kk
        ABC-123 kasko, 12 kk
        - äidin asunto
        - äidin sähkö
        oma sähkö
        k-vuokra-kaksio
        i-vuokrayksiö
        p-vuokrayksiö
        oma autotalli
        oma asunto
        - lehtisen asunto
        - mäkisen asunto
        jne.

        Minulle tuo on ollut arvokasta, olen havainnut tuon vuoksi virheellisiä laskuja.

        Ehkä neuvot suoraveloituksia, niitä olen vasta yhden tehnyt, kun TELE vaati e- laskua, tein e-laskun toiseen pankkiin, toisessa pankissa on suoraveloitusvaltakirja, hyvin on 2 kk toiminut.

        Suoraveloituksia en harrasta, kun esim. autoomme tule Kasko-vakuutukset ja liikenne-vakuutukset samasta yhtiöstä, eli 12 laskua, vuosi.
        Niissä olisi vain yhtiön nimi, ei näkisi laskua avaamatta, mikä lasku on kyseessä.

        Samassa taloyhtiössä asuu äitini, hänen sisarensa, ym., sama taloyhtiö lähettäisi 8 laskua samalla nimellä, vain summa olisi erilainen, niistä saisi arvailla.

        Tuo minun tapani on hyvin selkeä ja mahdollinen ”aiheeton lasku erottuu selvästi, kun on ”oikeaoppinen” laskun saajan nimi.
        Toiseksi, suoraveloituksiin en luota, koska.

        Eräällä vanhuksella oli suoraveloitus, tuli kaksoisveloituksia,
        muistan hyvin kun pankissa työskentelevän henkilön äidille tuli, kaksoislaskutus.
        Tytär kertoi hoitaneensa väärän laskun, vaikka ei tehnyt asialle mitään,
        piti vanhan äidin juttuja höppänän juttuina.

        Seuraavana vuonna taas äiti 92v kertoi että oli taas veloitettu,
        vasta sitten tytär uskoi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe