Elkää koskaan käyttäkö Mac-konetta. Sillä sillä on tarttuva vaikutus omaan sovelluskehitykseen, ainaskin jos suunnittelet käyttöliittymiä.
Sillä siitä ei tule helvettiäkään, että saisit Windowsissa sovelluksesi yhtä siistin näköiseksi ja tuntuiseksi (Look&Feel), kuin mac-sovellukset ovat!
Tämän tavoittelu on vienyt omaa aikaa sovelluksen kehityksessä ehkä arviolta 30-40% turhaa aikaa, jos olisin vain tyytynyt perus Windows-tyyliin. Mutta himo on ihan älytön,
"lurps! Kun saisin tämän softan toimimaan näin kuten...OSX.."
Asiaa pahentaa se, että kotona on Mac ja töissä Windows XP.
mac-kirous..
Delphikoodari!
2
509
Vastaukset
- juupa juu
Pääsisit tuosta tilanteesta eroon jos tekisit kaikki nuo windowsissa käytettävät käyttöliittymäkomponentit itse. Varmaan se onnistuisi Delphllä mutta toinen asia on kannattaako tehdä näin.
- ap..
Liikaa aikaa ja vaivaa! Macin tasoon ei pääse helposti!
Kaikkein paras on vain tyytyä perun Winkkari tyyliin, tulee nopsa ja helposti käyteltävä softa!
Mutta jos olette käytelleet uusinta Officea, hmm.. 2007 on aika mac-tyylinen softa.
Yleensä juuri MS Officet ovat olleet niitä tyylejä, joita Delphin themetkin (VCL) matkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm91819J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 59738
- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18538
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502