Sanonta, taikausko

Chicanesssss

Mistä tulee sellainen legenda että jos lasi menee rikki niin se tuottaa huonoa onnea ja uskooko ihmiset tällaiseen?

19

10232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä tulee

      ..mutta itse olen kuulluut lasinsirpaleiden tuottavan onnea. Ja niin on käynytkin. Posliinin sirpaleet taat tietävät haasteita elämässä. Kun peili rikkoontuu, menee kuuulemma seitsemän vuoden naimaonni. Kyllä ihmiset usein näihin "uskovat". Onneksi se mihin uskoo on niin henkilökohtainen asia, että sitä ei tarvitse kaupungilla kuuluttaa, vaan ainoastaan itse tietää mihin uskoo ja miksi. Ehkä niillä, ketkä eivät näihin usko, sirpaleet eivät vaikutakaan, koska omilla ajatuksillammehan me usein alamme toteuttaa asioita.

      • tuli telkusta

        ohjelma kuukkelista. Pohjoisessa uskotaan, että se on edesmenneen metsästäjän sielu, ja siis onnenlintu. Etelässä sen on uskottu ennustavan kuolemaa.
        Samoin Kiinassa on ilon väri musta.


      • mamito

        minulta meni kahvikuppi rikki ja haluaisin tietää onko se onnettomuuta ennustava


      • Anonyymi
        mamito kirjoitti:

        minulta meni kahvikuppi rikki ja haluaisin tietää onko se onnettomuuta ennustava

        Sattuipa kerran yx aika seesteinen juttu... Niin.. Hmm.. Sotkettiin koko maailman ja avaruudenki asiat yhen kaltaiseni kanssa ja siirreltyämme vuoria ajatuksenkin voimalla ja pelastettiin kaikki muutamaankin kertaan
        No sitten kun oli kahvien aika kun selvittiin hengissä ja muut mustelmilla.. Käytiin sitten sanotaanko nyt vaikka katvealueella ni kysyin siltä yhdeltä että NYT VOIS JUODA NE KAHVIT KO OLLAA KAHESTAA... Ni vittu tää vastaa ET EN MÄ JUO KAHVIA💓💓💎💎TIMANTIT ON IKUISIA JA HARVA MEITÄ HALUU NÄHÄ KO VALTAMEDIASSA. SAYANARA JA VARTTII YLI


    • änimöl

      Luonnon areenalla ei riitä, että jos vain spekuloi, että "hömppä" on hömppää. Lopettakaa itsenne pelottelu ja kusettaminen... Maailma on täynnä taikaa. Pyritte katsomaan aidan taakse, katsokaa myös sen alle, nimittäin avaruudella ei ole suuntia, ylös, alas ja sivuille.

      • Eli mitä nyt

        sinä alkuperäiseen kysymykseen vastasit?

        Voisitko suomentaa?

        Mitä avaruuden suunnat tähän keskusteluun kuuluvat?

        Mitä tarkoittaa aidan taakse katsominen ja miten se eroaa alle katsomisesta?

        Mikä sitten riittää luonnon areennalla, jos ei spekulointi siitä onko hömppä hömppää?

        Voisitko lopettaa tuollaisen päämäärättömän paskanjauhamisen suosiolla ja vastata alkuperäiseen kysymykseen siitä mistä tulee se taikausko että lasin rikkimeneminen tuottaa huonoa onnea?


      • änimöl
        Eli mitä nyt kirjoitti:

        sinä alkuperäiseen kysymykseen vastasit?

        Voisitko suomentaa?

        Mitä avaruuden suunnat tähän keskusteluun kuuluvat?

        Mitä tarkoittaa aidan taakse katsominen ja miten se eroaa alle katsomisesta?

        Mikä sitten riittää luonnon areennalla, jos ei spekulointi siitä onko hömppä hömppää?

        Voisitko lopettaa tuollaisen päämäärättömän paskanjauhamisen suosiolla ja vastata alkuperäiseen kysymykseen siitä mistä tulee se taikausko että lasin rikkimeneminen tuottaa huonoa onnea?

        Kun elämä menee pirtstaleiks, olisko wah'? Ihmiset olivat silloin aivan tietämättömiä.


      • änimöl
        änimöl kirjoitti:

        Kun elämä menee pirtstaleiks, olisko wah'? Ihmiset olivat silloin aivan tietämättömiä.

        pilsnereiks menee elämä, niin ei ois voinu mennä vaikka ihmiset tiesivät!


      • änimöl
        Eli mitä nyt kirjoitti:

        sinä alkuperäiseen kysymykseen vastasit?

        Voisitko suomentaa?

        Mitä avaruuden suunnat tähän keskusteluun kuuluvat?

        Mitä tarkoittaa aidan taakse katsominen ja miten se eroaa alle katsomisesta?

        Mikä sitten riittää luonnon areennalla, jos ei spekulointi siitä onko hömppä hömppää?

        Voisitko lopettaa tuollaisen päämäärättömän paskanjauhamisen suosiolla ja vastata alkuperäiseen kysymykseen siitä mistä tulee se taikausko että lasin rikkimeneminen tuottaa huonoa onnea?

        Kerroppa, haluatko sä vastauksen siihen, että taika sattuisi jostain tuntemattomasta syystä olemaan jokin ihme, tai sitten, että kaikki asiat mitä ihmiset eivät huonossa ymmärryksessään ymmärrä, että maailmankaikkeus on yhtälö... SAMA-ASIA. Mitä sä oikeen kysyt... Mä kerron, ihmiset eivät tunne asiaa, että joka päivä käy paska säkä ja jos varoo liikaa, se kostautuu, edelleenkin paskalla säkällä, kun ihminen ois voinu käyttää sen aikansa johonkin muuhun kuin olan ylitse kuikuiluun ja huomata, että hän liukastui samalla paskaan... tai jotain. Oliko tarpeeksi hyvä selitys?


      • Anonyymi

        Ai että ku päästään jalkarannan viheriölle copa mundialit jalassa ja joukkuepeli on tärkeä osa monessakin asiassa. Joukkuehenki on joissakin asioissa kaikki kaikessa..ps.ei ollu muuten kalkkia viime kesän finaalin kulmalla.... Yks kulma ja kultaa tuli samoin lukemin kun kummiottelussa. Tervetuloa pelaamaan kun sen aika on.


      • Anonyymi
        Eli mitä nyt kirjoitti:

        sinä alkuperäiseen kysymykseen vastasit?

        Voisitko suomentaa?

        Mitä avaruuden suunnat tähän keskusteluun kuuluvat?

        Mitä tarkoittaa aidan taakse katsominen ja miten se eroaa alle katsomisesta?

        Mikä sitten riittää luonnon areennalla, jos ei spekulointi siitä onko hömppä hömppää?

        Voisitko lopettaa tuollaisen päämäärättömän paskanjauhamisen suosiolla ja vastata alkuperäiseen kysymykseen siitä mistä tulee se taikausko että lasin rikkimeneminen tuottaa huonoa onnea?

        Tyhmää leikkiminen on naamaritouhua. Pikku neuvo:heitä 75 mg ketiapiinia huiviin ni oot aidosti tyhmä. Ps. Muistakaa yhteishaku on näin karkausvuonna auki myös kesällä. Pss. Voiko verottajallekin(ulosottoylitarkastajan lisäksi) maksaa ennakkoo ettei vaa tuu mätkyjä? Pss. Monta törkeetä rikosta pitää lusii et pääsis alottaa parkkipatella kokopäivätyö? Kukaan ei ymmärrä et haluun vaa vakavan parisuhteen ja papin viran. Kummassakin ole. Jo aloitellut.


      • Anonyymi
        Eli mitä nyt kirjoitti:

        sinä alkuperäiseen kysymykseen vastasit?

        Voisitko suomentaa?

        Mitä avaruuden suunnat tähän keskusteluun kuuluvat?

        Mitä tarkoittaa aidan taakse katsominen ja miten se eroaa alle katsomisesta?

        Mikä sitten riittää luonnon areennalla, jos ei spekulointi siitä onko hömppä hömppää?

        Voisitko lopettaa tuollaisen päämäärättömän paskanjauhamisen suosiolla ja vastata alkuperäiseen kysymykseen siitä mistä tulee se taikausko että lasin rikkimeneminen tuottaa huonoa onnea?

        Asianihan kun ei kuulu kun koko maailmalle niin voin tulkita hetken päästä...


      • Anonyymi

        Luonnonareena tarkoittaa mulle elämää ja myös joskus kuolemaa. Jotkut kun pelkäävät niin paljon kuolemaa(suotta) että eivät uskalla elää. Ns. Aidan takana on taikaa ja mulle siellä oli sellanen asia mistä voi lukea kohta lehdistä. Voimavarana mulla toiminut ja tulee toimimaan.mut anyway... Hömppä joukkuepelejä odotellessa ja iloa ja valoa ja eritoten oikealla asialla koko joukkue. Fc elämä pallo on mun ehdotus.


    • änimöl

      Ihminen on luonnostaan erittäin tarkkaavainen, mitä hän tekee. Rauhallisuus edesauttaa sitä... Ja kuvittele kaikki ne hetket kun olet itse rikkonut lasin, olitko silloin tarkkaavainen. VAi jatkuuko sama paska flaksi sillä perusteella, että ihminen on vaativa, siis päinvastainen vaatimattomasta..- ja tekee asioita hektisesti kun ei tiedä mitä hän haluaa... Kaikki kakkataikahömppä on aivojen luomaa... lähde siitä, niin ei tarvitse OIKEASTI elämässä kysellä neuvoja muilta, siihen miksi maailma on huolimaton persreikä mikä se on... helvetti ei viitti odottaa sua kuoleman saakka... Se on sun seurassa niin kauan, kunnes ymmärrät, että mikä on todellinen arvo kaikella.. Mitä on todellisuus. kaikki mitkä kulkee meidän silmien kautta aivoihin ja tunne/muistisidoksien kautta ihminen luo oman helvettinsä. Mitä muuta tietoa ihminen käsittelee kuin silmiensä ja ulkoisten aistiensa avulla? Eikö me olla vastuussa omasta mielestämme? Nyt kun puhutaan historiasta... Vielä kolmesataa vuotta sitten, joka oli noin neljä viiva viisi sukupolvea sitten, ei häviä jälkeläisten maailmankatsomuksesta... Se hyinen aika jolloin... "Sudet pukeutuivat lampaiden vaatteisiin." Kun ihminen ei uskalla myöntää reaaliteetteja, vaan lähtee metsästämään omaa hyvinvointia keinolla millä hyvänsä, eikä huomaa, että kusettaa itteensä niin kauan kun kuollessaan joutuu itkemään, että hänen tiellänsä ei ollut paljonkaan kokemuksia ja ainoat ihmiset jotka jäivät olivat ne joilla riitti kärsivällisyys oppia tuntemaan hänet, tietenkin hänen itsensä takia. The circle of shit is closed... but the circle should not be considered as shit because the future is written... second after second... it takes it's time for people making a turn right at the same point, where they always turned left.

    • 40+nainen

      Kyllä on sanottu että jos lasi menee rikki niin se tuottaa onnea.
      Peilin rikkominen tuottaa 7 vuoden epäonnen.

    • Aj

      Hetkellistä on kaikki tää paska missä me eletään jopa miedän elämä joten ei ole aikaa mihinkää tuhan päiväseen miettimiseen,siinä menee järki ja se o sama ku sydämeen osuis keihään kärki.

      • Anonyymi

        Syntymä ja kuolema on ihmisen kaksi hienointa juhlaa... Jollain tapaa ajattelen että omalla kohdallani noita juhlia tulee olemaan ainakin kolmet. Sillon kun elämä pysähtyi 2 minuutiksi ja tuloksekkaan elvytyksen ansiosta alkoi uudestaan niin silloin kaikki epäolennainen ja merkityksetön unohtui ja tilalle tulee (itselläni 6kk terapian jälkeen) uudet OIKEASTI TÄRKEÄT JA MERKITYKSELLISET ASIA) kuoleman rajakokemua antoi perspektiiviä mulle, ikävä että moni luovuttaa vastaavassa paikassa. Kiitos äiti ja isä geeneistä. Kuoleman rajakokemuksesta en enempää kirjoita, mutta oikeessa paikassa oikeeseen aikaan saa kysyä multa... Olen etuoikeutettu ja kiitollinen siitä että"tulet olemaan voittava'se siellä näkyi.


    • Anonyymi

      Näin noita suvusta olevana sanoisin luettuani kommentteja, että kyllä varmasti pystytään luomaan tilanne joka saadaan näyttämään siltä että onnistumisen aiheutti sirpaleet, mutta loppupelissä kun kyse on maailman raskaimmista asioista sekä epäoikeusenmukaisuudesta ja sairaista väärin tarkoitusperin tehdyistä rikoksista jne. Yms. Niin tämä koko aihe on VITSI. uskomuksia ja taikauskoa on monenlaista ja jos ihminen /ihmiset ovat oikealla asialla niin tutkitusti silloin myös taika ja myös hyvä tuuri on voittavassa joukkueissa tai henkilöissä mukana. Tämä on vain pintaraapaisu tästä maailmasta jossa elän vain ja ainoastaan synnyttyäni oikeaan sukuun ja olevani suurisydäminen ja hintakin ns on ollut taistelussa oikean ja väärän kanssa jonkinlainen. Mielenkiintoinen maailma ja joskus voi viedä puolet elämästä ymmärtää olevansa ainutlaatuinen, mutta yksin en ole minäkään. Salemaleikum. Take care. All inn

    • Anonyymi

      Kippistin kahdesti koska niin tehdään esim. Kartelleissa ja karma se on mikä huonoa onnea tuo eikä paskana olevat ikkunat.. Kai te nyt huumoria ymmärrätte.. Rikoin vaan sen portin mikä on päällystetty steariinilla ja saukonpaskalla ja takasin itelleni linnareissun.mä takaan vaan itseni ja hautaa asti ja jopa takasin. Ihan vaa läpällä. Tuskinpa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe