Onko täällä palstalla sh-lentoemäntiä? Maksetaanko lisää sh-pätevyydestä? Onko palkka muutenkaan neuvoteltavissa?
Toisaalta nyt näyttää siltä ettei kannata hakea, taidan odottaa ensi vuoteen ja katsoa mikä tilanne finnairilla ja oman mielenkiinnon kanssa..
Sairaanhoitaja lentoemännäksi
11
2606
Vastaukset
- yksi!
Ei makseta mitään sh-lisiä eli ihan taulukon mukaan tulee palkka kaikille.
- bojoonki
Tunnen henkilön (ei Suomessa) joka on sairaanhoitaja taustansa johdosta myös kouluttamassa alan asiaa muulle henkilökunnalle lentotyön ohella.
- Tuleva sh
bojoonki kirjoitti:
Tunnen henkilön (ei Suomessa) joka on sairaanhoitaja taustansa johdosta myös kouluttamassa alan asiaa muulle henkilökunnalle lentotyön ohella.
Ok, kiitos vastauksista. No, lentoemäntänä tienaa kai joka tapauksessa enemmän, jos pitää valita kahden ammatin välillä niin ehkä raha ratkaisee jos muut asiat menee tasan.. Katsotaan vuoden päästä mitkä on ajatukset lentoemännän ammatista.
- matkailussa mukana
Tuleva sh kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksista. No, lentoemäntänä tienaa kai joka tapauksessa enemmän, jos pitää valita kahden ammatin välillä niin ehkä raha ratkaisee jos muut asiat menee tasan.. Katsotaan vuoden päästä mitkä on ajatukset lentoemännän ammatista.
Kuule,alalla olevana voin sanoa,et hanki ihmeessä sairaanhoitajan paperit.En tiiä mitä nyt niin sanottu keskimääräinen lentoemännän palkka on 5 v.työkokemuksen jälkeen jos on viikonlopun kerran kuussa töissä ja iltalisät?? Mut sairaanhoitajana saan noin kk.2500-3000 tonnia mä ainakin ja ihan normaalit päivystykset pääkaupunkiseudulla ja tuntee tekevänsä arvokasta työtä ja kehittyä voi jatkuvasti. En enää lentoemon "tarjoiluhommiin"(sitähän se suoraan sanottuna on,raskasta duunia)vaihtais.Kannattaa miettiä tarkkaan ja varsinkin jos aikoo lapsia hankkia.
- Tuleva sh
matkailussa mukana kirjoitti:
Kuule,alalla olevana voin sanoa,et hanki ihmeessä sairaanhoitajan paperit.En tiiä mitä nyt niin sanottu keskimääräinen lentoemännän palkka on 5 v.työkokemuksen jälkeen jos on viikonlopun kerran kuussa töissä ja iltalisät?? Mut sairaanhoitajana saan noin kk.2500-3000 tonnia mä ainakin ja ihan normaalit päivystykset pääkaupunkiseudulla ja tuntee tekevänsä arvokasta työtä ja kehittyä voi jatkuvasti. En enää lentoemon "tarjoiluhommiin"(sitähän se suoraan sanottuna on,raskasta duunia)vaihtais.Kannattaa miettiä tarkkaan ja varsinkin jos aikoo lapsia hankkia.
Juu, aion ehdottomasti valmistua ja tehdä töitä sairaalassa ainakin vuoden vielä, riippuen milloin valmistun.. Sitten katsotaan kiinnostaako vielä lentoemon työ.. Jostain tilastoista kun olen katsellut niin sh palkka about 2500 ja lentoemo about 3500. Noihin on näköjään lisätty lisät. Pitääkö tämä paikkansa? Hussin sh palkka lisineen?
No, vielä yksi pitkä harjoittelu päivystyksessä ja opinnäytetyö. Sen jälkeen mietintämyssyyn leikkuri, päivystys vai lentokone..
- Shh
Sairaanhoitajien keskipalkka on 3100e. Ja sh tienaa kyllä varmaan paremmin.
- alallamuttenfinskillä
No ei makseta.
Tessin mukaisen palkan saat, palkka nousee lentokokemuksen myötä. Sairaanhoitajan papereista on kyllä ehdottoman paljon hyötyä haussa. Jos haluat saada sellaista palkkaa jolla pystyy elämään, niin finskin voit unohtaa kokonaan, NETTOpalkka ei tule uusilla emoilla koskaan alkamaan kakkosella, vaan reilusti alle sen, eikä se tule ikinä alkamaankaan jos et pääse kouluttautumaan chief of cabiniksi (CC). Palkka on "uusilla" emoilla niin huono, että moni yksinasuja joutuu hakemaan toimeentulotukea. Ja en vitsaile yhtään. Ihan kaikki muut lentoyhtiöt maksavat parempaa palkkaa. Finskin palkka on jäätävän huono! Tuon palkan takia en tule koskaan hakemaan finskille, vaikka muuten firma olisi mieluisa. Ei ole varaa.- Ihmettelenvaan
Aloitin työt Finnairilla yli vuosi sitten (ei aikaisempaa kokemusta lentotyöstä) enkä voi käsittää, miten tällä palkalla on edes mahdollista saada toimeentulotukea - PAITSI - heti kurssin jälkeen ensimmäisinä työkuukausina. Silloin ymmärrän tarpeen, koska ensimmäinen palkka on todella pieni ja kurssin ajaltakaan ei saa palkkaa.
Mutta mitä ihmettä, millainen elintaso, kulurakenne ja vuokra näillä emännillä on, jos tarve toimeentulotuelle on jatkuva? Nettopalkka ei mullakaan ala kakkosella, mutta kun päivärahat laskee mukaan, tilille tulee joka kuukausi /- 2000 e. Hyvinä kuukausina (reilusti sunnuntaityötä, 3 kaukolentoa) on tullut reippaasti yli 2000 e. Ihan hyvin tällä palkalla Helsingissä elelee. - Ihmettelenvaan
Enkä tarkoita kommenttiani mitenkään pahalla, ymmärrän että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ym. Ihan aidosti vaan olen hämmentynyt.
- Loparit
Ihmettelenvaan kirjoitti:
Aloitin työt Finnairilla yli vuosi sitten (ei aikaisempaa kokemusta lentotyöstä) enkä voi käsittää, miten tällä palkalla on edes mahdollista saada toimeentulotukea - PAITSI - heti kurssin jälkeen ensimmäisinä työkuukausina. Silloin ymmärrän tarpeen, koska ensimmäinen palkka on todella pieni ja kurssin ajaltakaan ei saa palkkaa.
Mutta mitä ihmettä, millainen elintaso, kulurakenne ja vuokra näillä emännillä on, jos tarve toimeentulotuelle on jatkuva? Nettopalkka ei mullakaan ala kakkosella, mutta kun päivärahat laskee mukaan, tilille tulee joka kuukausi /- 2000 e. Hyvinä kuukausina (reilusti sunnuntaityötä, 3 kaukolentoa) on tullut reippaasti yli 2000 e. Ihan hyvin tällä palkalla Helsingissä elelee.Päiväraha ei ole palkka vaan kulukorvaus. Siksi siitä ei makseta veroja eikä se myöskään kerrytä eläkettä.
Unohdit mainita että monista lennoista ei tule mitään lisärahaa.
Itse olen konkurssissa ja olen sanonut itseni irti.
Kaksi vuotta jaksoin ja viitsin,enää ei kiinnosta. - ihmettelenvain
Loparit kirjoitti:
Päiväraha ei ole palkka vaan kulukorvaus. Siksi siitä ei makseta veroja eikä se myöskään kerrytä eläkettä.
Unohdit mainita että monista lennoista ei tule mitään lisärahaa.
Itse olen konkurssissa ja olen sanonut itseni irti.
Kaksi vuotta jaksoin ja viitsin,enää ei kiinnosta.Tiedän, ettei päiväraha ole palkkaa, vaan korvausta työmatkan ruokailukuluista. Vieläpä melkoisen suuri korvaus ottaen huomioon, että saamme koneessa joko ilmaista tai varsin edullista ruokaa (tilattavat crew-ruoat). Layovereilla hotelleissa ilmainen aamiainen.
Vaikka ruokailuun kuluukin rahaa, käytännössä päivärahat ovat bonusta palkan päälle, ja ne voi pitkälti käyttää vaikka laskujen maksamiseen ja ruoan ostamiseen kotiin. Kuka syö 130 eurolla yhden yön reissulla? Tai ostaa aina 19 euron lounaan edestakaisille Euroopan-lennoille?
Mutta jos sitten unohdetaan ne päivärahat, ja puhutaan vain palkasta. Bruttopalkkani on ollut yleensä 1800-2000 e. Ekoina kuukausina oli alle tuon, mutta kun palkka nousi niin vain kerran on ollut alle (silloin oli n. 1600 e). Vajaa pari tonnia bruttona ja töitä 105-120 h / kk, ihan kohtuullista mielestäni.
Jos lentää max. 8 h päiviä arkena virka-aikaan, niin lisiä ei saa. Mutta kukaan ei joudu sellaista listaa kuukaudesta toiseen vasten tahtoaan lentämään. Välillä toki tulee vähemmän "rahakkaita" listoja ja välillä taas parempia.
Tällä työllä ei rikastu, se on varmaa. Alku on rankka. Mutta sen jälkeen voi ihan kivasti voi tulla toimeen ja jopa matkustella vapaa-ajalla, riippuen toki myös omista valinnoista asumisen ja muiden menojen suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828