Laminaattitason reunanauha????

kuinka miten millai

Miten tuo laminaattitason reunanauha kiinnitetään? ja jos vaihtoehtoja niin millä pysyy kiinni parhaiten???

15

22746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjbdfwyeg

      Lämpimällä silitysraudalla.

    • Filippis

      Unohda nuo yllätysmiehen neuvot. Hän on kiinnitellyt ainoastaan melamiinihyllyjen reunanauhoja. Ne todellakin kiinnitetään kuumentamalla nauhaa esimerkiksi juuri silitysraudalla.

      Laminaattitason reunanauha kiinnitetään kontaktiliimalla, Bostikin A3:lla tai vastaavalla, liiman valmistajan ohjeiden mukaan.

      • Toinen yllärimies

        Eipä tuo yllätysmies ihan hakusessa ollut. Saatavana on myös liimallista laminaattikalvosoiroa, joka laitetaan silitysraudalla tai kuumailmapuhaltimella.

        Mutta miksi nauhaa pitäisi ylipäätään liimata? Miksei tasoja voi ostaa valmiina?


      • ei kestä

        kontaktiliiman pito ei kestä kovinkaan kauan, parasta olisi puulista ja kosteuden kestävä esim. Eri Ke eper.


      • Anonyymi

        Siksi että osa harrastaa rakentelua. - Muuten! Vain tekemällä kunnolla oppii. Kerroin aikoinaan omasta omasta taloprojektistani yhdelle tyypille. Tyypin mielestä tekemiseni oli hölmöä, sillä kyllä muutkin itse talonsa rakentavat, palkkaamalla miehet hommiin.


    • Filippis

      Neuvoja alkaa näköjään tulemaan. Osa neuvojista on itse laminaattitason reunanauhaa asentanut, osa ei. Sinun tehtäväksesi jää valita kenen neuvoja kuuntelet.

    • pysyy

      komponenttiliimalla. ja ruuvipuristinta tarvitaan myös.

      • Sniiiff

        Kuvailisitko ihan omin sanoin komponenttiliiman?


    • kiinni

      Itse olen kyllä kiinnittänyt reunanauhan silitysraudalla.
      Eli jos reunanauha on ns.valmisliimainen,niin asetat reunanauhan kiinnitettävään kohtaan ja laitat leivinpaperin nauhan päälle.
      Silitysrauta saa olla suht kuumalla mutta älä paina kauaa samaa kohtaa ettei pinta sula.
      Ylimääräiset reunat voit hioa pois,ensin karkeammalla ja sitten hienommalla hiomapaperilla.
      Mitään liimausta en suosittele jos kyseessä ei ole mikään puuviilu.

      • limannut

        kuumailmapuhallin ja pvac-liima esim.kiillon kl/s.liimaa levitetään reunanauhaan ja tasoon ja sit lämmitetään kumpaakin siten et liima reagoi ja puhaltimen kyljellä painat nauhaa kiinni tasoon ja lämmitä sitä samalla. viimeistele jonkun palikan,mattopuukon ja hikkapaperin avulla.


      • muutaman
        limannut kirjoitti:

        kuumailmapuhallin ja pvac-liima esim.kiillon kl/s.liimaa levitetään reunanauhaan ja tasoon ja sit lämmitetään kumpaakin siten et liima reagoi ja puhaltimen kyljellä painat nauhaa kiinni tasoon ja lämmitä sitä samalla. viimeistele jonkun palikan,mattopuukon ja hikkapaperin avulla.

        tason pään reunanauhoittanut. reunalistoituskoneella se onnistuu kaikista näppärämmin.


      • kärpäsestä härkänen
        muutaman kirjoitti:

        tason pään reunanauhoittanut. reunalistoituskoneella se onnistuu kaikista näppärämmin.

        ihan vaan tuli mieleen että jos kysyjällä olis reunalistoituskone autotallissa niin tuskin täälä neuvoja kyselis...:)

        Mutta.
        Ei tehdä tästä korkeampaa matematiikkaa.

        ja tiedän ettei kaikilla ole pakosti niitä puristimiakaan.

        Riittää kun on
        -reunanauhaa.
        -puuliimaa (kosteuden kestävä tietty parempi muttei pakollinen)
        -pakkaus teippiä
        -pala hiomapaperia viimeistelyyn.


        levitä liimaa levyn reunaan
        laita nauha päälle
        ja kiristä pakkausteipillä paikalleen.

        pari tuntia kun kuivuu niin siinä se jos varman päälle niin anna kuivua yön yli.
        pikkusen reunoja hioo.

        ja teille jotka epäilette puuliimaa niin miettikääpä itte millä se laminaatti on siihen levyyn muuten liimattu.

        ja tiedoksi että olen ihan oikeasti oikea puuseppä.

        =)


    • ......

      Eri Keeperillä, ja kunnon puristukseen. Hyvin pysyy.

    • Anonyymi

      Juuri tein keittiön laminaattitason päädyt. Ihan silitysraudalla ykkösellä ja leivinpaperia väliin.

      Ekaa sulatin vähän takaa kuumailmapuhaltimella, mutta tokaa en kun meni siinä välissä puhallin rikki, mutta ei mitään eroa lopputulokseen. Puhallinvaihe auttoi ehkä vähän pitämään paikallaan kun alkoi silittelyn.

      Kummastelijalle tiedoksi, että oli kyllä niin helppo ja nätti homma, että onneksi en tuhlannut rahoja mittatilaustasoon. Ensikertalaisenakin tuli siisti jälki leikkauksesta ja reunanuhasta. Melkeen harmi peittää hieno laminaattitaso mikrosementillä 😅

      • Anonyymi

        Ne kestää minkä kestää nuo ohuet tee se itse -silitysrautanauhat. Parempi kuitenkin uin kontaktiliima. Paljon huonompi kuin listakoneen kuumaliima. Ja paljon paljon huonompi kuin PUR-liima.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe