sarvisammakon kanssa ongelmia!

uusi omistaja

Minulle tuli vajaa viikko sitten kauan eläinkaupassa asustellut sarvisammakko. Ohjeeksi annettiin syöttää sirkkoja ja matoja ym. ja niinhän netissäkin lukee ohjeina. Meidän pikkunen ei ole syönyt mitään sen jälkeen kun tuli meille. Voiko stressi olla niin kova niin pitkään? Vai mikä neuvoksi? Täältäpäin on vaikea löytää eläviä sirkkoja kaupoista, mutta olen koittanut syöttää sille matoja ja kuolleita sirkkoja, heilutellut niitä vaikka kuinka. Silti näyttäisi vain siltä että herraa ei kiinnosta. Mikä neuvoksi?
Toiseksi. Suositteletteko mielummin turve- vai vesipohjaa terraarioon? On tullut niin kaksipuolista palautetta. Kumpi kannattaa siis sammakon kannalta paremmin?
Kiitän jo nyt vastauksista :)

4

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iitu75

      mikset soita vaikka sinne eläin kauppaan ja kysy sieltä kumpi kannattaa ottaa ja miksi se ei syö.

      • omistaja_

        no sielläpä ei oikein osattu sanoa. Ajattelin nyt vain kysyöä jos harrastajilla olisi ollut tietoa asiasta. Ja tosta että kumpi kannattaa ottaa lähinnä kysyin mielipidettä kun jokainen tuppaa sanomaan erilailla.


      • teksti jotain?
        omistaja_ kirjoitti:

        no sielläpä ei oikein osattu sanoa. Ajattelin nyt vain kysyöä jos harrastajilla olisi ollut tietoa asiasta. Ja tosta että kumpi kannattaa ottaa lähinnä kysyin mielipidettä kun jokainen tuppaa sanomaan erilailla.

        kelaa alaspäin ja lue kohdasta "Ongelmia turvepohjan kanssa"


    • vaan..

      Aluksi, tuosta pohjamatskusta on ollut kauheasti vääntöä, meillä oli jo liikkeessä mistä omat sammakkomme olemme hommanneet. Mutta itse olen lopulta pääsynyt käyttämään turvepohjaa, jonka tosiaankin täytyy olla märkä. Omasta mielestä vesipohjakokeilun aikana sammakot olivat syömättömämpiä. Kun vaihdoin turvepohjan takaisin, sammakot kaivautuiva innolla turpeeseen vaanimaan.
      Itse olen kokeillut syömättömälle sammakolle hiiren pinkkiä tai isomapaa (riippuen sammakon koosta) ja tämä on yleensä aina kelvannut. Nyt kesällä symättömät ovat vedelleet kastematoja ihan innolla, ei sirkat vaan ole kelvanneet.
      Kaikkea kannattaa kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe