Kirkon Ulkomaanavusta...

Voi Jumal....ta..

Kyllä on törkeää kun Kirkon Ulkomaanapu mainostaa nettisivuillaan vuohien ja lehmien ja vaikka minkä eläimien lahjoittamiseta Afrikkaan. Minkä .elvetin takia eläimiä pitää laittaa sellaisiin olosuhteisiin? Onko Kirkon Ulkomaanapu tietoinen siitä, miten eläinpoloisia lahjoituksen jälkeen kohdellaan? Kiinnostaako yhtään miten afrikkalaiset kohtelevat eläimiä yleensä?! Onko siellä edes eläinsuojelulakeja? Onneksi olen jo aikoja sitten eronnut kirkosta. Lukekaa sitten sitä raamattua kohdasta: "Sen minkä teette pienimmällekin, SEN TE TEETTE MINULLE!"....

22

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelee

      Jumalaa sillä silmällä kuten kavereitaankin 5:N TÄHDEN HOTELLEISSA YLTÄKYLLÄISYYKSINEEN.NÄMÄ PAPIT KAAPUINEEN EIVÄT OLE JUMALASTA,VAAN TULEVAT LUOKSENNE LAMPAIDEN VAATTEISSA JA OVAT SUSIA SISÄLTÄ.

      • Sellainen "Apu"..

        Samaa mieltä siinä, että sellaiset ihmiset jotka ostavat viattomia lampaita, vuohia ja lehmiä kuumaan afrikkaan niin SELLAISET IHMISET VOISIVAT MENNÄ ITSE SINNE PYSYVÄSTI. JA OLISI NIIDEN TERVEELLISTÄ MYÖS TUNTEA KUN KURKKU LEIKATAAN AUKI (yleensä afrikkalaisten teurastustapa). Voi Saatana kun sieppaa sellaiset Jumalan nimeen toimivat Saatanan Kätyrit! Minä teen tästä ihan henkilökohtaisen asian. Sellainen ihminen, joka on vielä ylpeä siitä, että on ostanut sinne eläviä eläimiä niin minä teen töitä sen eteen että hän ei ole siunattu ainakaan maanpäällä!


      • iliac
        Sellainen "Apu".. kirjoitti:

        Samaa mieltä siinä, että sellaiset ihmiset jotka ostavat viattomia lampaita, vuohia ja lehmiä kuumaan afrikkaan niin SELLAISET IHMISET VOISIVAT MENNÄ ITSE SINNE PYSYVÄSTI. JA OLISI NIIDEN TERVEELLISTÄ MYÖS TUNTEA KUN KURKKU LEIKATAAN AUKI (yleensä afrikkalaisten teurastustapa). Voi Saatana kun sieppaa sellaiset Jumalan nimeen toimivat Saatanan Kätyrit! Minä teen tästä ihan henkilökohtaisen asian. Sellainen ihminen, joka on vielä ylpeä siitä, että on ostanut sinne eläviä eläimiä niin minä teen töitä sen eteen että hän ei ole siunattu ainakaan maanpäällä!

        eläin tapetaan ennen ruoaksi valmistusta. Oletko tietoinen, miten Suomessa teuraseläintä kohdellaan ja miten arvokas on sen kuolema?

        On ihan normaalia teurastaa eläin "kurkun leikkauksella". Huomattavasti fiksumpi tapa, kuin kuskata eläimiä läpi euroopan ahtaissa elukkarekoissa.


      • Hullua...
        iliac kirjoitti:

        eläin tapetaan ennen ruoaksi valmistusta. Oletko tietoinen, miten Suomessa teuraseläintä kohdellaan ja miten arvokas on sen kuolema?

        On ihan normaalia teurastaa eläin "kurkun leikkauksella". Huomattavasti fiksumpi tapa, kuin kuskata eläimiä läpi euroopan ahtaissa elukkarekoissa.

        Tiedän kyllä miten sekä suomessa, euroopassa ja afrikassa tapetaan eläimet. Tai ainakin eläinlääkäriystäväni on hyvin tarkasti yrittänyt kertoa minulle faktoja. Itse jos olisin sellainen, niin en ensimmäisenä valitsisi kurkunleikkausta itselleni ja sitä kun veret vuotaa pikkuhiljaa kehosta pois. YMMÄRRÄ TÄMÄ: Minä en kannata teurastusta suomessa, en pitkiä kuljetusreissuja euroopassakaan enkä kurkun viiltämistä afrikassa! Mistä ihmeestä joku älykäs on taas saanut sellaista päähänsä?!?! Minä en ainakaan tietoisesti ole tukenut tappamista ostamalla lihatuotteita mistään valtiosta ja siinä suhteessa minä olen mielestäni moraalisempi kuin monet muut. No mutta onhan se tappaminen huvia ympäri maailman. Ja sille saa aina hyväksynnän sillä, kun perustelee niin että ihminen kun tarvitsee lihaa syödäkseen vaikka eläimet syövätkin monen sadan ihmisen ruuat ja tuottavat vain vähän syötävää itse. Eli siitä ei voi olla kyse että haluttaisiin ruokkia afrikan nälkäänäkeviä... Ne eläisi paremmin kasviksilla ja sitä ruokaa riittäisikin paremmin mutta siitä ei ole kyse.


    • zaz

      Kirkon ulkomaanapu lähettää afrikkalaisille nälkäänäkeville ihmisille ruokaa. Eli eläimiä joista saa maitoa ja lopulta lihaa. Afrikkalaisilla ei ole kasvissyönnin vaihtoehtoa kun ruokaa ei ole valittavaksi asti. Suurin osa hyvinvointiyhteiskunnan (esim. Suomen) asukkaista ei tätä pysty käsittämään.

      • Keinot...

        No eihän sillä väliä onko afrikassa eläinsuojelulakeja olemassakaan. Mitä väliä sillä, jos elukoilta vedetään kurkku auki kunhan ruokaa tulee afrikkaan... Tiesitkö sitä, että kun kasvattaa eläimen ihmisen ruuaksi niin se eläin syö 39 ihmisen ruuat ja tuottaa hurjan vähän lihaa. Sama kasvisruokamäärä ruokkisi siis 39 ihmistä enemmän. Mutta sillä ei kai ole väliäkään. Pääasia että muutkin elolliset olennot joutuvat kärsimään. Eikös?...

        Jos olisit hurskas niin etkö voisi ottaa kotiisi muutamaa afrikkalaista syömään ja oleilemaan?!? Kyllä sinne nyt muutama mahtuu vai oletko tekopyhä ja haluat säilyttää hieman etäisyyttä ja työntää eläimiä mahollisimman kauas?

        Minä olen eronnut kirkosta sillä kirkko on mielestäni moraaliton monissa asioissa eikä edusta hyvää. Samoin monet niistä ihmisistä jotka ovat ylpeitä siitä että että edustavat kuulemma Jumalaa. Tai ainakin minä olen huomannut että teot ovat pahoja mielestäni mutta puheet ovat hienoja. Sellainenenko toiminta edustaa hyviä tekoja? Myös entinen miesystäväni ja nykyinen ovat eronneet kirkosta samoista syistä. Tuleva lapseni ei tule kuulumaan kirkkon eikä veljeni lapsi ole kastettu kirkkoon. Minä en tue sellaista toimintaa jonka katson vahingoittavan ja olevan oman arvomaailmani vastaista. Toivottavasti sinulle tulee oikein hyvä omatunto kun ajattelet mielihyvää mikä seuraa siitä, kun lähetät viattomia eläimiä afrikkaan huonojen olosuhteiden ja kovan kärsimyksen tielle. Toivottavasti itse voisit kokea joskus ihan saman. Luuletko että sinua palkitaan sellaisesta teosta? Ehei... Jokainen saa ansionsa mukaan joka vahingoittaa toisia. Takoitus ei pyhitä keinoja. Usko tai älä.


      • Suomessakin autettavia!!!

        Joo, onhan ne afrikkalaiset tärkeämpiä kuin suomalaiset. Jo on kumma kun mielestäsi suurin osa suomalaisista ei käsitä asiaa niinkuin sinä. Onko niin että sinä olet oikeassa ja muut hulluja? Muuta sinne afrikkaan .aatana!!!

        Kohta tulee lama ja se saa suomalaiset ajattelemaan eritavoin. Tulee arvoihin korjausta kun menee niin monelta kaikki alta. Se on rangaistus sekin moraalittomasta elämästä. No mutta autetaan afrikkalaisia ja nautitaan kun ne rääkkää eläimiä joista lopulta tulee lihaa!!!


      • zaz
        Suomessakin autettavia!!! kirjoitti:

        Joo, onhan ne afrikkalaiset tärkeämpiä kuin suomalaiset. Jo on kumma kun mielestäsi suurin osa suomalaisista ei käsitä asiaa niinkuin sinä. Onko niin että sinä olet oikeassa ja muut hulluja? Muuta sinne afrikkaan .aatana!!!

        Kohta tulee lama ja se saa suomalaiset ajattelemaan eritavoin. Tulee arvoihin korjausta kun menee niin monelta kaikki alta. Se on rangaistus sekin moraalittomasta elämästä. No mutta autetaan afrikkalaisia ja nautitaan kun ne rääkkää eläimiä joista lopulta tulee lihaa!!!

        Kirkko (ja myös minä) elämme kristillisten periaatteiden mukaan. Toinen ihminen ei ole toista vähempi arvoisempi. Vähäosaisia tulee auttaa. Kaikkia elämänmuotoja tulee kunnioittaa eikä turhaan riistää tai satuttaa. Yksi lehmä voi ruokkia Afrikassa puoli kylää lihallaan. Uhrauksia on tehtävä. Ja kyllä olen käynyt afrikassa ja nähnyt omin silmin minkälaista siellä on. Sinä et ilmeisesti ole.
        Anteeksi jos aiheutin sinulle mielipahaa mielipiteilläni


      • Jeesuskin antaisi...
        zaz kirjoitti:

        Kirkko (ja myös minä) elämme kristillisten periaatteiden mukaan. Toinen ihminen ei ole toista vähempi arvoisempi. Vähäosaisia tulee auttaa. Kaikkia elämänmuotoja tulee kunnioittaa eikä turhaan riistää tai satuttaa. Yksi lehmä voi ruokkia Afrikassa puoli kylää lihallaan. Uhrauksia on tehtävä. Ja kyllä olen käynyt afrikassa ja nähnyt omin silmin minkälaista siellä on. Sinä et ilmeisesti ole.
        Anteeksi jos aiheutin sinulle mielipahaa mielipiteilläni

        KUKAAN EI ole väittänyt, että toinen ihminen olisi vähäarvoisempi (Huomaa että sana on yhdyssana ja sekin opitaan ala- luokilla). Taisit itse keksiä sellaisen puolustuksen, kun et muutakaan keksinyt... Tai oikeastaan minun mielestä vähäarvoisia ovat sellaiset halpamaiset ja moraalittomat ihmiset jotka aiheuttavat lisää kärimystä tietämättömyydessään (tai tyhmyydessään) yrittäessään auttaa toisia.

        En todellakaan ole käynyt ITSE Afrikassa, mutta minulla on kyllä televisio ja netti ja puhelinkin. Niistä tulee aika paljon informaatiota. Tiedän muuten kommunismistakin ja kansallissosialismistakin aika paljon, vaikken ole itse henkilökohtaisesti elänyt niissä yhteiskunnissa. Afrikka kuuluu muuten maailman rikkaimpaan mantereeseen mutta siellä kapitalismi on jakanut varat eritavoin kuin täällä. Olet tietämätön ja tyhmäkin, jos väität, että koko afrikka suurimmaksi osaksi on köyhää. Ja siitä loukkaantuisi itse afrikkalaisetkin. No sinä olet varmaan uinut vaan paskassa ja muodostanut käsityksesi afrikasta sen mukaisesti...


    • gips

      mietit eläimiä vetäessäsi kengät jalkoihisi? Mussuttaessasi kouluruokaa, jossa kait nykyäänkin on edes prosentti lihaa joskus?

      Ei ne ihmiset Afrikassakaan ole sen kummallisempia kuin suomes.. jossa ei oikeesta nälästä tiedetä mitään. Vai tiedätkö sinä?

      Kirkot sikseen, ne ei mua kiehdo, mut ihmisyyttä on toki viedä eläimiä sinne missä ne voivat tuottaa lihaa, maitoa, nahkaa.. Eli ihan samaan kuin suomessa. EU:n tuella tosin. Sitä etua ei Afrikassa ole.

      • Sinä olet?!?

        No täytyy tunnustaa että minulla on kyllä parit nahkakengät ja en ihan jokapäivä osaa olla täydellinen. Lihaa en kuitenkaan syö, en ole ilkeä enkä paska ihminen kuin vain joskus (muut ovat sitä varmasti enemmän..), Olen ulkomuodoltani useimpien mielestä hyvin kaunis (jotkut arvostavat ulkonäköäkin), en tapa huvikseni enkä enää saa nautintoa vahingonteosta tai hyödyn tavoittelusta. Joskus olen nauttinut sellaisestakin... Murrosikäisenä vielä harvempi on täydellinen ja sitä minä en vielä silloinkaan ollut! Voi ei kuinka huono ihminen olenkaan. Eihän minulla olisi varaa mihinkään mielipiteisiin kristittyjen edessä... Varsinkaan niiden jotka luulevat minun olevan täydellinen ihminen... Mutta en itse ole tavannut vielä koskaan täydellistä ihmistä itse. Pitääkö jonkun mielestä olla sellainen, että voi kieltäytyä nauttimasta siitä että jotkut voi tehdä moraalittomia tekoja. Olet varmaan itse hyvin täydellinen :)) Vaikuttaa siltä.. Joku on joskus väittänyt että vain JEESUS on ollut täydellinen. Sääli etten usko edes siihen väittämään. Sääli kuitenkin tuottaa pettymys että minä en sitä ole...


      • gips
        Sinä olet?!? kirjoitti:

        No täytyy tunnustaa että minulla on kyllä parit nahkakengät ja en ihan jokapäivä osaa olla täydellinen. Lihaa en kuitenkaan syö, en ole ilkeä enkä paska ihminen kuin vain joskus (muut ovat sitä varmasti enemmän..), Olen ulkomuodoltani useimpien mielestä hyvin kaunis (jotkut arvostavat ulkonäköäkin), en tapa huvikseni enkä enää saa nautintoa vahingonteosta tai hyödyn tavoittelusta. Joskus olen nauttinut sellaisestakin... Murrosikäisenä vielä harvempi on täydellinen ja sitä minä en vielä silloinkaan ollut! Voi ei kuinka huono ihminen olenkaan. Eihän minulla olisi varaa mihinkään mielipiteisiin kristittyjen edessä... Varsinkaan niiden jotka luulevat minun olevan täydellinen ihminen... Mutta en itse ole tavannut vielä koskaan täydellistä ihmistä itse. Pitääkö jonkun mielestä olla sellainen, että voi kieltäytyä nauttimasta siitä että jotkut voi tehdä moraalittomia tekoja. Olet varmaan itse hyvin täydellinen :)) Vaikuttaa siltä.. Joku on joskus väittänyt että vain JEESUS on ollut täydellinen. Sääli etten usko edes siihen väittämään. Sääli kuitenkin tuottaa pettymys että minä en sitä ole...

        söis, niin siellä se lehmä silti navetassa seisoo... eikä sen nahasta voi kenkiä tehdä ennenkuin se tapetaan.

        Tonnikalaakin saa purkissa "vaan", mut onhan se jossain vaiheessa ennen purkitusta uinut vapaana meressä. Paljonko kanaemo munisi, jos saisi valita? Sen lapsenalut syödään pois ennen syntymää monin eri tavoin.

        Kananpaskarakeilla lannoitetaan muuten huonekasveja..

        Lopuksi kasvisyöjille tiedoksi, että mieletön määrä eläinpaskaa käytetään peltojen lannotteina. Vilja ei kasva pyhästä hengestä:)


      • hyvä esimerkki...
        gips kirjoitti:

        söis, niin siellä se lehmä silti navetassa seisoo... eikä sen nahasta voi kenkiä tehdä ennenkuin se tapetaan.

        Tonnikalaakin saa purkissa "vaan", mut onhan se jossain vaiheessa ennen purkitusta uinut vapaana meressä. Paljonko kanaemo munisi, jos saisi valita? Sen lapsenalut syödään pois ennen syntymää monin eri tavoin.

        Kananpaskarakeilla lannoitetaan muuten huonekasveja..

        Lopuksi kasvisyöjille tiedoksi, että mieletön määrä eläinpaskaa käytetään peltojen lannotteina. Vilja ei kasva pyhästä hengestä:)

        Kiinalaiset elintarvikkeet kasvatetaan ihmisen paskassa. En ole kyllä vielä koskaan kuullut että millään elollisella olennolla, edes ihmisellä olisi jotain sitä vastaan että paskaa käytetään lannoitteena. Sinulla taitaa olla vaikeuksia ymmärtää sen helppoutta. Kärsitkö itse paskaamisesta kun koet sen epäkohdaksi? Ummetusta vai mikä on vialla. Kusi on ainakin tainnut nousta järjen ja älykkyysosamäärän tilalle :))) Edellämainittu kannattaisi tarkistaa oikeasti. Ei siitä testistä taida tapauksessasi tulla lasta eikä .askaa.....


      • gips
        hyvä esimerkki... kirjoitti:

        Kiinalaiset elintarvikkeet kasvatetaan ihmisen paskassa. En ole kyllä vielä koskaan kuullut että millään elollisella olennolla, edes ihmisellä olisi jotain sitä vastaan että paskaa käytetään lannoitteena. Sinulla taitaa olla vaikeuksia ymmärtää sen helppoutta. Kärsitkö itse paskaamisesta kun koet sen epäkohdaksi? Ummetusta vai mikä on vialla. Kusi on ainakin tainnut nousta järjen ja älykkyysosamäärän tilalle :))) Edellämainittu kannattaisi tarkistaa oikeasti. Ei siitä testistä taida tapauksessasi tulla lasta eikä .askaa.....

        keskustelun aihe ollut sun, eikä munkaan äö. Vaan tekopyhä saivartelu eläinten viennistä Afrikkaan. Lehmä on lehmä, enkä ota kantaa uskonasioihin.

        Tuskin Afrikan asukkaat ovat lehmäntappamisessa ruoaksi sen brutaalimpia, kuin suomalaiset. Täällä eläin tulee vaan pöytään kääreessä ja kylmänä, naurettavasti marinoituna, eli palstalla hömeltävien mieleenkään ei tule miettiä, että se mussutettava mössö on eläintä.

        Kun ei tarvitse itse kasvattaa, ei tappaa, ei paloitella, ei edes nähdä verta, on helppo hurskastella.

        Kun useinmiten vielä isi ja äiti maksaa sen syömisen, niin aikaa jää moralisoida maita, jossa ruoka vielä on elämisenehto, eikä snoppailun aihe.


      • ...paska aihe...
        gips kirjoitti:

        keskustelun aihe ollut sun, eikä munkaan äö. Vaan tekopyhä saivartelu eläinten viennistä Afrikkaan. Lehmä on lehmä, enkä ota kantaa uskonasioihin.

        Tuskin Afrikan asukkaat ovat lehmäntappamisessa ruoaksi sen brutaalimpia, kuin suomalaiset. Täällä eläin tulee vaan pöytään kääreessä ja kylmänä, naurettavasti marinoituna, eli palstalla hömeltävien mieleenkään ei tule miettiä, että se mussutettava mössö on eläintä.

        Kun ei tarvitse itse kasvattaa, ei tappaa, ei paloitella, ei edes nähdä verta, on helppo hurskastella.

        Kun useinmiten vielä isi ja äiti maksaa sen syömisen, niin aikaa jää moralisoida maita, jossa ruoka vielä on elämisenehto, eikä snoppailun aihe.

        totesin vaan että jos aiheeseen tulee yhtäkkiä ulosteet mukaan (vaikka todellakin alkuperäinen aihe oli säälittävien afrikkalaisten ruoansaanti) niin kyse on sekä älykkyydeltään että mieltumyksiltään aika alhaisesta persoonasta. Perverssiä sanoisi psykologikin... No leiki sä paska- ajatuksillasi ja tajua se, että yksi elukka syö aika monen afrikkalaisen ruoat ennenkuin tuottaa pienen kilomäärän ruokaa lihan muodossa. Auttamisestahan ei siinä ole kyse.


      • gips
        ...paska aihe... kirjoitti:

        totesin vaan että jos aiheeseen tulee yhtäkkiä ulosteet mukaan (vaikka todellakin alkuperäinen aihe oli säälittävien afrikkalaisten ruoansaanti) niin kyse on sekä älykkyydeltään että mieltumyksiltään aika alhaisesta persoonasta. Perverssiä sanoisi psykologikin... No leiki sä paska- ajatuksillasi ja tajua se, että yksi elukka syö aika monen afrikkalaisen ruoat ennenkuin tuottaa pienen kilomäärän ruokaa lihan muodossa. Auttamisestahan ei siinä ole kyse.

        mukaan afrikkalainen ei ole ihmisenä muita kummallisempi. Ois mielenkiintoista kuulla, miten asetat itsesi näiden ihmisten yläpuolelle? Älykäs?

        Jos sitä todella olet, niin miksi et käytä älyäsi ja tule vaikka syömään mun pihalta nurmikkoa? Tai parempi viel, jos söisit tuolla teiden varsilla kasvavaa pöheikköä, sitähän riittää!

        Mut älä mene pelloille syömään,ainakaan niille, missä ihmisten lehmät ja muut eläimet laiduntaa, niin me vähemmän älykkäät saadaan edelleen kaupasta maitoa ja lihaa.

        Nyt alan laittaa safkaa. Tonnikalarisottoa ja hevosenpaskalla lannoitetussa maassa kasvatettua kesäkurpitsaa.


      • yhtään Kummallisempi
        gips kirjoitti:

        mukaan afrikkalainen ei ole ihmisenä muita kummallisempi. Ois mielenkiintoista kuulla, miten asetat itsesi näiden ihmisten yläpuolelle? Älykäs?

        Jos sitä todella olet, niin miksi et käytä älyäsi ja tule vaikka syömään mun pihalta nurmikkoa? Tai parempi viel, jos söisit tuolla teiden varsilla kasvavaa pöheikköä, sitähän riittää!

        Mut älä mene pelloille syömään,ainakaan niille, missä ihmisten lehmät ja muut eläimet laiduntaa, niin me vähemmän älykkäät saadaan edelleen kaupasta maitoa ja lihaa.

        Nyt alan laittaa safkaa. Tonnikalarisottoa ja hevosenpaskalla lannoitetussa maassa kasvatettua kesäkurpitsaa.

        kuin afrikkalainenkaan. :)))) Oli muuten sinun vitsisi omilla sanoillasi ja sattumalta se oli aika hyvä...


      • gips
        yhtään Kummallisempi kirjoitti:

        kuin afrikkalainenkaan. :)))) Oli muuten sinun vitsisi omilla sanoillasi ja sattumalta se oli aika hyvä...

        En näe keskustelunaiheessa mitään vitsiä, jollei sitä edusta sunlaises fantasioissaan elävät tenavat?

        Siitä aiheesta vitsiä kyllä riittää!

        Uskon kuitenki, et jos pitää kummallisempi valita, niin sun asenne saa täs kultaisen mitalin. Mut verbaaliset taitos näyttää olevan samaa tasoa älykkyyden kanssa, joten nyt lehmää leivän päälle.

        Huomenna voitais jutella vaikka koe-eläimistä?


    • onnettomat kakarat....

      Kyllä ne eläimet jo ovat siellä afrikassa.
      Niistä osa vaan ostetaan esim.köyhälle äidille lehmä, että saa maitoa itselleen, lapsilleen ja myytäväksi.
      Vuohilla sama juttu.
      Ei niitä teurasteta.
      ne on jatkojalostusta varten.
      Lehmä kun poikii, vasikka pidetään tai myydään eteenpäin ja saadaan varoja taas.
      kanoista saadaan munia, tipuja joista kasvaa uusia kanoja, myytäväksi ja sitten teurastettavaksi jos ovat kukkoja....

      Kyllä tälläkin palstalla on älyn jättiläisiä, ei uuta voi sanoa.
      Lisäksi, lukekaa tarkkaan, suurin osa afrikkalaisen ruoasta koostuu, niin olkaa valmiina, KASVIKSISTA, siellä liha on liian kallista!!!!!
      Siksi siellä esim saalistetaan villieläimiä ja myydään lihaa bush meatina, ei siellä ole lehmiä teurastettuna toreilla vai onko joku teistä, onnettomista rääpäleistä niin nähnyt.
      Kannattaisi teidänkin lusia siellä koulussa ja tehdä läksyt, niin ei tarvitsisi jauhaa sontaa täällä netissä.......

      Voi elämän käsi vaan.

      • lisää kättäsi :)))

        ainakin mä olen ollut kouluissa ihan liikaakin. Sä taidat olla enemmänkin kädentöitä harrastava ihminen. Minä en osta yhdeltäkään firmalta tuotteita tai tue firmaa, joka mainostaa antaneensa lahjoituksen Kirkon Ulkomaanavulle elukoiden muodossa. Ja ei ne kaikki eläimet ole siellä JO !! Yksi liiketuttavani perui firmansa suuren joululahjoituksen Kirkon Ulkomaan Avulle ja antoi sensijaan lahjakortit suoraan suomalaisille perheille. Ainakin lapset ymmärsivät lahjanpäälle enemmän kuin siinätapauksessa että olisi vaan ilmoitettu että "Teidän lahjat meni vähän muualle"... Ja kuulemma ymmärsivät niiden vanhemmatkin, kun kerrottiin mikä olisi ollut toinen vaihtoehto. Kivempi saada lahja ihan henkilökohtaisesti. Mutta auttakoon ne jotka haluaa. Mieluiten jopa niin, ettei niille itselleen enää jäisi mitään omaan käteen....


      • lisää kättäsi :))) kirjoitti:

        ainakin mä olen ollut kouluissa ihan liikaakin. Sä taidat olla enemmänkin kädentöitä harrastava ihminen. Minä en osta yhdeltäkään firmalta tuotteita tai tue firmaa, joka mainostaa antaneensa lahjoituksen Kirkon Ulkomaanavulle elukoiden muodossa. Ja ei ne kaikki eläimet ole siellä JO !! Yksi liiketuttavani perui firmansa suuren joululahjoituksen Kirkon Ulkomaan Avulle ja antoi sensijaan lahjakortit suoraan suomalaisille perheille. Ainakin lapset ymmärsivät lahjanpäälle enemmän kuin siinätapauksessa että olisi vaan ilmoitettu että "Teidän lahjat meni vähän muualle"... Ja kuulemma ymmärsivät niiden vanhemmatkin, kun kerrottiin mikä olisi ollut toinen vaihtoehto. Kivempi saada lahja ihan henkilökohtaisesti. Mutta auttakoon ne jotka haluaa. Mieluiten jopa niin, ettei niille itselleen enää jäisi mitään omaan käteen....

        Tää topicci sai mun suun :O o.O ?!?!

        Ihan oikeesti? Ei saisi hommata afrikkaan karjaa josta ihmiset saisivat maitoa ja voita, lihaa?? Mutta me saamme kyllä astella italialaisilla nahkakengillä tuolla ruokakaupoissa, niillä italialaisilla tavoilla jotka on paljon kaameempia kuin se kurkun aukileikkaaminen että ihminen saa RUOKAA ELÄÄKSEEN.
        Huh, tää on jo tosi naurettava topicci.


      • Täydellinen?!
        karpalo85 kirjoitti:

        Tää topicci sai mun suun :O o.O ?!?!

        Ihan oikeesti? Ei saisi hommata afrikkaan karjaa josta ihmiset saisivat maitoa ja voita, lihaa?? Mutta me saamme kyllä astella italialaisilla nahkakengillä tuolla ruokakaupoissa, niillä italialaisilla tavoilla jotka on paljon kaameempia kuin se kurkun aukileikkaaminen että ihminen saa RUOKAA ELÄÄKSEEN.
        Huh, tää on jo tosi naurettava topicci.

        Minua sanotaan aika ihaitavaksi persoonaksi Kaikin Puolin mutta ihan täydellinen en edes minä ole. Kaikenlainen parempaan pyrkiminen on edistysta ja parempaa. Vai pitäisikö sellaisen ihmisen joka on vain "Vähän Rikollinen" heittää samalla ihan kunnolla rikolliseksi koska ei pysty kuitenkaan olemaan ihan 100% rehellinen. Minun mielestäni ei. Minäkin teen virheitä joskus ja joo, -käytän loppuun saakka nahkakengät, mutta en osta niitä kuin harvoin sillä Pyrin kuitenkin parempaan joka asiassa. No sinä joka olet (Lue: epäilen todellakin...) täydellinen niin olet ihan oikea ihminen neuvomaan muita ja antamaan ohjeita. Joo...
        Ja etkö todella tiedä että kristitytkin sanovat että "Vain Jeesus oli täydellinen"... Minä kun en usko siihen touhuun ollenkaan niin en usko että hänkään edes oli, mutta sinun tulisi sisäistää se, ettei kukaan ihminen voi olla täydellinen. Paitsi ehkä juuri sinä... Heh...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      37
      2439
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1599
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1515
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      1363
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1209
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      944
    7. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      311
      912
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      890
    9. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      835
    10. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      75
      816
    Aihe